PDA

View Full Version : Lidl Muzikaal Voordeel



Shimert
2 oktober 2010, 13:06
Vanaf 7 oktober zijn er een paar muzikale deals bij de Lidl te vinden

Elektrische gitaarset voor 200 euro:
http://www.lidl.nl/static_content/lidl_nl/images/NL/NL_54031_01_b.jpg

Bij extra informatie staat: "Muziekinstrumenten van YAMAHA worden door veel leraren en professionele musici gebruikt en aanbevolen."
De gitaar is een Yamaha ERG 121.


Klassieke Akoestische gitaarset voor 50 euro:
http://www.lidl.nl/static_content/lidl_nl/images/NL/NL_54555_01_b.jpg

Die kun je altijd proberen :ok: Opnieuw geen merk te vinden, specs:
Bovenblad van sparrenhout, onderkant en zijkanten van lindenhout, hals van ahorn.

Misschien dat ik deze ga bekijken omdat mijn zusje akoestisch aan de slag wilt (en toch geen 150 euro wil betalen voor een gitaar :stop:)

En ten slotte Clifton Ukuleleset voor 20 euro:
http://www.lidl.nl/static_content/lidl_nl/images/NL/NL_54557_01_b.jpg

Ik denk dat ik deze toch wel wil oppikken. Het merk is niet te traceren (waarschijnlijk door Lidl zelf in het leven geroepen), maar ik zoek al een tijdje een goedkope ukulele om op los te gaan. Een ukulele van de Lidl is natuurlijk altijd gaaf om mee te komen aanzetten :noob:

omschrijving:
# Hoogwaardige, makkelijk te bespelen sopraan-ukelele van echt lindehout, mat gelakt
# Ook geschikt voor beginners
# Instructieboek met gedetailleerde instructies en CD met liedjes om mee te spelen

De vraag van dit topic is: dit soort acties goed/niet goed?, waard om te proberen of niet waard?

Koeloe
2 oktober 2010, 13:10
Op de folder staat er toch echt Yamaha op de headstock van de elektrische.
In de filiaal bij ons in de buurt gaan ze in ieder geval als warme broodjes over de toonbank. Meestal zijn ze al op dezelfde dag weg.

lollol
2 oktober 2010, 13:52
Sick... een ukelele!!!
Altijd al willen hebben, ga ik zeker kopen:soul::noob:
Ze hebben ook stemapparaten, standaards en keyboard zooi

TijmenSarneel
2 oktober 2010, 14:37
Oh dan koop ik effe die akoustische! Kun je je vast geen buil aan vallen;)

StephSands
2 oktober 2010, 16:13
Wha altijd een Ukelele willen hebben, voor 20 eutjes laat ik 'm niet liggen! Thanks voor de tip :)

SnoopWinckel
2 oktober 2010, 17:22
Die elektrische gitaar is wel degelijk een Yamaha model, namelijk de ERG 121 (what's in a name? :) )

http://www.yamaha.com/yamahavgn/Images/Guitars/Product/Views/erg121gp_closeup.jpg

Reviews even opgezocht: link naar ultimate-guitar (http://www.ultimate-guitar.com/reviews/electric_guitars/yamaha/erg-121/index.html)

Shimert
2 oktober 2010, 18:36
:ok:

Dat lijkt me dan ook zeker geen slechte starterset.

Iemand ervaring met een instrument uit een eerdere Lidl-actie?

SnoopWinckel
2 oktober 2010, 19:31
:ok:
Dat lijkt me dan ook zeker geen slechte starterset.


Lees toch maar eerst wat reviews links en rechts. 't is niet omdat
er Yamaha op de headstock staat dat het automatisch kwalitatief is.

