PDA

View Full Version : singlecut korina pickups nodig



a.c.
29 september 2010, 21:18
backup gitaartje PRS SE Singlecut Korina gekocht. Alles goed, maar pickups kunnen beter. Ik heb geen snars ervaring met humbuckers dus wat zou je in een korina les paul type gitaar doen?
Ik speel meest clean of heel klein beetje einddtrap oversturing op fenders Tweed en blackface.

Zat te denken aan bare knuckle mule of stormy mondays maar er is zoveel. Iemand tips?

Orpheo
29 september 2010, 22:53
met beiden kan je een heel eind komen. de mule is wat pittiger. maar wat wil je precies?

a.c.
30 september 2010, 07:19
wil niet een heel dichtgesmeerd geluid, wel wat hoog erbij en een beetje jazzy sound op de neck, beetje tele like bite op de brug. Vind kid anderson's wel mooi op de les paul, maar dat is weer een andere gitaar.

Orpheo
30 september 2010, 10:59
de stormy monday's zijn dan wel in de lijn van wat je zoekt. bill lawrence ook, maar die vinden sommigen klinisch, maar ik vind ze te gek.

de duncan seth lover is ook te gek, is ook wel wat jij wilt.

of een setje p94's he.

a.c.
3 oktober 2010, 09:10
zat ook te denken aan SD seth lover. Daar lees ik goede verhalen over en klonk in mijn G&L altijd mooi gebalanceerd.. Wellicht wat te donker

no 1 hops
3 oktober 2010, 10:58
de stormy monday's zijn dan wel in de lijn van wat je zoekt. bill lawrence ook, maar die vinden sommigen klinisch, maar ik vind ze te gek.

de duncan seth lover is ook te gek, is ook wel wat jij wilt.

of een setje p94's he.nadeel van de BL zijn in een backup situatie dat de sound vanuit je main guitar dermate anders is dan die van de BL en je niet plug en play wisselen kunt zonder de versterker aan te passen.

maar anders, dynamisch (vooral de setjes met een lage Henry waarde) helder en toch krachtig

Orpheo
3 oktober 2010, 20:03
nadeel van de BL zijn in een backup situatie dat de sound vanuit je main guitar dermate anders is dan die van de BL en je niet plug en play wisselen kunt zonder de versterker aan te passen.

maar anders, dynamisch (vooral de setjes met een lage Henry waarde) helder en toch krachtig

niet mee eens. ik kan mijn bill lawrence-equiped LP inprikken, en lekker knallen, en dan een LP met duncan's, en dat gaat net zo goed. het klinkt natuurlijk anders, maar niet zoveel verschillend als bijvoorbeeld een PAF en een JB, of een normaal element en een qtuner element (die klinken pas ECHT weird).

no 1 hops
4 oktober 2010, 07:11
@Orpheo

een veel gehoorde klacht is vaak de schelheid van de BL 's die mensen ervaren als ze hun versterker op de oude stand laten staan.
veel hebben dan gewoon even een uurtje nodig om alles wat te tweaken.

blijkt nu dat dat niet bij iedereen is. ;-)

het zijn gewoon goede pups voor een bijna belachelijke prijs