PDA

View Full Version : Tim Knol



Han S
28 september 2010, 21:44
Is er iemand die mij kan uitleggen waarom die jongeman zo populair is geworden? Uiteraard gun ik hem zijn succes van harte en of je zijn muziek wel of niet mooi vindt is een kwestie van smaak.

Maar waarom hij zo populair is geworden? Daar snap ik echt helemaal niets van en ik loop al een tijdje mee hoor, maar ik heb geen enkel aanknopingspunt mbt waarom hij zo succesvol is.

Wie kan daar iets zinnigs over vertellen zonder Tim af te branden?

Mitch
28 september 2010, 21:47
Als het je gerust stelt: ik ken 'm niet.

grayfink
28 september 2010, 21:50
Hij schrijft aardige liedjes en kan aardig zingen.

beruk
28 september 2010, 21:53
Omdat ie catchy liedjes (http://www.youtube.com/watch?v=zVmXDreiPe8&feature=fvst) schrijft?
Omdat ie live ook (http://www.youtube.com/watch?v=N9GVaBo8Jro)zijn mannetje staat?
En dan die olijke hollandsche kop van em.
(En een akelig goede gitarist als hulpje heeft.) Zie nog steeds et zelfde clipje.
Tja populariteit, dat is nu geen vraag waar ik een antwoord op wil gaan verzinnen, al is et alleen maar omdat dat een oeverloze discussie wordt.

Han S
28 september 2010, 22:16
Nee, ik wil hier zeker geen oeverloze discussie van maken. Ik heb die jijpijp dingen bekeken en ook nog even naar zijn versie van John Lennon's Jealous guy gekeken en geluisterd.

Tim lijkt me een vreselijk aardige jongen en dat helpt altijd, maar mijn vrouw, die altijd zeer rechtuit is riep of die gast uit kon, 'wat een saaie vent is dat, wie is dat?'

Nou is dat smaak en als ik zo eerlijk mag zijn vind ik er ook weinig aan, maar daar gaat het niet om. Ik heb in de loop der jaren zangers en zangeressen in de studio gehad waar ik compleet van ondersteboven raakte kwa stem, vocale capaciteiten, bezieling en zeggingskracht, maar daar hoor je niets meer van.

Als ik zo vrij mag zijn en vanuit mijn vak ga beredeneren vind ik Tim geen sterke zanger, hij zingt onzuiver, zoekt vaak naar de toon en zwaait er omheen en naartoe. Ik ben dus zeer benieuwd welke eigenschappen een jongen als Tim zo ver hebben kunnen brengen. Want ik vrees dat hij bij een programma als Voice of Holland niet door de voorronden zou zijn gekomen en nogmaals, Tim lijkt me een prima gast en ik gun het hem van harte, maar ik begrijp het niet. Kan het iets met zijn uitstraling te maken hebben? Hij lijkt een jochie van de hoek, zoontje van de kruidenier, is verre van arrogant, integendeel en dat heeft er mogelijk mee te maken.

Mitch
28 september 2010, 22:50
Goed, ik heb even wat gekeken: qua stem, muziek een knul in de beste Britse traditie. Misschien dat ze 'm daarom zo interessant vinden. "Internationaal geluid", dan zijn Giel en Matthijs al gauw ondersteboven.
Zijn uitstraling vind ik ook in de beste Britse traditie, maar dan de traditie die in het leven is geroepen door Susan Boyle. Geen idee of dat meehelpt.

rijsberman
28 september 2010, 23:37
Het is niet wat je kan, maar wie je kent, vermoed ik.

almarvk
29 september 2010, 08:29
Z'n voorprogramma van laatst was een stuk interessanter...

reinierscheffer
29 september 2010, 08:41
Goed, ik heb even wat gekeken: qua stem, muziek een knul in de beste Britse traditie. Misschien dat ze 'm daarom zo interessant vinden. "Internationaal geluid", dan zijn Giel en Matthijs al gauw ondersteboven.
Zijn uitstraling vind ik ook in de beste Britse traditie, maar dan de traditie die in het leven is geroepen door Susan Boyle. Geen idee of dat meehelpt.

ook een beetje gecombineerd met het Dylaneqsue.
ik denk omdattie wel ambacht uitstraalt. En hij weet ook waar hij het over heeft. dat maakt het interessant.
Qua succes helpt het hem ook wel dat Anne Soldaat iets in hem ziet. Dan denken dj's en programmeurs ook sneller 'hey dat zal vast goed zijn'

Pepe
29 september 2010, 10:28
Het is een kwestie van timing, juiste tijd en plaats. Het is ook een grachtengordel aangelegenheid, geadopteerd door het Parool en dat loopt over in het DWDD kringetje als de amsterdamse Daniel Lohues maar zover zal het niet gaan. Knol ontbeert de originaliteit en songschrijf eigenschappen van Lohues.

Maar hij zal ongetwijfeld een dankbare gast zijn voor Vrienden van Amstel.

Luke-wannabe
29 september 2010, 10:45
Tim ken ik nog van de Herman Brood Academie, en daar was hij ook altijd al 'die gast van die mooie liedjes en goeie stem'. Als je puur technisch gaat kijken is het geen wereldzanger of gitarist, maar het plaatje klopt gewoon.
Han, ik zou zeggen ga die plaat eens checken. Er staan echt heel mooie liedjes op. Ik houd normaal echt niet van Dylan achtige dingen (trek Bob zelf namelijk écht niét), maar vind Tim Knol gewoon echt goed.
Ik denk dat het bij Tim gewoon de uitstraling, het imago, en het feit dat -ie best toffe liedjes schrijft is. Het gaat immers niet over hoe technisch goed je bent. Daar heeft objectief publiek namelijk geen boodschap aan.

Han S
29 september 2010, 11:04
Ja, maar Tim vergelijken met Bob Dylan gaat wel wat erg ver, die gast heeft toen hij jong was dingen gedaan en gezegd die een hele generatie heeft aangesproken. Ik zie Tim dat niet doen, leuke jongen maar langer als een paar minuten houd ik het niet vol. Dat is puur smaak hoor, ik heb dat ook met Jan Smit en Nick en Simon, Tim lijkt me een prima gast.

Luke-wannabe
29 september 2010, 11:19
Ja, maar Tim vergelijken met Bob Dylan gaat wel wat erg ver, die gast heeft toen hij jong was dingen gedaan en gezegd die een hele generatie heeft aangesproken. Ik zie Tim dat niet doen, leuke jongen maar langer als een paar minuten houd ik het niet vol. Dat is puur smaak hoor, ik heb dat ook met Jan Smit en Nick en Simon, Tim lijkt me een prima gast.
Enige vergelijking die ik maak is de muziekstijl. Want of je het nou leuk vind of niet, de muziekstijl en het gegeven van singer/songwriter met akoestische gitaar heeft gewoon enigszins raakvlakken met Bobby D.
Overigens is Tim van een hééél ander kaliber dan Jan Smit en consorten. Tim is gewoon een ontzettend credible muzikant en dat kun je van Nick, Simon en Jan nou niet bepaald zeggen.

Heibel
29 september 2010, 11:33
Ten tijde van de afscheidstournee van Johan heeft hij vaker het voorprogramma verzorgd, nog voordat zijn cd uit was volgens mij. Ik heb 'm toen gezien voor 100 man en 'n paardenkop in de Fenix in Sittard. Ik was wel gecharmeerd van z'n liedjes..Dat Johan, Daryll Ann, Fleetfoxes, Band of Horses, CSNY, Dylan- achtige, daar heb ik wel iets mee. Zoals door Reinierscheffer al gememoreerd, hij heeft iets ambachtelijks zonder 'n geweldige zanger te zijn. Het is wel 'n talent. De jongen is net in de 20 geloof ik, maar klinkt 'n stuk volwassener.

Reden van zijn succes is mede te danken aan het feit dat hij door Johan tijdens hun afscheid naar voren is geschoven door hunzelf en door Excelsior, de samenwerking met Anne Soldaat, opgepikt door DWDD en daardoor 3fm. Hij is behoorlijk actief op Twitter (net als The Mad Trist en Beans& Fatback)en daar wordt naar gekeken door de programmeurs. Maar bovenal mensen houden denk ik van fijne liedjes, met 'n prettige melodie en dat doet hij goed. Als je hem gehoord hebt, herken je snel nieuwe dingen van hem en dat luistert prettig. Daarnaast lijkt het me inderdaad wat Han al zegt, 'n fijne, no- nonsense vent.

Han S
5 oktober 2010, 11:52
Tim heeft wel mooi een Edison gewonnen en natuurlijk is hem dat van harte gegund, maar hij heeft wel Waylon daarmee achter zich gelaten en bij Motown denken ze heel anders dan de jury van de Edison.

Of is het net als met de meeste jury's?

rijsberman
5 oktober 2010, 11:58
Motown probeert zo veel mogelijk plaatjes te verkopen, de Edison jury probeert kwaliteit te (h)erkennen, neem ik aan. Lijkt me niet zo gek dat het verschillen in beoordeling oplevert.

Basvarken
5 oktober 2010, 12:14
de Edison jury probeert kwaliteit te (h)erkennen, neem ik aan.

En dan winnen "de drie J's" een Edison?? :o

Han S
5 oktober 2010, 12:31
Nou heb ik Tim gisteren gezien in DWDD en het is best een koele gast, maar vorige week zong Waylon een stukje in DWDD en die staat wat mij betreft kwa zangcapaciteiten echt wel op een totaal ander peil.

EuroCinema
5 oktober 2010, 13:05
Het antwoord is wat mij betreft emotionele diepgang. Er zijn 100 Voice of Holland kandidaten die hun stembanden beter beheersen dan Tim Knol. Ook beter dan John Lennon, Bob Dylan, Neil Young, etc etc etc. trouwens. Toch gaat er van de oprechte jongen met gitaar die zijn eigen, zo te horen welgemeende liedjes zingt een communicatieve kracht uit die al die fotomodellen met zangles missen. Waylon kan beter zingen, maar zijn nummers gaan bij mij voorbij als een schip in de nacht. Als Knol zingt lijkt het alsof-ie het tegen mij heeft en alsof-ie het echt meent. Dat overstijgt techniek. En als Anne Soldaat er dan nog zo prachtig gitaar bij speelt (ook zo heerlijk ongelikt en toch geraffineerd), dan heb je iets dat echt en kwetsbaar voelt, iets dat echt iets kan betekenen in je leven als je het op het juiste moment hoort.

Heibel
5 oktober 2010, 14:43
....Dat overstijgt techniek. En als Anne Soldaat er dan nog zo prachtig gitaar bij speelt (ook zo heerlijk ongelikt en toch geraffineerd), dan heb je iets dat echt en kwetsbaar voelt, iets dat echt iets kan betekenen in je leven als je het op het juiste moment hoort.