Yamaha maakt wel een goede startersgitaar, de Pacifica 112, maar die
kost meer dan deze hele set en zal je waarschijnlijk niet aantreffen in een Aldi of Lidl winkel.
http://www.zikinf.com/_gfx/matos/dyn/large/yamaha-pacifica-112.jpg

Plant
2 oktober 2010, 22:16
Lees toch maar eerst wat reviews links en rechts. 't is niet omdat
er Yamaha op de headstock staat dat het automatisch kwalitatief is.

Yamaha maakt wel een goede startersgitaar, de Pacifica 112, maar die
kost meer dan deze hele set en zal je waarschijnlijk niet aantreffen in een Aldi of Lidl winkel.

+1 !!!

Ik kocht in 1994 een Pacifica 112 voor ƒ695,- (in Euro's nu ± 315,-) en daar had je alleen de gitaar voor. Dat was voor het geld een heel nette gitaar. Yamaha heeft een goede reputatie, maar een set voor nog geen 200,- met hoes, versterker en weet ik niet wat... dat is gewoon niet die kwaliteit.
Ik meen overigens dat er wel eerder een Yamaha Pacifica 012 bij de lidl of zo'n andere toko (aldi?) is geweest.

Basseytje
2 oktober 2010, 23:56
hmm, een gitaar voor in en om het kampvuur is nooit mis. heb er laatst al 1 op de kop getikt voor 15 euro, maar zit nog even in dubio...

rijsberman
3 oktober 2010, 01:45
Ik wil die uke. 20,-

Kan niks wezen, maar daar betaal je dan ook niks voor.

Keevinkos
3 oktober 2010, 01:53
hmm, een gitaar voor in en om het kampvuur...

:seriousf::seriousf:



maar to the point: Voor 200 kan je veel beter spul halen. Ik heb voor een paar jaar geleden ook bijna mijn eerste gitaar daar gekocht, maar toen ik daar kwam was ie uitverkocht. (Gelukkig maar bleek later:)) naar de lokale muziekwinkel gegaan, en voor 200 eurie een richwood strat gekregen + een roland cube 15 amp. + banden, stemkastje en die tierelantijn:)
2908132490 keer beter.

Basseytje
3 oktober 2010, 02:25
hoe komt het toch dat als je voor 1 ding naar de lidl of aldi gaat, dat je altijd met meer terug komt. in een gewone supermarkt overkomt mij dit niet.

Jasper.
3 oktober 2010, 12:10
Ik wil die ukelele!!! Hebbe hebbe hebbe

wireman
3 oktober 2010, 14:00
Ik ga ook voor de JOEKULILLIE.. Hell.. Eddie Vedder krijgt er hele stations mee plat!! Rocken met die handel!!!

lollol
7 oktober 2010, 15:09
Yes, ik heb mijn Ukelele binnen, vandaag lekker Somewhere Over The Rainbow spelen enzo!:noob:

Herman
7 oktober 2010, 15:47
Ik had in eerste instantie begrepen dat het maandag al zou beginnen, dus ik was maandag al in de Lidl. Viel tegen dus.. Maar ik probeer het zodra ik vrij ben van stage direct weer! Ik wil de Ukelele!

TheGuitarNL
7 oktober 2010, 20:20
Ik heb de Ukelele gekregen van mijn pa, en ut is een heerlijk ding omnop te rammen. Aan de binnenkant staat dat ie handgemaakt is.. Ik weet niet of het zo is. Maarja, ik raad de ukelele aan!:ok:

cesco
7 oktober 2010, 21:57
Ik heb hem ook (de uke). Geinig dingetje hoor. Wel lastig met zo'n andere stemming en dikke gitaarvingers. Op het topblad zitten wat knoesten, het rozet is een decal, maar voor de rest is hij behoorlijk afgewerkt voor die twee tienen. Voor het boekje en de cd hoef je het niet te doen, of je moet geïnteresseerd zijn in originele vertalingen voor klankgat (geluidsopening), brug (snarenhouder), fretboard (greepplank), of frets (banden).

