PDA

View Full Version : Ervaring Madinter



Zatar
30 september 2010, 08:38
Hallo allemaal!
Na het een en ander te lezen over Madinter (spaanse houthandelaar), heb ik me daar wat hout besteld. Nu had ik ook 3 paar economische oefen zijkantjes besteld maar zitten die niet in men bestelling in. De eerste keer dat'k ervan koop is dus een beetje een blunder.... Nu is men vraag of dit vaker zo is, of dat het gewoon een ongelukkig toeval was?

Verder wou ik nog even vragen alle gekende houtshops, hardware shops enz hier te posten. Zo kan ik eens een overzicht maken en dat hier in een topic plaatsen die de mods mss kunnen 'sticken'.

Bedankt al!

JacquesLeDick
30 september 2010, 09:54
Hallo allemaal!
Na het een en ander te lezen over Madinter (spaanse houthandelaar), heb ik me daar wat hout besteld. Nu had ik ook 3 paar economische oefen zijkantjes besteld maar zitten die niet in men bestelling in. De eerste keer dat'k ervan koop is dus een beetje een blunder.... Nu is men vraag of dit vaker zo is, of dat het gewoon een ongelukkig toeval was?


Denk dat het ongelukkig toeval is, ikzelf bestelde daar in het verleden zeer veel (per pallet) en was telkens correct. Staan de oefen zijkantjes op de leveringsbon?

superfly
30 september 2010, 11:09
+1 Ik heb er 3x (een beetje) besteld, geen problemen mee gehad.
Leveranciers-sticky vind ik wel een goed idee, maar of de moderatoren dat ook vinden? @Heren mods; mag dat?

FreeGee
30 september 2010, 11:32
In juli voor het eerst bij Madinter flink wat besteld. Ook bij mij ontbrak het een en ander. Een vriendelijk briefje gestuurd en alles werd prompt en zonder discussie nagestuurd.
(uiteraard zonder verzendkosten).

Overigens tegelijk ook het een en ander bij StewMac besteld. Ook daar ontbraken twee items. Zelfde verhaal: na een briefje werd alles nagestuurd. In dat geval had dat dubbele invoerkosten kunnen opleveren, maar gelukkig hoefde ik niets af te rekenen.

Javaca
30 september 2010, 13:16
Ook goede ervaringen met Madinter.

@ Wim:
Goed punt, in de huidige -oude- faq staan er al een aantal. In ieder geval is het in de herziening mee te nemen. Of een aparte volgens de regels mag? Tsja, dat is weer zo'n schemergebied.

In principe zijn de meeste kanalen wel bekend:

-Enra
-Arnhem
-Amsterdam
-Maderas Barber
-Lagae
-Stewmac
-Guitarsupplies
-Texas&Tweed
-Madinter
-Vox Humana
-Dick
-Baptist

superfly
30 september 2010, 17:01
Ben wel benieuwd naar de minder bekende en laatst ontdekte.......
Bijvoorbeeld: Laatst purfling en inleg materiaal besteld bij Small Wonder (http://www.smallwonder-music.co.uk/) (UK geen import geneuzel) leuk spul.

gengar
30 september 2010, 18:42
goeie post, ben ook benieuwd.

Om maar eens van wal te steken, heb nogal wat besteld bij Best Eurospruce en ik heb daar heel gemengde gevoelens bij. Dure setjes (zij- achterkant) besteld bijvoorbeeld waar ik heb idee heb dat het helemaal geen set was.
de communicatie met de eigenaar is ook vreemd, 3/ 4 mailtjes krijg je geen antwoord, en dan krijg je weer een super vriendelijk antwoord met uitleg dat eigenaar paar weken afwezig is geweest of wat dan ook.

andere stukken hout zijn dan bijvoorbeeld wel weer prima en soms krijg je wel meteen antwoord en wordt je servicegericht geholpen, dus ik heb er nog steeds helemaal geen duidelijk beeld bij. Ik geef op dit moment nog voordeel van de twijfel.

pueblo
30 september 2010, 22:17
lmii heeft ook wel leuke houtsoorten, zijn er die ervaring met lmii hebben?
http://www.lmii.com/

gengar
30 september 2010, 22:22
ik wel, mijn favoriet moet ik zeggen. Prefereer ok boven stewmac (ook helemaal goed) maar een slechte site.
Heel veel amerikaanse/ canadese bouwers shoppen daar. Ik moet wel zeggen dat ik LMII op houtgebied niet goed kan beoordelen, ik ben nog steeds op zoek naar een leverancier wat ik kan berijden want ik ben eigenlijk redelijk klaar met hout kopen zonder het vast te hebben gehad.

