PDA

View Full Version : Les paul met P90 in nek positie



Don Olivier
29 september 2010, 23:58
Vroeg me af wie er allemaal met P90 in de nek positie van hun Les Paul spelen?

De combinatie met een humbucker in de bridge lijkt me toch wel erg aantrekkelijk, zeker kwa klank mogelijkheden. Bovendien vind ik een nek pickup in een Les Paul vaak wat aan de modderige kant....

Ben benieuwd naar jullie gebruikerservaringen!

Dank

HaroldA
30 september 2010, 00:14
Vroeg me af wie er allemaal met P90 in de nek positie van hun Les Paul spelen?

Ikzelf niet, maar alle Gibson BFG spelers kunnen hun ervaringen vertellen!

Pepe
30 september 2010, 00:42
De neckpup van een goldtop klinkt bluesy, ik heb altijd rare toeren uitgehaald met een humbucker LP om die neck bruikbaar te krijgen maar bij de goldtop pas hij overal wel in.
Sowieso een emo gitaar, een goldtop.

marco v
30 september 2010, 10:43
Pff ik word oud,
emo in de zin van muziek eind jaren 80 of zoals in de kledingsstijl van wat hulpbehoevende jongeren die hun identiteit aan het zoeken zijn?

Verder denk ik dat een goldtop altijd wel erg sexy eruit ziet, ongeacht muziek of kledingsstijl.

EJPostema
30 september 2010, 10:44
Ik heb een gibson les paul special uit 1992. Is the remake van de 1957 TV Yellow

Mijne heeft een p-90 in de nek en een humbucker in de brug. AL heb ik geen idee welke humbucker het is :p

Ik vind het iig erg fijn. Het geluid is erg bluesy/bluesrock. En het blijft wel het warme LP geluid maar niet heel modderig

Rutger
30 september 2010, 10:50
P90 all the way. Maar ik ben ook niet gauw onder de indruk van HB's in de halspositie. Het wordt te makkelijk ongedefinieerd en blubberig, vooral in mahonie gitaren.

Nielsje
30 september 2010, 12:50
Ik heb een LP met p90's.
Heerlijk!

Pepe
30 september 2010, 19:05
Pff ik word oud,
emo in de zin van muziek eind jaren 80 of zoals in de kledingsstijl van wat hulpbehoevende jongeren die hun identiteit aan het zoeken zijn?

Verder denk ik dat een goldtop altijd wel erg sexy eruit ziet, ongeacht muziek of kledingsstijl.

Emo in de zin van emtionele toon. (http://www.youtube.com/watch?v=jz0z-CEIuys)