Shimert
7 oktober 2010, 22:49
Ze raden in het boekje wel aan hem heel raar te stemmen. Ik heb hem normaal (GCEA) gestemd, maar krijg daardoor een zeer losse g-snaar (op de 1 of andere manier is de zwaarste snaar ook de dunste). Verder zijn de snaren bijna elastisch. Even de snaren vervangen dus. Verder klinkt hij prima, ziet hij er mooi uit en ruikt hij naar een sigaardoos :cheerup:

lollol
7 oktober 2010, 23:06
Ze raden in het boekje wel aan hem heel raar te stemmen. Ik heb hem normaal (GCEA) gestemd, maar krijg daardoor een zeer losse g-snaar (op de 1 of andere manier is de zwaarste snaar ook de dunste). Verder zijn de snaren bijna elastisch. Even de snaren vervangen dus. Verder klinkt hij prima, ziet hij er mooi uit en ruikt hij naar een sigaardoos :cheerup:

Klopt, heb ik ook gedaan.
Maar in de stemming in het boekje is die snaar ook heel los:soinnocent:
Dus gewoon rare snaren.

Ik heb me idd ook doodgelachen om die Nederlandse termen:seriousf:

rijsberman
7 oktober 2010, 23:09
Moet de 'bas' snaar niet een octaaf hoger gestemd worden dan?

Jasper.
7 oktober 2010, 23:14
Moet de 'bas' snaar niet een octaaf hoger gestemd worden dan?

+1, heb ik ook al eens gelezen. In de 'gitarist' volgens mij van een paar maand terug.

cesco
8 oktober 2010, 00:23
Ach ja, die D-stemming wordt wel vaker toegepast. Ik heb in eerste instantie die uit het boekje gehanteerd, zodat ik wat van die akkoorden kan leren. Echter nu blijkt dat ik mijn hele mindset moet omgooien naar een wereld waarin de b een h wordt en de bes een b, leg ik dat boekje maar lekker aan de kant.

Woml
8 oktober 2010, 09:37
Moet de 'bas' snaar niet een octaaf hoger gestemd worden dan?

Precies... (http://www.youtube.com/watch?v=Fk_Ot02AUbc)

Herman
8 oktober 2010, 10:34
Ik heb hem ook gekocht, en heb me er prima op vermaakt gister al! Stemvastheid is niet om over naar huis te schrijven, maarja.. dat mag je misschien ook niet verwachten voor twee tientjes, en voor de rest vind ik het nog best een behoorlijk dingetje voor die twee tientjes! Zal zoiets nou ook opknappen met gewoon een setje D'addario's oid?

arcane
8 oktober 2010, 10:39
Ik ga ook voor de JOEKULILLIE.. Hell.. Eddie Vedder krijgt er hele stations mee plat!! Rocken met die handel!!!

Daar zal de NS blij mee zijn, er is al zoveel vertraging;)

Regular_nelis
8 oktober 2010, 13:41
Ik heb hem gister ook gehaald. Ben er erg blij mee, voor die prijs heeft het een erg goede kwaliteit. Moet wel wennen aan het bizar kleine fredboardje, maar al met al heb ik er gister al 2 uur achter elkaar op lopen klooien. ;)

Als kleine tip voor het tunen:
http://www.get-tuned.com/ukulele_tuner.php

Werkte voor mij erg handig, was wat minder geklooi dan zo'n youtube filmpje.

McVenco
8 oktober 2010, 13:53
Echter nu blijkt dat ik mijn hele mindset moet omgooien naar een wereld waarin de b een h wordt en de bes een b, leg ik dat boekje maar lekker aan de kant.

Ze hebben het Nederlandse gedeelte zowat letterlijk uit het Duits vertaald, inclusief termen als "greepplank" (griffbrett) en "speelblaadje" (plectrum dus). :???:

Lees gewoon het Engelse hoofdstuk, daarin staat alles verteld in begrijpelijke termen.

