PDA

View Full Version : Wensen voor nieuwe amp; ceriatone



Orpheo
1 oktober 2010, 01:19
Beste gitaarnetters,

ik heb al een poosje een wens in mijn hoofd voor een amp, maar niet zomaar een amp. Ik wil dat alle amps die ik tof vind, in 1 behuizing zitten.

Ik wil dus de fender twin, marshall silver jubilee en de dumble ODS (OTS bij ceriatone) in 1 behuizing. niet alleen het preampdeel, maar ook de eindtrap.

ik kan wel solderen, en klakkeloos het schemaatje volgen van ceriatone, en hun 'bouwpakket' in elkaar solderen kan ik ook wel, maar hoe krijg ik gedaan wat ik wil? namelijk al die 3 de amps in 1 behuizing?

Ik wil namelijk maar 1 PT en 1 OT gebruiken, anders word het echt ondoenlijk om te tillen! Dat er in (het grootste?) chassis bijgeboord moet worden, is natuurlijk logisch.

het liefst heb ik het zo dat ik iedere amp als apart 'kanaal' kan hebben (dus ieder apart) maar dat ik ook 2 'kanalen' tegelijk aan kan hebben, of zelfs alle drie, voor een kamerbreed geluid. Bij de eerste optie heb je een probleem denk ik met de impedantie (dat er op de andere 2 amps die niet aanstaan geen load zit) en bij de tweede optie heb je denk ik een probleem met de trafo's.

kortom: IS dit te doen, en zo ja, hoe?!

PietvanderMeer
1 oktober 2010, 10:22
Als wat jij wilt zou kunnen werken zonder problemen,hadden al heel veel mensen zo`n versterker.Denk je ook niet?

gr Piet

Chris Winsemius
1 oktober 2010, 10:29
't kan ook anders, moet jouw email nog checken en beantwoorden....

ga ajb niet uit van ceriatone... layouts verschillen tov. de originelen en in dit geval moet je beduidend meer board gebruiken om alle onderdelen te kunnen plaatsen....

Orpheo
1 oktober 2010, 10:30
Als wat jij wilt zou kunnen werken zonder problemen,hadden al heel veel mensen zo`n versterker.Denk je ook niet?

gr Piet

tuurlijk niet. het is teveel werk, teveel moeite, te zwaar... daarnaast, ik ben niet zo heel erg bekend met schema's, dus welicht is een amp als de bogner xtc classic of de hook captail wel zoiets!

kortom, je cynische, niet zinvolle bijdrage zal ik maar snel negeren, ok?

@chris: ok, ik wacht je mail met spanning af. ik wil je niet het gevoel geven dat ik dit allemaal 'achter je rug om doe' (waarom zou ik, je leest net zo actief mee op dit forum als ik :P ) maar input van anderen vragen kan nooit kwaad, toch?

bluegate
1 oktober 2010, 10:32
Je zit ook met de buizen.
Twin/ODS = 4x 6L6
Jub = 4x EL34
Zou je kunnen op lossen door 2x 6L6 en 2x EL34 en dan per kanaal te selecteren.
Maar dat geeft weer een klank wijziging tov het origineel.

Volgende punt is de voeding, Twin, Jub en ODS zullen allen de correcte spanningen moeten krijgen.
Weet niet of dat gaat lukken met 1 PT, niet de correcte voltages en weer een klank wijziging tov het origineel.

Ik denk dat als je twee versterkers neemt waarbij de opbouw gelijk is qua buizen en spanningen, dan zou het kunnen.
Maar hier krijg je teveel problemen.

Orpheo
1 oktober 2010, 10:47
Je zit ook met de buizen.
Twin/ODS = 4x 6L6
Jub = 4x EL34
Zou je kunnen op lossen door 2x 6L6 en 2x EL34 en dan per kanaal te selecteren.
Maar dat geeft weer een klank wijziging tov het origineel.

Volgende punt is de voeding, Twin, Jub en ODS zullen allen de correcte spanningen moeten krijgen.
Weet niet of dat gaat lukken met 1 PT, niet de correcte voltages en weer een klank wijziging tov het origineel.

Ik denk dat als je twee versterkers neemt waarbij de opbouw gelijk is qua buizen en spanningen, dan zou het kunnen.
Maar hier krijg je teveel problemen.
ik weet dat ze verschillende buizen hebben, daarom heb ik er al rekening mee gehouden dat iedere 'amp' zijn eigen buizenset krijgt. dus alleen de trafo's gedeeld. en dat is ook het enige waar ik mee 'zit', maar goed, Chris gaat erover nadenken, en input van forumleden is altijd gewenst.

edit; niet alleen is correcte voeding van belang, maar ook de OT is belangrijk, omdat ie anders niet correct z'n load kwijt kan.

bluegate
1 oktober 2010, 11:02
Buizenmix maken zoals Brunetti en Egnater.
Maar je moet ook nog kijken naar de originele opbouw van de phase inverter van elke amp.
Daarna zou je via relais de signalen op de juiste buizen kunnen schakelen.

Orpheo
1 oktober 2010, 11:11
Buizenmix maken zoals Brunetti en Egnater.
Maar je moet ook nog kijken naar de originele opbouw van de phase inverter van elke amp.
Daarna zou je via relais de signalen op de juiste buizen kunnen schakelen.
dat denk ik... en hoe moet 't dan met de OT? kan je wel dezelfde OT gebruiken voor meerdere amps? anders gezegd: kan ik dezelfde OT in een silver jubilee prakken, en in een twin en in een OTS? zo ja, dan is 't allemaal wel goed te doen. buizen wegen immers toch geen drol, en ik zie 't niet zitten om per 'amp' een OT en PT erin te prakken. dat zou 6 trafo's betekenen, en dan zou de amp tegen de 50kg zijn. en het past niet eens in een chassis.

muziekschuur
1 oktober 2010, 11:36
Is dit niet te maken met "rackgear". Zijn er niet voldoende losse preamps & eind trappen die dit mogelijk maken?

