PDA

View Full Version : HNGD Ibanez RG2550



RoelSmoel
2 oktober 2010, 15:20
Zo, tijdje zitten zoeken, EvH was het niet, en zo nog wat gitaren.. Toen kreeg ik gisteren een pracht aanbod bij de lokale guitarshop voor een gitaar die ik al langer wat leuker vond!
Op dat moment kwam (gelukkig) mijn moeder binnen, en ze stemde er mee in! Nu mijn vader nog, die was het er meteen mee eens (wat raar is voor hem..).
Zit een mooie gouden spikkel in de witte lak, mooi profiel in de hals, en speelt ronduit super!!!

Genoeg geluld.. Foto's!
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0186.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0187.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0189.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0190.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0191.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0188.jpg

forceps
2 oktober 2010, 15:25
Mooi met dat maple fretboard. Leuke gitaar, zul je veel plezier van hebben!

Sinner1980
2 oktober 2010, 15:47
Bij mij heeft die het geen maand vol gehouden,ik hoop bij jou wel man,congrats!

LesPaul1612
2 oktober 2010, 15:55
Gave gitaar man, zeker een hele mooie aanvulling op jouw ESP LTD gitaar. Topgitaren die RG's. Ze spelen lekker en er zit zeker een fraai geluidje in.

Ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben:)

Riky
2 oktober 2010, 17:25
totaal niet mijn kopje thee, maar zeker een mooie gitaar hoor!
Gaat u zeker plezier van hebben!

pueblo
2 oktober 2010, 17:30
prachtige gitaar (was in mijn ogen nog net iets mooier met een andere inlay)
(ik zie de inbussleuteltjes niet aan de achterkant van de headstock?)

jze
2 oktober 2010, 18:06
Ziet er strak uit!! Ben nog altijd fan van de ibanez RG's. Heeft die maple toets nou ook nog echt invloed op de klank? Ziet er in ieder geval super uit.

RoelSmoel
2 oktober 2010, 18:30
prachtige gitaar (was in mijn ogen nog net iets mooier met een andere inlay)
(ik zie de inbussleuteltjes niet aan de achterkant van de headstock?)

Horen daar inbussleuteltjes te zitten?:soinnocent:

Ik dacht dus serieus dat het voor plectrums was.. Inbussleuteltjes zitten er gewoon bij:D

Terminus
2 oktober 2010, 18:53
Horen daar inbussleuteltjes te zitten?:soinnocent:

Ik dacht dus serieus dat het voor plectrums was.. Inbussleuteltjes zitten er gewoon bij:D

Nee, is inderdaad voor inbussleutels. Ik kan echt aanraden dat je ze erin stop, de inbussleutelhouder op m'n RG550 (er later opgezet) gebruik ik erg vaak en het scheelt de moeite van het zoeken / vergeten van je inbussleutels.

RoelSmoel
2 oktober 2010, 18:54
Nee, is inderdaad voor inbussleutels. Ik kan echt aanraden dat je ze erin stop, de inbussleutelhouder op m'n RG550 (er later opgezet) gebruik ik erg vaak en het scheelt de moeite van het zoeken / vergeten van je inbussleutels.

Ik heb een soort van kunststof etui waar ik alles in heb zitten, whammy bar, inbussleutels etc, en dit zit weer in mijn koffer.

Maleco
2 oktober 2010, 21:46
Welkom bij de RG-club :) Speelt lekker he ^^

Geweldig mooie kleur dat wit, zie ik daar een ZR-floyd?
Heb zelf nog een originele Edge maar dit lijkt me ook wel lekker werken

Gefeliciteerd man!

RoelSmoel
2 oktober 2010, 22:35
Een Edge Zero Floyd! Niet dat ik 'm veel ga gebruiken..

Jasper.
2 oktober 2010, 22:40
Oeh, mooie ibby! Gefeliciteerd!

HUESSEN
2 oktober 2010, 23:01
Mooie gitaar:ok:,Als ze te vergelijken zijn met de oudere RG's kan die nooit meer stuk....heb zelf ook al 20 jaar zoiets.Een RG 570.

allochthomas
3 oktober 2010, 00:10
Gefeliciteerd! Blijven mooie dingen die rg's, alleen jammer van die wizard necken. Hoeveel heb je er uiteindelijk voor betaald?

RoelTM
3 oktober 2010, 00:21
Bedankt, nu heb ik GAS voor een zwarte slagplaat op mijn witte RG. Weet iemand waar je die kunt kopen / bestellen?

Geniaal mooie gitaar trouwens, gefeliciteerd. :)

RoelSmoel
3 oktober 2010, 10:21
Gefeliciteerd! Blijven mooie dingen die rg's, alleen jammer van die wizard necken. Hoeveel heb je er uiteindelijk voor betaald?

Inkoopprijs.....

Halsje is heerlijk!

mesaman
3 oktober 2010, 10:25
zoooo wat een mooie gitaar zeg!

:blast::blast::blast:

vulvasonic
3 oktober 2010, 13:15
Toe maar. En dat gaat binnenkort mee naar Italië?
Gefeliciteerd! :)

RoelSmoel
3 oktober 2010, 13:43
Toe maar. En dat gaat binnenkort mee naar Italië?
Gefeliciteerd! :)

Gaat inderdaad mee naar Italië!
Is alleen nog de vraag hoe ik dit zonder problemen het vliegtuig in krijg.. En ik heb al verschillende horrorverhalen gehoord mbt tot vliegen met gitaren.

Jasper.
3 oktober 2010, 13:47
Waarschijnlijk werkt er morgen weer iets niet, veel feedback. en dan moet ie weer terug en ben je hem weer een maand kwijt :p
:seriousf:

HUESSEN
3 oktober 2010, 13:49
En ik heb al verschillende horrorverhalen gehoord mbt tot vliegen met gitaren.



http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/fly.jpg

.

Mesjoggah
3 oktober 2010, 14:32
Inkoopprijs.....

Halsje is heerlijk!


Hele fijne gitaar, gefeliciteerd ermee!!

Alleen die inkoopprijs daar zou ik persoonlijk niet zo veel van geloven als me dat werd verteld..

Mass
3 oktober 2010, 14:40
Dit is precies een van de mooiste gitaren ooit.. vooral in het wit..

RoelSmoel
3 oktober 2010, 14:47
Hele fijne gitaar, gefeliciteerd ermee!!

Alleen die inkoopprijs daar zou ik persoonlijk niet zo veel van geloven als me dat werd verteld..

Nou, van adviesprijs 1400 euro voor meer dan de helft?
:soinnocent:

allochthomas
3 oktober 2010, 15:14
Advies prijs is altijd veel hoger dan de prijs waarvoor hij in de winkel ligt. Dan lijkt het alsof je een flinke korting krijgt terwijl de winkel het voor een normale verkoop prijs verkoopt.

Ben benieuwd hoe de elementen je bevallen en of je je niet gaat ergeren aan de edge zero:D

RoelSmoel
3 oktober 2010, 15:33
Advies prijs is altijd veel hoger dan de prijs waarvoor hij in de winkel ligt. Dan lijkt het alsof je een flinke korting krijgt terwijl de winkel het voor een normale verkoop prijs verkoopt.

Ben benieuwd hoe de elementen je bevallen en of je je niet gaat ergeren aan de edge zero:D

Maar ze hebben er dit keer echt geen cent op gewonnen, zelfs verloren (straplocks à 18,50 ook nog voor nop), ze hadden dit in overleg gedaan met de leverancier..
Ik ben in elk geval dolgelukkig met mijn gitaartje:D

Rooker
3 oktober 2010, 16:05
Advies prijs is altijd veel hoger dan de prijs waarvoor hij in de winkel ligt. Dan lijkt het alsof je een flinke korting krijgt terwijl de winkel het voor een normale verkoop prijs verkoopt.

Ben benieuwd hoe de elementen je bevallen en of je je niet gaat ergeren aan de edge zero:D

Wat is er mis met de Edge Zero dan. Ziet er mi wel ingenieus uit??

Mooie gitaar!! Gefeliciteert ermee.

allochthomas
3 oktober 2010, 16:13
Ik doelde meer of het feit dat de floating trem niet na een tijdje op z'n zenuwen gaat werken aangezien hij geen ervaring er mee heeft. Ik werd knetter gek van mijn eerste floyd rose

RoelSmoel
3 oktober 2010, 22:29
Ik doelde meer of het feit dat de floating trem niet na een tijdje op z'n zenuwen gaat werken aangezien hij geen ervaring er mee heeft. Ik werd knetter gek van mijn eerste floyd rose

Het is mijn tweede gitaar met Floyd, heb vorig jaar een maand (augustus-september), een LTD MH250 gehad, maar omdat ik toen nog veel in droptunings speelde en niet van die hengelzwengel af kon blijven snel weer weg gedaan.
Was achteraf ook niet zo'n leuk gitaartje, vond mijn LTD EC256 leuker.
Ik was al wat langer aan het kijken naar een gitaar met een tremelo, en toen kreeg ik dit leuke aanbod.

Natuurlijk op en top afgesteld door Richard van Guus Arons in Heerlen:soinnocent: Super service van daar.

Al met al, dit keer geen miskoop:D

Rock Bottom
3 oktober 2010, 22:53
en wanneer emg's erin?

vulvasonic
4 oktober 2010, 00:39
en wanneer emg's erin?

En nu gauw je mond spoelen, barbaar! :dontgeti:

Mesjoggah
4 oktober 2010, 06:46
en wanneer emg's erin?

Die klinken voor geen meter in een RG.. ik heb ze er in ieder geval snel weer uitgemikt.

Jasper.
4 oktober 2010, 08:24
Al met al, dit keer geen miskoop:D

Wacht maar af er kan nog van alles gebeuren ;)

Rock Bottom
4 oktober 2010, 08:36
En nu gauw je mond spoelen, barbaar! :dontgeti:

Het was ook sarcastisch bedoeld.

vulvasonic
4 oktober 2010, 10:07
Het was ook sarcastisch bedoeld.

