PDA

View Full Version : Vraag over een Ibanez Iceman advertentie



MegaDrive
30 september 2010, 07:43
Ik zie op de plaatselijke advertentiesite deze Ibanez Iceman langskomen:

http://dubai.dubizzle.com/classified/musical-instruments/guitars/electric/2010/9/28/ibanez-iceman-guitar-for-sale/

Ik heb even zitten zoeken en volgens mij is dit een IC700 (sharkteeth en floyd) maar ik weet dat niet zeker. Kan iemand er iets meer over vertellen? De vraagprijs komt overeen met zo'n 230 euro en als het inderdaad een 700 is ga ik hem gisteren nog halen.

Thanks!

Bram+
30 september 2010, 08:04
Een ICT700 heeft geen Floyd Rose en deze ook niet. Het is inderdaad wel een ICT700

MegaDrive
30 september 2010, 09:26
Hee waar is de floyd die ik gisterennacht onder invloed wel meende te zien op de foto?

Anyway, is dit een goede gitaar voor het betere hak- en beukwerk? Hoe zijn die D-activator pickups?

almarvk
30 september 2010, 09:28
Dat is idd een goede gitaar voor dat werk! En 200 euro voor zo'n gitaar is echt een koopje!

mesaman
30 september 2010, 14:23
nou....succes...ik hoop dat je hem echt binnen gaat krijgen,laat je foto's zien als je hem in handen hebt>?

HaroldA
30 september 2010, 14:39
nou....succes...ik hoop dat je hem echt binnen gaat krijgen,laat je foto's zien als je hem in handen hebt>?

Waarom zou hij 'm niet "binnen gaan krijgen"? Dubai is toch gewoon om de hoek?

MegaDrive
30 september 2010, 16:34
Ik woon in Dubai, dat scheelt :D

Ik heb een afspraak voor morgenmiddag, ben benieuwd of er addertjes zijn...

vulvasonic
30 september 2010, 17:19
Ik woon in Dubai, dat scheelt :D

Ik heb een afspraak voor morgenmiddag, ben benieuwd of er addertjes zijn...

Addertjes in Dubai?
Even googlen. Ik heb het er niet op.

rockablues
30 september 2010, 17:39
Best leuke prijzen..

http://dubai.dubizzle.com/classified/musical-instruments/guitars/electric/2010/9/27/1950-s-reissue-road-worn-stratocaster-all-tube-m/

5,250.00 AED = 1,052.27 EUR
United Arab Emirates Dirhams Euro
1 AED = 0.200432 EUR 1 EUR = 4.98922 AED

mesaman
1 oktober 2010, 09:25
ik had al bijna gezegd 'ga effe kijken of het wat is' maar in jou situatie kan dat dus ook gewoon echt.de meeste gitaar netters zitten in het mistige nederland.

MegaDrive
4 oktober 2010, 00:19
@ Mesaman: Ja peper het maar in! Als ik 1 ding mis na 10 maanden Dubai dan is het wel mist. Oh ja, en regen, dat hebben ze hier ook niet.

@ rockablues: klopt, er komen soms best aardige deals langs. Twee redenen daarvoor: de lokale bevolking is (ook vanwege geloofsovertuiging) erg riant met cadeautjes. Mensen krijgen een Gibson om de gelegenheid te vieren dat het dinsdag is. Die cadeatjes belanden vaak voor een prikkie op deze site. De andere reden is dat er veel expats zijn die hier voor korte tijd wonen/werken en ook binnen een maand weer moeten oprotten als het project erop zit. Zeker in het geval van lui die langer dachten te blijven levert dat dit soort buitenkansjes op:

http://dubai.dubizzle.com/classified/musical-instruments/other/2010/10/1/allen-heath-24-channel-sound-mixer-uk-/

Ontopic: Ik ben bij de man langsgeweest. De gitaar zag er op zich goed uit maar bij het spelen was het een en al gekletter, zwaar slecht afgesteld, bizar hoge actie en nog steeds gerammel. Daar ter plekke even wat kleine ingrepen verricht om te kijken of het ding nog te redden was en na verwijderen van het trussrod kapje zag ik een compleet dolgedraaide inbusschroef: niks meer mee te doen. Nadere inspectie levert op dat de hals getordeerd is, van fret 1-11 hol is en van fret 12-24 bol. Ik weet een en ander van gitaren maar ik kan niet bedenken wat je met een gitaar moet doen om dit te bewerkstelligen en ik zag dus ook geen mogelijkheid meer om deze gitaar nog fatsoenlijk bespeelbaar te krijgen. Ik vermoed dat de halspen kapot is en ik heb me nog even afgevraagd of een nieuwe halspen dit zou kunnen herstellen maar ik durfde het niet aan. Jammer, was leuk geweest. De verkoper verkocht hem natuurlijk voor een vriend, dus hij wist van niks... fishy.

vulvasonic
4 oktober 2010, 00:47
Een nieuwe halspen betekent ook dat de toets moet worden verwijderd en dat is nogal een ingreep. Moet natuurlijk ook weer een goede nieuwe toets op, nadat de hals is bijgeschaafd om de hals zelf weer in orde te krijgen....
Ik ken de prijzen in Dubai niet en ik weet ook niet of er voldoende mensen zijn met kennis van zaken (goede gitaarbouwers bedoel ik dan), maar ik geloof nooit dat je daar voor een paar centen mee klaar bent. Een kostbaar grapje. Kun je beter op zoek naar een goed exemplaar, dunkt me. :)