Prachtig omschreven +1!

rijsberman
5 oktober 2010, 14:49
@eurocinema: dat klinkt een stuk beter dan het 'nogal matig en oninteressant' oordeel dat ik had na eerste vluchtige beluistering, die bij mij uitnodigde tot iets anders luisteren, in plaats van tot beter beluistering. Of moet je soms even wennen aan het geluid van Tim?

EuroCinema
5 oktober 2010, 14:52
Hmmm dit was mijn eerste indruk eigenlijk, ik hoor hem maar af en toe langskomen maar dan vind ik het altijd erg prettig. Misschien heb ik net zijn mooiste werk gehoord, dat kan ook ;-)

Han S
5 oktober 2010, 18:00
Dat heb je heel mooi gezegd Eurocinema en daarmee raak je volgens mij ook de kern. Het is puur een kwestie van smaak, ik vind er weinig aan, maar ik weet precies wat je bedoelt, Tim is een integere muzikant, geen poeha en geen sterallures. Ik hoop dat hij zo blijft.

Einzeln
5 oktober 2010, 20:12
De muziekredactrice van DWDD is een excelsiorfan. Ik ook trouwens.

beruk
5 oktober 2010, 21:41
De muziekredactrice van DWDD is een excelsiorfan. Ik ook trouwens.
http://images.fcupdate.net/clubs/8elftal.jpg
Het zijn ook fijne jongens, ja.

Einzeln
5 oktober 2010, 21:48
http://images.fcupdate.net/clubs/8elftal.jpg
Het zijn ook fijne jongens, ja.

Ik bedoelde de eredivisie.















http://www.excelsior-recordings.com/

beruk
5 oktober 2010, 21:57
Ik ook,:soinnocent: maar on topic, ik had et niet zo met Darryll Ann en Johan, mij te gestudeerd en verantwoord. Tot Spinvis. Het is wel zo dat ze gezien hun stal niet te beroerd zijn om risico te nemen en erin geslaagd zijn om een soort excelsior geluid te creëren. Dat is knap.

Han S
5 oktober 2010, 23:11
Johan had ik niets mee, mij te saai, maar ik ken Jacco de Greeuw van toen hij pas begon. Ik heb toen demo's en platen met hem en zijn toenmalige bandjes opgenomen zoals Little Mary Big en Visions of Johanna. Toen maakte hij prachtige nummers en ik heb al die opnamen bewaard, ook de 16 en 24 sporen tapes.

Ik heb muziek met hem opgenomen waar ik nog steeds kippenvel van krijg en het gekke is dat ik met Johan niks heb, ik heb er niets van en wat ik heb gehoord sprak mij helemaal niet aan.

beruk
5 oktober 2010, 23:15
Toen maakte hij prachtige nummers en ik heb al die opnamen bewaard, ook de 16 en 24 sporen tapes.
:ok:
Dát zou ik wel es willen horen...

Han S
5 oktober 2010, 23:28
Dan zul je langs moeten komen want het blijft eigendom van degenen die het hebben bedacht. Ik ben eigenaar van de tapes en kan daar mee doen wat ik wil, maar ik mag die unieke muziek niet weggeven zonder toestemming van de 'artiest'. Ik kan het je wel laten horen en je zult verrast zijn hoe geweldig die gasten waren eind jaren 80/begin jaren 90. Met Little Mary Big stond Jacco in 1991 in de finale van de grote prijs en die muziek vond ik waanzinnig goed.

Ik heb nog veel meer uniek materiaal waar ik alleen maar naar kan luisteren.

beruk
6 oktober 2010, 00:01
Zoeits verwachtte ik al ;), dat wordt een trip to memory lane, ik had een pleegbroer die in een gezinsvervangend tehuis woonde in Grootebroek, die ik om de 14 dagen ophaalde en terugbracht naar Utrecht. Allemachtig, wat een treinreizen... en dat drie jaar lang, totdat hij niét meer wegliep op amsterdam cs..

cjm
16 oktober 2010, 15:43
Dat heb je heel mooi gezegd Eurocinema en daarmee raak je volgens mij ook de kern. Het is puur een kwestie van smaak, ik vind er weinig aan, maar ik weet precies wat je bedoelt, Tim is een integere muzikant, geen poeha en geen sterallures. Ik hoop dat hij zo blijft.

het is allemaal mooi omschreven. Tim pakt de juiste nummers. Veerman kan dan wel beter zingen, maar het repertoir hè, altijd verkeerd, verkeerde muzikanten, verkeerde producers etc. Tim pakt het gewoon goed aan, zo'n sukkel is het niet. Rijdt alleen niet op de commerciële volendammer trein dus over 10 jaar wordt het weer een baantje zoeken. Is dat erg? Tuurlijk niet.

Han S
9 juni 2011, 11:46
Even omhoog schoppen want vanmorgen las ik weer een heel artikel over Tim, die 2010 een geweldig jaar had en 2011 wordt waarschijnlijk nog beter voor hem.

Tim staat op Pinkpop en als ik tijd heb ga ik zeker kijken, rond 15.00 uur heb ik me laten wijsmaken. Om alle misverstanden te voorkomen: ik ken Tim niet, hij lijkt me een heel ardige jongen en ik gun hem zijn succes van harte.

Zij eerste plaat kreeg overal lovende recensies en zijn tweede plaat wordt ook met gejuich ontvangen, het is hem gegund want wat ik heel tof van hem vind is dat hij gewoon blijft wie hij is en totaal geen allures ontwikkelt.

Maar zoals ik eerder zei begrijp ik er geen fluit van en misschien kan iemand daar de vinger achter krijgen. De laatste keer dat ik hem zag en hoorde was in DWDD, waar hij net als al die andere celebs een stukje mocht doen van een andere artiest. Niet lelijk bedoeld hoor, maar wat mij betreft was het niet veel meer dan gekerm en zo vals als een schuifdeur, dus ik begrijp hier helemaal geen sikkepit van, hoe dat nou werkt.

Misschien kan iemand mij uitleggen wat ik mis.

grayfink
9 juni 2011, 11:49
Misschien kan iemand mij uitleggen wat ik mis.

Smaak?
.

Han S
9 juni 2011, 11:55
Nee, met mijn smaak zit het wel goed, maar misschien is Tim de perfecte antiheld en dat werkt ook altijd.

beruk
9 juni 2011, 12:51
Daar heb je wel een punt, dan ook nog gevoelige liedjes. Het is lang geen slechte plaat hoor, maar dat klagelijke geluid, ik trek het niet.

Mitch
9 juni 2011, 13:38
Ik heb 'm sinds de start van dit topic het voordeel van de twijfel gegeven, maar ik snap er ook nog steeds geen snars van. Hoorde laatst een heel middelmatig liedje op de radio en daarna kondigde de DJ af dat dat Tim Knol was. Hoera :chicken: ook zonder voorkennis vind ik er niks aan....

peter_heijnen
9 juni 2011, 14:09
De muziekredacteur van matthijs vind hem wellicht goed.

Han S
9 juni 2011, 15:02
Dat kan een punt zijn, DWDD heeft kennelijk wat met Exelcior. Tim doet me op de een of andere manier aan Bob Dylan denken, die kan ook absoluut niet zingen in termen van zangtechniek, maar dat snap ik dan weer wel.

Maar ik ga Pinkpop bekijken, ik wil er meer van weten.

Martijn-w
9 juni 2011, 15:23
Ik snap het ook niet. Misschien maakt juist de niet al te beste zang het toegankelijk en kunnen veel mensen die ook niet kunnen zingen zich er mee identificeren.

Han S
9 juni 2011, 16:44
Oordeel zelf:


http://www.youtube.com/watch?v=3Pt9IUII7vI

Simpel liedje en ik kan me voorstellen dat mensen dat mooi vinden. Ik vind het vooral mooi als er niet gezongen wordt.

Meer van hetzelfde:


http://www.youtube.com/watch?v=Ib7oQQARAY0&feature=related

De studio versie dus en je moet het me echt niet kwalijk nemen, maar dit is zo vals als de hel.

De live versie:


http://www.youtube.com/watch?v=VziSUg0iG2I&feature=related

Mijn vrouw roept net naar me of ik die herrie kan uitzetten en dat staat dus straks op Pinkpop, wat ik hem echt van harte gun want het is beslist niks persoonlijks. Maar als ik PP zou organiseren koos ik voor wat anders en er zijn waarachtig wel een heleboel muzikanten die keihard werken en daar graag willen staan.

Einzeln
9 juni 2011, 17:50
Ik begrijp het wel dat hij er staat en dat heeft met de klank van zijn stem te maken.

peter_heijnen
9 juni 2011, 17:57
Ik vind het allemaal reuze meevallen Han. Mss wordt het wel helemaal te gek op pinkpop, weten wij veel...

Han S
9 juni 2011, 18:29
Ja Peter en ik ga er zeker naar kijken want eigenlijk vind ik Tim een hele koele gozer, vreemd hé?

arjanb01
9 juni 2011, 18:41
Ik ben het wel met je eens Han. Tim Knol, sympathieke gozer, matige zanger en met de muziek heb ik ook niet zoveel.
Ik ga Pinkpop opnemen op de hd recorder, dus mis het niet -:)

Einzeln
9 juni 2011, 19:01
Maar even on topic. Han zijn er andere excelcior acts die jou wel kunnen bekoren?
http://www.excelsior-recordings.com/

Pepe
9 juni 2011, 19:08
Tim ligt goed in de grachtengordel. Het is niet alleen DWDD, het is ook Het Parool met zijn artiesten feestjes waar ik hem steeds tegenkom en nog een paar van die dingen in en rond het Leidseplein.
Maar waarom?
Ik hou het er op dat de grachtengordel eindelijk weer een "authentieke" artiest heeft als tegenhanger van de publieke Jan Smitsen
Tim zal nooit wereldwijd doorbreken (safe to say) of in de uitverkoop gaan bij "Fiets hem er in" (je weet het nooit natuurlijk) omdat Tim geen kaskraker is.

Het is salon koketteren met een van Gogh in dop. (probably not dat laatste)

arjanb01
9 juni 2011, 19:14
Dat wist ik inderdaad niet, maar DWDD en Mathijs van Nieuwkerk voorop pluggen vaak bandjes waarvan je denkt, mwah.... alternatief maar niet voor lange tijd (zeg 10,15 jaar) houdbaar.... Voorbeeld: Rigby bijvoorbeeld..... heeft iemand ze ooit weer op de radio gehoord recent ? Of Moss wat op enthousiasme bij Mathijs kon rekenen 2 jaar geleden, niks meer gehoord...

Han S
9 juni 2011, 19:28
Ik dacht dat Roel van Velzen ook bij DWDD is begonnen.