Gelukkig. Mijn excuses. :D

RoelSmoel
4 oktober 2010, 18:41
Pff, EMG's, ik denk er niet aan, komen niet in mijn RG, nooit niet:D

En sla dit maar ergens op, ik heb het nu gezegd, dus moet me er ook aan houden:soinnocent:

stikel
4 oktober 2010, 18:58
En sla dit maar ergens op, ik heb het nu gezegd, dus moet me er ook aan houden:soinnocent:


Dat zal niet meevallen met zulke goede (bemiddelde) ouders. Ik gun het je wel hoor. O ja, mooie plank. Maar uh, je bent nog maar 15 jaar, dus zul je zelf nagenoeg geen inkomen hebben. Maar tja, ik ben in een andere tijd grootgebracht. Toen ik zou oud was als jij hadden we 1 fiets in straat. De ene week in gebruik bij de oneven huisnummers, een week later andersom :D

RoelSmoel
4 oktober 2010, 19:03
Dat zal niet meevallen met zulke goede (bemiddelde) ouders. Ik gun het je wel hoor. O ja, mooie plank. Maar uh, je bent nog maar 15 jaar, dus zul je zelf nagenoeg geen inkomen hebben. Maar tja, ik ben in een andere tijd grootgebracht. Toen ik zou oud was als jij hadden we 1 fiets in straat. De ene week in gebruik bij de oneven huisnummers, een week later andersom :D

Ik heb de gitaar op afbetaling gekocht bij mijn ouders, dus ben wel nog af aan het betalen! Heb ik wel het gezeik niet meer met reserveren in de zaak etc.

Moet mijn pa trouwens niet horen van die fiets, met z'n 5 fietsen.. Hij is altijd over mij aan het klagen dat ik nu 3 gitaren heb, maar hij heeft ook 5 fietsen, ongeveer hetzelfde lijkt mij:D

vulvasonic
4 oktober 2010, 19:12
Toen ik zou oud was als jij hadden we 1 fiets in straat. De ene week in gebruik bij de oneven huisnummers, een week later andersom :D

Ja hallo, aan de Waddenzee. Duh!
Bij ons in Nimwegen hadden we minstens 3 fietsen in de straat ENNNN maar liefst 5 stepjes! :cooler:

stikel
4 oktober 2010, 20:04
Tis hier ook goedgekomen hoor. Ik heb een redelijke garage maar de auto staat noodgedwongen buiten ;)

Heb zelf nu drie fietsen waarvan er een met een 800 cc motorblok :D

RoelSmoel
4 oktober 2010, 20:12
Tis hier ook goedgekomen hoor. Ik heb een redelijke garage maar de auto staat noodgedwongen buiten ;)

Heb zelf nu drie fietsen waarvan er een met een 800 cc motorblok :D

Zo een fiets heeft die ook nog..

:)

mesaman
6 oktober 2010, 00:01
ik heb zelf een fiets van +- 6.5 kg met een aandrijving van +- 500watt vermogen.



oja ik heb ook een gitaar,met 6 snaren!:zz:

RoelSmoel
16 oktober 2010, 11:12
Na 2 weken..
De gitaar bevalt me tóch niet zo als ik verwachtte, ik vind de hals te plat (wat in eerste instantie wel prettig was, maar na een tijd ben ik me eraan gaan ergeren), de elementen zijn niet naar verwachting, ze gaan snel vrij schel en modderig klinken (elementupgrade kan dit verhelpen, maar dat ben ik niet van plan, het is dus niet de versterker maar de gitaar), en het grootste minpunt voor mij: de zwevende brug, ik kan er na een jaar nog steeds niet mee overweg, de brug locken lijkt me niet zo'n strak plan, en de gitaar ontstemt heel snel (en ja, de snaren zijn goed opgerekt etc).
Voor mij en mijn ouders genoeg redenen om de gitaar te ruilen:D

Ik ga er niet wéér een topic aan wagen, ik heb de tip gekregen van mijn gitaarleraar om eens een middag in de gitaarzaak de gaan zitten en de gitaren die mij leuk lijken allemaal uit te gaan proberen, ookal zijn ze 10000 euro te duur, of kosten ze maar 50 euro, dan kom ik erachter wat ik echt wil, ik neem me dan ook een kladblok en een pen mee om alles op te schrijven, dan slaap ik er nog een nachtje over en maak ik een beslissing:D

Facepalms kunnen jullie achterwege laten, dat heeft toch geen zin:soinnocent:

beruk
16 oktober 2010, 11:14
http://2.bp.blogspot.com/_6q-f-zD4xPY/TCRH9fkStUI/AAAAAAAAX78/u_v45KxfULY/s1600/LaughingSmiley.gif
http://whi.s3.prod.lg1x8.simplecdn.net/images/1188576/tumblr_ku6y6aFVj41qzt3s3o1_500_large.jpg?126149736 3
http://chiotsrun.com/wp-content/uploads/2010/07/laughing1.jpg

newbreed
16 oktober 2010, 11:19
en het grootste minpunt voor mij: de zwevende brug, ik kan er na een jaar nog steeds niet mee overweg, de brug locken lijkt me niet zo'n strak plan, en de gitaar ontstemt heel snel (en ja, de snaren zijn goed opgerekt etc).
Voor mij en mijn ouders genoeg redenen om de gitaar te ruilen:D


oefenen...oefenen..
Maar misschien moet je je brug eens goed laten afstellen?
Kan ook zijn dat je gewoon een slecht exemplaar hebt. Ik heb ooit een 7 snarige versie van de Frank Gambale gehad en die was ook echt niet op stemming te houden. Heb toen ook het volledige aankoopbedrag teruggehad.

RoelSmoel
16 oktober 2010, 11:22
en het grootste minpunt voor mij: de zwevende brug, ik kan er na een jaar nog steeds niet mee overweg, de brug locken lijkt me niet zo'n strak plan, en de gitaar ontstemt heel snel (en ja, de snaren zijn goed opgerekt etc).
Voor mij en mijn ouders genoeg redenen om de gitaar te ruilen:D


oefenen...oefenen..
Maar misschien moet je je brug eens goed laten afstellen?
Kan ook zijn dat je gewoon een slecht exemplaar hebt. Ik heb ooit een 7 snarige versie van de Frank Gambale gehad en die was ook echt niet op stemming te houden. Heb toen ook het volledige aankoopbedrag teruggehad.

De gitaar is volledig en helemaal goed afgesteld bij de aanschaf:makeup:

Jasper.
16 oktober 2010, 11:40
Al met al, dit keer geen miskoop:D


Wacht maar af er kan nog van alles gebeuren ;)

Ik zei het toch :soinnocent: ;)

LesPaul1612
16 oktober 2010, 11:57
Ik zei het toch :soinnocent: ;)

http://img176.imageshack.us/img176/6042/ownedsharkownedfailmont.jpg (http://img176.imageshack.us/i/ownedsharkownedfailmont.jpg/)

Roel, het komt wel weer goed hoor, schatje:mmmm:
http://img830.imageshack.us/img830/8181/468329195orbn.jpg (http://img830.imageshack.us/i/468329195orbn.jpg/)

dml
16 oktober 2010, 12:03
Na 2 weken..
De gitaar bevalt me tóch niet zo als ik verwachtte, ik vind de hals te plat (wat in eerste instantie wel prettig was, maar na een tijd ben ik me eraan gaan ergeren), de elementen zijn niet naar verwachting, ze gaan snel vrij schel en modderig klinken (elementupgrade kan dit verhelpen, maar dat ben ik niet van plan, het is dus niet de versterker maar de gitaar), en het grootste minpunt voor mij: de zwevende brug, ik kan er na een jaar nog steeds niet mee overweg, de brug locken lijkt me niet zo'n strak plan, en de gitaar ontstemt heel snel (en ja, de snaren zijn goed opgerekt etc).
Voor mij en mijn ouders genoeg redenen om de gitaar te ruilen:D

Ik ga er niet wéér een topic aan wagen, ik heb de tip gekregen van mijn gitaarleraar om eens een middag in de gitaarzaak de gaan zitten en de gitaren die mij leuk lijken allemaal uit te gaan proberen, ookal zijn ze 10000 euro te duur, of kosten ze maar 50 euro, dan kom ik erachter wat ik echt wil, ik neem me dan ook een kladblok en een pen mee om alles op te schrijven, dan slaap ik er nog een nachtje over en maak ik een beslissing:D

Facepalms kunnen jullie achterwege laten, dat heeft toch geen zin:soinnocent:

Na 2 weken......
Wie zei ook weer dat deze gitaar een blijver zou zijn?
Elementupgrade gaat niet helpen, in ieder geval niet voor jou. Brug vastzetten ook niet. Een RG die niet strak klinkt? Kom op, zeg!
Waarom neem je de tip van je gitaarleraar ter harte? Je komt er niet achter wat je wil. Ja, misschien over een jaar of 10, het moment dat je met je "stoornis" echt overweg kan. Dat nachtje slapen gaat ook niet helpen, je koopt toch wat je wil om het na een paar weken weer in te ruilen.
Je hebt gelijk, facepalms hebben inderdaad ook geen zin, het komt allemaal toch niet aan.

Rinze
16 oktober 2010, 12:24
Het lijkt me beter om eens aan je techniek en gitaarspel te gaan werken, dan komt die klank vanzelf wel. Je focust op het verkeerde: je gear. Heb een poos geleden een opname van je gehoord waarbij ik meteen kon horen dat er aan de speeltechniek en het afstellen van de versterker nog heel wat schort. Geeft niks, is normaal voor iemand die nog niet lang speelt. Maar dwangmatig van spullen veranderen gaat je niet brengen wat je zoekt. Om een goed, eigen geluid te krijgen zijn de meeste gitaristen lang bezig en dat kun je maar beter accepteren. Als je zo snel van gear wisselt heb je alle mogelijkheden nog lang niet uitgeprobeerd en uitgebuit. Je ruikt aan de oppervlakte en concludeert meteen dat het je ding niet is. Maar je moet het zelf maar weten, ik heb allang niet meer de illusie dat je bereid bent ook maar iets aan te nemen wat je niet zelf in je hoofd hebt...