Diverse Rivera & Soldano ontwerpen hebben dit soort dingen toch al gedaan?

G.G.
1 oktober 2010, 11:47
En dan heb je zo'n megaversterker. Klinkt ieder deel op dezelfde cab even lekker? Zijn OT's onbelast bij schakelen? Etc.... Lijkt mij dat 3 losse versterkers en 3 cabs veel lomper, maar wel 100x practischer is.

Orpheo
1 oktober 2010, 11:51
En dan heb je zo'n megaversterker. Klinkt ieder deel op dezelfde cab even lekker? Zijn OT's onbelast bij schakelen? Etc.... Lijkt mij dat 3 losse versterkers en 3 cabs veel lomper, maar wel 100x practischer is.

ik heb een kast, en werkelijk iedere amp klinkt (voor mij) daar lekker op :P

dat van die OT's ongebelast is wel iets waar ik over nadenk, maar als je schakelt is ie voor een fractie van een seconde onbelast, en daar kan ie wel tegen hoor.

Ik heb zitten nadenken over rackgear, of alles los (wat ik nu al feitelijk heb!) maar ik wil juist alles in 1 head. niet omdat het perse moet, niet omdat ik perse die tones wil hebben, alleen omdat het (al dan niet) kan.

Why do you climb the mountain? Because its there!

Pepe
1 oktober 2010, 12:30
Alles valt te beklimmen maar de vraag is of je de prijs wil betalen, nog steeds figuurlijk.
Je gaat een traject in wat je niet kan overzien in al zijn merites. De tijdsduur, de financiële zijde, het uiteindelijk produkt.. maar goed, er zijn koppige lieden die, gewapend met zaag en een dopsleutelsetje, een boerenschuur induiken en 10 jaar later met een Morgan eruit komen rijden.
De vraag is dus of je dat ambieert.

PietvanderMeer
1 oktober 2010, 12:47
Het zou misschien kunnen met een multi tapped P en OT(Menno van der Veen maakt deze)maar uiteindelijk eindig je in mijn optiek toch met een soort van Twin,een soort van Marshall en een soort van Dumble.
Kan ook leuk zijn hoor.
Bluegate gaf de belangrijkste bezwaren al aan.
Ik ben wel heel erg benieuwd waar je uiteindelijk mee gaat eindigen.
Het zou wel een huzarenstukje zijn.
Succes!

Orpheo
1 oktober 2010, 12:52
@pepe: ik ben een ongelooflijk koppige flapdrol, maar als Chris zegt dat het echt onmogelijk is, ga ik niet op haren en snaren dat door willen drukken, dat is zinloos. Ik denk alleen dat wat ik in mijn hoofd heb, niet alleen al mijn noden kan dekken, maar ook die van vele andere gitaristen. Je moet het alleen effe proberen en durven. Toen ik vertelde dat ik een les paul wllde met een ziricote hals, koa top en walnut back, werd ik uitgelachen met de mededeling dat dat nergens naar zou kunnen klinken. nu, 3 jaar later, is het een van mijn lievelingsgitaren, en klinkt ie geweldig...

bluegate
1 oktober 2010, 12:55
Nee, de OT ziet gewoon alle buizen.
Wat je schakelt is de signaal toevoer naar de buisparen.
V1,V2,V3,V4 = EL34,6L6,6L6,EL34

Orpheo
1 oktober 2010, 13:22
Nee, de OT ziet gewoon alle buizen.
Wat je schakelt is de signaal toevoer naar de buisparen.
V1,V2,V3,V4 = EL34,6L6,6L6,EL34

dan is 't toch juist simpel? ik heb 3 amps erin zitten, met ieder z'n eigen preampbuizen en eindbuizen, en dat gaat dan als ik schakel naar de OT. is het alleen zoeken naar de juiste PT, of het schema wat aanpassen voor een PT die zo goed als het gaat erbij past. ik kan dan niet kanalen (amps) tegelijk aan hebben, bijvoorbeeld de OTS en de SJ, maar ik heb dan wel alles in 1 head.

bluegate
1 oktober 2010, 13:34
Het is ook niet onmogelijk, maar altijd een compromis.
De losse versterkers zullen altijd anders klinken dan alle drie in 1 gecombineerd.

Pepe
1 oktober 2010, 13:40
Ik denk ook niet dat het technisch niet te doen is maar is het sonisch te doen. Het verschil tussen die drie amps is meer dan een pre amp en eindbuizen.

Ik zou zelf totaal anders beginnen. Je gaat eerst kijken wat "makes the amp tic" en dan zie je overeenkomsten en verschillen.
De overeenkomsten probeer je te delen, de verschillen tot de essentie beperken. En daar probeer je een geheel van te maken.

Wat je nou doet komt me voor als willekeurig aan een eindje trekken van een draad die in de knoop zit.

Oh, in feite dezelfde strekking als Bluegate zie ik.

G.G.
1 oktober 2010, 14:10
Niet aan gedacht maar idd de pt's worden gevoed door de ot. Als de ot schakelt, zijn de niet gebruikte pt's nooit onbelast. Theoretisch zou het denk ik (als leek) haalbaar moeten zijn.