Han S
9 juni 2011, 19:34
Maar even on topic. Han zijn er andere excelcior acts die jou wel kunnen bekoren?
http://www.excelsior-recordings.com/

Ik heb een paar dingen beluisterd, maar het kan me weinig bekoren, ik kan niet tegen mensen die onzuiver zingen. :D

Einzeln
9 juni 2011, 19:39
Dat wist ik inderdaad niet, maar DWDD en Mathijs van Nieuwkerk voorop pluggen vaak bandjes waarvan je denkt, mwah.... alternatief maar niet voor lange tijd (zeg 10,15 jaar) houdbaar.... Voorbeeld: Rigby bijvoorbeeld..... heeft iemand ze ooit weer op de radio gehoord recent ? Of Moss wat op enthousiasme bij Mathijs kon rekenen 2 jaar geleden, niks meer gehoord...
Dat pluggen valt wel mee of je moet bedoelen dat ze bij DWDD de boel er na een minuut weer uitpluggen. Tijdens de muziek schijnen de mensen massaal te gaan zappen. Dus met een minuutje is de schade te overzien lijkt het idee.

Einzeln
9 juni 2011, 19:44
Ik heb een paar dingen beluisterd, maar het kan me weinig bekoren, ik kan niet tegen mensen die onzuiver zingen. :D

Dat zegt wel het een en ander. Dat jij niet van dit label houdt bedoel ik. En Pepe. Da's heel grappig over die grachtengordel. Vind ik herkenbaar , en tegerlijktijd ervaar ik in de Nieuwe Anita een ander soort sfeer. Alhoewel dat ook als een elitaire kliek kan worden beschouwd.

TimoSomers
9 juni 2011, 19:52
Joaaah opzich raakt het me soms wel, maar dat doen 32953825237 anderen ook die een beetje fatsoenlijk zingen.
Overrated: JA, maar vind het wel mooi soms.
Maar alleen op dit forum lopen al zeker 50 mensen rond die het meer verdienen om op pinkpop te staan.

Einzeln
9 juni 2011, 20:00
Maar alleen op dit forum lopen al zeker 50 mensen rond die het meer verdienen om op pinkpop te staan.

Dat vraagt om een uitdaging!

Wie staat er niet op Pinkpop die daar hadden moeten staan. Laten we het eens proberen. Wie durft?

Han S
9 juni 2011, 20:02
Dat ben ik nou helemaal met Timo eens. Natuurlijk misgun ik het Tim Knol niet en ik wens hem er veel succes mee, maar eigenlijk is het wel een beetje triest dat er heel erg goede mensen bezig zijn, die IMHO veel beter presteren en daar niet staan.

Ik denk dat er heel wat bandjes naar Pinkpop zitten te kijken die zich beledigd voelen.

Einzeln
9 juni 2011, 20:09
OK hier is mijn bijdrage:
DemolitionColorScheme had van mij op pinkpop mogen staan.

arjanb01
9 juni 2011, 21:40
Timo Somers en Robbert vd Hanenberg en Luc-O van dit forum horen direct op Pinkpop !
Als Tim Knol 1% kan van wat deze gasten kunnen... dan verdient hij het echt ;)

Einzeln
9 juni 2011, 22:13
Timo Somers en Robbert vd Hanenberg en Luc-O van dit forum horen direct op Pinkpop !
Als Tim Knol 1% kan van wat deze gasten kunnen... dan verdient hij het echt ;)

Tim Knols kwaliteiten zijn van een andere orde. Ik denk dat de instrumentale kwalititeiten van de ongetwijfeld goede gitaristen op dit forum echter geen plek op de poster van pinkpop rechtvaardigen. Ik denk dat je meer kans hebt als je liedjes speelt die je kan meezingen of fluiten. Of er lekker op kan springen.

Tristan
10 juni 2011, 03:11
Han, ik vraag me af wat je het meeste stoort aan de stem van Tim Knol, of eigenlijk wat je het meeste stoort aan elke stem/zanger die je maar matig vindt?
Ik heb namelijk het idee dat wat jij onzuiver noemt vooral te maken heeft met het afmaken van de toon, Knol lijkt aan het eind de toon niet helemaal door te zetten en dat kan je inderdaad aanvoelen als zijnde vals, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er niet zo'n probleem mee heb, zeikerd die ik ben wat betreft intonatie.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met ademsteun en zangtechniek, als je de toon echt precies in je hoofd hoort dan zal je het nooit zo kunnen zingen als Knol en daarin begrijp ik je wel, maar ik weet nog zo net niet of het iemand ook werkelijk een betere zanger maakt.
Voor mij persoonlijk is een stem bij uitstek datgene waar een beetje vals of losjes wel mag, mits het puur en karaktervol klinkt en ik de emotie kan voelen.

Zelf hou ik om deze redenen dan ook het meeste van mannenstemmen, die hebben over het algemeen toch meer karakter, waarbij goede zangeressen meestal voornamelijk goed kunnen zingen.
Hou jij toevallig meer van vrouwenstemmen Han?

Ik kom erop omdat je het, zeker de laatste tijd, vaak over zangkwaliteiten hebt en het gebrek eraan bij bepaalde artiesten, maar dat kan ik dan weer niet rijmen met de hang naar vrijheid, expressie, puurheid en wat ik al niet meer in je andere posts proef.

Wat vinden jullie overigens hiervan? (Mary Gauthier)
http://www.youtube.com/watch?v=e5MG1ZfFiZ8
http://www.youtube.com/watch?v=3mT-nstxOVk

wireman
10 juni 2011, 05:38
Tim Knol is toch die heikneuter met dat liedje met dat getekende clipje in die trein?.... Billy turf met een gitaar zullen we maar zeggen..

tja.. wel aardig om niet om nou meteen over te hypen..

Han S
10 juni 2011, 10:47
Tristan, Wireman zegt het wat ongenuanceerd, maar zoiets is het. Kijk, Bob Dylan is een soort antizanger, maar met veel zeggingskracht en briljante teksten en dat snap ik dan wel.

Maar Tim Knol lijkt wat mij betreft meer op een boertje die pogingen doet om te zingen, maar dat lukt dan niet. In DWDD had je afgelopen seizoen allerlei min of meer bekende zangers/zangeressen die dan iets deden en bijvoorbeeld Waylon vond ik buitengewoon geweldig. Maar Tim was wel een van de dieptepunten, wat een gekerm was dat. Hoewel die George Baker ook verschrikkelijk was.

Ik weet niet hoe dat nou kan, dat iemand die volgens mij gewoon geen zanger is, dan wel op Pinkpop terecht komt. Nogmaals, Tim lijkt me een prima gozer, niks mis mee, maar gisteren zocht ik een paar filmpjes op youtube en mijn vrouw kreeg ongeveer moordneigingen van dat geluid. We zijn het wel vaker eens en hebben het daarom ook al 46 jaar met elkaar volgehouden.

Als ik Tim hoor en zie zingen dan vraag ik me af of hij zelf niet stomverbaasd is dat hij zo ver is gekomen. Zangers of zangeressen is mij om het even, ik heb opnamen gemaakt met zangers die prachtig zongen, een prachtig geluid hadden, geweldige nummers hadden, maar waar je nooit meer wat van hoorde.

En de 'heikneuter' van Wireman staat op PP, ik snap er kennelijk helemaal geen reet meer van want als ik hem hoor zingen raak ik geïrriteerd door het geluid wat hij voortbrengt en het totale gebrek aan zangtechniek. Het is net een groenteman die ergens staat te zingen, leuk, maar leuk genoeg voor de grote podia?

En het bizarre is dat ik het hem echt van harte gun, want hij komt op mij over als een gezellige buurjongen.

peter_heijnen
10 juni 2011, 10:56
Maar Tim Knol lijkt wat mij betreft meer op een boertje die pogingen doet om te zingen, maar dat lukt dan niet.
Daar kan ik het nou echt niet mee eens zijn Han. Hij kan best wel aardig zingen en ik weet zeker dat hij her en der een snaar weet te raken.

Pepe
10 juni 2011, 11:12
Maar Han, doe je nou zo onwetend of ...

D'r is een hele stroming heikneuters, niet uit de Dylan (dat was werelds & educated) maar de Neil Young school. Antihelden. Te herkennen aan houthakkersbloezen, beetje pafferig mag, baarden of zelf geknipte kapsels met huilebalkerige teksten over buurmeisjes en ander klein leed.
De Jan Douwe Kroeske approved artiest.

Als je nou heel sophisticated bent en alle platen van Beefhart en Joe Beck al hebt dan rest niks anders dan de rauwe pure emotie van een houthakkers blouse.
Ze afrekenen op technisch kunnen.. ze zijn allang VOORBIJ dat stadium.

Straks begin je nog over dat Bettie Serveert ....

Han S
10 juni 2011, 11:31
Pepe, jij hebt het helemaal door.

Peter, hij kan absoluut niet zingen, punt. Zo zingt de helft van de bevolking of beter. Okay, heeft ook met smaak te maken, maar voor mij komt het niet verder dan gekerm van een heel aardige jongeman.

peter_heijnen
10 juni 2011, 11:46
Han, ik heb met de zogenaamde zingende top van nederland gewerkt, punt. ;)

Han S
10 juni 2011, 12:01
Ik weet het Peter, ik heb ook niet met de minsten gewerkt. :D

peter_heijnen
10 juni 2011, 12:04
Ja weet ik ook, je stellingname verbaast me daarom ook wel. Naast je smaak heb je natuurlijk ook te maken met je verwachtingspatroon van wat een zanger zou moeten kunnen.

Han S
10 juni 2011, 12:13
Ik weet het Peter, vreemde man ben ik eigenlijk wel. Maar waar het eigenlijk om gaat is de vraag hoe het nou mogelijk is dat iemand als Tim zo veel succes heeft, wat daar de oorzaken van zijn.

Je zult het met me eens zijn dat er heel veel muzikanten zijn die heel erg goed presteren, maar niet zo gek ver komen.

peter_heijnen
10 juni 2011, 12:19
Je zult dan moeten gaan onderzoeken wart dat 'presteren' dan precies is en of dat hetgene is dat het succes uitmaakt.

Bij enkele dingen van tim knol hoor ik dat er wel degelijk iets in de lucht hangt. Mijn -eigen;)- smaak vind 'dat in de lucht hangen' belangrijker dan presteren.

barno
10 juni 2011, 12:29
ik kende Tim Knol helemaal niet, ff een live filmpje gecheckt/ geen groot zanger idd maar de echte turn off voor mij is toch wel zijn uitspraak van het Engels.

Een vet native accent verdraag ik alleen van mooie Françaises...

Tristan
10 juni 2011, 13:39
Tsja, ik kan toch niet anders zeggen dan dat ik van wat je op de Nederlandse tv zoal ziet Tim Knol nog een van de best te pruimen artiesten vind, het heeft voor mij toch meer eigenheid en gevoel dan de meeste andere zogenaamd alternatieve reut.
Dat wil overigens niet zeggen dat ik het echt goed vind of dat ik ooit een cd van hem zou kopen of naar een concert zou gaan, dat niet.

