PDA

View Full Version : Bereik Main Volume G-Force Electronics beperken



FeestBeest
30 september 2010, 13:42
Setp: TC Electronics G-Force en Roland FC-200 Foorcontroller

Ik gebruik voor Main volume van mijn TC het expressie pedaal op de Roland FC-200. Probleem daarbij is dat het pedaal een veel te groot bereik heeft. Ik hoef namelijk nooit terug te regelen naar 0. Ik wil dat het pedaal regelt van zeg 50% naar 100%. Ik wil dus dat er nog 50% geluid is als het pedaal dicht staat.

Instellingen:
I/O setup / Control / Main volume > Midi basic > Control 7 (via learn)

Utility / Config / Pedal curve. Dit helpt me ook niet verder. Doet niets
Utility / Config / Pedal calibration werkt ook niet op de manier zoals ik het ingesteld heb

Weet iemand dit? Wie is er handig met dit spul?

Thanx in advance

Liquid_Metal
30 september 2010, 14:13
Dit probleem heb ik ook met de G-Major2. Met Modifiers kun je de curve instellen voor effecten, maar voor volume kan dat niet. Ik zou zeggen dat de G-Force uitgebreider is en dat dus wel kan...

LordRiffenstein
30 september 2010, 15:28
Dit kan op verschillende manieren.

Je controller stuurt midi-waarde 0->127 OF 1->128 uit. Als je op je voetpedaal die waardes kan instellen kan je de laagste waarde bv op 50 zetten zodat hij dus nooit meer nr 0 kan.

Andere optie is om met de modifiers te werken waar je inderdaad de curve kan instellen, in de GForce moet dit ook kunnen voor je output volume.

FeestBeest
23 februari 2012, 00:08
Hoe krijg ik mijn Roland FC-200 zover dat de laagste waarde idd 50 is en dat die 50 <=> 127/8 over het gehele bereik verdeeld wordt? De manual (http://www.roland.com/support/article/?q=manuals&p=FC-200&id=1811250) zegt hierover
Operating the built-in expression pedal sends the value (0 (00h) to 127 (7Fh)) for Controller Number
7 (“main volume”).
Altijd dus lijkt mij. Geen instel mogelijkheid te bekennen.

Ik heb geprobeerd de curve in te stellen. Geeft geen resultaat. Dat is eigenlijk merkwaardig.
Ik ben er 6 jaar later nog niet uit.
Was deze thread vergeten en heb daarom de vraag opnieuw gesteld (http://www.gitaarnet.nl/forum/editpost.php?do=updatepost&postid=2801305).
Krijg ik niet meer weg.
Sorry daarvoor.