RoelSmoel
16 oktober 2010, 13:18
Na 2 weken......
Wie zei ook weer dat deze gitaar een blijver zou zijn?
Elementupgrade gaat niet helpen, in ieder geval niet voor jou. Brug vastzetten ook niet. Een RG die niet strak klinkt? Kom op, zeg!
Waarom neem je de tip van je gitaarleraar ter harte? Je komt er niet achter wat je wil. Ja, misschien over een jaar of 10, het moment dat je met je "stoornis" echt overweg kan. Dat nachtje slapen gaat ook niet helpen, je koopt toch wat je wil om het na een paar weken weer in te ruilen.
Je hebt gelijk, facepalms hebben inderdaad ook geen zin, het komt allemaal toch niet aan.

Nee Dennis.. Ik heb nog niet alles weggedaan na 2 weken.. Mijn LTD heb ik zelfs al meer dan een jaar, erg hè?
Ik zou zeggen, kom lekker hier bij mij thuis luisteren, dan weet je het zelf wel.
Ook erg leuk dat je het meteen op gitaar.net zet, waardeer ik heel erg:ok:

dml
16 oktober 2010, 13:28
Nee Dennis.. Ik heb nog niet alles weggedaan na 2 weken.. Mijn LTD heb ik zelfs al meer dan een jaar, erg hè?
Ik zou zeggen, kom lekker hier bij mij thuis luisteren, dan weet je het zelf wel.
Ook erg leuk dat je het meteen op gitaar.net zet, waardeer ik heel erg:ok:

Meer dan een jaar, het moet niet gekker worden. Dat je de rest gemiddeld na twee weken weg doet, maakt het dan weer legitiem, of niet?

Ik wil best bij je thuis komen luisteren, maar ik kan je nu al zeggen dat het niet aan de spullen ligt maar aan je techniek of het gebrek daar aan (no offence, overigens).

Hee, je was toch vertrokken van gitaar.net??
Je hebt de gitaar toch kunnen kopen voor een scherpe prijs? Dan kan je 'm wellicht met winst verkopen.

RoelSmoel
16 oktober 2010, 13:32
Meer dan een jaar, het moet niet gekker worden. Dat je de rest gemiddeld na twee weken weg doet, maakt het dan weer legitiem, of niet?

Ik wil best bij je thuis komen luisteren, maar ik kan je nu al zeggen dat het niet aan de spullen ligt maar aan je techniek of het gebrek daar aan (no offence, overigens).

Hee, je was toch vertrokken van gitaar.net??
Je hebt de gitaar toch kunnen kopen voor een scherpe prijs? Dan kan je 'm wellicht met winst verkopen.

Ik ruil 'm gewoon om, heel simpel.

allochthomas
16 oktober 2010, 13:35
Roelsmoel strikes again, ik zei toch dat je je zou gaan ergeren aan die zwevende brug en pickups. Ga eerst eens rustig ademhalen en ga nou niet zoals gewoonlijk impulsief nieuwe spullen kopen. Als je dure spullen hebt betekend het niet automatisch dat je beter kunt gitaar spelen.

RoelSmoel
16 oktober 2010, 13:36
Roelsmoel strikes again, ik zei toch dat je je zou gaan ergeren aan die zwevende brug en pickups. Ga eerst eens rustig ademhalen en ga nou niet zoals gewoonlijk impulsief nieuwe spullen kopen. Als je dure spullen hebt betekend het niet automatisch dat je beter kunt gitaar spelen.

Klopt helemaal, dit speelde trouwens al sinds vorige week door mijn hoofd, dus zo nieuw is het niet, ik heb het vanmorgen eigenlijk pas hier neergezet omdat ik al sinds vorige week aan het zoeken ben:D

Steven Otto
16 oktober 2010, 13:37
En luister naar wat Rinze zegt, dat zijn zeer wijze woorden.

Terminus
16 oktober 2010, 13:44
Ik ruil 'm gewoon om, heel simpel.

Nu begrijp ik al ten eerste niet waarom je na een jaar een nieuwe gitaar wilt, terwijl je een ontzettend nette LTD hebt staan. Serieus, dat je na twee weken niet met een zwevende brug overweg kan is niet gek, maar als je er een middagje voor gaat zitten leer je het wel. En als je elementen schel of modderig klinken, moet je misschien de toneknob van de gitaar gebruiken, de elementhoogte veranderen of de instellingen van de versterker anders doen.
En die platte hals, dat went wel.

Ik was eerst ontzettend blij voor je dat je die gitaar had, maar als je serieus al die spullen waarvoor de gemiddelde 16-jarige een moord zou doen als niet goed genoeg of ongeschikt neerzet krijg ik toch de neiging te denken dat het aan jou ligt.

Ik begrijp een deel van je situatie. Toen ik mijn Ibanez net had wist ik ook niet of het wel zo geweldig was. Na een paar weken was ik die hals gewend en nu speel ik nauwelijks op mijn andere gitaar. Ik ben ook regelmatig ontevreden over mijn tone, maar de oplossing is meestal aan knoppen draaien of oefenen. Ik heb bijvoorbeeld dagen verschillende amp models en equalizers gebruikt om mijn leadpartijen beter te laten klinken. De oplossing was gewoon beter oefenen, kijken naar hoe de pro's het doen.

Scopperloit
16 oktober 2010, 13:44
Ik ruil 'm gewoon om, heel simpel.

Maar voor wat dan?

Bespaar je veel geld door hier eens goed over na te denken of je daadwerkelijk een nieuwe gitaar nodig hebt. Zo ja, neem de tijd en denk goed na welke gitaar aan je eisen voldoet in je budget.

Rinze's tip zou ik als ik jouw was echt aannemen en aan je spel/techniek gaan werken. Maarja, dat is maar mijn advies :soinnocent:

Speulert
16 oktober 2010, 13:45
Ongeloofelijk, en dat na jaren van gitaar.net drama's waarin de door jouw benoemde kleuters (waarvan een groot deel ook gewoon hier lid is) keer op keer het geduld op brachten om bij de talloze geldverspillende aankopen je pagina's uitgebreid advies te geven om eerst flink te oefenen en te leren spelen, omdat dat de manier is om beter te klinken en niet dure gear aankopen. Dan heb je nu de geniale tip van je leraar om een dagje gitaren te testen voordat je een aankoop maakt. Lachwekkend hoe heb je nu dan altijd gekocht, toch stiekem zoiels iedereen al riep in een opvlieging.

En dan kun je wel op dit forum de gebeten hond uit gaan hangen. En dat zal in eerste instantie hier en daar ook nog wat meelij opwekken ook. En iedereen moet natuurlijk lekker zelf met zn geld doen wat ie wilt.
Maar ik zou er niet raar van opkijken als een paar jaar later en 100 den aankoop advies gevraagd topics verder waar niets wordt gedaan met het advies en de aangekochte troep na 2 weken weer te koop staat er een keer een moment komt dat ook hier mensen bij het zoveelste advies topic een keer zoiets hebben van zoek het maar uit.


En volgens mij hebben anderen en ik op de dag dat je de Ibby hebt gekocht al een bod gedaan op de ibby voor de onvermijdelijke verkoop, ook al was dit echt een blijvertje.

Groeten,

Angelo

MarkV
16 oktober 2010, 13:46
Het lijkt me beter om eens aan je techniek en gitaarspel te gaan werken, dan komt die klank vanzelf wel. Je focust op het verkeerde: je gear. Heb een poos geleden een opname van je gehoord waarbij ik meteen kon horen dat er aan de speeltechniek en het afstellen van de versterker nog heel wat schort. Geeft niks, is normaal voor iemand die nog niet lang speelt. Maar dwangmatig van spullen veranderen gaat je niet brengen wat je zoekt. Om een goed, eigen geluid te krijgen zijn de meeste gitaristen lang bezig en dat kun je maar beter accepteren. Als je zo snel van gear wisselt heb je alle mogelijkheden nog lang niet uitgeprobeerd en uitgebuit. Je ruikt aan de oppervlakte en concludeert meteen dat het je ding niet is. Maar je moet het zelf maar weten, ik heb allang niet meer de illusie dat je bereid bent ook maar iets aan te nemen wat je niet zelf in je hoofd hebt...

+1

Voor de rest: Roel, je maakt er een soap van. En blijkens gitaar.net niet voor het eerst. Misschien eens wat van anderen aannemen...

allochthomas
16 oktober 2010, 13:51
Klopt helemaal, dit speelde trouwens al sinds vorige week door mijn hoofd, dus zo nieuw is het niet, ik heb het vanmorgen eigenlijk pas hier neergezet omdat ik al sinds vorige week aan het zoeken ben:D
Was het dan niet handig geweest om een extra week te nemen om na te denken over de aanschaf van die gitaar? Had je een hoop geld gescheeld. Ik snap ook niet dat je ouders je nog gewoon geld willen lenen voor jouw impulsieve verkoop spree's. Als ik aan m'n ouders vraag of ik een voorschot kan krijgen zeggen ze: ha je maar harder moeten werken of beter moeten sparen.

RoelSmoel
16 oktober 2010, 14:13
Maar voor wat dan?

Bespaar je veel geld door hier eens goed over na te denken of je daadwerkelijk een nieuwe gitaar nodig hebt. Zo ja, neem de tijd en denk goed na welke gitaar aan je eisen voldoet in je budget.

Rinze's tip zou ik als ik jouw was echt aannemen en aan je spel/techniek gaan werken. Maarja, dat is maar mijn advies :soinnocent:

Voor wat? Ik ga maandag eens flink wat testen, schrijf het allemaal op, eventueel dinsdag ook nog, en dan zie ik wel wanneer ik moet wat nieuws thuis kom:D


Was het dan niet handig geweest om een extra week te nemen om na te denken over de aanschaf van die gitaar? Had je een hoop geld gescheeld. Ik snap ook niet dat je ouders je nog gewoon geld willen lenen voor jouw impulsieve verkoop spree's. Als ik aan m'n ouders vraag of ik een voorschot kan krijgen zeggen ze: ha je maar harder moeten werken of beter moeten sparen.