Dancing Lobster
8 oktober 2010, 14:02
Die uku wil ik ook :o
Iemand enig idee of deze actie in België ook geldig is? Want op de website vind ik er geen informatie over terug :(

//nvm, al gevonden ;). Morgen maar eens langsgaan :p

//edit2: gevonden op de .nl site van Lidl, niet zo direct te vinden op de .be site. Grmbl :(

SnoopWinckel
8 oktober 2010, 14:56
Die uku wil ik ook :o
Iemand enig idee of deze actie in België ook geldig is? Want op de website vind ik er geen informatie over terug :(

//nvm, al gevonden ;). Morgen maar eens langsgaan :p

//edit2: gevonden op de .nl site van Lidl, niet zo direct te vinden op de .be site. Grmbl :(

Die instrument akties komen ook wel naar België, een paar maanden geleden was er bij mijn weten nog eentje. Die akties volgen één of andere cyclus, hetzelfde bij Aldi.

nickofzo
8 oktober 2010, 16:04
yamaha erg 121.. dat is een prima gitaartje.. er word hier ook nog met veel plezier op gespeeld

EJPostema
8 oktober 2010, 17:53
Voor de mensen die zo'n ukele willen. Die zijn ook gewoon voor 3 tientjes te kopen in de muziekwinkel...

EJPostema
8 oktober 2010, 18:24
Ik heb hem gister ook gehaald. Ben er erg blij mee, voor die prijs heeft het een erg goede kwaliteit. Moet wel wennen aan het bizar kleine fredboardje, maar al met al heb ik er gister al 2 uur achter elkaar op lopen klooien. ;)

Als kleine tip voor het tunen:
http://www.get-tuned.com/ukulele_tuner.php

Werkte voor mij erg handig, was wat minder geklooi dan zo'n youtube filmpje.

Als je gewoon de standaard stemming wilt (GCEA) kan je gewoon je stem apparaat pakken. Zet hem op de 'bas' stemming en hoppa, werkt perfect

Regular_nelis
8 oktober 2010, 18:41
Dat kan natuurlijk ook. ;)


Als je gewoon de standaard stemming wilt (GCEA) kan je gewoon je stem apparaat pakken. Zet hem op de 'bas' stemming en hoppa, werkt perfect

Tim_Ellerman
8 oktober 2010, 21:37
Ik wil ook gitaar leren spelen en had de lidl actie ook gezien..

Als eerste gitaar,is de akoestische gitaar dan iets om mee te beginnen? Of raden jullie aan om toch voor net iets beters gaan kijken..

Hoor graag van jullie! Dan kan k morgenochtend ns ff gaan kijken bij 2 winkels of ze er nog zijn.......

Thnx alvast!

Groeten!

Maleco
8 oktober 2010, 21:54
Ik denk dat als je wilt beginnen je beter voor iets beters kunt gaan kijken.
Zo'n gitaar kan je echt het plezier om te spelen ontnemen.
Ik zou ook kijken naar tweedehands, hier heb je voor een kleine investering
vaak een goede gitaar voor het geld (als je weet waar je op moet letten)
en mocht het je toch niet bevallen dan kun je hem meestal voor bijna hetzelfde geld weer kwijt.

Tim_Ellerman
8 oktober 2010, 22:17
ok bedankt voor je reactie.

Dan gaan we maar eens ff goed zoeken naar een goede akoestische gitaar.

Als iemand tips voor me heeft dan hoor ik die heel graag! Ik wil beginnen met akoestisch en misschien later elektrisch. Maar eerst het 1,en dan later het andere..

Groeten!

Shimert
8 oktober 2010, 22:21
Ik wil ook gitaar leren spelen en had de lidl actie ook gezien..

Als eerste gitaar,is de akoestische gitaar dan iets om mee te beginnen? Of raden jullie aan om toch voor net iets beters gaan kijken..

