PDA

View Full Version : Dunlop Crybaby question



Laer
30 september 2010, 22:46
Ik heb vandaag een Crybaby gekocht, werkt uitstekend, maar ik heb een vraag betreft de voeding van zo'n pedaal.

Wat voor soort voeding moet ik hier voor aanschaffen? Hij kan namelijk niet bij m'n andere pedalen die aan mn 9v daisychain zitten...

Thanks!

driftkop
30 september 2010, 23:46
Waarom kan die niet op de daisychain?

Nielsje
1 oktober 2010, 02:20
Is je daisychain 'te klein'? -> grotere kopen.
Past de bus niet in de wah? -> bijsnijden met stanley mes.

In alle andere gevallen: een gestabiliseerde adapter (boss psa, ibanez euh..) of een onespot/godlyke kopen.

Laer
1 oktober 2010, 08:16
De aansluiting op de wah is gewoon kleiner dan die van de daisychain, of dit met bijsnijden op te lossen is weet ik niet, dat zou ik vanavond kunnen proberen.

Laer
1 oktober 2010, 12:17
Ik zal er vanavond trouwens even een foto van maken, kunnen jullie zien of het een andere aansluiting betreft of gewoon een daisychain, want volgens mij moet er een andere in.

Nielsje
1 oktober 2010, 12:26
Doe dat maar.
Ik heb het in ieder geval gehad met de Boss daisychain. Daarvan moest ik een deel kunstof wegsnijden van de stekker, anders wilde deze niet in m'n Crybaby.

driftkop
1 oktober 2010, 12:50
Vreemd, de stekkertjes van mijn OneSpot passen prima in mijn GCB95 Wah.

Herman
1 oktober 2010, 12:55
Heb je misschien (net als ik) zo'n kleine jack ingang voor je voeding op je wah? Dan ben je een verloop stekkertje nodig namelijk.

Laer
1 oktober 2010, 14:50
Hij is inderdaad kleiner dan de normale ingangen op mijn andere pedalen.

Dit is niet de mijne, maar volgens mij is het gewoon zo'n soort aansluiting en inderdaad kleiner dan normaal.

http://proguitarshop.com/store/images/535q.jpg

Zal eens kijken voor zo'n verloopstukje morgen.

Nielsje
1 oktober 2010, 14:56
?!?

heb je een gewone crybaby, of een 535Q?
Daar zit namelijk wel verschil in! De oude draait op 18V.
Verder is snap ik 'klein plug' gebeuren niet zo. Bij mijn weten hebben alle crybaby's gewoon een 2.1 mm input, en moet je bij sommige daisy's (zoals van boss) wat van de gegoten kunstof huls afsnijden. Een visual sound daisy past gewoon.

Laer
1 oktober 2010, 14:58
Ik maak er vanavond even een foto van, zo heeft het geen zin, ik heb dus een gewone en niet zo een, maar wilde de aansluiting even laten zien, omdat die er zo ongeveer hetzelfde uitziet, maar dan dus kleiner waarschijnlijk.

Herman
1 oktober 2010, 15:03
Volgens mij is het dus zo'n mini-jack (3.5 mm ofzo?), en zegmaar niet zo'n aansluiting als op het gemiddelde Boss pedaal. Ik weet het vrijwel zeker!

Maar met een foto kunnen we je natuurlijk zekerheid geven. ;)

rocker_71
1 oktober 2010, 15:05
Is het niet deze?

http://guitars.musiciansfriend.com/product/Dunlop-Original-Crybaby-Wah-Pedal?sku=151000

jim__
1 oktober 2010, 15:36
Daisy-chains met haakse stekkers passen inderdaad niet op een crybaby, tenzij je heel veel plastic weghaalt. De aansluiting zit vrij diep verzonken bij mijn crybaby (classic), vandaar dat dit moeilijk past. Ik heb bij die van mij een rechte stekker van een universele adapter afgesloopt en die op m'n daisy chain gezet, toen ging het wel. Ik vermoed dat de TS met ditzelfde probleem zit....

Antwoord is dus een rechte stekker ertussen zetten.

tommus42
1 oktober 2010, 15:46
Vergeet niet de buffer eruit te slopen, klinkt dramatisch slecht, en het is een fluitje van een cent. Even investeren in een goede schakelaar, heb je 'm true-bypass. Ben niet kritisch wat tone-suck betreft, maar dit is echt de moeite waard.

Nielsje
1 oktober 2010, 15:48
Ja, want dat heeft ook echt te maken met het probleem van de topicstarter!

tommus42
1 oktober 2010, 15:55
:D, okee, maar toch

Laer
1 oktober 2010, 18:51
Hierbij een foto:

http://img.photobucket.com/albums/v197/ricklaar/foto.jpg

Het is een original Cry Baby model GCB-95

Nielsje
1 oktober 2010, 18:59
Je hebt een 2e hands crybaby gekocht, zo te zien?
Dat is namelijk niet de originele dc-input. Sterker nog, je hebt volgens mij een model waar oorspronkelijk geen dc-input inzat, en die is er later in geklust.
(aangezien het gat van de dc-input niet in lijn zit met de jack aansluitbus).

Geen probleem, want hij doet het er niet minder om.
Echter, wat voor dc-inbouwdeel er nu inzit, dat kan ik niet zo goed zien..

http://www.musicpower.com/mmMUSICPOWER/Images/PXDNAA-GCB95-f.jpg