Nou.. Geld scheelt het niet echt, ik kan hem gewoon voor dezelfde prijs omruilen.

allochthomas
16 oktober 2010, 14:19
Omruilen voor wat, een nieuwe gitaar die je na 2 weken weer niet bevalt? Soms krijg ik het idee dat jij nieuwe spullen koopt puur om het nieuwe spullen kopen en niet omdat je een nieuwe gitaar wilt hebben waar je een tijd mee doet. Zodra de high na de aankoop is afgelopen gaan de spullen weer de deur uit voor iets anders.

RoelSmoel
16 oktober 2010, 14:26
Omruilen voor wat, een nieuwe gitaar die je na 2 weken weer niet bevalt? Soms krijg ik het idee dat jij nieuwe spullen koopt puur om het nieuwe spullen kopen en niet omdat je een nieuwe gitaar wilt hebben waar je een tijd mee doet. Zodra de high na de aankoop is afgelopen gaan de spullen weer de deur uit voor iets anders.

Nee joh, ik ben op zoek naar een veelzijdige gitaar, is de RG, bevalt me niet.
Ik ga heus geen 1000 euro zomaar even weggooien omdat ik me er goed bij voel. Ik wil nu echt een gitaar hebben waar ik een tijd mee kan doen, alleen willen sommigen dat niet geloven..

tomdiedom
16 oktober 2010, 14:29
Ok, maar vind je het ook raar dat sommigen dat niet willen geloven?

RoelSmoel
16 oktober 2010, 14:32
Ok, maar vind je het ook raar dat sommigen dat niet willen geloven?

Nee:D

Trouwens.. Als je reactie op je bericht op gitaar.net.. HOI TOM!!!!!

Scopperloit
16 oktober 2010, 14:38
Voor wat? Ik ga maandag eens flink wat testen, schrijf het allemaal op, eventueel dinsdag ook nog, en dan zie ik wel wanneer ik moet wat nieuws thuis kom:D


Waarom maandag al?

Menneke, neem je tijd. Als alles goed gaat (laten we dat hopen voor je) heb je nog een heel leven voor je. Het komt niet op de minuut op aan om een nieuwe gitaar te kopen. Ik heb ook toen ik 14 was een jaar gewacht voor ik mijn Ibanez kon betalen, maar ik ben er nog steeds verzot op:crazyhappy:.

En wat eerder is vermeld Roel, je hebt echt een, in mijn ogen, reputatie opgebouwd hier en op gitaar.net waar je je eigenlijk van moet schamen. Dingen zeggen zoals: " Ik wil nu echt een gitaar hebben waar ik een tijd mee kan doen" geloven mensen momenteel niet meer.

Ga eens met je ouders erover praten, want hoe denk je dat je later te werk zal gaan als je volwassen bent? Ik ken zelf ook mensen die totaal niet de waarde van geld snappen omdat ze vroeger d.m.v. papa/mama van alles en nog wat konden/mochten kopen. Zo ben je gewend veel geld "zomaar" uit te kunnen geven, zonder dat je snapt of het verstandig is of niet. Maarja, dat is maar hoe ik het zie.. :soinnocent:

dml
16 oktober 2010, 14:46
Nee joh, ik ben op zoek naar een veelzijdige gitaar, is de RG, bevalt me niet.
Ik ga heus geen 1000 euro zomaar even weggooien omdat ik me er goed bij voel. Ik wil nu echt een gitaar hebben waar ik een tijd mee kan doen, alleen willen sommigen dat niet geloven..

Hoe kun je geld weggooien als je het niet eens hebt? Lullig voor je ouders, ze hebben blijkbaar het beste met je voor, maar het is nog steeds hun geld.

Fireburst
16 oktober 2010, 14:50
Wat Rinze zegt is de nagel op de kop, ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
Aan de andere kant : wat eenieder met z'n centen doet moet eenieder maar voor zichzelf uitmaken, hoe dwaas het ook is (of blijft, in het geval van Roel :)).

Waar ik me meer en meer aan erger, is keer op keer het gebedel om advies waar dan vervolgens nog niks mee gedaan wordt ook. Alsof er ook maar iemand in de benelux op een forum kan uitmaken wat jij lekker vind klinken of spelen.
Het is al 100en keren aangehaald : je eigen handen, oren, whatever moeten dit bepalen, niet één of andere gozer op een forum of in een winkel of in een bandje waar je fan van bent. TESTEN, dan kopen/spelen/wennen/... en laat aub die HNGD, HNAD, HN***-topics achterwege in de toekomst. We hoeven het niet telkens te weten, ik zit er in ieder geval niet op te wachten.

Nog een tip : de heilige graal der gitaren bestaat niet : zelfs met de beste Custom LP of 7ender CS moet je compromissen sluiten. Sommige gitaren zullen universeler inzetbaar zijn, dat is zo, maar die adviezen heb je al eens gekregen :supercool:

Mukkez
16 oktober 2010, 14:59
Het is heel simpel.

1. Neem een willekeurige gitarist van dit forum die een beetje kan spelen.
2. Laat hem op je gitaar spelen.
3. Speel zelf op de gitaar.

Bij wie zal dit beter gaan klinken?




Waar ligt het probleem dus? Bij jezelf of bij de gitaar?



..

almarvk
16 oktober 2010, 15:04
Oftewel: stop met zeuren over je gear en leer gitaar spelen! Geef jezelf wat tijd ipv de oorzaak buiten jezelf te zoeken.

RoelSmoel
16 oktober 2010, 15:14
TJongetjonge, dat gezeik weer dat ik niet kan spelen..

Mitch
16 oktober 2010, 15:16
Na 2 weken......
Wie zei ook weer dat deze gitaar een blijver zou zijn?
Elementupgrade gaat niet helpen, in ieder geval niet voor jou. Brug vastzetten ook niet. Een RG die niet strak klinkt? Kom op, zeg!
Waarom neem je de tip van je gitaarleraar ter harte? Je komt er niet achter wat je wil. Ja, misschien over een jaar of 10, het moment dat je met je "stoornis" echt overweg kan. Dat nachtje slapen gaat ook niet helpen, je koopt toch wat je wil om het na een paar weken weer in te ruilen.
Je hebt gelijk, facepalms hebben inderdaad ook geen zin, het komt allemaal toch niet aan.


Meer dan een jaar, het moet niet gekker worden. Dat je de rest gemiddeld na twee weken weg doet, maakt het dan weer legitiem, of niet?

Ik wil best bij je thuis komen luisteren, maar ik kan je nu al zeggen dat het niet aan de spullen ligt maar aan je techniek of het gebrek daar aan (no offence, overigens).

Hee, je was toch vertrokken van gitaar.net??
Je hebt de gitaar toch kunnen kopen voor een scherpe prijs? Dan kan je 'm wellicht met winst verkopen.

Zou je zo vriendelijk willen zijn om de frustraties op andere sites daar uit te vechten? Doe 's normaal man.

Roel, je maakt een 'fout' die wel meer mensen hebben gemaakt: je bent te enthousiast bij aanvang en komt er daarna snel achter dat je het niet fijn vindt. Als je dan ook nog zo eerlijk bent om dat te melden word je binnen no-time bestempelt tot wispelturig en dat is ook niet verwonderlijk. Al is het niet charmant hoe er soms gereageerd wordt, het is wel deels begrijpelijk.
Temper je enthousiasme, probeer iets met de goede tips te doen en succes ermee.

dml
16 oktober 2010, 15:23
Zou je zo vriendelijk willen zijn om de frustraties op andere sites daar uit te vechten? Doe 's normaal man.


Jammer dat je nou juist mijn posts eruit vist die niet verschillen van de posts van anderen. Man. :lovelove:
*begint met tellen......*

RoelSmoel
16 oktober 2010, 15:34
Wat Rinze zegt is de nagel op de kop, ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
Aan de andere kant : wat eenieder met z'n centen doet moet eenieder maar voor zichzelf uitmaken, hoe dwaas het ook is (of blijft, in het geval van Roel :)).

Waar ik me meer en meer aan erger, is keer op keer het gebedel om advies waar dan vervolgens nog niks mee gedaan wordt ook. Alsof er ook maar iemand in de benelux op een forum kan uitmaken wat jij lekker vind klinken of spelen.
Het is al 100en keren aangehaald : je eigen handen, oren, whatever moeten dit bepalen, niet één of andere gozer op een forum of in een winkel of in een bandje waar je fan van bent. TESTEN, dan kopen/spelen/wennen/... en laat aub die HNGD, HNAD, HN***-topics achterwege in de toekomst. We hoeven het niet telkens te weten, ik zit er in ieder geval niet op te wachten.

Nog een tip : de heilige graal der gitaren bestaat niet : zelfs met de beste Custom LP of 7ender CS moet je compromissen sluiten. Sommige gitaren zullen universeler inzetbaar zijn, dat is zo, maar die adviezen heb je al eens gekregen :supercool:

Er staat in elk geval nergens in de forumregels dat het niet mag..

Mitch
16 oktober 2010, 15:45
Jammer dat je nou juist mijn posts eruit vist die niet verschillen van de posts van anderen. Man. :lovelove:
*begint met tellen......*
ga rustig door ;) Die twee waren net wat minder tongue-in-cheek en meer op de man. Bovendien ook ingegeven vanuit een ander forum, zoals al gezegd. Dan zal het pijn doen, maar dan word je eruit gepikt.
Dat neemt niet weg dat andere leden ook wel een beetje kunnen dimmen en het neemt ook niet weg dat Roel wat slimmer met zijn postgedrag om kan gaan. Maar goed, om nou als volwassen mannen een knul af te zeiken die nog van zijn ouders afhankelijk is... even die spiegel erbij pakken a.u.b.

dml
16 oktober 2010, 15:54
Maar goed, om nou als volwassen mannen een knul af te zeiken die nog van zijn ouders afhankelijk is... even die spiegel erbij pakken a.u.b.

Hee, ontneem ons nou niet ons pretje!! ;)
Ik had graag in de jury van Popstars, Holland's got talent, of zo'n andere "talentenjacht" willen zitten. Maar helaas..... dan maar internet.

RoelSmoel
16 oktober 2010, 16:16
Waarom maandag al?

