PDA

View Full Version : ibanez icb



Lodedsvd
1 oktober 2010, 22:36
Hallo,

Ik zou deze gitaar van een vriend kunnen kopen maar ik zou er eerst wel eens jullie mening over willen horen, als er al iemand ervaring mee heeft.
het doel van de bas is gewoon een beetje spelen tussendoor want ik speel vooral elektrische. ojaa de prijs? onder de 300.

http://www.musik-service.de/images/prx/395765397/i00.jpg

Duhsjaak
17 oktober 2010, 15:19
Hi
Heb je draad gevolgd in de hoop wat op te steken hierover, maar het blijft fluisterstil.
Jammer.
Ik kan je alleen heel in het algemeen zeggen dat ik twee Iba gitaren en 1 Iba bas heb. Je hoort nogal eens dat mensen de overstap naar de wat dunnere/plattere halzen van Ibanez lastig vinden en dat dat om een periode van gewenning vraagt. De halzen zijn ook niet/flinterdun gelakt en plakken daardoor minder dan een hoop andere halzen.
Over het algemeen geeft een Iba wat scherper geluid dan je bent gewend. En vaak wat dynamischer.
Afgaande op mijn Iba's, die dus in de verste verte niet lijken op de Iba waar jij over denkt, is dat ze zonder uitzondering zeer veel waar voor het geld leveren.
Mijn voorstel zou dan ook zijn:
Probeer hem rustig uit. En als je hem lekker vind spelen en het geluid bevalt je: Doen!!!
Ik zou er graag op willen spelen in ieder geval. Laat je eens weten hoe je keus is uitgevallen?
Fijn weekend.
Gus