De meeste vragen in mijn post heb je overigens nog helemaal niet beantwoordt Han, nogmaals, mijn vermoeden is dat je heel erg kritisch bent op zangtechniek, toonvastheid, ademsteun en dergelijke zaken, dat terwijl zang naar mijn mening juist bij uitstek datgene is waarbij het daar al helemaal niet om gaat.
Natuurlijk, een Johnny Cash en een Mary Gauthier zijn veel beter (ben benieuwd wat jullie van haar vinden overigens), maar Knol probeert het tenminste nog, er staan in Nederland uberhaupt al niet veel artiesten in de spotlights die dat nog doen.

grayfink
10 juni 2011, 14:20
Nou Tristan, ik ben het in ieder geval helemaal met je eens. :)
Ik vind het ook niks, maar tevens vind ik het ook niks om me druk over te maken.

jim__
10 juni 2011, 14:29
Saillant detail: ik heb ooit nog eens met een gelegenheidsband de publieksprijs van een talentenjacht gewonnen, en wie deed er ook mee? Jawel, Tim Knol met zijn toenmalige band. Aardige gast overigens.

Beetje jammer dat hij dan weer de juryprijs had, dat dan weer wel ;). Hij speelde toen trouwens nog op een London City Comet, die je hier ook vrij vaak op Gitaarnet voorbij ziet komen.

Het verbaast me trouwens niet dat hij zover is gekomen, en gun het hem ook van harte. Bij die talentenjacht zag je al (hij was toen geloof ik een jaar of 15) dat hij zijn band er muzikaal doorheen sleurde, en had al echt een eigen sound en stijl, iets wat ik nog maar weinig 15 jarigen heb zien doen. Zang- en gitaartechniek? Mwoah. Stijl en gevoel voor het brengen van een nummer? Jazeker!

Han S
10 juni 2011, 14:40
Tristan, onzuiver zingen vind ik niet zo'n probleem want je kunt dat ook op een mooie manier doen en ik houd wel van zangers als Neil Young, Johnny Cash, Joe Cocker etc, maar ook van James Taylor en meiden als Joni Mitchell. (oude meuk allemaal)

Maar bij Tim Knol krijg ik het idee dat hij wel probeert om zuiver te zingen en dat lukt dan weer niet. Luister je nou naar JJ Cale dan hoor je dat het hem niet boeit en dat heeft ook wel weer wat.

Overigens vond ik Frank Boeien ook dramatisch verkeerd in DWDD, moest ik nog ff zeggen.

Maar als iemand de intentie heeft om zuiver te zingen dan hoor ik de kleinste onzuiverheid en daar kan ik heel slecht tegen. Tim heeft iets wat me dan weer wel bevalt, als hij echter weer zo'n goed bedoelde toon helemaal mist dan gaan mijn zakharen steigeren en krijgt ik verkeerde rillingen. :D

peter_heijnen
10 juni 2011, 14:53
Han, volgens mij moet je gewoon stoppen met kijken naar dwdd.

Ik heb ook een paar van die covers aan tafel gezien en behalve een tenenkrommende van nieuwkerk heb ik alleen uitvoeringen gezien die m.i. niet om naar huis te schrijven waren. Behalve de zanger van triggerfinger, die was super.

Om half acht is op veronica two and a half men, als je dan toch rond dat uur kijkt. ;)

grayfink
10 juni 2011, 15:03
http://www.youtube.com/watch?v=rNE87kqr-X4
Tim Knol zit aan het eind.
Zitten een paar tenenkrommend slechte dingen in, maar ook mooie dingen.
Jan Smit erg slecht, erg goed o.a: Waylon, Anneke van Giersbergen, Bertolf met zijn zeikstem, en Miss Montreal, met haar valse schorre kraakstem. :D

Mitch
10 juni 2011, 15:28
Han, volgens mij moet je gewoon stoppen met kijken naar dwdd.

Ik heb ook een paar van die covers aan tafel gezien en behalve een tenenkrommende van nieuwkerk heb ik alleen uitvoeringen gezien die m.i. niet om naar huis te schrijven waren. Behalve de zanger van triggerfinger, die was super.

Om half acht is op veronica two and a half men, als je dan toch rond dat uur kijkt. ;)

Mijn god Peter, het is gewoon eng :seriousf:
Tijdens het lezen van dit topic dacht ik: ik ga Han aanraden geen DWDD meer te kijken. Ik doe het ook maar héél af en toe en dan gaat het goed.
De covers aan tafel: ik heb er weinig gezien, maar die van Triggerfinger: juistem!
En dan óók nog Two and a Half Men aanraden: BROEDER!!!

peter_heijnen
10 juni 2011, 15:29
Dus toch jij! :)

Mitch
10 juni 2011, 15:41
Ik duik wel vaker onverwachte familieleden op, maar dat jij er ook één bent vind ik toch verrassend.

Maar goed, mag ik zeggen dat ik Tim Knols naam eigenlijk wel toepasselijk vind? Vast niet salonfähig hè? Nee prima, dan denk ik het wel stiekem :sssh:

peter_heijnen
10 juni 2011, 15:42
Ik denk het ook. ;)

Een volgend keer drinken we een biertje op het aansterken van de familiebanden. :)

Einzeln
10 juni 2011, 16:18
tags: stem, dwdd, cover.

Tja ik vind dit ge-wel-dig!, met de haakjes ertussen. Maar dat zullen er een aantal niet met mee eens zijn. http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Video-detail.628.0.html?cHash=466e8953ab6652da7ecf46ce19 1e70fb&tx_ttnews%5BbackPid%5D=626&tx_ttnews%5Bcat%5D=143&tx_ttnews%5Btt_news%5D=21607

Mitch
10 juni 2011, 16:42
Als zelfs Sylvana Simons gaat meedeinen met het hoofd móet het wel goed zijn :seriousf:
Wat een mafkees zeg. En dan heb ik het vooral over zijn uitspraak.

Han S
10 juni 2011, 17:24
http://www.youtube.com/watch?v=rNE87kqr-X4
Tim Knol zit aan het eind.
Zitten een paar tenenkrommend slechte dingen in, maar ook mooie dingen.
Jan Smit erg slecht, erg goed o.a: Waylon, Anneke van Giersbergen, Bertolf met zijn zeikstem, en Miss Montreal, met haar valse schorre kraakstem. :D

Wat een geweldige link Gray, ik heb Tim nog een keer gezien en geluisterd. Dat moet iedereen toch horen lijkt me, het is toch te verschrikkelijk om aan te horen, onieda? En toch vind ik hem heel koel, ik snap er niks meer van, het doet me zeer aan de oren en toch mag ik hem graag.

barno
10 juni 2011, 17:28
Wat een geweldige link Gray, ik heb Tim nog een keer gezien en geluisterd. Dat moet iedereen toch horen lijkt me, het is toch te verschrikkelijk om aan te horen, onieda? En toch vind ik hem heel koel, ik snap er niks meer van, het doet me zeer aan de oren en toch mag ik hem graag.

ik heb ook nog enkele clips beluisterd en ik moet je gelijk geven: zijn zang is niet eens gewoon, maar gewoon slecht. niet naar te luisteren eigenlijk. dus als Belg snap ik de hype al helemaal niet.

peter_heijnen
11 juni 2011, 11:24
Nou Han, je hebt het voor elkaar, hij staat vandaag in de Parool. Mss ga ik het wel lezen... :)

Brengt ons dan meteen weer bij jouw uitgangspunt prestatie/bekendheid. Ik heb vorige week maandag in de kleine komedie in amsterdam gespeeld met Kim Hoorweg. Dat is een van de grootste talenten in nederland met haar 18 lentes en absolute buitencategorie. Maar er was dus geen enkele journalist en daar was ik wel verbaasd over.

Harald
11 juni 2011, 12:07
Is dat dat meisje dat al heel jong jazz zong, Blue Note release inmiddels?

Dacht dat die niet echt over publiciteit te klagen had? Zelfs ik heb er al vaker iets over gelezen.

Pepe
11 juni 2011, 12:18
Tim Knol WEER in het parool? Is het nou al komkommer tijd?

peter_heijnen
11 juni 2011, 12:46
Is dat dat meisje dat al heel jong jazz zong, Blue Note release inmiddels?

Dacht dat die niet echt over publiciteit te klagen had? Zelfs ik heb er al vaker iets over gelezen.
Volgens mij was het Verve, maar ik weet het niet zeker, en btw, wie nog nooit over haar gelezen heeft, woont waarschijnlijk onder een steen. Maar vergeleken met Tim Knol dus komt ze publiciteitsgewijs niet in de buurt. Het ging dan ook over Hans prestatie/bekendheid argument.

Maar de bullshit ook waarmee ze te maken heeft. Dwdd en paul de leeuw wilden/willen haar erg graag, maar ze past voor zowel de minuut eis als de exclusiviteitseis van de leeuw.

driftkop
11 juni 2011, 16:43
Van die paar liedjes die ik van deze afstand online heb gezien van Tim Knol denk ik dat hij het zo goed doet omdat hij goede, ambachtelijk geschreven, lekker in het gehoor liggende nummers schrijft, en hij een goede band achter zich heeft die precies weet hoe die nummers te spelen. Zijn stem doet me niet veel, vaak wat vals en een erg sterk Nederlands accent, maar blijkbaar slaat het aan. Mooi dat ze op Pinkpop mogen spelen.

Michael AE
11 juni 2011, 22:42
Ik gun het die jongen van harte, want hij is echt tof en bescheiden. Ken hem al een tijdje en heb hem met zijn eerste bandje regelmatig live gezien. Hij is ten opzichte van die tijd geen steek veranderd en dat siert hem, IMO.

Zijn stem doet mij vrij weinig verder en zijn liedjes vind ik ook niet allemaal even tof, maar er zijn zat mensen hier in de buurt die er helemaal wild van zijn. Het zal wel smaak zijn, me dunkt.

Als we het dan terloops ook even over DWDD hebben; ik heb vrij weinig bands daar gezien die ik echt tof vond. Vaak worden de artiesten de hemel in geprezen en ben ik oprecht geïnteresseerd na de lovende verhalen van Matthijs, Geil Beelen of weet ik veel wat voor figuur. Helaas valt het 9 van de 10 keer zwaar tegen. Af-en-toe komt er iets leuks voorbij, maar dan is de sound weer niet te harden. Nee, meestal zap ik toch weg als er muziek bij DWDD is.

Han S
11 juni 2011, 23:47
Ik ontkom niet aan de indruk dat Matthijs helemaal geen bal verstand van muziek heeft.

