PDA

View Full Version : welke voor beginner(s)



Maurice1970
2 oktober 2010, 17:35
hallo allemaal,

Mijn dochter van 11 overweegt om gitaarlessen te nemen, aangezien ze nogal wispelturig is en misschien over een paar maanden er weer mee zal ophouden wil ik er in eerste instantie niet teveel geld aan uitgeven. Ik ben op marktplaats een aantal gitaren tegengekomen maar ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van. Ik heb hier wat rondgeneusd en ik denk dat ibanez en cort qua merk wel leuke beginnersgitaren hebben? Graag zou ik ze aan jullie willen voorleggen en jullie meningen en tips horen, bedankt alvast!

http://link.marktplaats.nl/376311856

http://link.marktplaats.nl/376069679

http://link.marktplaats.nl/380003124

Ze zitten allemaal een beetje rond dezelfde prijs en ik begrijp dat er hier uiteraard mensen bijzitten die dit helemaal niks vinden, maar onthou dat dit een absolute beginnersgitaar moet zijn.

Zijn dit overigens gitaren die geschikt zijn voor kinderen?

ps: papa (40 jaar) overweegt om ook lessen te nemen, heeft dat nog zin? ;)

LesPaul1612
2 oktober 2010, 17:56
Die Cort set lijkt mij het meest geschikt. Bij de andere sets zijn de gitaren nog redelijk, maar is de versterker niet veel soeps. Die Line 6 Spider versterkers zijn nog wel leuk om mee te beginnen. Het stelt niet bijzonder veel voor, maar je kan er nog wel een leuk geluidje uit halen als je een beetje leert gitaarspelen.

Of je op je 40e nog kan leren gitaarspelen? Het kan natuurlijk altijd, alleen je zit met het probleem dat volwassenen meestal minder vrije tijd hebben dan kinderen. Ook kunnen kinderen makkelijker dingen oppakken dan volwassenen, dus daarin ben jij ook in het nadeel. desondanks kan ook jij zeker leren gitaarspelen. Zoek een gitaarleraar en oefen elke dag een uurtje. je zal dan waarschijnlijk na een jaar oefenen wel in staat zijn om een lekker riedeltje te spelen:)

Maurice1970
2 oktober 2010, 18:40