Inloggen

View Full Version : Ruisprobleem



Guy Taar
6 mei 2003, 18:59
Als ik in solo's stukjes speel zoals

e-15p12----15p12--- of e-------12-------12-
B-------12-------12 B-12h15----12h15----enz...

dan klinkt dit meer, als ik snel speel, als

e-15p(12)-------
B-------(12)----

De noten tussen haakjes zijn stiller en er komt veel distortiongeruis in de plaats.
Als ik mijn distortion minder zet, klinkt het niet echt meer als een goede rocksolo.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Bedankt

Predator
7 mei 2003, 14:49
Demp de snaren die je niet gebruikt helemaal af met je plectrumhand. Als je dit niet doet, dan resoneren die open snaren mee in de toon die je speelt.

Alle snaren die je open laat hebben ten alle tijden de tonen die je speelt in zich. Speel jij een hoge G (15e fret) op je hoge E en je laat de 5 andere snaren open, dan vangen zij die toon op en gaan dan daarin meerinkelen. Speel je met distortion, dan hoor je dit HEEL ERG. Pull je vervolgens off naar een E (12e fret), dan hoor je de snaren nog narinkelen in G, dus dan valt die 12e fret eigenlijk zo goed als weg.

Experimenteer maar eens met een hammer on. Hammer van 17 naar 18 zonder te dempen en hoor de resonantie. Doe het daarna met dempen en hoor dan hoe goed het klinkt.

Guy Taar
7 mei 2003, 15:22
Maar hoe demp je goed af, als je snel speelt?

Predator
7 mei 2003, 15:30
Gewoon je plectrumhand op de snaren houden is meer dan genoeg! Je hoeft niet hard te drukken ofsow...

Omdat het snel is, betekent niet dat het onmogelijk is om op die manier te dempen. Als je het vaak genoeg doet wordt het een soort van SECOND NATURE ofsow. Dan kunnen je vrienden zelfs tijdens je spel op je gitaarhals gaan slaan zonder dat je er wat van zult horen.

Barret Wallace
7 mei 2003, 16:06
Op 2003-05-07 15:30, schreef Predator:
Dan kunnen je vrienden zelfs tijdens je spel op je gitaarhals gaan slaan zonder dat je er wat van zult horen.

:razz:

Predator
7 mei 2003, 16:07
HAHAHHAHAH! Doet Arno ook altijd :grin:!

moretel
8 mei 2003, 09:48
Zoek maar eens naar de roll methode of sweeping techniekjes, die dempen de snaar af na gespeeld te zijn.