PDA

View Full Version : Dimmu Borgir - Abrahadabra



Rens van Herpt
29 september 2010, 14:16
Hallo iedereen,

ik heb gisteren het nieuwe album van Dimmu Borgir binnen gekregen, de limited edition van het album. Het speciale van dit album is de klassieke versie van het nummer: Dimmu Borgir (ja zo heet een nummer) en het feit dat er 3 magneten bij zitten (waar ik persoonlijk geen waarde aan hecht).

Ik heb het album nog maar 1 keer beluisterd, en heb gemengde gevoelens over het album. Sommige nummers hebben veel sfeer en melodie erin zitten, als de vroege albums van Dimmu Borgir (alles voor Death Cult Armageddon). Andere nummers vind ik weer niks aan en nikszeggend.

Andere meningen? Wat vinden we trouwens van het vertrek van de bassist en de toetsenist (Vortex & Mustis) en de komst van nieuwe artiesten + de toevoeging van een orkest?

Groeten,
Rens

Menneskedyr
29 september 2010, 14:34
Ik heb pas 2 nummers gehoord, namelijk 'Gateways' en 'Born Treacherous'.
Beide vond ik maar weinig aan, maarja... dat heb ik eigenlijk al vanaf Death Cult Armageddon.

Geef mij maar Enthroned Darkness Triumphant of Stormblast.

Rens van Herpt
29 september 2010, 19:38
Ik heb pas 2 nummers gehoord, namelijk 'Gateways' en 'Born Treacherous'.
Beide vond ik maar weinig aan, maarja... dat heb ik eigenlijk al vanaf Death Cult Armageddon.

Geef mij maar Enthroned Darkness Triumphant of Stormblast.

Ik denk dat Gateways toch een redelijk representatief nummer is voor dat album. Ik geef je gelijk in het feit dat die 2 nummers niet erg veel soeps zijn. De andere nummers die er op staan zijn veelal in dezelfde sfeer. Toch zitten er enkele nummers tussen die goed te beluisteren zijn.

Daarnaast; Op Stormblast zijn ze nog echt typisch black metal. Dat is sinds Enthroned Darkness Triumphant toch wel verdwenen.

Menneskedyr
1 oktober 2010, 23:13
Klopt, heb je gelijk in. Maar het gaat mij verder ook niet om het 'black metal gehalte' (en bedoel je te zeggen dat EDT geen 'echte' black meer is? Daar denk ik dan heel anders over, haha).
Ik beoordeel het gewoon op wat ik hoor, en daar kan ik niet zo veel mee.

Rens van Herpt
1 oktober 2010, 23:55
Klopt, heb je gelijk in. Maar het gaat mij verder ook niet om het 'black metal gehalte' (en bedoel je te zeggen dat EDT geen 'echte' black meer is? Daar denk ik dan heel anders over, haha).
Ik beoordeel het gewoon op wat ik hoor, en daar kan ik niet zo veel mee.

EDT is naar mijn mening nog wel te bestempelen als, maar daarna (death cult volgens mij?) niet meer echt. Ik zeg niet dat ik het erg vind, maar black metal heeft zo zijn charmes, en die hebben ze sinds Death Cult niet meer, vind ik.

Ik ben het eens met die laatste opmerking; het is lastig met deze muziek iets te doen. Het is niet top, maar het is ook niet slecht.

Menneskedyr
2 oktober 2010, 12:17
Tussen EDT en DCA zitten nog Spiritual Black Dimensions, Godless Savage Garden en Puritanical Euphoric Misantrophia.

En Dimmu zal denk ik sowieso niet iets echt slechts uitbrengen. Ze hebben een formule en die werken ze steeds ietsjes meer uit, ze weten wat werkt en wat het publiek wil (ik denk dat dit ook wel een grote factor is die meespeelt bij de laatste paar albums).

FNaRK
3 oktober 2010, 12:47
heb 'm net ff snel voor een eerste keer beluisterd. Kon me (nog) niet echt boeien, alhoewel ik vette symphonische stukken altijd wel lekker vind :rockon:

Nog maar een keer naar luisteren dan (maar nu ff niet: probeer nog wat te studeren)