Hoor graag van jullie! Dan kan k morgenochtend ns ff gaan kijken bij 2 winkels of ze er nog zijn.......

Thnx alvast!

Groeten!

Tweedehands raad ik ook aan. De gitaar van de Lidl is verder niks mis mee, ik heb hem voor mijn zusje gehaald. Je hebt ermee je eigen (eerstehands) gitaar, hij klinkt redelijk en is onverwacht zeer stemvast.


Voor de mensen die zo'n ukele willen. Die zijn ook gewoon voor 3 tientjes te kopen in de muziekwinkel...

Maar dat is geen Lidl-ukelele! Ik zit erover te denken het Clifton Logo eraf te halen en te vervangen met het echte Lidl-logo.

rijsberman
8 oktober 2010, 23:22
... en is onverwacht zeer stemvast.

Dan heb je andere snaren dan die van mij. Dat visdraad is na een half liedje al vals. Misschien dat het na een tijdje rekken beter gaat...

mikeyaxeman
8 oktober 2010, 23:59
Yes, ik heb mijn Ukelele binnen, vandaag lekker Somewhere Over The Rainbow spelen enzo!:noob:

Ha ha dat hebben Cindy en ik ook gelijk opgezocht want ik heb hem ook gehaald, leuk ding.
Achter mij stonden mensen die de Yamaha starterset insloegen trouwens.

TijmenSarneel
9 oktober 2010, 12:51
Dan heb je andere snaren dan die van mij. Dat visdraad is na een half liedje al vals. Misschien dat het na een tijdje rekken beter gaat...

haha idd, ik heb hem ook gehaald, maar die snaren zijn redelijk prut. Eens nieuwe halen

RoelSmoel
10 oktober 2010, 00:05
Nou.. De muziekzaken hier in de buurt zijn niet zo blij met de acties van Lidl en Aldi, zij kunnen dus de gitaren af gaan stellen terwijl ze het al zo druk hebben.

En tja, als er nu iets kapot is.. Wie moet het dan gaan maken? Hebben ze daar iemand voor ingehuurd bij de Lidl?

Jasper.
10 oktober 2010, 12:17
Dan heb je andere snaren dan die van mij. Dat visdraad is na een half liedje al vals. Misschien dat het na een tijdje rekken beter gaat...

+1, denk dat mijn snaren inmiddels al een meter extra opgerekt zijn.

Herman
10 oktober 2010, 22:34
Nou.. De muziekzaken hier in de buurt zijn niet zo blij met de acties van Lidl en Aldi, zij kunnen dus de gitaren af gaan stellen terwijl ze het al zo druk hebben.

En tja, als er nu iets kapot is.. Wie moet het dan gaan maken? Hebben ze daar iemand voor ingehuurd bij de Lidl?

Vind ik een beetje krom eerlijk gezegd.. moeten die lui gewoon niet ophouden klagen? Hoe meer werk hoe beter toch? En dat er nu ineens zo'n stormloop met klanten met lidl/aldi spul is lijkt me ook stug. Daarnaast, als ze een beetje goed werk afleveren kunnen ze die klanten misschien ook overhalen de volgende keer wél zaken bij hun te komen doen, omdat ze daar wél service krijgen.

Ik zeg: Niet zo zeiken, en gewoon doen waarvoor je in zo'n winkel staat!

Arvoitus
10 oktober 2010, 23:56
Nou.. De muziekzaken hier in de buurt zijn niet zo blij met de acties van Lidl en Aldi, zij kunnen dus de gitaren af gaan stellen terwijl ze het al zo druk hebben.

En tja, als er nu iets kapot is.. Wie moet het dan gaan maken? Hebben ze daar iemand voor ingehuurd bij de Lidl?
Dat is o.a. toch hun werk? Gitaren afstellen?

Lidl service is meestal 3 jaar garantie, gaat het kapot dan wordt het opgestuurd naar de desbetreffende fabrikant.