PietvanderMeer
1 oktober 2010, 14:10
Als je het Marshall gedeelte eruit laat is het natuurlijk een ander verhaal.
Nog steeds een hele klus maar zoiets is al eens eerder gedaan(weet niet meer waar ik het gezien heb).
Als ik het goed heb gelezen gebruikte die Dumble ook trafo`s uit twin reverbs voor zijn versterkers.
Volgens mij heb je dan meer een project met een grote kans van slagen.
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar dit is een openbaar forum dus kun je ook opmerkingen als de mijne verwachten.
Uit jouw verhaal maak ik een klus op die,wil het slagen,slechts geschikt is voor iemand met heel veel ervaring.Echt heel veel.
Als Cluseau of Chris het voor je maakt,ok.
Anders zou ik persoonlijk wat minder hard van de toren blazen en gaan voor de dumble/twin en de marshall in een ander kastje maken.
Äls je die nog wilt hebben waneer je die dumble/twin hebt natuurlijk.

E-J
1 oktober 2010, 14:36
En wat ik reeds zei: wanneer je de Fender Twin en OTS probeert op dezelfde speakers, zitten ze erg dicht bij elkaar in de buurt qua klank. Ik zou zeggen: laat een Silver Jubilee bouwen (of koop een tweedehands) en kies uit één van de vele OTS modellen...

Als leek: als je alles in één behuizing propt, krijg je vast een gigantische versterker. Als ik kijk naar het binnenste van mijn OTS zit die al vrijwel helemaal vol met de layout... als daar nog twee layouts bij komen? Dan krijg je een ding van minstens een halve meter hoog. En misschien problemen bij de afvoer van hitte? Je hebt dan 10x 12ax7, 2x 12at7, 8x 6L6, 4x EL34...

Orpheo
1 oktober 2010, 15:21
Allemaal goede info. ik ga er goed over nadenken, maar ik wacht ook op wat Chris te zeggen heeft over deze bouw. ik heb zeker niet de intentie zelf de soldeerbout ter hande nemen.

toneblo
1 oktober 2010, 17:46
... neem een extra ziektekostenpolis, je rug gaat het niet leuk vinden om dat ding iedre keer mee te moeten nemen..:D

Houdt i.d.d. rekening met het feit dat je chassis een stukje "hoger" wordt dan gemiddeld, dit i.v.m. pre-amp secties..









Btw: "Als " het al zou gaan, was het vast onbetaalbaar geworden....
Toch succes, en ik volg dit graag.

bluegate
1 oktober 2010, 19:53
Idd wat EJ NL ook zegt, een Twin en een 100W OTS komen al heel dicht bij elkaar.
Zou je een Jub pre en OTS pre kunnen bouwen met een schakelbare EL34/6L6 eindtrap.
Heb je alle geluiden die je wil hebben :rockon:

The Bertman
1 oktober 2010, 19:53
Het wordt een loei van een onding. Wat ook gaat meespelen is dat de OT medeverantwoordelijk is voor de klank, dus als je het echt goed wil doen, moet je verschillende OT's inbouwen.
Het lijkt me dan makkelijker om drie losse versterkers te bouwen en dan slim te schakelen.

grayfink
1 oktober 2010, 20:57
Die nieuwe Line6 dt50 is toch ook zoiets?
Demofilmpje klinkt goed op mijn speakers.

Orpheo
2 oktober 2010, 11:38
Die nieuwe Line6 dt50 is toch ook zoiets?
Demofilmpje klinkt goed op mijn speakers.

ik heb er naar gekeken, maar het is niet helemaal wat ik wil. het is echt een 'gewone' 2 kanaals amp met modeling stuff erin, met 1 set buizen. ik wil echt 3 amps apart draaien, met ieder zijn eigen set buizen.

Ik wacht af wat Chris te zeggen heeft, maar ik ben bang dat ik toch dan voor de losse silver jubilee moet gaan, en de losse OTS en de losse twin.

matto
2 oktober 2010, 23:45
Je zou ook drie verschillende chassis' in een flightcase kunnen zetten en dan een speakerkast met een speakerset van 2x Celestion en 2 x JBL kunnen pakken.

The Bertman
3 oktober 2010, 00:13
Wat ik al zei, concentreer je op slim schakelen. Er zijn allerlei manieren om makkelijk van de ene amp naar de andere te switchen en idem voor verschillende speakers.

sebastiaan88
3 oktober 2010, 12:08
Waarom de combinatie Fender, ODS ik hoop voor de overdrive want het clean van een ODS is naar mijn mening (maargoed dat is maar mijn mening) Gewoon een heeel erg goede fenderish clean. Ik denk dat jij gewoon net als ik het volgende moet doen:P

Een CAE3+ kopen:P hahah Fender preamp, Hotrodded marshall Ch2 en Amazing lead op ch3.
Ik heb hier ook een ceriatone JCM800 staan en mijn OTS100 is onderweg.
Voor de veelzijdigheid die jij zoekt word je echt vrolijk van die cae3+

en als je graag wilt bouwen maak die dan na bijv.
Vergis je niet hoor, ik zie je schrijven ik kan wel layouts lezen en schema's volgen maar daar ben je er echt niet mee. Plus het sleutelen aan amps kan LEVENSGEVAARLIJK zijn.

