PDA

View Full Version : slag plaat



Frederik PRS
30 september 2010, 18:34
dag allemaal

ik had een vraag over men lieve gitaar?
ik had een ideetje om me slag plaat te gaan verander door bijvoorbeeld hem er af te schroeven en malletje van te maken en van het zelfde materiaal of anders er een slag plaat na maken an alle maal verschillende kleuren. en er op schroeven
zodat je een redelijk andere look hebt par slag plaat.
maar ik ben zuinig op me gitaar en heb geen zin om hem te verprutsen

dus mijn vraag is heeft iemand er ervaring me.
of het verstandig is wat voor een materiaal ik er voor moet gebruiken enz.

bedankt

Luke-wannabe
30 september 2010, 18:39
Ik zou wel uitkijken dat je je gitaar niet kapot maakt als je hem er af schroeft.

Basileia
30 september 2010, 18:40
Een slagplaatje maken hoeft niet zo moeilijk te zijn. Wat je nodig hebt is slagplaatmateriaal (verkrijgbaar bij gitaaronderdelenwebshops), een figuurzaagje en een boortje. Voor de meeste gitaren zijn er ook kant-en-klare slagplaten te koop in verschillende kleuren. Als je een strat of tele type gitaar hebt moet je er wel rekening mee houden dat je pickups en elektronica aan je slagplaat vastzitten, en dat je die dus ook moet omzetten.

Hendriks
30 september 2010, 18:52
Ik zou wel uitkijken dat je je gitaar niet kapot maakt als je hem er af schroeft.

:soul::) .........

Frederik PRS
30 september 2010, 19:10
key dan

mijn elementen enzo sitten er niet aan hij zit gwn op de boddy geschroeft en veder zit er nix aan.

maar ik hep een prs santana en heb nog nooit losse gesien. dus maar ik gaat nog wel verder zoekken.

tanks

Basileia
30 september 2010, 19:14
Dan is het helemaal makkelijk, gewoon hier (https://www.tonefactory.nl/shop2/index.php?cPath=28_71_150&osCsid=30690ee2266892e10387d59bba3d8659) een leuk materiaaltje uitzoeken en zelf op maat maken. Wel uitkijken als je je huidige slagplaat verwijdert, als je ook maar even uitschiet met een schroevendraaier zit er een dikke kras in je lak.

macwilliams
30 september 2010, 19:41
Is ut metrisch draat of issut insj matun? En moet je lingksom of regtsom draje omte afsgroevun?

Hendriks
30 september 2010, 20:54
Is ut metrisch draat of issut insj matun? En moet je lingksom of regtsom draje omte afsgroevun?

:):):):):):)

macwilliams
30 september 2010, 21:34
Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn. :D

Hendriks
30 september 2010, 21:53
Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn. :D

Ik snap het.

Freakoutus
1 oktober 2010, 00:03
Oké, ben ik de enige die met respect deze discussie probeer te volgen?:makeup:

Ik bedoel te zeggen, deze TS wil graag informatie hebben. Is het misschien mogelijk om deze zo goed mogelijk te helpen? (wie weet is deze persoon dyslectisch oid :sssh::???:)

Mocht ik het verkeerd begrijpen, sorry! Anders bedankt voor de medewerking:cheerup::rockon:

macwilliams
1 oktober 2010, 06:30
Bovenstaande heeft niks met dyslexie te maken.
En als ik fonetisch terugschrijf is dat alleen als tegemoetkoming aan de ts.

The Bertman
1 oktober 2010, 13:32
Kappen met dat gezeik. On topic blijven graag.

Johan91
1 oktober 2010, 13:38
Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn. :D

Ik lag men kapot :D

Maar weer on-topic. Wat voor gitaar heb je? Misschien kan je zo een originele slagplaat kopen en overspuiten á lá Herman Brood? Ik weet natuurlijk niet of dat je bedoeling is.