PDA

View Full Version : Ceriatone 5x3, maar dan met fx loop



Rick trodat
30 september 2010, 11:37
Ik kijk al lang naar ceriatone kits en daar hebben zij de zogenoemde 5x3 .

Nu speel ik altijd met een aantal modulation pedals en die klinken gewoon het best door een fx loop. Nu is mijn vraag:

Is zo'n kit makkelijk aan te passen en waar vind ik deze info?

http://www.ceriatone.com/productSubPages/AC5X3BigDeluxe/AC5X3.htm

tommus42
30 september 2010, 12:08
http://www.londonpower.com/catalog/product_info.php?products_id=24
Wel duur maar het is denk ik wel goed.

Chris Winsemius
30 september 2010, 12:27
Als je de sound wilt behouden en het standaard chassis gebruikt: niet doen.

Rick trodat
30 september 2010, 12:50
Als je de sound wilt behouden en het standaard chassis gebruikt: niet doen.

Oke, stel dat ik een ander chassis gebruik. Dat probleem is opgelost.

Waarom zou het de sound beinvloeden? Ik heb in dat opzicht er geen verstand van.

Wat stel jij voor Chris?

Chris Winsemius
30 september 2010, 16:32
Circuit: 2 trapjes, splitter, eindbuizen

op het moment dat je daar tussen 'n loop wilt zetten verander (of verkloot) je de zgn. gainstructure.

Ik zou de effekten gewoon er voor zetten of anders ze via een andere amp vanuit de uitgang van de deluxe (en wat weerstandjes) doorversterken.

Meeste fx-loops zijn bedoeld voor amps waarbij de vervorming dmv. cascading (meerdere gainstages) voornamelijk in de preamp plaats vindt, bij de 5E3 is dat voornamleijk eindbuis + splitter......

Rick trodat
1 oktober 2010, 10:03
Thx Chris! vandaar dat er geen deluxe copies zijn met een fx loop.

tommus42
1 oktober 2010, 10:51
Als het effectluscircuit goed ontworpen is, dan komt er toch uit wat er in gaat? (plus evt effect dan). De gainstructure verandert dan toch niet?

muziekschuur
1 oktober 2010, 11:39
overdrive vindt plaats tussen pre amp en poweramp zoals Chris al heeft gesteld...

tommus42
1 oktober 2010, 11:42
Ja, ik neem dat aan, maar wat zou dat?

tommus42
1 oktober 2010, 12:13
Of heeft dat te maken met de voedingslijnen? Dan is het misschien een idee om de effectlus niet te voeden van tussen de preamp en poweramp, maar geisoleerd?

E-J
1 oktober 2010, 14:07
Hoi Rick,

Hoe wil je de versterker gebruiken? Haal je de oversturing uit pedaaltjes?

Rick trodat
1 oktober 2010, 14:11
Nou ja nu gebruik ik een hook captain 34. Die heeft eigenlijk geen drive nodig.

Maar ik merk dat ik ( bijna altijd) het cleane kanaal gebruik. Daarvoor gebruik ik dan 2 tubescreamers en in de loop een delay en 2 reverbs.

Omdat ik in de oefenruimte over een champ speel, wil ik live voor kleine gigs een fender clone van ong. 20 watt hebben. Maar die reverbs en delay vind ik gewoon veel lekkerder klinken door de loop.

E-J
1 oktober 2010, 14:26
Gewoon je modulatieeffecten voor je versterker zetten joh! Als je je versterker clean gebruikt maakt dat vast nauwelijks tot geen klankverschil. Ik weet niet precies hoe lang die 5x3 clean blijft, maar voor kleine optredens zal het vast genoeg zijn. Wat is je budget? Misschien is de nieuwe Fender Blues Junior wat voor je?

Chris Winsemius
1 oktober 2010, 14:38
5E3 gaat heel vlug in OD maar 'n beetje goed fx moet daar wel mee om kunnen gaan.

Een loop an sich qua ontwerp zegt niets over het eindresultaat want dat is altijd afhankelijk van het geheel en alle interacties tussen de onderlinge trappen, voeding, you name it.

Rick trodat
1 oktober 2010, 14:52
Budget is groot genoeg. Had ooit een oog op de toneking metropolitan. Maar ik wil zelf ook wat kunnen tweaken aan het tonecircuit. Vandaar een ceriatone of een tad.

Nu gebruik ik mijn effecten op deze manier:

Gitaar--Tuner--buffer--Wah--Tubescreamer--Tubescreamer--Amp in

Loop send--Malekko 616--Loop s1--Boss RV-5--Loop r1 S2 Fuchs plush reverbratorR2 --Loop return

Vooral de fuchs geeft een heldere toon als ie aangaat en in de loop heeft ie dat gewoon niet. Overdrive kan ie wel hebben. Alles voor de pream kan wel, maar is dus niet ideaal.

Het gaat trouwens om een 5x3 van ongeveer 20 watt.

driftkop
1 oktober 2010, 17:35
maar is dus niet ideaal.

Het gaat trouwens om een 5x3 van ongeveer 20 watt.

Dat is een 5E3, maar dan met 6L6 ipv 6V6 buizen. ;)

E-J
1 oktober 2010, 21:13
Dit niet iets voor je Tris?

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=131719

Rick trodat
3 oktober 2010, 15:31
Oke dat wist ik niet.