Ik heb elektrotechniek gestudeerd en het is toch best wel pittiger dan layouts volgen en domweg "draadje van deze kant naar draadje andere kant" leggen

Ik snap wel je punt hoor het zou natuurlijk te gek zijn om dat allemaal in 1 te hebben maar ergens moet je voor jezelf gaan snijden in wat je wilt, wat rendabel is en wat functioneel is

Grtz Sebas

toneblo
3 oktober 2010, 20:07
Waarom de combinatie Fender, ODS ik hoop voor de overdrive want het clean van een ODS is naar mijn mening (maargoed dat is maar mijn mening) Gewoon een heeel erg goede fenderish clean. Ik denk dat jij gewoon net als ik het volgende moet doen:P

Een CAE3+ kopen:P hahah Fender preamp, Hotrodded marshall Ch2 en Amazing lead op ch3.
Ik heb hier ook een ceriatone JCM800 staan en mijn OTS100 is onderweg.
Voor de veelzijdigheid die jij zoekt word je echt vrolijk van die cae3+

en als je graag wilt bouwen maak die dan na bijv.
Vergis je niet hoor, ik zie je schrijven ik kan wel layouts lezen en schema's volgen maar daar ben je er echt niet mee. Plus het sleutelen aan amps kan LEVENSGEVAARLIJK zijn.

Ik heb elektrotechniek gestudeerd en het is toch best wel pittiger dan layouts volgen en domweg "draadje van deze kant naar draadje andere kant" leggen

Ik snap wel je punt hoor het zou natuurlijk te gek zijn om dat allemaal in 1 te hebben maar ergens moet je voor jezelf gaan snijden in wat je wilt, wat rendabel is en wat functioneel is

Grtz Sebas


... ik zou het eens even niet met een Ceria doen, blijven slechte en goedkope componenten.
Leuke ideeen maar toch, niet doen, wacht maar netjes op CMW amps...

Orpheo
3 oktober 2010, 20:17
Waarom de combinatie Fender, ODS ik hoop voor de overdrive want het clean van een ODS is naar mijn mening (maargoed dat is maar mijn mening) Gewoon een heeel erg goede fenderish clean. Ik denk dat jij gewoon net als ik het volgende moet doen:P

Een CAE3+ kopen:P hahah Fender preamp, Hotrodded marshall Ch2 en Amazing lead op ch3.
Ik heb hier ook een ceriatone JCM800 staan en mijn OTS100 is onderweg.
Voor de veelzijdigheid die jij zoekt word je echt vrolijk van die cae3+

en als je graag wilt bouwen maak die dan na bijv.
Vergis je niet hoor, ik zie je schrijven ik kan wel layouts lezen en schema's volgen maar daar ben je er echt niet mee. Plus het sleutelen aan amps kan LEVENSGEVAARLIJK zijn.

Ik heb elektrotechniek gestudeerd en het is toch best wel pittiger dan layouts volgen en domweg "draadje van deze kant naar draadje andere kant" leggen

Ik snap wel je punt hoor het zou natuurlijk te gek zijn om dat allemaal in 1 te hebben maar ergens moet je voor jezelf gaan snijden in wat je wilt, wat rendabel is en wat functioneel is

Grtz Sebas

nee, dat is absoluut niet wat ik wil. Ik heb de tones niet perse nodig. ik HEB een hotrodded marshall, ik HEB een smoothe leadtone uit mijn mesa mark 4, ik heb een fender clean/marshall drive, namelijk de rivera m100 is precies dat (letterlijk!). het gaat erom dat ik die 3 dingen in 1 head wil. als dat niet kan, dan niet, maar dan ga ik niet snijden in specs.

@bert: zie hierboven :) het gaat om de combinatie van die dingen. alles apart, daar is geen kunst aan. ik wil de grenzen opzoeken van wat fysisch mogelijk is :) Een allerlaatste optie is de OTS100 (niet de HRM), silver jubilee en twin (achtige) wel na (laten) bouwen, maar dan wel in 3 losse heads, maar dan met wat tweaks, zoals 1 centrale input, en 1 centrale powermodule (dus met 1 knop alle 3 tegelijk aan, met 1 knop alles standby). zoiets.

sleutelen aan amps kan inderdaad gevaarlijk zijn, maar die pakketten van ceriatone lijkt mij gewoon een kwestie van solderen, inprikken en klaar. Ik geloof zelfs dat Ceriatone ze al kant en klaar gesoldeerd aflevert, maar dat weet ik niet, en boeit me niet zo heeeel erg. Ik wil namelijk in de OTS en in de marshall SJ wat tweaks. de OTS en de marshall moeten beiden namelijk een pentode/triode switch krijgen, en als het kan class a/class ab. daarnaast moet de marshall een contour-switch, midboost, bright en gainboost krijgen.

als dat kan wat ik net zei, (wanneer alles-in-een niet kan) vind ik dat een goed compromis. heb ik toch wat ik wil :P oh, maar dan wel met een manier dat ik makkelijk en snel kan switchen tussen de heads. ik ben niet zo'n fan van footswitches, dus het moet ook zonder een footswitch kunnen.

Pepe
3 oktober 2010, 21:23
Nick, Ceriatone, is helpfull (en snel) in het meedenken. Customvariaties op zijn amps zijn geen probleem mits het rederlijkerwijs te doen is lijkt me. Je zou hem vrijbllijvend kunnen mailen.

Orpheo
3 oktober 2010, 22:01
Nick, Ceriatone, is helpfull (en snel) in het meedenken. Customvariaties op zijn amps zijn geen probleem mits het rederlijkerwijs te doen is lijkt me. Je zou hem vrijbllijvend kunnen mailen.

Ik kan hem altijd mailen, maar ik wacht ook op wat Chris te zeggen heeft. ik heb gewoon behoorlijk pittige wensen :P

Dirk_Hendrik
3 oktober 2010, 22:11
Waarom de combinatie Fender, ODS ik hoop voor de overdrive want het clean van een ODS is naar mijn mening (maargoed dat is maar mijn mening) Gewoon een heeel erg goede fenderish clean. Ik denk dat jij gewoon net als ik het volgende moet doen:P

Een CAE3+ kopen:P hahah Fender preamp, Hotrodded marshall Ch2 en Amazing lead op ch3.
Ik heb hier ook een ceriatone JCM800 staan en mijn OTS100 is onderweg.
Voor de veelzijdigheid die jij zoekt word je echt vrolijk van die cae3+

en als je graag wilt bouwen maak die dan na bijv.
Vergis je niet hoor, ik zie je schrijven ik kan wel layouts lezen en schema's volgen maar daar ben je er echt niet mee. Plus het sleutelen aan amps kan LEVENSGEVAARLIJK zijn.

