PDA

View Full Version : Ceriatone 5x3, maar dan met fx loop



Rick trodat
30 september 2010, 11:37
Ik kijk al lang naar ceriatone kits en daar hebben zij de zogenoemde 5x3 .

Nu speel ik altijd met een aantal modulation pedals en die klinken gewoon het best door een fx loop. Nu is mijn vraag:

Is zo'n kit makkelijk aan te passen en waar vind ik deze info?

http://www.ceriatone.com/productSubPages/AC5X3BigDeluxe/AC5X3.htm

tommus42
30 september 2010, 12:08
http://www.londonpower.com/catalog/product_info.php?products_id=24
Wel duur maar het is denk ik wel goed.

Chris Winsemius
30 september 2010, 12:27
Als je de sound wilt behouden en het standaard chassis gebruikt: niet doen.

Rick trodat
30 september 2010, 12:50
Als je de sound wilt behouden en het standaard chassis gebruikt: niet doen.

Oke, stel dat ik een ander chassis gebruik. Dat probleem is opgelost.

Waarom zou het de sound beinvloeden? Ik heb in dat opzicht er geen verstand van.

Wat stel jij voor Chris?

Chris Winsemius
30 september 2010, 16:32
Circuit: 2 trapjes, splitter, eindbuizen

op het moment dat je daar tussen 'n loop wilt zetten verander (of verkloot) je de zgn. gainstructure.

Ik zou de effekten gewoon er voor zetten of anders ze via een andere amp vanuit de uitgang van de deluxe (en wat weerstandjes) doorversterken.

Meeste fx-loops zijn bedoeld voor amps waarbij de vervorming dmv. cascading (meerdere gainstages) voornamelijk in de preamp plaats vindt, bij de 5E3 is dat voornamleijk eindbuis + splitter......

Rick trodat
1 oktober 2010, 10:03
Thx Chris! vandaar dat er geen deluxe copies zijn met een fx loop.

tommus42
1 oktober 2010, 10:51
Als het effectluscircuit goed ontworpen is, dan komt er toch uit wat er in gaat? (plus evt effect dan). De gainstructure verandert dan toch niet?

muziekschuur
1 oktober 2010, 11:39
overdrive vindt plaats tussen pre amp en poweramp zoals Chris al heeft gesteld...

tommus42
1 oktober 2010, 11:42
Ja, ik neem dat aan, maar wat zou dat?

tommus42