Pepe
12 juni 2011, 00:02
Hoho, wij hebben daar ook gespeeld op MvN's uitnodiging. Ik zeg, hij heeft ER WEL DEGELIJK verstand van :cooler:

peter_heijnen
12 juni 2011, 00:21
Sorry Pepe.... :)

Tristan
12 juni 2011, 01:34
Ik gun het die jongen van harte, want hij is echt tof en bescheiden. Ken hem al een tijdje en heb hem met zijn eerste bandje regelmatig live gezien. Hij is ten opzichte van die tijd geen steek veranderd en dat siert hem, IMO.

Zijn stem doet mij vrij weinig verder en zijn liedjes vind ik ook niet allemaal even tof, maar er zijn zat mensen hier in de buurt die er helemaal wild van zijn. Het zal wel smaak zijn, me dunkt.

Als we het dan terloops ook even over DWDD hebben; ik heb vrij weinig bands daar gezien die ik echt tof vond. Vaak worden de artiesten de hemel in geprezen en ben ik oprecht geïnteresseerd na de lovende verhalen van Matthijs, Geil Beelen of weet ik veel wat voor figuur. Helaas valt het 9 van de 10 keer zwaar tegen. Af-en-toe komt er iets leuks voorbij, maar dan is de sound weer niet te harden. Nee, meestal zap ik toch weg als er muziek bij DWDD is.

Same here. :)

Tristan
12 juni 2011, 01:43
Nou Han, je hebt het voor elkaar, hij staat vandaag in de Parool. Mss ga ik het wel lezen... :)

Brengt ons dan meteen weer bij jouw uitgangspunt prestatie/bekendheid. Ik heb vorige week maandag in de kleine komedie in amsterdam gespeeld met Kim Hoorweg. Dat is een van de grootste talenten in nederland met haar 18 lentes en absolute buitencategorie. Maar er was dus geen enkele journalist en daar was ik wel verbaasd over.

Damn, Kim Hoorweg, no offence, maar dat vind ik pas echt niks. :makeup:
Uitstraling? Stem? Beleving?
Ik hoor en zie het allemaal niet bij haar.
Voor mij lijkt het alsof ik naar een of andere juffrouw sta te kijken die alles heel erg braaf doet zoals het haar verteld is en die het allemaal zelf wel even zal vertellen, zonder enig intrinsiek gevoel ervoor.
Dan hoor en zie ik echt 100 keer liever Tim Knol.

peter_heijnen
12 juni 2011, 09:44
Ik hoor en zie het allemaal niet bij haar.
Dat kan. ;)

De eerste keer dat ik haar hoorde was de demo waarmee ze meteen de deal met verve of blue note binnensleepte. Toen ik die demo hoorde viel ik van mijn stoel van verbazing.

Han S
12 juni 2011, 15:51
AUTOTUNE

En ik ben ff gaan spitten naar die madam van Peter:


http://www.youtube.com/watch?v=7FJevY5zv3A&feature=fvsr

Wil je weten wat ik er van vind?

Edit: sorry Peter, ik vond een veel betere:


http://www.youtube.com/watch?v=APVXeEk7kMk&feature=relmfu

Lekkere dame ook, alleen die piano klinkt volkomen hopeloos.

Einzeln
12 juni 2011, 15:58
Belegen muziek!

peter_heijnen
12 juni 2011, 15:58
Wil je weten wat ik er van vind?
Nou nou nou? ;)

Nee dat hoeft niet, Kim is niet Tim.

Han S
12 juni 2011, 16:06
Nou nou nou? ;)

Peter, Fever is verschrikkelijk, kennelijk snapt ze niet zo veel van het nummer, dat een geil nummer is en doet ze haar best om zo mooi mogelijk te zingen. Ik krijg daar geen bibrozalo van.

Why don't you do right doet ze honderd keer beter, maar haar stem mist warmte vind ik. Ik had eens een oudelullenjazzband in de studio die dit soort nummers opnam en die hadden ook zo'n jonge zangeres mee voor een nummer. Staat die meid heel erg haar best te doen op de een of andere geile kassieker, zegt zo'n oude vent: ze is te jong voor dat nummer.

Edit: omdat Peter ook stiekum edit. Ik weet weer welk nummer die jongedame zong: my funny Valentine. Dat is ook zo'n doorleefd nummer en dat kan niet iedereen ff zingen.

peter_heijnen
12 juni 2011, 16:25
Han vind je het heel erg als ik hier niet op in ga. Ik snap ook niet zo goed dat dit topic dan opeens over Kim moet gaan?? Wel ben uiteraard vrij om overal van te vinden wat je vindt. ;)

Han S
12 juni 2011, 16:29
Is goed Peter, maar je begon zelf over haar en misschien moeten we een topic over haar starten als de tijd rijp is.

Einzeln
12 juni 2011, 16:30
Dit topic gaat eigenlijk over waarom mensen iets waarderen. En of dat autonome keuzen zijn. Het lijkt bovendien ook op dat stemmen topic. http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144651-Onmiskenbare-stem-belangrijker-dan-goede-zang&highlight=Pepe

peter_heijnen
12 juni 2011, 16:35
Nee Han, ik 'begon niet over haar' maar haalde haar aan als voorbeeld mbt een van je stellingen.

Als jij de tijd rijp acht en een topic over haar wilt beginnen ga vooral je gang, maar ik zal me daar mooi ver van houden. Het blijft internet he.. ;)

Han S
12 juni 2011, 16:46
Het blijft smaak Peter, dit schreef je over haar toen je over haar postte:


Brengt ons dan meteen weer bij jouw uitgangspunt prestatie/bekendheid. Ik heb vorige week maandag in de kleine komedie in amsterdam gespeeld met Kim Hoorweg. Dat is een van de grootste talenten in nederland met haar 18 lentes en absolute buitencategorie. Maar er was dus geen enkele journalist en daar was ik wel verbaasd over.

En daarover zullen we van mening blijven verschillen denk ik, maar dat mag toch?

Einzeln
12 juni 2011, 16:59
En hier geef je antwoord op je eigen vraag: Wie kan me uitleggen wat Tim Knol op Pinkpop doet: Daar mag je van mening over verschillen.

Han S
12 juni 2011, 17:05
Ik bedoel eigenlijk dat als Kim Hoorweg bekender wordt dat we dan wel een topic over haar zullen zien verschijnen. Ik dacht zomaar dat Tim Knol iets meer bekendheid geniet dat Kim H.

En uiteraard mag je van mening verschillen, maar een forum is bedoeld om er over te praten.

Mitch
12 juni 2011, 18:19
Tim Knolweg? Nee, die twee kunnen beter geen duo beginnen, dat bekt niet.

grayfink
12 juni 2011, 23:41
Nou, ik zag net zijn laatste nummer op pinkpop, en het publiek leek het wel te appreciëren. Kreeg de indruk dat het best goed was. :)

Mitch
12 juni 2011, 23:42
Toevallig al zappend op Tims optreden op Pinkpop terecht gekomen en het bevestigde alles wat ik eerder vond. De totaalsound van de band is prettig, zijn stem irritant en de refreintjes met overvloed aan herhaling ook. "I'm a gonna get there, I'm a gonna get there, I'm a gonna get there..." "Sam's leaving town, Sam's leaving town.... Sam's leaving town, Sam's leav JAAAAAHAAAAA kappen met die shit! De tandjes zeg.

Han S
12 juni 2011, 23:53
Ik heb het ook gezien, Tim was met twee nummers te zien en horen en ik begrijp wel dat mensen het mooi vinden. Tim is gewoon een aandoenlijk mannetje die je op de een of andere manier vertedert. Hij lijkt me een onwijs toffe vent en het bandje is niks mis mee.

Maar hij kan gewoon niet zingen.

RUIS
13 juni 2011, 00:08
Maar wat ik me nou afvraag, Han: Als je al zoveel tijd, energie en posts besteedt aan Tim Knol, hou je dan wel wat over voor artiesten die je wel goed vindt?

Han S
13 juni 2011, 00:29
Het kost me hoegenaamd geen energie en ik type heel snel.

Luke-wannabe
13 juni 2011, 00:32
Ik vind Tim een sympathieke gozer en z'n liedjes heel erg tof, maar ik begrijp niet echt wat het er toe doet dat -ie niet de beste zanger ter wereld is.. Bob Dylan is écht niet om aan te horen, en hele volksstammen zweren bij die vent! Hoor je mij ook niet over klagen..

barno
13 juni 2011, 00:38
Ik vind Tim een sympathieke gozer en z'n liedjes heel erg tof, maar ik begrijp niet echt wat het er toe doet dat -ie niet de beste zanger ter wereld is.. Bob Dylan is écht niet om aan te horen, en hele volksstammen zweren bij die vent! Hoor je mij ook niet over klagen..

groot verschil

Dylan schrijft Teksten , en die brengt hij op unieke wijze. hij probeert trouwens niet te zingen.
En soms zingt hij wel (èn goed). Dat de man een speciaal stemgeluid heeft, is iets anders

beruk
13 juni 2011, 00:42
Moest ik kiezen, doe mij Tim Knol maar, zeer overtuigend op PinkPop. Teksten, mwa... Leuke liedjes daar gaat het om, en die maakt Tim wel.

Henri H
13 juni 2011, 01:26
Zit nu ook te kijken .... Pinkpop ... kende de beste man al, mijn vriendin vindt hem ook te gek, maar ik vind het maar gezever...

Ik zie ook overeenkomsten met down-to-earth muzikanten als Morrissey en de Jesus and Mary Chain. Kweenie precies waarom.... waarschijnlijk door de eenvoud v.d. liedjes, het klinkt zo simpel(, en dat is het ook).

Luke-wannabe
13 juni 2011, 10:19
groot verschil

Dylan schrijft Teksten , en die brengt hij op unieke wijze. hij probeert trouwens niet te zingen.
En soms zingt hij wel (èn goed). Dat de man een speciaal stemgeluid heeft, is iets anders
Hoe je het ook noemt, ik vind het niet om aan te horen :D

peter_heijnen
13 juni 2011, 11:02
Het blijft smaak Peter, dit schreef je over haar toen je over haar postte:



En daarover zullen we van mening blijven verschillen denk ik, maar dat mag toch?
Ja dat mag, zelfs als je haar denkt te kunnen beoordelen ahv een slecht yt filmpje. ;)

Einzeln
13 juni 2011, 12:06
Zit nu ook te kijken .... Pinkpop ... kende de beste man al, mijn vriendin vindt hem ook te gek, maar ik vind het maar gezever...

Ik zie ook overeenkomsten met down-to-earth muzikanten als Morrissey en de Jesus and Mary Chain. Kweenie precies waarom.... waarschijnlijk door de eenvoud v.d. liedjes, het klinkt zo simpel(, en dat is het ook).
Morrissey down to earth?????