Ik heb elektrotechniek gestudeerd en het is toch best wel pittiger dan layouts volgen en domweg "draadje van deze kant naar draadje andere kant" leggen

Ik snap wel je punt hoor het zou natuurlijk te gek zijn om dat allemaal in 1 te hebben maar ergens moet je voor jezelf gaan snijden in wat je wilt, wat rendabel is en wat functioneel is

Grtz Sebas

Goed bedoelde post. Onprettig toontje.:soinnocent:

erwin_ve
4 oktober 2010, 10:06
... ik zou het eens even niet met een Ceria doen, blijven slechte en goedkope componenten.
Leuke ideeen maar toch, niet doen, wacht maar netjes op CMW amps...

Voor de OTS niet; trafo's zijn inmiddels een stuk beter. Elco's zou ik vervangen. De rest vd componenten zijn prima en FWIW hetzelfde als in een aantal originele ODS-en.

sebastiaan88
4 oktober 2010, 10:48
Goed bedoelde post. Onprettig toontje.:soinnocent:

Sorry idd niet zo bedoelt. Mocht je vragen hebben omtrent mijn post bericht me gerust

Orpheo
4 oktober 2010, 13:30
@Dirk-Hendrik: het kan erger :) ik vond het juist een duidelijke post. niet cynisch, niet arrogant, niet onprettig :P

maar goed, ik weet niet wat wijsheid is. Ik weet wel wat ik wil. De OTS en de silver jubilee (met wat mods in beiden!), en liefst in 1 head. de twin in die head als 't kan, maar als die eruit moet om het wat handzamer te houden, ok.

muziekschuur
4 oktober 2010, 13:59
Orpheo,

Jouw gitaren zijn echt onwijs... Ik heb trouwens het idee dat de "nieuwe versterkers" van Bogner, Diezel en diverse andere merken dit juist levern in hun multi channel versterkers?

Een versterker waar ik nog steeds stil van ben en mezelf regelmatig voor m'n hersens sla dat ik em niet gekocht heb is de Rivera Knucklehead. Dat ding heeft midi dus je kan via een midi pedaal allemaal analoge presets opslaan. En elk klein draaitje aan die knoppen had ik weer een ander fantastisch geluid te pakken.

Ik vermoed dat dat zo'n beetje is wat jij zoekt.

http://www.youtube.com/watch?v=n3fNwzZex8Q

Heb je ook nog een mailtje gestuurd op je mail account. Hoop dat dat helpt.

erwin_ve
4 oktober 2010, 14:12
...is de Rivera Knucklehead. Dat ding heeft midi dus je kan via een midi pedaal allemaal analoge presets opslaan...


Naar mijn weten heeft het geen midi, maar een midi connector om de footswitch op aan te sluiten. Dus gewoon kanalen schakelen...

Orpheo
4 oktober 2010, 14:24
Orpheo,

Jouw gitaren zijn echt onwijs... Ik heb trouwens het idee dat de "nieuwe versterkers" van Bogner, Diezel en diverse andere merken dit juist levern in hun multi channel versterkers?

Een versterker waar ik nog steeds stil van ben en mezelf regelmatig voor m'n hersens sla dat ik em niet gekocht heb is de Rivera Knucklehead. Dat ding heeft midi dus je kan via een midi pedaal allemaal analoge presets opslaan. En elk klein draaitje aan die knoppen had ik weer een ander fantastisch geluid te pakken.

Ik vermoed dat dat zo'n beetje is wat jij zoekt.

http://www.youtube.com/watch?v=n3fNwzZex8Q

Heb je ook nog een mailtje gestuurd op je mail account. Hoop dat dat helpt.

de grote channelswitching amps van nu hebben dat niet hoor. die hebben alleen verschillende trappen in gain die je kunt schakelen, en soms met een eq. ik wil echt meerdere, compleet verschillende preamps hebben, en compleet verschillende eindtrappen. dat heb je niet bij de huidige amps. eigenlijk heb je dat helemaal niet op een egnater(?) en een brunetti na.

Ik heb de voorloper op de knucklehead, de rivera m100. Ik vind mijn m100 iets lekkerder dan de knucklehead (maar dat is niet zo relevant denk ik :P ).

een ander idee is dat alles eruit gaat, en dat ik een losse OTS 100, silver jubilee en twin reverb (?) koop (van ceriatone of the original) en ze een mooie head geef, en ze ieder een nieuwe cab geef :P ik vind de headcase van de OTS echt walgelijk. als ik 'm doe (los!) moet ie wel een mooie marshall-style head krijgen, zoals de ouwe plexi's, dus de controls beneden, en niet boven. de aan/uit en standby toggles moeten op het frontpaneel, en de toggles die er nu in zitten op de achterkant, moeten dan een class a/ab en pentode/triode worden, als het KAN. ik wil dus 3 amps in dezelfde looks, en andere tones, als het 3-in-1 niet kan.

muziekschuur
4 oktober 2010, 14:38
Naar mijn weten heeft het geen midi, maar een midi connector om de footswitch op aan te sluiten. Dus gewoon kanalen schakelen...

