PDA

View Full Version : rockcases powersupply en andere vragen.



apekop
29 september 2010, 09:39
Drie vragen over de Warwick Rockcase, hopelijk kan iemand mij verder helpen.

1) Ik wil misschien een rockcase kopen. Is de powersupply van deze koffers net zo goed als bijvoorbeeld een Pedal Power2 plus?
Het gaat om deze:
http://www.thomann.de/nl/rockcase_rc23120b_bodeneffekt_roadcase.htm

of zou ik beter een rockcase zonder powersupply kunnen kopen plus een losse Pedal Power? Deze koffer dus:
http://www.thomann.de/nl/rockcase_rc_23020a_effekt_pedalcase.htm De Pedal Power heeft als voordeel dat ik er de stroomkabel van mijn Butler Tubedriver in kan doen.
Dat kan met de ingebouwde powersupply van die andere koffer weer niet.

2) zijn die rockcases een beetje stevig?

3) Ik heb van een effectenguru gehoord dat een PedalTrain brom en storing kan veroorzaken vanwege het materiaal. Is dat bij rockcases ook, bijvoorbeeld vanwege het aluminium?

muziekschuur
29 september 2010, 09:49
Prima spul. Gewoon doen. Je hebt toch garantie?

Mocht je 18v of 12v pedalen hebben, dan kun je dat Thomann gewoon direct vragen. Testen ze dat voor je en als het gaat laten ze het je weten.

Ik heb de voeding van Thomann in een DAP showmaster ingebouwd. En die voedt zonder problemen mijn Mesa Boogie Vtwin (pedaal wat 12v vraagt en twee buizen heeft).

Werkt probleemloos.

apekop
29 september 2010, 23:49
jij bedoeld dat ze bij Thomann de power supply van de rockcase aanpassen aan jouw wensen? ik heb 1 pedaal dat op 12 volt werkt, de rest op 9 volt.

En mijn Butler Tubedriver heeft geen adapteraansluiting maar een netsnoer (eurostekker).

Hoe zit het met storingen die veroorzaakt zouden kunnen worden door het bord? ik kan me alleen voorstellen dat het op een ijzeren vloer van sommige podia een probleem zou kunnen zijn.

Nielsje
30 september 2010, 12:49
Rockcase ook gehad, prima ding hoor.
Ik zou hem niet met ingebouwde voeding nemen, maar een losse voeding kopen.
De rockcases gaa wel hier en daar stuk: pootjes e.d. die eraf gaan.
En dat 'golfplaat' blijft niet lang mooi, maar stuk gaan doet 'ie niet.

apekop
30 september 2010, 15:27
dank!

Ik heb even met Thomann gemaild en ze raden mij een Harley Benton powerplant aan ipv een rockcase met ingebouwde power supply, deze dus:
http://www.thomann.de/de/harley_benton_powerplant.htm

maar hier kan ik niet de eurostekker van mijn Butler Tubedriver op aansluiten (mijn Butler is omgebouwd mat een eurostekker connectie), dat kan wel op de Pedal Power2 Plus. Maar het prijsverschil is wel zo'n 150 euro. Dat is wel erg veel voor alleen een stekker aansluiting.

Is er nog een andere optie voor mijn Butler?

En is Harley Benton net zo goed als de Pedal Power plus? Hij is wel erg goedkoop (39 euro), daardoor wordt ik in verwarring gebracht.

Nielsje
30 september 2010, 15:29
Daar is de voedings FAQ voor, staan beide modellen in beschreven ;)

apekop
30 september 2010, 23:53
Bedankt! Ik heb het allemaal doorgelezen.
Als ik het goed begrijp heeft de Pedal Power plus dus geisoleerde outputs en de Harley Benton niet? dat zou het grote prijsverschil rechtvaardigen.

Nog een vraag, hopelijk kan iemand mij ermee helpen:
Op de adapter mijn Yamaha UD stomp staat 12v 1000 mA.
Dit kan de Pedal Power niet leveren als ik het goed begrijp? of zie ik het verkeerd? zijn er dan nog andere opties om deze met een power supply te voeden?