Menneke, neem je tijd. Als alles goed gaat (laten we dat hopen voor je) heb je nog een heel leven voor je. Het komt niet op de minuut op aan om een nieuwe gitaar te kopen. Ik heb ook toen ik 14 was een jaar gewacht voor ik mijn Ibanez kon betalen, maar ik ben er nog steeds verzot op:crazyhappy:.


Als je de post waarop je gereageerd hebt nog eens doorleest zul je hem beter begrijpen neem ik aan. Ik ga maandag testen, dinsdag eventueel ook nog, en dan ga ik eens kijken wanneer ik voor een nieuwe gitaar ga.
Dus dat wil niet zeggen dat ik maandag meteen al met iets nieuws thuis kom, ik wil me er inderdaad de tijd voor nemen.

almarvk
16 oktober 2010, 16:22
TJongetjonge, dat gezeik weer dat ik niet kan spelen..

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je denkt dat je niet verder komt door je huidige gear. Echt waar; je hebt een goede versterker en twee topgitaren. Loop dan aub niet zo te zeiken om de twee weken dat de versterker of gitaar niets voor je is. Ik ben dat gezeik eigenlijk spuugzat. Iedereen heeft het beste met je voor, maar je vertikt het om adviezen ter harte te nemen. Vandaar de sarcastische reacties van forumleden als je weer op een quest bent for tone.
Ga lekker gitaarspelen, ga tweaken met je sound en maak vooral veel uren.

RoelSmoel
16 oktober 2010, 19:18
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je denkt dat je niet verder komt door je huidige gear. Echt waar; je hebt een goede versterker en twee topgitaren. Loop dan aub niet zo te zeiken om de twee weken dat de versterker of gitaar niets voor je is. Ik ben dat gezeik eigenlijk spuugzat. Iedereen heeft het beste met je voor, maar je vertikt het om adviezen ter harte te nemen. Vandaar de sarcastische reacties van forumleden als je weer op een quest bent for tone.
Ga lekker gitaarspelen, ga tweaken met je sound en maak vooral veel uren.

Almar, als een gitaar mij niet bevalt, heb ik toch het goed recht om te kijken naar een andere? Dit is nu niets van een GAS aanval ofzo, mijn gitaar bevalt me nu gewoon niet, klaar.

macwilliams
16 oktober 2010, 19:51
Hey Roel,

Ben je er al wel achter waarom de RG je niet bevalt? Geeft het je niet de speelgemak die je zoekt of is het juist te eenvoudig? Ik heb mijn RG weggedaan omdat het me allemaal net te licht was en ik misste daardoor het "spelen" gevoel. Het kwam me allemaal niet dynamisch over. Een luisteraar zal dit niet ervaren maar wanneer je er zelf het net niet gevoel aan over houd dan weg ermee:rockon:

Ik ga dit topic ook niet verder door lezen want volgens mij staat er een hoop gezeick bij.

RoelSmoel
16 oktober 2010, 19:56
Hey Roel,

Ben je er al wel achter waarom de RG je niet bevalt? Geeft het je niet de speelgemak die je zoekt of is het juist te eenvoudig? Ik heb mijn RG weggedaan omdat het me allemaal net te licht was en ik misste daardoor het "spelen" gevoel. Het kwam me allemaal niet dynamisch over. Een luisteraar zal dit niet ervaren maar wanneer je er zelf het net niet gevoel aan over houd dan weg ermee:rockon:

Ik ga dit topic ook niet verder door lezen want volgens mij staat er een hoop gezeick bij.

Haha, dan zul je net dat stukje overgeslagen hebben waar in staat waarom niet:D
Nou.. De hals is me te plat, ik mis het gevoel dat ik een echt stuk hout in handen heb, zoals bij mijn LTD, de Floyd Rose, deze ontstemt mij te snel en het geluid vind ik wat te schel en te modderig. Maar dat is dan smaak.

macwilliams
16 oktober 2010, 20:06
Haha, dan zul je net dat stukje overgeslagen hebben waar in staat waarom niet:D
Nou.. De hals is me te plat, ik mis het gevoel dat ik een echt stuk hout in handen heb, zoals bij mijn LTD, de Floyd Rose, deze ontstemt mij te snel en het geluid vind ik wat te schel en te modderig. Maar dat is dan smaak.

Schel herken ik niet echt maar dat modderige wel, dat zou je kunnen oplossen door een PU wissel. Alleen dat 'ik wil hout in mn klauwen' gevoel herken ik ook wel een beetje.

Als je echt genoeg geld hebt om fijne eisen te kunnen stellen raad ik je aan om orpheo eens te PM'en en te vragen of je zijn gitaren eens mag proberen. Ik weet nu al voor mezelf dat er een warmoth gaat komen met een echt dikke hals zodat er flink gewerkt moet worden, dit ga je terugkrijgen in je geluid.

En geluid zit natuurlijk in je vingers maar als je eens in mijn buurt bevind dan moet je eens even langs komen dan zal ik je eens wat laten horen, dat wat ik bedoel met toooooooooooooonnnneeeeeeeeeeehhhhhhhhh

En dan doel ik op een specifieke amp die ik hier heb die ik maar eens per 3 maanden aanzet, door ruil verkregen, die neverthenooitnietmeer weggaat.

jze
16 oktober 2010, 20:34
Ik vraag me toch af wat je met de gitaar hebt gedaan dat je vind dat de floyd rose te snel ontstemt? De RG's die ik heb (gehad) zijn toch echt bijna niet te ontstemmen..

Het platte hals gevoel kan ik wel herkennen.

RoelSmoel
16 oktober 2010, 22:11
Ik vraag me toch af wat je met de gitaar hebt gedaan dat je vind dat de floyd rose te snel ontstemt? De RG's die ik heb (gehad) zijn toch echt bijna niet te ontstemmen..

Het platte hals gevoel kan ik wel herkennen.

Maar hij ontstemt dus echt.. In bandverband erg vervelend, en ik heb ook niet de mogelijkheid (en al helemaal niet live) om om het nummer te gaan stemmen:(

Terminus
16 oktober 2010, 22:11
Als je tremolo snel ontstemt heb je waarschijnlijk de toplock niet goed vastgezet of staat je brug scheef. Dat ligt niet aan de gitaar zelf.

RoelSmoel
16 oktober 2010, 22:13
Als je tremolo snel ontstemt heb je waarschijnlijk de toplock niet goed vastgezet of staat je brug scheef. Dat ligt niet aan de gitaar zelf.

Maar de toplock staat vast en de brug staat ook niet scheef, écht niet!

LesPaul1612
16 oktober 2010, 22:32
Er moet wel iets mis zijn met je floyd, anders ontstemt ie niet zo snel. Ik ben geen Floyd Rose kennert, dus moet je denk ik even een tutorial opzoeken over afstellen van een floyd of even weer terug naar de winkel.

Ik vind het zelf eigenlijk wel wat absurd dat je na een week al een keihard oordeel over je RG hebt. Man, wen eerst even aan die andere hals en probeer wat met je versterker te pielen om het geluid beter te krijgen. Ga niet zomaar een gitaar van 1000 euro afzeiken. Waarschijnlijk is die RG echt top, maar moet je gewoon nog even die sweet spot vinden.

HUESSEN
16 oktober 2010, 22:32
Is de kwaliteit minder geworden dan? Heb zelf een RG570 uit '91 en die ontstemt zelfs na bijna 20 jaar nog steeds niet:)

allochthomas
16 oktober 2010, 22:45
Misschien een domme vraag, maar hoe nieuw zijn je snaren en hoe gebruik je de floyd rose. Ik heb precies de zelfde tremolo en die ontstemt alleen maar als ik er als een ramdebiel aan ga zitten trekken

RoelSmoel
16 oktober 2010, 22:50
Misschien een domme vraag, maar hoe nieuw zijn je snaren en hoe gebruik je de floyd rose. Ik heb precies de zelfde tremolo en die ontstemt alleen maar als ik er als een ramdebiel aan ga zitten trekken

Ik gebruik de tremelo (bijna, soms alleen voor een beetje "vibrato") niet, en de snaren zijn goed opgerekt.

allochthomas
16 oktober 2010, 22:55
Je gaat me niet vertellen dat je hem niet gebruikt, toen ik voor het eerst een tremolo had mishandelde ik hem als een puber:D. Als je er echt niks mee doet, blokje hout in de trem cavity en de veren kruislings zetten, heb ik ook gedaan bij mijn oude LTD.

rpl
16 oktober 2010, 22:56
Gefeliciteerd met de verkoop van je gitaar :chicken:

RoelSmoel
16 oktober 2010, 22:58
Er moet wel iets mis zijn met je floyd, anders ontstemt ie niet zo snel. Ik ben geen Floyd Rose kennert, dus moet je denk ik even een tutorial opzoeken over afstellen van een floyd of even weer terug naar de winkel.

Ik vind het zelf eigenlijk wel wat absurd dat je na een week al een keihard oordeel over je RG hebt. Man, wen eerst even aan die andere hals en probeer wat met je versterker te pielen om het geluid beter te krijgen. Ga niet zomaar een gitaar van 1000 euro afzeiken. Waarschijnlijk is die RG echt top, maar moet je gewoon nog even die sweet spot vinden.

De RG is ook top, maar niet mijn ding. En die Floyd Rose is ook niet mijn ding + dat ie ontstemt in mijn geval.
Maar ik ben die gitaar ook niet af aan het zeiken, hoe kom je daar bij?

RoelSmoel
16 oktober 2010, 22:59
Gefeliciteerd met de verkoop van je gitaar :chicken:

Ik heb 'm nog niet eens verkocht joh..

DEA100MKIV
16 oktober 2010, 23:04
o o roel, op het andere forum ook al...
ai ai ai,
daar was je onze roel met gevoel,

heb je nog wel tijd om te spelen, met elke dag nieuwe gear

RoelSmoel
16 oktober 2010, 23:12
o o roel, op het andere forum ook al...
ai ai ai,
daar was je onze roel met gevoel,

heb je nog wel tijd om te spelen, met elke dag nieuwe gear

En jij mag dan wel niet zijn!?