Einzeln
13 juni 2011, 12:17
Ik hoorde Han S zeggen, "Wat is die Tinm Knol een aardige jongen he?" En daar moest gisteravond bij de uitzending aan denken toen zijn vader hem ontving na afloop. En de toetsenist hem ook nog moets overtuigen dat het een goed optreden was. En Tim ondertussen steeds onzeker de camera in kijken.
IK kan nooit meer sinds dit topic naar zijn muziek luisteren. Ik kan alleen maar denken: "Tim knol wat is die jongen aardig!"

Toen moest ik ook hier aandenken:
http://www.youtube.com/watch?v=eU_iuXUdyB0

Pepe
13 juni 2011, 12:24
Ik had gisteren de hele dag Pinkpop op. Ik weet het niet hoor, ik vond het een beetje braaf allemaal. Vooral die gothic/eighties revival bands met dat malle drama van verstild leed.... dat KAN toch niet.

Maar goed, ze staan daar mooi wel en het publiek vond het prachtig. Dat publiek was ook vrij braaf, leuke jongens en meisjes met grappige hoedjes en zonnebrillen. Waar waren de anarcho's, de punks en ander onaangepast gespuis?
Ik miste dat een beetje.
Is het allemaal wat softer en braver geworden of ligt het aan mij?

Einzeln
13 juni 2011, 12:29
Ik had gisteren de hele dag Pinkpop op. Ik weet het niet hoor, ik vond het een beetje braaf allemaal. Vooral die gothic/eighties revival bands met dat malle drama van verstild leed.... dat KAN toch niet.

Maar goed, ze staan daar mooi wel en het publiek vond het prachtig. Dat publiek was ook vrij braaf, leuke jongens en meisjes met grappige hoedjes en zonnebrillen. Waar waren de anarcho's, de punks en ander onaangepast gespuis?
Ik miste dat een beetje.
Is het allemaal wat softer en braver geworden of ligt het aan mij?
:D Dan past Tim Knol daar prima tussen. Ik herken het, maar volgens mij is dat al jaren zo.

Pepe
13 juni 2011, 12:38
Ja, vooraan in het publiek vingen de camera's verliefde meezingende jongens en meisje, een beeld dat je normaliter ziet bij optredens van Marco Borsato enzo.

In de eighties en ninetees stonden daar de motorjongens en punks te headbangen, daar bleef je liever achter als je geen modder in je bier wilde.

Ik heb Pinkpop de laatste jaren een beetje gemist dus die verandering was vrij groot voor mij, Pinkpop als familie uitje.

Han S
13 juni 2011, 12:43
Ik las dat Goldplay 1.3 miljoen beurt voor dat uurtje spelen, dat gaat Tim niet vangen vrees ik.

@Peter: Ik beoordeel haar niet aan de hand van twee filmpjes, maar vooralsnog is zijn niet mijn smaak. Ik zie wel uit naar meer dingen van haar en als zij net zo bekend is als Tim Knol gaan we lekker over haar miepen.

Plant
13 juni 2011, 13:46
Jan kan z'n budget maar een keer uitgeven. Neemt hij een hele dure act, dan moet de rest van de tijd opgevuld worden met goedkopere. Metallica kostte een paar jaar terug ook een miljoen.

De tijd van de heavy line-up is lang geleden. In '94 had je Smashing Pumpkins, Therapy, Rage against the machine... dat waren nog eens tijden.
Jan heeft zich een paar jaar geleden verslikt in the Sugababes (was veel commentaar op) en een DJ (Tiësto als ik me goed herinner) als headliner / afsluiter werd ook niet door iedereen begrepen. Hij heeft ook wel slechte jaren (kaartverkoop) gekend, mogelijk houd hij door de verbreding de bezoekersaantallen op peil.

Tim Knol zag ik gisteren ook op internet. Niet mijn muziek, maar ik heb slechter gehoord. Meer een rustpuntje tussen de herrie door. De eerste keer dat ik van die jongen hoorde, werd er een vergelijking getrokken met Neil Young. Dat zal wel over de stemvastheid zijn gegaan, verder hoor ik geen link.

Hurts vond ik wel apart. Officieel is het een synthipop duo, maar touren doen ze met band en strijkers. Aangekondigd als 'theatraal'. Maar wat is het? Idd een gothic uiterlijk, die opkomst in die zwarte mantel en met die zwarte vaandel zwaaien en gebed-pose aannemen :???: . Witte bloemen, het had de uitstraling van een rouwcentrum. Maar verder ziet het eruit als een gladde boyband. Erg braafjes. Muzikaal niet onaardig hoewel de zangstijl wel wat op m'n zenuwen werkt.

Mitch
13 juni 2011, 13:59
Dat het commerciëler en braver moet snap ik wel, da's inderdaad een kwestie van bezoekersaantallen. Niks mis mee. Coldplay heb ik überhaupt niet gekeken, die zijn maar een jaar of twee muzikaal enigszins interessant geweest. En da's niet de afgelopen twee jaar... White Lies was ook zoiets dat ik dacht dat ik iets miste. Het werd pompeus aangekondigd door de verdwaalde 3FM dj dat ze al tijden mateloos populair zijn, nu voor het eerst op het grootse Pinkpop podium en dat ze zo'n "grote" sound hadden op hun laatste album dat ze er nu "zelfs een VIERDE man" bij hebben op het podium (met veel mimiek gebracht alsof dat een ongelofelijke, nog nooit eerder vertoonde prestatie was).
Later met Laura Jansen ook zo'n radiogast die helemaal klef komt doen met haar en zichtbaar ontroerd het compliment van haar in ontvangst neemt dat hij toch wel de eerste was die haar muziek gedraaid had op 3FM.
En Giel met zijn Tim Knol T shirt, die de hug van Tims vader luister komt bijzetten, tja... ik weet niet waar ik nou eigenlijk meer door teleurgesteld was, de muziek of de selfkickende DJs die vinden dat ze leuke TV maken.

Pepe
13 juni 2011, 14:03
Ik zit nou weer te kijken, het is poppy en vrolijk, dat zeker. Jammer voor het publiek dat het miezert.
Die valse noten van Knol, die hoorde ik gisteren bij meer. Lieve help.
Pas bij Coldplay hoorde je weer iemand die de noten gewoon weer in 1 keer raakt zonder er naar toe te zwieberen.

Ik heb nooit begrepen wat mensen in dat zoutloze Coldplay zagen maar eerlijk is eerlijk, ze waren easy een cut above the rest.

Wat had ik graag een band als de Gorillaz hier gezien. Beetje spanning en avontuur. Maar daarvoor moet je naar Glastonbury


http://www.youtube.com/watch?v=k-TSO2PUQVA

Mr.Fingers
13 juni 2011, 15:08
En dan te denken dat ik van dinsdag tot vrijdag bij Dhr. Knol gelogeerd heb voor onze Amsterdamse tournee, en biertjes heb zitten drinken in de plaatselijke kroeg, en mee ben gaan kijken naar de repetitie in Paradiso, en...

:D

Dit is Tim met mijn '61 Gibson LG0
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/252909_10150220198348114_173485863113_6988215_3502 479_n.jpg

En dit ben ik, met diezelfde gitaar!
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/255083_10150220204808114_173485863113_6988260_1245 298_n.jpg

arjanb01
13 juni 2011, 15:09
Genoeg Tim Knol bashing, waar zijn deze tijden gebleven:
http://www.youtube.com/watch?v=GJmyY-ohVrE
Kippenvel !

Deze kwaliteit hoor je niet meer op Pinkpop. Het jonge grut en ome Chiel luister liever naar Coldplay, Elbow en Kings of Leon.
Deze bands kunnen niet in de schaduw staan van UDS.
Wat dacht je hiervan, nog meer kwaliteit:
http://www.youtube.com/watch?v=q3DCm19uXFA&feature=related

Zucht... where are the good times.....

Henri H
13 juni 2011, 15:24
Morrissey down to earth?????Nou ja, misschien is de man zelf niet zo down to earth, zijn liedjes klinken wel zo vind ik, in ieder geval simpel, droog, en geen hol aan! ;)

Ik dacht dat de Gorillaz wel 's op Pinkpop waren geweest?

Han S
13 juni 2011, 15:44
Genoeg Tim Knol bashing, waar zijn deze tijden gebleven:
http://www.youtube.com/watch?v=GJmyY-ohVrE
Kippenvel !

Deze kwaliteit hoor je niet meer op Pinkpop. Het jonge grut en ome Chiel luister liever naar Coldplay, Elbow en Kings of Leon.
Deze bands kunnen niet in de schaduw staan van UDS.
Wat dacht je hiervan, nog meer kwaliteit:
http://www.youtube.com/watch?v=q3DCm19uXFA&feature=related

Zucht... where are the good times.....

Ik weet niet of het je al was opgevallen (reeds), maar dit topic is ter ere van Tim Knol.

UDS, bejaardenmuziek, Tim Knol is helemaal van deze tijd, of toch niet..............uhh............oops.

arjanb01
13 juni 2011, 15:51
Helemaal waar Han, maar met dit voorbeeldje wil ik maar aangeven dat er betere acts zijn geweest op Pinkpop dan Tim Knol, hoe aardig die jongen ook is. Ook een vertederend beeld met zn pa na afloop van zijn gig.
Ik gun het die jongen echt wel, hij werkt er hard voor en het is toch tof dat je met zijn kwaliteiten zo ver kunt komen toch ? En ja, misschien wordt ik een ouwe lul, maar de fragmentjes van UDS wilde ik jullie niet onthouden ;)

Pepe
13 juni 2011, 15:53
Deze bands kunnen niet in de schaduw staan van UDS..

Rond deze tijd toerde ik met de UDS (als merchandiser weliswaar :crazyhappy:) en op Lowlands speelden ze net voor Race Against The Machine. RATM gedroegen zich als fanboys op het pijnlijke af. Maar ze hadden een duidelijke groove die live goed werkt, zeker.
In die tijd verliet de DJ plots de band. Van de ene dag op de andere. Diezelfde avond traden ze op in Antwerpen, alles kwam op de schouders neer van van Barneveld die ontketend leek. Volgens mij moet dit Pinkpop optreden niet lang daarna zijn geweest?

arjanb01
13 juni 2011, 16:01
1994 was dit ja.... Rene van Barneveld was top in die tijd ja. Daarna verschillende studio jobs gedaan onder andere voor Ellen ten Damme en Anouk. Echt een gitarist met een unieke stijl.
En als je dat nu vergelijkt... Tim Knol, Kings of Leon, Elbow, Coldplay... dat is toch echt een stukkie minder. Volgens mij is Pinkpop dit jaar ook niet uitverkocht. Ik zag de beelden gister op TV en veel lege plekken.