De Knucklehead heeft wel MIDI;

http://www.rivera.com/pdf/Knucklehead-v1-0.pdf

Orpheo,

De Mesa Boogie Triaxis en de 2:90 Mesa Eindtrap zou misschien jouw wens kunnen vervullen? Door de eindtrap (ook) op verschillende wijzen te schakelen zou je dichtbij je wensen kunnen komen...

Maar ik snap.... jouw gewenste sounds zijn afkomstig van aparte preamps... icm met twee poweramp designs.

kassie
4 oktober 2010, 15:12
Orph, ik vind het nog steeds ongelovelijk dat je van metalhead naar de meest smaakvolle amps 'imho' gaat. Goede Zaak, en ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken. Ben zelf bezig met een vergelijkbare setup, silver jub, OTS en een trainwreck dan voor de hogere regionen en flexibiliteit qua clean. Maar benadering van soundjes maken ligt in dezelfde lijn. Ben net dit weekend bezig geweest met mijn silver jub, het was een vroeg modelletje en ik heb hem gemod naar de latere specs. Verder was er behoorlijk aan geknooid, in de zin van een paar elco's tussen de heater wiring bij v1, die heb ik er ook maar even tussenuitgehaald. En nog een PPIMV aan toegevoegd. Vanzelfsprekend klinkt het nu nog beter. Als ik je wat advies mag geven over deze jub, houdt het originele intact en voeg er desnoods wat schakelbare mods aan toe. De versterker klinkt imho al goed zoals hij is. Succes verder!

erwin_ve
4 oktober 2010, 15:37
De Knucklehead heeft wel MIDI;

http://www.rivera.com/pdf/Knucklehead-v1-0.pdf



Inderdaad, my bad....

Orpheo
4 oktober 2010, 16:39
Orph, ik vind het nog steeds ongelovelijk dat je van metalhead naar de meest smaakvolle amps 'imho' gaat. Goede Zaak, en ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken. Ben zelf bezig met een vergelijkbare setup, silver jub, OTS en een trainwreck dan voor de hogere regionen en flexibiliteit qua clean. Maar benadering van soundjes maken ligt in dezelfde lijn. Ben net dit weekend bezig geweest met mijn silver jub, het was een vroeg modelletje en ik heb hem gemod naar de latere specs. Verder was er behoorlijk aan geknooid, in de zin van een paar elco's tussen de heater wiring bij v1, die heb ik er ook maar even tussenuitgehaald. En nog een PPIMV aan toegevoegd. Vanzelfsprekend klinkt het nu nog beter. Als ik je wat advies mag geven over deze jub, houdt het originele intact en voeg er desnoods wat schakelbare mods aan toe. De versterker klinkt imho al goed zoals hij is. Succes verder!

ghehe, ik vind metal nog steeds te gek, maar ik draai alleen maar bonamassa-style gain in m'n amps, en HEEL soms gewoon lekker pompende classic metal ala saxon, maiden, priest... Ik liet m'n vriendin de openingstrack horen van 'black Rock', met de vraag 'is dit een metal of bluesrock tone'. ze dacht metal :P zo strak en pompend is bonamassa, ghehe.

Ik wil vooral die 3 amps omdat ik er echt alles uit kan halen. de OTS geeft die smoothe leadtone die ik uit mijn mark4 haal. de jubilee is precies mijn rhythmtone en die bijtende 'schenker' lead die ik ook wil. de twin geeft een soort crunch en clean wat ik gebruik voor jazz en m'n cleane licks. de OTS geeft ook die vette, rip your balls off palmmute tone die ik soms pak. de combi van de SJ en de OTS is grandioos, zoals bonamassa ten gehore spreidt:P

De mods die ik in de SJ wil zijn relatief simpel, maar ik kan er wel heel erg ver mee vooruit. het geeft net wat meer mogelijkheden. de pentode/triode switch zit er geloof ik al standaard in, en een class a/ab in de jubilee is zinloos. dat ding moet je niet willen afknijpen, daar wordt ie smoother van, en dat wil ik niet. de OTS moet de a/ab en pentode/triode switches wel krijgen, want die moet JUIST smoother kunnen klinken, wat meer 'sag' en compression. Als het kan wil ik ook in allemaal een PPIMV.


Hm, shit. het is wellicht toch verstandiger om alles los te hebben. het past gewoon niet in een head straks... een stuk of 20 buizen...damn.

kassie
4 oktober 2010, 16:55
ghehe, ik vind metal nog steeds te gek, maar ik draai alleen maar bonamassa-style gain in m'n amps, en HEEL soms gewoon lekker pompende classic metal ala saxon, maiden, priest... Ik liet m'n vriendin de openingstrack horen van 'black Rock', met de vraag 'is dit een metal of bluesrock tone'. ze dacht metal :P zo strak en pompend is bonamassa, ghehe.

Ik wil vooral die 3 amps omdat ik er echt alles uit kan halen. de OTS geeft die smoothe leadtone die ik uit mijn mark4 haal. de jubilee is precies mijn rhythmtone en die bijtende 'schenker' lead die ik ook wil. de twin geeft een soort crunch en clean wat ik gebruik voor jazz en m'n cleane licks. de OTS geeft ook die vette, rip your balls off palmmute tone die ik soms pak. de combi van de SJ en de OTS is grandioos, zoals bonamassa ten gehore spreidt:P

De mods die ik in de SJ wil zijn relatief simpel, maar ik kan er wel heel erg ver mee vooruit. het geeft net wat meer mogelijkheden. de pentode/triode switch zit er geloof ik al standaard in, en een class a/ab in de jubilee is zinloos. dat ding moet je niet willen afknijpen, daar wordt ie smoother van, en dat wil ik niet. de OTS moet de a/ab en pentode/triode switches wel krijgen, want die moet JUIST smoother kunnen klinken, wat meer 'sag' en compression. Als het kan wil ik ook in allemaal een PPIMV.