DEA100MKIV
16 oktober 2010, 23:24
de andere roel,

ja iedereen heeft volgens jou daar een ei in de kont... volgensmij ben je niets anders, je hebt wel 2 eieren in de kont.

je komt een winkel binnen en opeens komt mamma binnen ...
komt er ooit wel iets van jou terecht.

jij bent toch een grote meid die op eigen benen kan staan ?

ROEL MET GEVOEL IN ZN SMOEL

RoelSmoel
16 oktober 2010, 23:25
de andere roel,

ja iedereen heeft volgens jou daar een ei in de kont... volgensmij ben je niets anders, je hebt wel 2 eieren in de kont.

je komt een winkel binnen en opeens komt mamma binnen ...
komt er ooit wel iets van jou terecht.

jij bent toch een grote meid die op eigen benen kan staan ?

ROEL MET GEVOEL IN ZN SMOEL

Ze kwam me halen voor mee naar huis, ja!

DEA100MKIV
16 oktober 2010, 23:25
sorry laten we maar on-topic gaan, een discussie was niet mijn bedoeling , MAAR GA GEWOON SPELEN

grrroove
16 oktober 2010, 23:25
Amusant wel, dit. *Bier chips en cola pakt en blij is dat hij niet hoeft te modden*.

Roel, ga nou gewoon spelen man, en stop met dat gedoe over je gear. Ik speel gewoon op een Fendertje of wat er toevallig voorhanden is. Geluid zit in je vingers.

Oh ja, MK hier. Hoef je dat niet op te zoeken. Staat wel ergens in ' stel je even voor' .

Speulert
16 oktober 2010, 23:27
Almar, als een gitaar mij niet bevalt, heb ik toch het goed recht om te kijken naar een andere? Dit is nu niets van een GAS aanval ofzo, mijn gitaar bevalt me nu gewoon niet, klaar.

Daar heeft ie het toch ook niet over.
Geen GASaanval? Je wilde een fender stratocaster erbij hebben.Hebt in de gitaarshop toen een evh wolfgang in handen gehad, strat verhaal was van de tafel, en ging hard voor de evh sparen want die wilde je echt, sparen 2 dagen volgehouden en bent toen met een RG thuisgekomen die je nu weer wilt omruilen. Dat is een schoolvoorbeeld van GAS Roel. Niks mis mee heeft elke gitarist maar ga dan geen reden verzinnen waaruit zo moeten blijken dat de aanschaf noodzaak is.

Verder raak je gepikeerd door alle goedbedoelde adviezen. Je ziet dat ook hier een overgroot deel van mening is dat uren maken het beste is wat je in jou geval moet doen om je sound te verbeteren. Dat is wat wordt bedoeld met leer eerst spelen. Maar dat vat je op als kritiek,dan is het ohw krijg je dat weer, je kan na eigen zeggen immers al spelen want je speelt al 2 jaar. maar aan je soundsamples is te horen dat je op een niveau bent waar de bottleneck in je zoektocht naar tone niet je gear is maar je spel.

Als het advies word gegeven speel wat backings mee wat tips over je spel, versterkerinsellingen en de overmaat aan effecten die je gebruikt kunnen een wereld van verschil maken en het is een goede oefening krijgen als reactie: Jullie willen laten horen dat jullie beter over een muziekje kunnen spelen dan ik, ik ben gewoon niet zo goed in backings inspelen ik speel "in het echt".

De enige reacties waarbij je niet op je tenen getrapt bent zijn de reacties Ohw dat is een mooie gitaar Roel, en prima aankoop.

Als je zulke reacties wilt moet je gewoon lekker gaan kopen en je nieuwe gear na aankoop showen en niet wekelijks advies gaan vragen over versterkers,effecten of zoals nu een gitaar waar je jaren mee vooruit kan. Want die heb je, die ltd met de elementupgrade die je hebt kun je namelijk jaren mee vooruit. Je hebt voor 650 een mooie deal gekregen voor de ibanez, omruilen voor een andere gitaar betekent dat je met een gitaar in dezelfde klasse als je ltd terugkomt .

De totaal verschillende gitaren die de afgelopen weken het volgende blijvertje zouden worden geven ook aan dat je niet specifiek iets voor ogen hebt wat sound en gitaar betreft maar dat je gewoon uitgekeken bent op je huidige plank en iets erbij wilt. Prima ga ervoor geef je geld uit. Maar advies geven over een aankoop zonder enig ander doel dan aankoopdrift te bevredigen gaat moeilijk.
En als je dan toch keer op keer advies blijft vragen en doet alsof je met reden op zoek bent naar iets nieuws, zoals het ontgroeid zijn van je huidige gitaar of sound niet goed, leer dan er ook mee leven dat je reacties krijgt die hameren op je spel.

wat betreft de trem je hebt een MR rg dus met een Edge zero trem. Kwa feel niet mijn favoriet van ibanez maar dat ding is niet te ontstemmen, stabieler dan de original edge/edge pro/ lo pro's die al zo stemvast zijn als een tiet mits juist afgesteld.Dus Slechte setup en/of snaren niet goed opgerekt, klaar.

RoelSmoel
16 oktober 2010, 23:27
Amusant wel, dit. *Bier chips en cola pakt en blij is dat hij niet hoeft te modden*.

Roel, ga nou gewoon spelen man, en stop met dat gedoe over je gear. Ik speel gewoon op een Fendertje of wat er toevallig voorhanden is. Geluid zit in je vingers.

Oh ja, MK hier. Hoef je dat niet op te zoeken. Staat wel ergens in ' stel je even voor' .

Martin, je wilt niet eens weten hoe goed het gaat in de band..


Kan dit aub stoppen? Ik word hier zooooo ziek van.

RoelSmoel
16 oktober 2010, 23:29
Daar heeft ie het toch ook niet over.
Geen GASaanval? Je wilde een fender stratocaster erbij hebben.Hebt in de gitaarshop toen een evh wolfgang in handen gehad, strat verhaal was van de tafel, en ging hard voor de evh sparen want die wilde je echt, sparen 2 dagen volgehouden en bent toen met een RG thuisgekomen die je nu weer wilt omruilen. Dat is een schoolvoorbeeld van GAS Roel. Niks mis mee heeft elke gitarist maar ga dan geen reden verzinnen waaruit zo moeten blijken dat de aanschaf noodzaak is.

Verder raak je gepikeerd door alle goedbedoelde adviezen. Je ziet dat ook hier een overgroot deel van mening is dat uren maken het beste is wat je in jou geval moet doen om je sound te verbeteren. Dat is wat wordt bedoeld met leer eerst spelen. Maar dat vat je op als kritiek,dan is het ohw krijg je dat weer, je kan na eigen zeggen immers al spelen want je speelt al 2 jaar. maar aan je soundsamples is te horen dat je op een niveau bent waar de bottleneck in je zoektocht naar tone niet je gear is maar je spel.

Als het advies word gegeven speel wat backings mee wat tips over je spel, versterkerinsellingen en de overmaat aan effecten die je gebruikt kunnen een wereld van verschil maken en het is een goede oefening krijgen als reactie: Jullie willen laten horen dat jullie beter over een muziekje kunnen spelen dan ik, ik ben gewoon niet zo goed in backings inspelen ik speel "in het echt".

De enige reacties waarbij je niet op je tenen getrapt bent zijn de reacties Ohw dat is een mooie gitaar Roel, en prima aankoop.

Als je zulke reacties wilt moet je gewoon lekker gaan kopen en je nieuwe gear na aankoop showen en niet wekelijks advies gaan vragen over versterkers,effecten of zoals nu een gitaar waar je jaren mee vooruit kan. Want die heb je, die ltd met de elementupgrade die je hebt kun je namelijk jaren mee vooruit. Je hebt voor 650 een mooie deal gekregen voor de ibanez, omruilen voor een andere gitaar betekent dat je met een gitaar in dezelfde klasse als je ltd terugkomt .

De totaal verschillende gitaren die de afgelopen weken het volgende blijvertje zouden worden geven ook aan dat je niet specifiek iets voor ogen hebt wat sound en gitaar betreft maar dat je gewoon uitgekeken bent op je huidige plank en iets erbij wilt. Prima ga ervoor geef je geld uit. Maar advies geven over een aankoop zonder enig ander doel dan aankoopdrift te bevredigen gaat moeilijk.
En als je dan toch keer op keer advies blijft vragen en doet alsof je met reden op zoek bent naar iets nieuws, zoals het ontgroeid zijn van je huidige gitaar of sound niet goed, leer dan er ook mee leven dat je reacties krijgt die hameren op je spel.

wat betreft de trem je hebt een ZR rg dus met een ZR trem. Kwa feel niet mijn favoriet van ibanez maar dat ding is niet te ontstemmen, juist speciaal anti ontstem ontwikkeld, stukken stabieler dan de original edge/edge pro/ lo pro's die al zo stemvast zijn als een tiet mits juist afgesteld.Dus Slechte setup en/of snaren niet goed opgerekt, klaar.

Nee Angelo, ik heb ergens tot 650 euro gelezen, ik heb ook nog geld op de rekening joh, ik heb mijn budget opgerekt en klaar.

allochthomas
16 oktober 2010, 23:30
Roel, ik heb nog steeds het beste met je voor maar dit ben jij:
http://www.somethingyoushouldread.com/images/articles/BrownBrickWall_tileable.jpg

RoelSmoel
16 oktober 2010, 23:34
Zeg.. Gitaar.net leden, hebben jullie de Roelitis ofzo? (zoals Lespet aangeeft) Kunnen jullie me maar niet met rust laten ofzo?

*hopend dat een mod snel ingrijpt, heel snel*

ShredTallicA
16 oktober 2010, 23:35
Ik was eerst ontzettend blij voor je dat je die gitaar had, maar als je serieus al die spullen waarvoor de gemiddelde 16-jarige een moord zou doen als niet goed genoeg of ongeschikt neerzet krijg ik toch de neiging te denken dat het aan jou ligt.

Dit vind ik een van de beste opmerkingen in dit topic..