Henri H
13 juni 2011, 16:10
Hey Pepe, is All Time Low niet wat voor je dan? Nu te zien op 3voor12: http://pinkpop.vpro.nl/2011

:seriousf: :blast: :cheerup: :crazyhappy: ;)

Oh, één smiley vergeten: :punk:

toneblo
13 juni 2011, 18:32
blijf erbij, cd van knol is best te gek om te luisteren, live blijft kut.

Michael AE
14 juni 2011, 07:36
En dan te denken dat ik van dinsdag tot vrijdag bij Dhr. Knol gelogeerd heb voor onze Amsterdamse tournee, en biertjes heb zitten drinken in de plaatselijke kroeg, en mee ben gaan kijken naar de repetitie in Paradiso, en...

:D



En dan kom je niet even mijn hand schudden en je netjes aan me voorstellen in de kroeg? ;)

Geinig man. Dan heb ik je vast nog wel zien rondneuzen in de kroeg dinsdag.

Michael AE
14 juni 2011, 07:45
Ik had gisteren de hele dag Pinkpop op. Ik weet het niet hoor, ik vond het een beetje braaf allemaal. Vooral die gothic/eighties revival bands met dat malle drama van verstild leed.... dat KAN toch niet.

Maar goed, ze staan daar mooi wel en het publiek vond het prachtig. Dat publiek was ook vrij braaf, leuke jongens en meisjes met grappige hoedjes en zonnebrillen. Waar waren de anarcho's, de punks en ander onaangepast gespuis?
Ik miste dat een beetje.
Is het allemaal wat softer en braver geworden of ligt het aan mij?

Ik ben het voor de volle 100% met je eens, hoor.

Dat er meer geld in het laatje moet komen begrijp ik, maar ik zou dan zelf toch hebben gekozen om te luisteren naar de klachten van de vaste club mensen die altijd al kwamen en regelmatig voor vers bloed zorgden. Helaas hebben ze gekozen om een slechte kopie te worden van hun grootste concurrent en zitten wij op twee grote festivals met dezelfde zoutloze shit opgescheept.

Einzeln
14 juni 2011, 08:48
Gijsbrecht Kramer( Volkskrant is het voor een groot deel eens) :D
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3380/muziek/article/detail/2444709/2011/06/14/Het-was-een-routineuze-en-zwakke-editie-van-Pinkpop.dhtml

muziekschuur
14 juni 2011, 09:22
Ik denk dat niet veel mensen het in de gaten hebben. Maar onderhand is er armoede in nederland. Ben je onaangepast, dan kom je niet door de vleeskeuring bij de uitzendbureaus. Bevolkt met 'mooie mensen' zoals werkgevers dat graag zien....

En dan heb je geen geld voor een inmens duur festival zoals Pinkpop.... Pinkpop is nu voor de elite. Daar stuur je je kind heen, dan zijn ze een paar dagen veilig van de straat in het bewaakte kamp dat Pinkpop heet.

TimoSomers
14 juni 2011, 11:48
Gijsbrecht Kramer( Volkskrant is het voor een groot deel eens) :D
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3380/muziek/article/detail/2444709/2011/06/14/Het-was-een-routineuze-en-zwakke-editie-van-Pinkpop.dhtml

Gitaarrock??????????????

Ik voel me geroepen volgend jaar op pinkpop te staan en ze te laten zien wat gitaarrock is, jezus.

Tankman
14 juni 2011, 12:25
Gitaarrock??????????????

Ik voel me geroepen volgend jaar op pinkpop te staan en ze te laten zien wat gitaarrock is, jezus.

http://www.nederpoker.com/assets/images/fotos/diversen/ikzegdoen.jpg

HaroldA
14 juni 2011, 13:03
Pas bij Coldplay hoorde je weer iemand die de noten gewoon weer in 1 keer raakt zonder er naar toe te zwieberen.

Wat was Chris Martin (Coldplay) toch vals aan het zingen, ongelofelijk dat ze daar € 1.300.000,- voor durven te vragen! :stop: Ongeïnteresseerd een beetje op- en neer waggelen en dan je teksten jankend en vals opmijmeren.

Tim Knol was knullig.

Sowieso is 90% van wat er op Pinkpop speelt wel heel erg braaf, netjes en saai. Alsof iedereen op de automatische piloot staat en alles binnen de lijntjes wil kleuren. Numb en inspiratieloos.

Op Foo Fighters na! De enige band die er echt een feestje van maakt! :ok:

iWishmaster
14 juni 2011, 13:23
Gitaarrock??????????????

Ik voel me geroepen volgend jaar op pinkpop te staan en ze te laten zien wat gitaarrock is, jezus.

Idd, in die softe bedoeling is weinig gitaarwerk te herkennen dat de moeite waard is ...

Henri H
14 juni 2011, 14:05
Wat was Chris Martin (Coldplay) toch vals aan het zingen, ongelofelijk dat ze daar € 1.300.000,- voor durven te vragen! :stop: Ongeïnteresseerd een beetje op- en neer waggelen en dan je teksten jankend en vals opmijmeren.

Tim Knol was knullig.

Sowieso is 90% van wat er op Pinkpop speelt wel heel erg braaf, netjes en saai. Alsof iedereen op de automatische piloot staat en alles binnen de lijntjes wil kleuren. Numb en inspiratieloos.

Op Foo Fighters na! De enige band die er echt een feestje van maakt! :ok:Ik vond Coldplay júíst erg mooi, en zéker niet vals.
Ik vond hem ook niet ongeïnteresseerd, eerder gepassioneerd en geconcentreerd. Ik snap je kritiek dan ook niet.

Ik vond het gitaarwerk van Coldplay ook erg mooi, en hoogstaand.

Verder vond ik er ook niet veel aan, op de Foo Fighters na.
De Bloody Beetroots vond ik wel gaaf trouwens, vooral toen die gast op die SG ging rammen. :rockon:

HaroldA
14 juni 2011, 14:13
Ik vond Coldplay júíst erg mooi, en zéker niet vals.
Ik vond hem ook niet ongeïnteresseerd, eerder gepassioneerd en geconcentreerd. Ik snap je kritiek dan ook niet.

Ik vond het gitaarwerk van Coldplay ook erg mooi, en hoogstaand.

De band, dat zat wel snor. Chris Martin vind ik gewoon de meest vervelende stem aller tijde hebben (nog erger dan die van "you're beautiful, you're beautiful, you're beautiful :chicken: ... en dat zegt heel wat!). Ik weet bijvoorbeeld ook niet of hij altijd vals zingt of dat dat gewoon zo hoort te klinken. Geen enkele noot raakt hij, alles glijd er naartoe en is kortademig/afgekapt. En nasaal, ongelofelijk nasaal.

Ik kreeg kippenvel toen ik naar Coldplay luisterde. Op de foute manier.

HaroldA
14 juni 2011, 14:20
Uitzending gemist doet het hier niet (werkt alleen op Windows/Mac(?). En dat noemt zich "publieke omroep" :seriousf:) anders had ik wel een paar enorme glijers aan kunnen wijzen...

...van zowel Coldplay als Tim Knol, natuurlijk ;)

showband
14 juni 2011, 14:57
http://www.depers.nl/binnenland/575075/Tim-en-Laura-laten-zien-hoe-het-ook-kan.html

Martijn-w
14 juni 2011, 15:05
De band, dat zat wel snor. Chris Martin vind ik gewoon de meest vervelende stem aller tijde hebben (nog erger dan die van "you're beautiful, you're beautiful, you're beautiful :chicken: ... en dat zegt heel wat!). Ik weet bijvoorbeeld ook niet of hij altijd vals zingt of dat dat gewoon zo hoort te klinken. Geen enkele noot raakt hij, alles glijd er naartoe en is kortademig/afgekapt. En nasaal, ongelofelijk nasaal.

Ik kreeg kippenvel toen ik naar Coldplay luisterde. Op de foute manier.

100% mee eens. Zijn stem komt ook erg onzeker over op de een of andere manier. Ongedecideerd.

HaroldA
14 juni 2011, 15:11
http://www.depers.nl/binnenland/575075/Tim-en-Laura-laten-zien-hoe-het-ook-kan.html

Hmmm... Ja... Omdat Laura lief is is ze ook goed?

Wat een zoetsappige en lieve review!

Henri H
14 juni 2011, 15:47
..... Chris Martin vind ik gewoon de meest vervelende stem aller tijde hebben....Kwestie van smaak denk ik.
Ik vond eerder ook, vooral de stem niet mooi, maar ben de muziek, en ook de stem, in de loop der tijd meer gaan waarderen.
Het heeft ook te maken met persoonlijke omstandigheden. Sommige nummers roepen (droevige) herinneringen bij me op.
Daar draait het bij dit soort muziek ook wel een beetje om, maar ik vond het uiterst sfeervol gisteren.

HaroldA
14 juni 2011, 15:50
Kwestie van smaak denk ik.

http://www.shownu.nl/verhaal/coldplay-het-meest-slaapverwekkend

Einzeln
14 juni 2011, 16:28
Coldplay speelde routineus, maar op routine kun je een eind komen. Het entertainment moest uit de alle gekleurde versierseltjes komen. Dus Jan Smeets miljoen is aan confetti opgegaan. Maar het klonk goed.

Henri H
14 juni 2011, 16:46
http://www.shownu.nl/verhaal/coldplay-het-meest-slaapverwekkendHahaha. Ik viel vroeger in slaap met M.A.R.S., Tony MacAlpine en Yngwie Malmsteen. http://planetsmilies.net/tired-sleeping-smiley-36.gif (http://planetsmilies.net)

Ik vond die confetti juist wel mooi...

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen fanboy, maar vond het oprecht mooi.
Ik had Coldplay ook nog niet eerder live gezien, dus misschien was het allemaal idd wel wat routinematig vergeleken bij eerdere concerten.

Dat ze 1,3 miljoen kregen vind ik ook wel veel, maar dat moet Jan maar bepalen...

Pepe
14 juni 2011, 16:59
Jan bepaalt niet zoveel, Mojo doet de programmering.

beruk
14 juni 2011, 17:08
Hmmm... Ja... Omdat Laura lief is is ze ook goed?

Wat een zoetsappige en lieve review!
Wat ik ervan gezien heb, heeft ze me wel overtuigd. Tim ook, hoewel ik niet naar een optreden van ze zou gaan, maar da's dan weer leuk van een festival. Dan loop je even langs.

Einzeln
14 juni 2011, 17:30
Ik vond die blauwe firebird van Dave Grohl het hoogtepunt.

Pepe
14 juni 2011, 17:44
Op cultura zag ik een zwarte firebird en een blauwe es?
Maar ik was een beetje aan het rommelen ondertussen.

Epiphoneee
14 juni 2011, 18:52
Ik vond die blauwe firebird van Dave Grohl het hoogtepunt.