Hm, shit. het is wellicht toch verstandiger om alles los te hebben. het past gewoon niet in een head straks... een stuk of 20 buizen...damn.

Die Pentode Triode switch op de silver jub is imho volkomen zinloos, Ja hij gaat dan meer als een OTS klinken, maar het zuigt ook de dynamiek en alle presence uit de amp, in feite castreer je de amp imho. Als de sound voor mij nog vloeiender moet, dan trap ik gewoon een tubescreamertje in alleen de boost stand aan.

Overigens is de bonamassa sound op Black Rock erg Dumble Overdrive Georienteerd. De Silver Jubilee alleen klinkt niet zo, er zit gewoon meer presence en een meer marshall sound in de amp om voor een dergelijke sound te kunnen zorgen. Maar gecombineerd met de OTS geeft het net wat meer ballen. De Marshall zorgt in feite voor de beneden en bovenlaag, terwijl de Dumble Overdrive voor de hele smoothe middenlaag zorgt. Nogmaals een gelaagde bonamassa sound krijg je niet met 1 eindtrap, daar moet je meerdere versterkers voor combineren om een gelaagde sound te krijgen. Dat is de hele filosofie.

In alle amps kunnen een PPIMV maar ik geloof dat de OTS dat niet erg nodig schijnt te hebben (ergens eens gelezen). Ook is mijn ervaring dat met de jub de PPIMV slechter werkt als je hem flink afknijpt. Bij een laag volume hoor je dan de flink overstuurde PI met als resultaat een fuzzy sound. Het is belangrijk om bij high gain amps te spelen met PPIMV en de gewone mastervolume. Oudere modellen versterkers heeft een PPIMV een betere werking. zoals Plexi's ofzo. Maargoed Chris die kan vast wel een hele mooie en lineaire PPIMV voor je inbouwen.

Chris Winsemius
4 oktober 2010, 16:59
Heb al een concept ontwerp maar wil dat eerst met Orpheo face to face overleggen.

('t Is allemaal mogelijk een redelijk compact/hanteerbaar zelfs)

Orpheo
4 oktober 2010, 17:11
Die Pentode Triode switch op de silver jub is imho volkomen zinloos, Ja hij gaat dan meer als een OTS klinken, maar het zuigt ook de dynamiek en alle presence uit de amp, in feite castreer je de amp imho. Als de sound voor mij nog vloeiender moet, dan trap ik gewoon een tubescreamertje in alleen de boost stand aan.

leuke beschrijving, dat castreren ;) ik wil juist niet dat ie smooth klinkt, de SJ. daar heb ik de OTS voor.




Overigens is de bonamassa sound op Black Rock erg Dumble Overdrive Georienteerd. De Silver Jubilee alleen klinkt niet zo, er zit gewoon meer presence en een meer marshall sound in de amp om voor een dergelijke sound te kunnen zorgen. Maar gecombineerd met de OTS geeft het net wat meer ballen. De Marshall zorgt in feite voor de beneden en bovenlaag, terwijl de Dumble Overdrive voor de hele smoothe middenlaag zorgt. Nogmaals een gelaagde bonamassa sound krijg je niet met 1 eindtrap, daar moet je meerdere versterkers voor combineren om een gelaagde sound te krijgen. Dat is de hele filosofie.


dat is ook mijn idee. niet dat ik perse als bonamassa wil klinken, maar ik wil kunnen spelen met gelaagdheid. De combi OTS/SJ is te gek omdat ik beiden kan gebruiken, apart, of samen, voor of de gelaagdheid, of de SJ voor de bite, of de OTS voor die smoothness.



In alle amps kunnen een PPIMV maar ik geloof dat de OTS dat niet erg nodig schijnt te hebben (ergens eens gelezen). Ook is mijn ervaring dat met de jub de PPIMV slechter werkt als je hem flink afknijpt. Bij een laag volume hoor je dan de flink overstuurde PI met als resultaat een fuzzy sound. Het is belangrijk om bij high gain amps te spelen met PPIMV en de gewone mastervolume. Oudere modellen versterkers heeft een PPIMV een betere werking. zoals Plexi's ofzo. Maargoed Chris die kan vast wel een hele mooie en lineaire PPIMV voor je inbouwen.

okidoki, niet nodig betekent dan dus niet nodig, dus er niet inzetten. is alleen maar zonde.

@chris: ik ben reuze benieuwd. hoe langer ik hier over nadenk, hoe meer ik denk 'ja, dit wil ik!' en hoe meer ideeen ik krijg die volgens mij allemaal goed te doen zijn. Het liefst heb ik een amp uit jou koker, maar als dat niet gaat, dan heb ik al een backupplan.

PietvanderMeer
5 oktober 2010, 23:28
Chris,ik denk niet dat het bij één klant blijft;)

groet,Piet

muziekschuur
7 oktober 2010, 16:25
Orpheo,

Ik heb nog zitten zoeken en is allemaal nog niet eerder gedaan denk ik. Terwijl veel gitaristen hier best zo'n 2000-3000 euro voor over zouden hebben...

Ik ben benieuwd of er een nieuwe CMW rage zal ontstaan. Dan is het HOOK-KOCH-CMW the biggest guitar ampbrands of The Netherlands...

Maar als je 2 of 3 standen per versterkertype schakelbaar zou willen krijg je wel een flink voetpedaal.

toneblo
7 oktober 2010, 17:17
Dan is het HOOK-KOCH-CMW the biggest guitar ampbrands of The Netherlands...


....lijkt mij wel leuk om dit met z'n drieen in 1 amp tegen te komen!