Ik zou een moord doen voor een gitaar die meer dan 200 euro kost :(

@Roel

Ik denk niet dat de mods willen ingrijpen, want je bent een zeiknicht :D

DEA100MKIV
16 oktober 2010, 23:35
Martin, je wilt niet eens weten hoe goed het gaat in de band..


Kan dit aub stoppen? Ik word hier zooooo ziek van.

Zo begon je ook op gitaar.net, en daar begon het ook zo,
het is echt geen negatieve kritiek, maar gewoon een tip,

Je kan hem weer inruilen, maar die waarde krijg je nooit weer,
en als je straks weer 10 gitaren verder bent... daar had je mooit wat
gear voor kunnen kopen.

RoelSmoel
16 oktober 2010, 23:37
Jullie worden te persoonlijk, laat me met rust joh, ik heb me niet voor niets op gitaar.net afgemeld.

DEA100MKIV
16 oktober 2010, 23:37
waarom mod ingreep... ???
ik hoop niet dat een mod dat nodig vind..

roel suc6

RoelSmoel
16 oktober 2010, 23:40
ga rustig door ;) Die twee waren net wat minder tongue-in-cheek en meer op de man. Bovendien ook ingegeven vanuit een ander forum, zoals al gezegd. Dan zal het pijn doen, maar dan word je eruit gepikt.
Dat neemt niet weg dat andere leden ook wel een beetje kunnen dimmen en het neemt ook niet weg dat Roel wat slimmer met zijn postgedrag om kan gaan. Maar goed, om nou als volwassen mannen een knul af te zeiken die nog van zijn ouders afhankelijk is... even die spiegel erbij pakken a.u.b.

Daarom zal een mod dus ingrijpen.

Gr.

Jasper.
16 oktober 2010, 23:40
Dit vind ik een van de beste opmerkingen in dit topic..

Ik zou een moord doen voor een gitaar die meer dan 200 euro kost :(


Ghehe, ik heb nog wel een klusje voor je :p




@Roel, jammer dat de RG niet bevalt. Nu eens goed wat testen, en als je een gitaar vind, en je weet zeker dat dat DE gitaar is. Wacht dan toch nog even een weekje voor je overgaat tot de aankoop. Ik ben soms ook wel eens wat te impulsief dus ik herken het wel.

allochthomas
16 oktober 2010, 23:42
Het ligt niet aan jou roel, het ligt aan de rest:soinnocent:.

kerel, ga van de pc af, ga naar bed en denk nog eens rustig na over deze soap. Ga morgen eens lekker op je ibanez spelen en ga nog eens rustig kijken of hij nou echt zo kut is. Ik heb je topics op gitaar.net gelezen en ik kan niet anders zeggen dat het je eigen schuld is, zorg er aub niet voor dat je je reputatie ook niet hier volledig verziekt

ShredTallicA
16 oktober 2010, 23:43
Ghehe, ik heb nog wel een klusje voor je :p

Kom maar op :lovelove:

macwilliams
17 oktober 2010, 07:54
Gitaar.net , is dat dat andere forum? Ben daar eens wezen kijken.... Ik denk niet dat ik daar ooit nog inlog.

macwilliams
17 oktober 2010, 08:03
Jullie worden te persoonlijk, laat me met rust joh, ik heb me niet voor niets op gitaar.net afgemeld.

Roel jongen, je moet jezelf niet zo op de kast laten jagen door dat stel kleine meisjes. Het zijn maar wat toetsenbord prinsesjes.

Filter wel even de goedbedoelde adviezen er uit. Het is moeilijk de intonatie in een bericht te zien maar probeer het. Laat de rest maar met hun Aldi gitaren spelen en zich aftrekken bij het zien van plaatjes van echte gitaren.


Sukkels.

Maleco
17 oktober 2010, 09:11
Ik heb zelf ook een RG (570) die ook al aardig wat jaartjes telt maar die onstemt pas als ik de floyd zo ver buig dat er een snaar knapt (no kidding).
Het is echter wel een gitaar om te leren kennen, de eerste paar weken dat ik de gitaar had klonk hij ook dun en een beetje schel. Nu pak ik de hele gitaar met een ander gevoel vast. Hij is inderdaad van weinig hout gemaakt, heeft een HEULE platte hals en heeft heel veel fine-tuning nodig...
maar hij speelt me toch lekker :)

Als ik de echte, dikke gitaarfeel wil hebben dan pak ik m'n andere Ibby, met z'n dikke nek en veel te dikke snaren. Je moet dan echt werken voor je geluid anders klinkt het nergens naar. Nieuwe stukken spelen is dan inderdaad veel lastiger, maar het gevoel dat je werkt voor je geluid voelt heel goed.

Als ik dan vervolgens m'n RG pak dan gaat alles als een droom, dunne snaren, lage actie, dunne nek. Ik vlieg echt over de hals en hoef veel minder moeite te doen.
Voelt ook fijn :)

macwilliams
17 oktober 2010, 09:31
Die van mij heb ik na een dik jaar weer weggedaan.

Nog een reden was dat ik steeds meer moeite had om m'n vingers tussen de frets te proppen. Het ging dus best geleidelijk dat ik er achter kwam dat het niet mijn ding zou worden.

LesPas89
17 oktober 2010, 10:46
Kan dit aub stoppen? Ik word hier zooooo ziek van.

Dit slaat echt alles.

RoelSmoel
17 oktober 2010, 11:02
Dit slaat echt alles.

Dat was als reactie op de flame van de gitaar.netters..

macwilliams
17 oktober 2010, 11:05
Dat was als reactie op de flame van de gitaar.netters..

Dat heet ruzie zoeken.

Scopperloit
17 oktober 2010, 11:16
Dat was als reactie op de flame van de gitaar.netters..

Roel,

het is echt niet gezond dat je je zo opfokt bij forums.

Stop gewoon met het forum te bezoeken en focus je op andere dingen. Je maakt het jezelf moeilijk door de confrontatie steeds op te zoeken. Ik kan in jouw situatie (je had toch autisme/asperger syndroom?) wel begrijpen dat dit voor jouw je "wereldje" is. Helaas gaat het ten koste van de kwaliteit van het forum( Niet dat jij er alleen aandeel in hebt overigens). Maar je doet niks met goede adviezen die worden gegeven, daardoor vinden veel forumleden het denk ik vrij irritant als je weer een nieuw gear topic opent, of net spullen hebt gekocht waarvan je zeker was het te willen en er nu weer van af wil. Zo lok je ook (hoe jammer ik het ook vind voor je) veel negatieve reacties uit.

We hebben echt het beste met je voor, maar probeer echt erbij stil te staan dat je het jezelf heel moeilijk maakt hier. :makeup:

ketja
17 oktober 2010, 11:18
Nee Angelo, ik heb ergens tot 650 euro gelezen, ik heb ook nog geld op de rekening joh, ik heb mijn budget opgerekt en klaar.

Geld op je rekening hebben en toch de RG op afbetaling bij je ouders. Je ouders zijn wel heel erg dol op je, Roel.

Ik neem aan dat Arons je niet zomaar geld gaat terug geven maar dat je de waarde bij hun moet besteden. Ik verwacht aakomende week dus wel een nieuw HNGD-topic van je, Roel.

Als ik jou was, zou ik de gitaar verkopen via marktplaats en gitaarmaarkt. Dan krijg je minimaal hetzelfde voor de gitaar als wat je ervoor betaald hebt. Hou je mooi je pegels in je zak, kun je rustig bij verschillende gitaarwinkels veel gitaren proberen. De kans is dan veel groter dat je uiteindelijk een gitaar koopt die je wel lang houdt. Zo ben je niet aangewezen op wat Arons heeft staan, kom je niet thuis met een gitaar die na een week toch niet bevalt. Ze gaan ook vast niet allerlei gitaren bestellen die jij wil uitproberen.
Heb een beetje geduld, die Ibanez is over een maand ook nog wel het geld waard, en laat je vooral niet gek maken door het aanbod wat Arons toevallig heeft staan. Hou wel in gedachten dat ook Arons gewoon business is en dat ze ook moeten kunnen leven van een 16-jarige, dan lijkt het heel aantrekkelijk dat ze jou voor "weinig" die Ibanez hebben aangesmeerd maar uiteindelijk gaat het hun ook om de pegels. Ik snap trouwens niet dat zij niet eerder ingegrepen hebben, want ze kennen jou en je aankoopgedrag toch? Dat versterkt alleen maar het vermoeden dat het hun vooral om de doekoe te doen is.

RoelSmoel
17 oktober 2010, 11:24
Roel,

het is echt niet gezond dat je je zo opfokt bij forums.

Stop gewoon met het forum te bezoeken en focus je op andere dingen. Je maakt het jezelf moeilijk door de confrontatie steeds op te zoeken. Ik kan in jouw situatie (je had toch autisme/asperger syndroom?) wel begrijpen dat dit voor jouw je "wereldje" is. Helaas gaat het ten koste van de kwaliteit van het forum( Niet dat jij er alleen aandeel in hebt overigens). Maar je doet niks met goede adviezen die worden gegeven, daardoor vinden veel forumleden het denk ik vrij irritant als je weer een nieuw gear topic opent, of net spullen hebt gekocht waarvan je zeker was het te willen en er nu weer van af wil. Zo lok je ook (hoe jammer ik het ook vind voor je) veel negatieve reacties uit.

We hebben echt het beste met je voor, maar probeer echt erbij stil te staan dat je het jezelf heel moeilijk maakt hier. :makeup:

Dat heb ik ondertussen wel door, qua gear ben ik ook klaar na die gitaar, ik maak het mezelf inderdaad moeilijk.


Geld op je rekening hebben en toch de RG op afbetaling bij je ouders. Je ouders zijn wel heel erg dol op je, Roel.

Ik neem aan dat Arons je niet zomaar geld gaat terug geven maar dat je de waarde bij hun moet besteden. Ik verwacht aakomende week dus wel een nieuw HNGD-topic van je, Roel.