Woml
1 oktober 2010, 09:55
lmii heeft ook wel leuke houtsoorten, zijn er die ervaring met lmii hebben?
http://www.lmii.com/

Ik heb net twee weken geleden een pakje binnengekregen, en voor zover ik het kan beoordelen ziet dat er prima uit :ok: Keurige blokken gevlamd esdoorn en spruce, kan eigenlijk niet wachten om ermee aan de slag te gaan. Maar eerst moet mijn lopende projectje af... :(

Ben ook best te spreken over Luthimate trouwens. Het setje walnoot dat ik voor mijn kleine vakantiegitaartje heb gebruikt, komt daar vandaan. (En Frankrijk, dus ook geen import geneuzel)

Mattia
16 oktober 2010, 14:08
Allied en LMI hebben prima spul, stateside, en kleinere verkopers aldaar ook (verschillende sponsors van luthiersforum.com bijv), maar het is best duur. Je krijgt er ook best wel wat voor.

Madinter en Maderas Barber hebben ook prima spul, beiden kunnen foto's van het te kopen materiaal opsturen (bij Madinter staat steeds meer op de site zelf). Qualiteit is prima, prijzen zijn goed, en geen verassingen met importkosten en dergelijke. Enige 'nadeel' is dat het hout vaak minder goed/lang gedroogd heeft, en je dus meestal een paar jaartjes zou moeten wachten voordat je ermee gaat bouwen. De twee spaniarden zijn mijn one-stop-shop voor inslaan van spullen die ik niet meteen moet hebben (toetsen, bijvoorbeeld). Klankbladen selecteer ik liever zelf, met de hand, in Italie (Rivolta, bij Milaan) en halshout/hout voor electrische bodies lokaal. Nouja, zoveel mogelijk lokaal uiteraard, maar het is niet altijd even haalbaar.

ernieman
16 oktober 2010, 22:34
+1 voor Madinter. Natuurlijk moet je er idd rekening mee houden dat je het wel zelf eerst even moet drogen. KAn ook niet anders voor de prijs die je daar betaald. Een heel deel van mijn hout komt van daar, maar zoals Mattia al zegt kun je tops het beste zelf met de hand uitzoeken. Ik ging daarvoor het liefst naar Gleisner in Duitsland.

guitargeek3
23 oktober 2010, 09:43
Ik wil na een vervelende ervaring toch even mijn mening uitspreken over LMII.
Een maandje geleden een bestelling gedaan voor ongeveer $40 en aangezien je daar geen verzendkosten kunt zien eerst een shipping quote opgevraagd.
Dit was $36.
Duur maar akkoord gegaan.

Van de week weer een bestelling gedaan met het zelfde materiaal (en dus het gewicht het zelfde (ong. 0,5kg)) met het idee dat de verzendkosten het zelfde bleven, geen quote opgevraagd en akkoord gegaan met de verzendkosten wat ging komen (mijn fout)

Pakje binnen en bleek dat de verzendkosten nu $60 waren.

Wat blijkt volgens LMII: de doos was groter...
Ipv 36" x 4" x 4" was het pakket 36" x 6" x 6" .

Nu wil ik wel even zeggen dat de kwaliteit van LMII uitstekend is maar let op met de verzendkosten!
Vraag altijd eerst een shipping quote aan.

gengar
23 oktober 2010, 10:07
Dat is echt waardeloos. . Misschien kun je dat opvangen door vooruit te betalen, of is dat geen optie? Eigenlijk is het nog steeds een drama hier om al je spullen bij elkaar te zoeken. Dat zijn de momenten waarop ik zou willen dat ik weer in amerika woonde. Vandaag bestellen, overmorgen thuis en ALLES beschikbaar en goedkoop...

Anyway. Ben tegenwoordig veel aan het inkopen bij Thomann, hebben natuurlijk geen hout maar de rest is wel prima. Groot nadeel: doen niet aan kortingen.