:soinnocent::hippie:

kassie
7 oktober 2010, 18:49
Orpheo,

Ik heb nog zitten zoeken en is allemaal nog niet eerder gedaan denk ik. Terwijl veel gitaristen hier best zo'n 2000-3000 euro voor over zouden hebben...

Ik ben benieuwd of er een nieuwe CMW rage zal ontstaan. Dan is het HOOK-KOCH-CMW the biggest guitar ampbrands of The Netherlands...

Maar als je 2 of 3 standen per versterkertype schakelbaar zou willen krijg je wel een flink voetpedaal.

silver jub heeft wellicht 1 nodig, van rythm naar lead, maar eigenlijk vind ik persoonlijk van niet want het is een one trick pony. OTS heeft er 2 volgens mij. En de Twin 1 schakelaar. Dus een voetpedaaltje met 3 schakelaars zou voldoende moeten zijn (los van de amp switching zelf uiteraard).

Negative K3 fan
10 oktober 2010, 17:42
succes orf! moet te doen zijn imo. Alleen je hebt meerdere OT's nodig. En die amps worden toch ook gekarakteriseerd door bijbehorende speakers?

Wat dacht je van een Flextone 3 ofzo?

Orpheo
11 oktober 2010, 09:53
succes orf! moet te doen zijn imo. Alleen je hebt meerdere OT's nodig. En die amps worden toch ook gekarakteriseerd door bijbehorende speakers?

Wat dacht je van een Flextone 3 ofzo?

De flextone is moddeling, niet mijn ding.

Ik heb begrepen dat het op 1 ot kan, een flinke joekel denk ik haha. De pt is eerder een probleem. Ik wacht even wat Cmw zal zeggen, anders doe ik t ala bonamassa,alles los (in 3 losse heads, in rood,wit en blauw tolex, met n cab van het merk orange, haha :seriousf: )

kassie
11 oktober 2010, 17:23
in 3 losse heads, in rood,wit en blauw tolex, met n cab van het merk orange, haha :seriousf: )

Het WK is al voorbij trouwens.....:sssh:;)

Orpheo
12 oktober 2010, 11:15
Het WK is al voorbij trouwens.....:sssh:;)

ja, maar ik wil voorbereid zijn op weer een misstap van Kramer (leuke woordspeling huh? ;) ) en de geweldige prestaties van het nationale dameshockeyteam en het kampioenschap van het nederlands elftal. dat er ook nog wat leuke tones uitkomen, is een bijkomstigheid.




:seriousf:

kassie
12 oktober 2010, 17:25
ja, maar ik wil voorbereid zijn op weer een misstap van Kramer (leuke woordspeling huh? ;) ) en de geweldige prestaties van het nationale dameshockeyteam en het kampioenschap van het nederlands elftal. dat er ook nog wat leuke tones uitkomen, is een bijkomstigheid.


Ja dat dameshockeyteam mag ik ook graag naar kijken:cheerup:

Zoals de zaken er nu voor staan kunnen we nog even wachten op een mogelijke finale van het NL elftal.

Hoe staat het met het concept? Al nieuws?

Orpheo
12 oktober 2010, 20:09
Ja dat dameshockeyteam mag ik ook graag naar kijken:cheerup:

Zoals de zaken er nu voor staan kunnen we nog even wachten op een mogelijke finale van het NL elftal.

Hoe staat het met het concept? Al nieuws?

ik heb helaas nog geen nieuws, maar ik heb het idee 'hoe langer geen bericht, slecht bericht'. zoiets... :P

Chris Winsemius
13 oktober 2010, 09:45
Dan maar ff hier: ins en outs ontwerp leg ik alleen face to face uit, bijzonder concept/etc.
Basis ontwerp is gereed, dmv. een uitgebreid gesprek kan ik dan meer achterhalen.

E-J
13 oktober 2010, 11:06
Nog belangrijk voor de OTS: imho hij zal alleen écht goed klinken wanneer het aangesloten is op een zgn. Dumblelator (buizen fx loop). Het verschil mét en zonder is tamelijk groot...

kassie
13 oktober 2010, 14:48
Nog belangrijk voor de OTS: imho hij zal alleen écht goed klinken wanneer het aangesloten is op een zgn. Dumblelator (buizen fx loop). Het verschil mét en zonder is tamelijk groot...

Interessant, kun je iets verder specificeren wat het verschil inhoudt?

E-J
13 oktober 2010, 15:37
Interessant, kun je iets verder specificeren wat het verschil inhoudt?

Ik heb een Fuchs Verbrator, wat in feite een Dumblelator met digitale reverb in een klein kastje is en als ik die uit de loop van mijn versterker zet wordt het geluid minder gebalanceerd, het laag wordt losser en het hoog scheller. Bovendien kun je een Dumblelator gebruiken als een soort van attentuator, dus het overall volume regelen/laag zetten terwijl je versterker lekker hard staat. Ik zou niet zonder kunnen, mijn OTS gaat er een stuk fijner van klinken.

rijsberman
13 oktober 2010, 16:02
Mijn Fryette Pittbull heeft ook een buizen fx loop. Is dat nu ook een Dumblelator? Kick ass! :rockon:

Chris Winsemius
13 oktober 2010, 16:04
Mijn Fryette Pittbull heeft ook een buizen fx loop. Is dat nu ook een Dumblelator? Kick ass! :rockon:

Waarschijnlijk niet, naast Dumble heb je tig andere buizen-fx-loop-ontwerpen maar die zitten standaard al vaak in de versterker zelf, niet in een apart kastje.

rijsberman
13 oktober 2010, 16:16
He, niet te serieus reageren joh. Het was ironisch bedoeld. :cheerup:

(En die fx loop zit idd standaard in mijn combo)