Als ik jou was, zou ik de gitaar verkopen via marktplaats en gitaarmaarkt. Dan krijg je minimaal hetzelfde voor de gitaar als wat je ervoor betaald hebt. Hou je mooi je pegels in je zak, kun je rustig bij verschillende gitaarwinkels veel gitaren proberen. De kans is dan veel groter dat je uiteindelijk een gitaar koopt die je wel lang houdt. Zo ben je niet aangewezen op wat Arons heeft staan, kom je niet thuis met een gitaar die na een week toch niet bevalt. Ze gaan ook vast niet allerlei gitaren bestellen die jij wil uitproberen.
Heb een beetje geduld, die Ibanez is over een maand ook nog wel het geld waard, en laat je vooral niet gek maken door het aanbod wat Arons toevallig heeft staan. Hou wel in gedachten dat ook Arons gewoon business is en dat ze ook moeten kunnen leven van een 16-jarige, dan lijkt het heel aantrekkelijk dat ze jou voor "weinig" die Ibanez hebben aangesmeerd maar uiteindelijk gaat het hun ook om de pegels. Ik snap trouwens niet dat zij niet eerder ingegrepen hebben, want ze kennen jou en je aankoopgedrag toch? Dat versterkt alleen maar het vermoeden dat het hun vooral om de doekoe te doen is.

Nou ja.. Het probleem is dat hier in de buurt niet veel soeps ligt. Dan zou ik naar Nederweert moeten naar Gear Pro, maar dat is te ver, Arons ligt zegmaar op fietsafstand, ik ben er binnen 5 minuten vanuit school etc, en de service zit wel goed, dus dat is het probleem niet.
Dinsdag volgt er sowieso eerst een klein gesprek met de persoon waar het om gaat, waar ik dit mee ga regelen, dus zo verkoopsgericht zijn ze niet (richting mij dan).
En ik koop eerlijk gezegd niet veel daar, heel af en toe een gitaar, heel af en toe een versterker, en verder alleen maar snaren en plectrums, alleen bevalt mij deze gitaar nu niet, maar dat moet toch kunnen!?

In elk geval, thnx voor de adviezen iedereen, en ik zal er wat mee gaan doen:)

LesPaul1612
17 oktober 2010, 11:41
Als jij jouw Ibby Rg gewoon wil inruilen moet je dat echt gaan doen. Je moet gewoon tevreden zijn met je instrument en als dat niet zo is, moet je gewoon een andere gitaar regelen. Niks is zo vervelend als een instrument dat je mogelijkheden beperkt.

Wat mij wel een beetje van jou tegenvalt is dat jij na 2 week spelen al van je Iba af wilt. Als argumenten noem jij een ontstemmende Floyd, te platte hals en matige pickups. Die platte hals is denk ik gewoon iets waar je aan moet wennen. Na een maand of 2 zal dat probleem wel voorbij zijn.

Dat het geluid je niet aanspreekt, kan ook aan de versterker afstelling liggen. Jouw RG is gewoon een hele andere gitaar dan jouw LTD, dus behoeft die rg wss ook een hele andere versterker instelling.

Denk er eerst nog maar even over na, inruilen kan later ook nog wel. Jij bent ontzettend impulsief(dat zijn een heleboel hier hoor, maakt verder echt niets uit) en daarom lijkt het mij slim om ook nog even heel goed met je gitaarleraar te overleggen over het lot van je RG.

Maar als ie echt niet bevalt, gewoon inruilen:ok:

RoelSmoel
17 oktober 2010, 11:44
Als jij jouw Ibby Rg gewoon wil inruilen moet je dat echt gaan doen. Je moet gewoon tevreden zijn met je instrument en als dat niet zo is, moet je gewoon een andere gitaar regelen. Niks is zo vervelend als een instrument dat je mogelijkheden beperkt.

Wat mij wel een beetje van jou tegenvalt is dat jij na 2 week spelen al van je Iba af wilt. Als argumenten noem jij een ontstemmende Floyd, te platte hals en matige pickups. Die platte hals is denk ik gewoon iets waar je aan moet wennen. Na een maand of 2 zal dat probleem wel voorbij zijn.

Dat het geluid je niet aanspreekt, kan ook aan de versterker afstelling liggen. Jouw RG is gewoon een hele andere gitaar dan jouw LTD, dus behoeft die rg wss ook een hele andere versterker instelling.

Denk er eerst nog maar even over na, inruilen kan later ook nog wel. Jij bent ontzettend impulsief(dat zijn een heleboel hier hoor, maakt verder echt niets uit) en daarom lijkt het mij slim om ook nog even heel goed met je gitaarleraar te overleggen over het lot van je RG.

Maar als ie echt niet bevalt, gewoon inruilen:ok:

Mijn gitaarleraar is van mening dat als mij deze gitaar niet bevalt, ik deze gewoon moet ruilen. Hij is de moeilijkste niet, dat merk ik wel. Het zijn immers mijn centen (en die van mijn ouders), en we moeten zelf beslissen wat we ermee doen. Hij kan niet beslissen welke gitaar mij bevalt, als je snapt wat ik bedoel.

LesPaul1612
17 oktober 2010, 11:50
Mijn gitaarleraar is van mening dat als mij deze gitaar niet bevalt, ik deze gewoon moet ruilen. Hij is de moeilijkste niet, dat merk ik wel. Het zijn immers mijn centen (en die van mijn ouders), en we moeten zelf beslissen wat we ermee doen. Hij kan niet beslissen welke gitaar mij bevalt, als je snapt wat ik bedoel.

Je kan de leraar ook even vragen of hij het ook eens is met het modderige en schelle van de pickups. Als hij de pickups ook niks vind, zeg ik inruilen.

Anyay, dit topic is wel goed voor je postcount, roel:crazyhappy:

RoelSmoel
17 oktober 2010, 11:51
Je kan de leraar ook even vragen of hij het ook eens is met het modderige en schelle van de pickups. Als hij de pickups ook niks vind, zeg ik inruilen.

Anyay, dit topic is wel goed voor je postcount, roel:crazyhappy:

Mijn gitaarleraar is geen Ibanez-fan, dus daar is moeilijk over te oordelen.

allochthomas
17 oktober 2010, 12:03
Waarom val je altijd terug op mijn gitaar leraar dit, mijn gitaar leraar dat etc? Ik krijg het idee dat je er nogal mee in zit dat je zo'n dure gitaar hebt gekocht die je niet bevalt en nu zoek je bij andere mensen steun om te rechtvaardigen dat je hem niet bevalt en om wederom een nieuwe gitaar te halen. Hopelijk begrijp je ook dat mensen best pissig reageren aangezien jij er in rap tempo dure spullen om vervolgens(als een verwend kind) na een week je ontevreden over die spullen te uiten. Meeste mensen moeten hard sparen om de spullen te kunnen betalen die jij gewoon aan de kant schuift. Ik snap je situatie wel en ik had daar vroeger ook last van, maar wat mij ervan weerhield om dit soort practijken over te gaan was het feit dat ik gewoon moest sparen om tot m'n spullen te kunnen betalen. Als ik iets nieuws wou dan moest ik of andere spullen verkopen of wachten tot ik het geld had. Misschien is het handig als pa en ma roelsmoel gewoon eens nee tegen je zeggen als je weer aan komt met de volgende lening voor een gitaar die je volgens jou echt nodig hebt.

RoelSmoel
17 oktober 2010, 12:10
Waarom val je altijd terug op mijn gitaar leraar dit, mijn gitaar leraar dat etc? Ik krijg het idee dat je er nogal mee in zit dat je zo'n dure gitaar hebt gekocht die je niet bevalt en nu zoek je bij andere mensen steun om te rechtvaardigen dat je hem niet bevalt en om wederom een nieuwe gitaar te halen. Hopelijk begrijp je ook dat mensen best pissig reageren aangezien jij er in rap tempo dure spullen om vervolgens(als een verwend kind) na een week je ontevreden over die spullen te uiten. Meeste mensen moeten hard sparen om de spullen te kunnen betalen die jij gewoon aan de kant schuift. Ik snap je situatie wel en ik had daar vroeger ook last van, maar wat mij ervan weerhield om dit soort practijken over te gaan was het feit dat ik gewoon moest sparen om tot m'n spullen te kunnen betalen. Als ik iets nieuws wou dan moest ik of andere spullen verkopen of wachten tot ik het geld had. Misschien is het handig als pa en ma roelsmoel gewoon eens nee tegen je zeggen als je weer aan komt met de volgende lening voor een gitaar die je volgens jou echt nodig hebt.

Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat mijn ouders daar aan meebetaald hebben, echt niet, normaal is het: spaar daar maar voor, en dat doe ik dan ook.
Ik zit er inderdaad mee dat ik nu een dure gitaar heb die mij niet bevalt, maar dat is dan enkel mijn mening, dus ik hoef daar geen bevestiging voor van anderen. En ik snap zeker dat mensen dan pissig kunnen reageren.

Mukkez
17 oktober 2010, 12:19
Je topic krijgt genoeg aandacht Roel, dus je gitaar aan de man brengen lijkt mij geen probleem!



DML heeft al een bod staan van 400 (een dag na je aankoop)

dml
17 oktober 2010, 12:24
Je topic krijgt genoeg aandacht Roel, dus je gitaar aan de man brengen lijkt mij geen probleem!



DML heeft al een bod staan van 400 (een dag na je aankoop)

Hehehe, regeren is vooruitzien.

Mr. Dynamite
17 oktober 2010, 12:36
Zo.

Net even dit topic (met plezier) doorgelezen :soinnocent:
Ik snap jou gedachten gang werkelijk niet roel maargoed :makeup:

Mijn advies: ga testen. En dan niet maandag (en eventueel dinsdag).
Nee, je gaat maandag testen. De week erop test je weer wat een ook de gitaren die je al gehad hebt. Dan de week erop ga je kijken of je keus je echt bevalt.
Zoja? Dan koop je die gitaar pas. Ook is het misschien handig om die gitaarleraar van jou maar eens mee te nemen. Ik hoop dat hij niet te miezerig is om ook wat kritiek te geven.

Ik snap trouwens niet eens dat die winkel daar zo makkelijk mee omgaat. Je hebt al tig keer spul omgeruild en terug gebracht daar.