PDA

View Full Version : hals element schakeld niet altijd in



Basseytje
30 september 2010, 13:39
Hallo,

Ik heb een Epi Les paul met 3 hums en een 3 standenschakelaar.

op het moment dat ik het hals element wil inschakelen krijg ik soms maar weinig/krakende toon door en als ik dan de schakelaar even op en neer haal is het weer goed.

ik heb de schakelaar er al uit gehaald maar ik zie geen draadbreuk, ik heb nog niet de elementen eruit gehaald. Als ik het element wat hoger zet dan heb ik er veel minder last van, maar dat gaat ten kosten van het spel omdat ik dan niet meer diep genoeg met m'n plectrum kan komen.

heeft iemand dit probleem al eens eerder gehad?

mvg,
Bas

Chris Winsemius
30 september 2010, 14:12
kapotte of smerige schakelaar meestal.
kijk of je 'm dmv. blazen en contactspray beter kunt krijgen, als dat niet helpt: schakelaar vervangen

(kan ff niet 100% garanderen dat dit het is maar het komt me bekend voor en bovenstaand hielp dan)

Basseytje
30 september 2010, 14:23
waar kan ik zo'n schakelaar kopen: het is een grote mechanische (messing/bladgoud wat het ook is). het liefst een adresje in nederland

FruscianteFan
30 september 2010, 14:33
Elke gitaarwinkel...

en anders even bestellen bij een site als tonefactory.nl

Chris Winsemius
30 september 2010, 15:22
!!!!

Omdat het een 3PU is is de kans zeer groot dat het niet om een vrij standaard schakelaar gaat! Informeer dus goed voordat je 'm koopt of bestelt. Tonefactory, Texas&Tweed (Henny van Ochten) en VoxHumana zijn wat adresjes waar ik gelijk aan moest denken.

Basseytje
30 september 2010, 15:24
ik maak vanavond wel een foto