Wilco G
11 oktober 2010, 19:19
Ook ik heb de UkeLidl maar gekocht. Na een paar dagen wordt ie bijna stemvast... Moet er alleen nog een nieuwe ophangbeugel voor hebben, hij staat zo mooi tussen een bas en een 12string.:seriousf:

Takehofstra
3 november 2011, 20:37
Heeeey!!
Ik heb die ukelele gekocht gewoon omdat het geen drol kost en ik altijd al eentje wou hebben..
Ik moet alleen wel zeggen dat die handleiding voor geen ruk klopt.. dat probleem had ik ook al toen ik begon met gitaar spelen toen kocht ik zon spaans gitaartje 5 jaar geleden.. en daar klopte de handleiding ook al niet,
Ligt het aan mij?
heb ik gebrek aan instrumenten kennis?

Of hoort er H! snaar op een ukelele te zitten xD denk ut nie...


Maar gelukkig weet ik er wel wat van dus dat ding werkt prima voor 20 euro!!!


Groetjes!

G.G.
3 november 2011, 20:48
H snaar is geloof ik vertaald vanuit het Duits.

The Unforgiven
3 november 2011, 20:48
Dacht dat in het Duits voor de B noot de letter H werd gebruikt...

G.G.
3 november 2011, 20:51
Ligt het aan mij?
heb ik gebrek aan instrumenten kennis?


kennelijk wel dus, aangezien het antwoord hier twee keer boven staat



:seriousf:

Ike57
3 november 2011, 21:49
http://www.youtube.com/watch?v=stw98A4zPuk

bass blom
3 november 2011, 21:54
http://www.youtube.com/watch?v=stw98A4zPuk

:seriousf:

arcane
3 november 2011, 22:56
Dacht dat in het Duits voor de B noot de letter H werd gebruikt...

Klopt, je ziet het ook op de sites van de grote Duitse winkels. En Lidl is een Duitse keten, dus de advertentie zal wel vertaald zijn.

oigun
3 november 2011, 23:19
Als je er vijf koopt krijg je korting :seriousf:

http://www.youtube.com/watch?v=lohFIHeCUoo

Jeroen_K
3 november 2011, 23:52
Als je er vijf koopt krijg je korting :seriousf:

http://www.youtube.com/watch?v=lohFIHeCUoo

Dat zijn dus de kindjes die normaal gesproken in de gitaarfabriek werken :seriousf:

nickofzo
6 november 2011, 14:02
Dacht dat in het Duits voor de B noot de letter H werd gebruikt...

klopt..

Bach wilde ooit zijn naam in de muziek kunnen spellen, maar aangezien de H niet bestond werd de H dus een B

RoelSmoel
6 november 2011, 14:42
klopt..

Bach wilde ooit zijn naam in de muziek kunnen spellen, maar aangezien de H niet bestond werd de H dus een B

Lijkt me sterk, dan stond er Hach..

sjoerd5
6 november 2011, 15:00
B,A en C zijn bestaande noten. Er is geen H noot dus dat werd een B noot.
De B noot niets te maken met de letter B in zijn naam.

TimS
6 november 2011, 15:00
Lijkt me sterk, dan stond er Hach..

H werd B, B werd Bes. Met de noten Bes, A, C en B kon je dus z'n naam spellen.

nickofzo
6 november 2011, 15:34
ik zei ook : H = B
ik zei niet: B = H

Chantal78
27 november 2011, 20:39
http://www.youtube.com/watch?v=stw98A4zPuk

LOL Geinig liedje!

Ik heb nou dus die Clifton gitaar (niet de ukelele), maar dan bij de Aldi. Jaja, ik weet 't. Maar hij klinkt helemaal niet slecht. Ik vind 't zelfs een heel fijn geluid maar ik ben wel een n00b natuurlijk. Acht, voor 5 tientjes kun je je er geen buil aan vallen he.