PDA

View Full Version : LP nek vs strat



Kasper
6 mei 2003, 18:50
Voorlopig heb ik nog een goedkope strat-kopie. Maar ik ben aan het overwegen om een LP-type te kopen. (Epiphone Les Paul Studio om precies te zijn).
Maar ik vraag mij nu af of ik uiteindelijk ga wennen aan de dikkere nek van een LP. Heb al een dozijn verschillende gitaren geprobeerd en kon ze allemaal best wel goed bespelen, maar een esp ltd met dunnere nek lag nog altijd beter in de hand.
Ik speel nog maar anderhalf jaar, dus echt ervaring heb ik nog niet.
Is het juist dat ik op termijn wel zal wennen aan een LP-nek?
Heb ook eens zo'n Ibanez sz520 bespeeld, en ik vond die nek zelfs dikker dan de LP Standard(was ook de ondervinding van de winkeluitbater).
Met de Epiphone SG van een maat heb ik dan weer geen probleem om te spelen.
Ik vind nergens een winkel met een Epi Studio in stock, weet dus niet echt met wat ik de nek kan vergelijken.

Many questions at once, I know
thx

Negative K3 fan
6 mei 2003, 19:09
Je kunt aan alles wel wennen. Dus als je behalve de nek alleen maar voordelen ziet aan de LP, zou ik dat geen belemmering laten zijn bij ded aankoop ervan.

ieme
6 mei 2003, 19:38
epi lp studio is geen aanrader!

Kasper
6 mei 2003, 19:42
Op welk vlak?

pickups, tuners, duurzaamheid?
Zeg niet alles, want eerste twee zijn te vervangen

Wilson
6 mei 2003, 19:45
als ik jouw was zou ik dan gelijk een standard kopen, het je nog een mooi toppie ook, en zoveel duurder isie niet. Met een epi lp studio bedoel je denkik zon lespaul 100 of niet?

ieme
6 mei 2003, 19:52
de body, daar zit geen toon in! het zijn gewoon beroerde gitaren, je koopt een studio voor 150 euro vervangt de pickups €100 p st de tuners 80 euro en de brug 50 euro nou voor die prijs had je allang een leuke Standard kunnen kopen! maar als jij een studio wil.. nee de konstructie is gewoon beroerd! geen feel/power/tone

Kasper
6 mei 2003, 19:52
nope, wel degelijk andere:
studio: http://images.auctionworks.com/hi/54/53954/lpstueb.jpg

lp 100:
http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=42

vind die studio in ebony beestig uitzien

ieme
6 mei 2003, 19:53
Op 2003-05-06 19:45, schreef Wilson:
als ik jouw was zou ik dan gelijk een standard kopen, het je nog een mooi toppie ook, en zoveel duurder isie niet. Met een epi lp studio bedoel je denkik zon lespaul 100 of niet?


Nee lp100 is nog wel leuk maar de studio's zijn die dingen uit die starterspakketten!

Timmer
6 mei 2003, 21:26
Op 2003-05-06 19:52, schreef Kasper:

vind die studio in ebony beestig uitzien


Idd, zeker mooier dan bijvoorbeeld een LP studio gothic. Maar een LP Custom is dan nóg weer mooier. Maar ja zo kan je bezig blijven.

-robbert-
6 mei 2003, 21:34
de lp studio is duurder als de lp-100, ieme

Wilson
6 mei 2003, 22:24
zon lp 100 is juist zon ding uit een starterspakket. maar als ik jou was zou ik gewoon een standard kopen in het zwart. Heb je alleen een binding en geen zwarte knoppen, maar dat is juist mooi vind ik. en niet veel duurder en wel beter geluid

hoofd
6 mei 2003, 22:27
Op 2003-05-06 21:26, schreef Timmer:
Idd, zeker mooier dan bijvoorbeeld een LP studio gothic. Maar een LP Custom is dan nóg weer mooier. Maar ja zo kan je bezig blijven.


Nee hoor, LP Custom is het mooist, dus daar stopt het bij :grin:.

Negative K3 fan
6 mei 2003, 23:41
je vergeet de les paul elegant en de les paul ultima yassie