PDA

View Full Version : TBR probleempje?



moscowits
28 september 2010, 21:48
Mijn effects/return B led blijft maar branden, als ik de switch van de returnknop indruk zou hij toch uit moeten gaan? Ook met de footswitch laat hij zich niet uit schakelen? Iemand suggesties?

bluegate
29 september 2010, 08:44
Gaat dit om een Rivera TBR versterker?

Heb je het probleem ook als je de footswitch niet aansluit?

moscowits
29 september 2010, 21:24
Ja, met of zonder footswitch.
Het gaat om een rivera tbr-1.

bluegate
30 september 2010, 08:26
Leuke amp, beetje zwaar :ok:
Heb 'm ook gehad.

Er zitten ongeveer 8 VACTL in, probleem kan daarin zitten of de aansturing.
Ik heb ooit van Paul Rivera het schema gekregen, maar die ben ik kwijt.
Probeer het op te vragen bij Rivera.

Maar ben bang dat je 'm naar een expert moet brengen.

cluseau
30 september 2010, 10:39
Mijn effects/return B led blijft maar branden....

Zit een beetje schakellogica achter de switch. Waarschijnlijk is daar een probleem. Is niet echt moeilijk hoor maar je moet even het geduld hebben om het signaal te volgen. Zoals bluegate zegt, probeer ff een schema te scoren dat maakt het allemaal wat eenvoudiger zoeken. Ik heb wel documentatie van Rivera maar niet van een TBR. Toch is het mogelijk dat er overeenkomsten zijn dus als je niets kan vinden PM me dan maar.

Frans.

moscowits
30 september 2010, 15:50
Bedankt mensen voor de reacties, maar gezien mijn onwetendheid op het elektronische vlak lijkt het mij verstandiger om Bluegate's raad op te volgen om hem naar een bekwaam techneut te brengen.
Wat zijn eigenlijk VACTL's?
Heeft iemand een foto van zo'n component?

Wilko

bluegate
30 september 2010, 22:16
Hier:
http://www.tubeampdoctor.com/english-store/VAC-TEC-VTL5C1-Optocoupler-pid-266.htm

moscowits
1 oktober 2010, 01:40
Heb nieuwe eindpitten en 7x ecc83 jj tubes geplaatst en voor het eerst in mijn leven zelf de bias afgesteld.
En na deze actie is de versterker weer helemaal top. Zelfs de return switch led
laat zich weer gewoon schakelen. Nu maar op zoek naar de juiste sounds en dat blijkt geen sinecure als je voor het eerst met de tbr werkt.





fs; evh ernie ball "92 ---engl sovereign 368 212 combo +z-12----axxes grx-4---intellifex onl---

bluegate
1 oktober 2010, 10:04
Dat is goed nieuws.
Instellen geluid is idd lastig met deze amp.
Ch. 1 is eigenlijk het Marshall kanaal en Ch. 2 is het Fender kanaal.
Goeie functie voor echte overdrive is de PComp, draai die open en wijs 'm toe aan kanaal 1.
Verder spelen met de Slope en Focus.
Er is een goed geluid uit te halen :zz:

bluegate
1 oktober 2010, 12:33
Heb nog een oud filmpje gevonden met de Rivera TBR :seriousf:

http://www.youtube.com/watch?v=Mp91pP1R0zc

Je moet ervan houden...:soinnocent:

moscowits
2 oktober 2010, 09:37
Bedankt Bluegate voor je inbreng.
Was in de veronderstelling dat CH-2 de overdrive kanaal zou zijn.
Ondertussen is het probleem met de effect switch ineens weer opgedoken, vreemd want hij functioneerde een paar uur feilloos.
Dacht dat ik me een reparatie en vooral een liesbreuk had bespaard, want hij is
idd loodzwaar.

cluseau
2 oktober 2010, 11:27
Ondertussen is het probleem met de effect switch ineens weer opgedoken, vreemd want hij functioneerde een paar uur feilloos.


Was ook al vreemd dat dit met een buizenwissel opgelost kon worden. Het verschijnsel heeft namelijk niets met je buizen te maken.


Frans.

moscowits
2 oktober 2010, 11:36
Maar hoe kan het dan dat hij toch een paar uur heeft gefunctioneerd?

cluseau
2 oktober 2010, 11:50
Maar hoe kan het dan dat hij toch een paar uur heeft gefunctioneerd?

Toeval? Geen idee eigenlijk maar zit zeker niet in een buis, is niet logisch.

Frans.

signsofzodiac
2 oktober 2010, 13:03
Schema TBR-1M, hopelijk hebben jij en je tech er iets aan:

http://i449.photobucket.com/albums/qq211/dr_martijn/RiveraTBR1M90pre.jpg

bluegate
2 oktober 2010, 14:03
Kan zijn dat er een slechte soldeerverbinding is ergens waardoor je met het plaatsen/weghalen van de buizen alles goed werkt.
Als de amp dan weer een keer is verplaatst of gebruikt is (warmte) dat het probleem terugkomt.

cluseau
2 oktober 2010, 14:15
Kan zijn dat er een slechte soldeerverbinding is ergens waardoor je met het plaatsen/weghalen van de buizen alles goed werkt.
Als de amp dan weer een keer is verplaatst of gebruikt is (warmte) dat het probleem terugkomt.

Is goed mogelijk....

moscowits
2 oktober 2010, 20:14
Inderdaad ergens zit een slechte verbinding.
1 van de vele connectoren heeft een slechte verbinding en nu moet ik alleen nog proberen uit te vissen welke het is..........
Als ik de bodem in het midden indruk gaat het lampje aan. Dat houd in dat de reverb behuizing sluiting veroorzaakt. En omdat hij op mijn combo staat wordt de bodem ingedrukt en gaat het lampje branden.
Plaats hem nu maar in mijn rack dan zou het goed moeten zijn.