Welke bedoel je? Zijn blauwe firebird of zijn eigen signature blauwe ES/Firebird kruising?

rijsberman
14 juni 2011, 20:07
De band, dat zat wel snor. Chris Martin vind ik gewoon de meest vervelende stem aller tijde hebben (nog erger dan die van "you're beautiful, you're beautiful, you're beautiful :chicken: ... en dat zegt heel wat!).

Eensch. Wat een jankert om te horen, die Chris Martin. En die James Blunt is inderdaad ook heeeeeel erg. En heel erg geen zangert.

Einzeln
14 juni 2011, 21:21
Welke bedoel je? Zijn blauwe firebird of zijn eigen signature blauwe ES/Firebird kruising?

Het was een firebird in het zelfde blauw als zijn signature (dus die blauwe Trini lopez). Een nummer later kreeg hij een zwarte omgehangen.http://www.youtube.com/watch?v=KESAQh0BhKM&feature=related

Henri H
14 juni 2011, 21:37
Eensch. Wat een jankert om te horen, die Chris Martin. En die James Blunt is inderdaad ook heeeeeel erg. En heel erg geen zangert.'t Blijft een kwestie van smaak, maar ik ga mee met James Blunt.
Die muziek is echter van een totaal ander kaliber, veel meer "knuffelpop" (durf het geen knuffelrock te noemen) dan Coldplay, die sfeervolle, doch niet erg voor de hand liggende pop/rock muziek maken. Bovendien hebben ze een eigen geluid.

Zo, en nu stop ik met het verdedigen van Coldplay. ;)

Mitch
14 juni 2011, 21:55
Heerlijk hoe zo'n Knollentopic ontspoort :D Chris Martin vind ik niet slecht, hij maakt alleen nét niet waar wat hij op de plaat laat horen. Het constant schakelen naar zijn kosptem en weer terug is een aardige gimmick en werkt voor een hoop van hun liedjes, maar het staat een uitbarsting of een piek in een nummer ernstig in de weg. Als je bijvoorbeeld The Scientist (mijn persoonlijke favoriet van ze) zingt merk je dat het helemaal niet zo hoog is en kun je de laatste stukjes kopstem makkelijk op volle kracht zingen. Krijgt het nummer véél meer ballen mee. En ik heb dan al snel zoiets van: als ík dat al kan, dan kan ik er niet zo heel veel bewondering voor hebben :listen:

Han S
14 juni 2011, 23:28
Zo, en nu gaan we weer verder met Tim Knol. Ik was vanmiddag in een muziekwinkel in West Friesland, de klei waar Tim van is getrokken en de verkoper, zelf muzikant had nog nooit van Tim Knol gehoord. :D

guhlenn
15 juni 2011, 08:34
HA, net op pinkpop gezien, wat een zouteloze meuk is dat (TK) zeg. En daarnaast idd ook nog eens niet al te best uitgevoerd. Maar de kranten spraken over de zegetocht van Tim die ook pinkpop veroverde. Nu is pinkpop ook een heel slecht festival geworden dus 1+1=2, denk ik dan. Overigens, die begeleidings gitarist vond ik wel erg goed :).

Heibel
15 juni 2011, 10:13
Ok, ik begrijp best dat mensen geen fan zijn van Tim Knol, dat hoeft ook helemaal niet. Alleen die overdreven zurige toon die sommige mensen hier tentoon spreiden, lijkt wel erg gevoed te worden door dat men moeite lijkt te hebben met het gunnen van andermans succes.

Voor 'n jongen van 21 doet hij het fantastisch, met veel gevoel voor historie en met een bewonderenswaardige inzet. Het is prachtig dat jongens zoals hij zich op Pinkpop mogen tonen aan een groot publiek en ook nog eens met respect omgaan met die eer. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld "All Time Low", die met hun kunstmatige rockposes en vuilbekkerij commerciële punk-pop uitpoepen en daarbij de lastige stukjes overlaten aan 'n gitarist die achter de versterkers is weggepropt.

Tim Knol en de zijnen maken, of je het nu wel of niet goed vind, éérlijke muziek, oprecht gemeend en zonder enige pretenties. Dat kan en moet je alleen maar waarderen in de man en daar zouden 'n hele berg rockposeurtjes zowel op dit forum als in de Nederlandse muziekscene eens dringend 'n voorbeeld aan mogen nemen.

Ja, Pinkpop is niet meer wat het geweest is, maar er staat nu een andere generatie op het veld, met een andere muzieksmaak dan toen wij in de jaren '90 in een al dan niet wannabe grunge uitdossing al crowdsurfend onze helden vereerden. The times they are a changing man...Ben blij met wat er staat dat ook na een 2e keer draaien nog boeit.. o.a. Gaslight Anthem, Band of Horses, Tim Knol, Go Back to the Zoo, Dazzled Kid, Selah Sue, Elbow, Manic Street Preachers, maar ook Coldplay, Kings of Leon en de Foo Fighters.

Die zure pislucht hier is soms niet te harden...

peter_heijnen
15 juni 2011, 11:12
Ja, Pinkpop is niet meer wat het geweest is, maar er staat nu een andere generatie op het veld, met een andere muzieksmaak dan toen wij in de jaren '90 in een al dan niet wannabe grunge uitdossing al crowdsurfend onze helden vereerden. The times they are a changing man...

.......Die zure pislucht hier is soms niet te harden...
Niet om het een of ander maar pinkpop zoals het ooit geweest is, was in de 90s alweer een tijd voorbij. Pinkpop hoorde in geleen totdat the times changede en ook de zure pislucht er vanaf ging!

En btw, waarom het juist niet erg is dat tk vals zou zingen zien we in deze video

http://www.zie.nl/video/wetenschap/Robot-speelt-potje-pool/m1gz6lufbju9
We gaan toch niet met zijn allen naar een robot kijken ook al zou ie perfect kunnen stoten?

Henri H
15 juni 2011, 12:09
Geef 's een paar voorbeelden van die zure pislucht heibel?

Ik denk dat het eerder een objectieve ongezouten mening is van een aantal pos(t)ers, bij mij in ieder geval wel. TK > :stop:

Kijk, als die gast nu zuiver zong, leuke liedjes maakte, en zich dan ook nog respectvol gedraagt, wat ie nu al doet, dan zul je mijn pislucht niet ruiken. :p

En idd, in de '80's was de pislucht echt niet te harden in Geleen. :rockon:

Baker
15 juni 2011, 22:21
Die zure pislucht hier is soms niet te harden...

Kop en maaiveld Heibel, kop en maaiveld.....
Ik ben het helemaal met je eens.

Mitch
15 juni 2011, 22:48
Hè ja, zeiken over het zeiken.... zo kun je aan de gang blijven. Als je niet meer mag zeggen dat je iets niet leuk vindt wordt het hier de EO Jongerendag. En dat heeft bestaansrecht, maar één is genoeg.

Pepe
15 juni 2011, 23:06
Is dat nou weer zeiken over het zeiken over het zeiken?

Het wordt wel ingewikkeld zo :seriousf:

Han S
16 juni 2011, 00:05
Tim heeft eigenlijk best wel een zeikstem. (sorry Tim) :D

HaroldA
16 juni 2011, 00:42
Iemand het stuk in de Volkskrant gezien over Pinkpop?

beruk
16 juni 2011, 01:08
digitaal, ja

Baker
16 juni 2011, 01:14
ik neem aan dat je dit bedoelt?
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3380/muziek/article/detail/2444709/2011/06/14/Het-was-een-routineuze-en-zwakke-editie-van-Pinkpop.dhtml

Ik blijf erbij.
lekker azijnpissen en mijmeren hoe goed het vroeger wel niet was.

beruk
16 juni 2011, 01:29
Bij Pink pop heb ik niet zo de associatie met nieuw enzo. Het is voor mij altijd een beetje een festival van gevestigde namen geweest. Niet voor niets dat zoiets als Lowlands in de begin jaren vernieuwend was en bestaansrecht had.
Uiteindelijk is daar ook Mojo (toch de McDonalds van de rock) de baas geworden. Net als bij Pinkpop

Harald
16 juni 2011, 08:11
En idd, in de '80's was de pislucht echt niet te harden in Geleen. :rockon:

Laat ik nu oorspronkelijk uit Landgraaf komen (en welgeteld 1 keer op Pinkpop zijn geweest :seriousf:, volgens recensenten hadden we met onze band toen wel daar moeten spelen, maar ze wisten niet dat die band ten tijde van de LP opnames al niet meer bestond :chicken:) , maar in de 80er jaren gaf Pinkpop de draf en renbaan toch nog enige betekenis. (een skipiste, autobioscoop en een draf en renbaan was misschien toch wat veel voor de streek...) Geleen was in de seventies.

Baker
16 juni 2011, 08:38
Laten we niet vergeten dat vroegahh Pinkpop gewoon een 1 daags festival was.

Zo was de hele line up van 1993: The Black Crowes, Lenny Kravitz, Living Colour, Claw Boys Claw, The Jayhawks, Rage Against The Machine, Bettie Serveert, Thelonious Monster, The Red Devils (en ik was erbij :) )

Met zo'n klein programma is het natuurlijk ook veel makkelijker om het hele gebeuren spannend te houden.

Pas vanaf 1994 kreeg je de dag voor pinkpop een feestje met een paar bandjes. (rocking kolonia) Dit is later uitgegroeid tot een driedaags festival.

In die dagen had Tim Knol dus ook nooit op pinkpop gestaan. Nu wel, omdat het festival veel groter is.
Ik vind het persoonlijk niet erg dat het festival zo kolossaal geworden is. Als ik een kleinschalig festival wil ga ik wel naar dauwpop ofzo.

Pepe
16 juni 2011, 09:11
Als iets groot wordt, dan kom je vroeg of laat Mojo tegen met hun bankgaranties. Het is de Albert Heijn van de festivals; handige deals met de grote namen en alle gaten vullen met het huismerk.
Spannend heeft daar niks mee te maken.
Als Dauwpop en Zwarte Cross groot worden dan valt hun hetzelfde lot toe. Zo gaan die dingen. Maar je mag daar best rouwig om zijn lijkt me. Of azijnpisserig. Je HOEFT het niet leuk te vinden, een grootgrutter.

Henri H
16 juni 2011, 09:32
Ach, in de jaren '80 was het ook kut! De hele (eind) jaren '80 (en '90) waren klote! Althans, de commerciële muziek dan.
Wie wil er nu de Communards, of Echo & the Bunnymen op hetzelfde podium zien spelen als Dio, Malmsteen, Gary Moore of Y&T?! :stop:

Rutger
16 juni 2011, 09:47
We gaan toch niet met zijn allen naar een robot kijken...
Ik wel hoor, als ze in de buurt is :D

http://www.youtube.com/watch?v=DTXO7KGHtjI

peter_heijnen
16 juni 2011, 10:27
Ik moet mijn kop leren houden... :) Wat vreselijk als je daar achter moet staan als muzikant....

Trouwens Harald, klik hier eens op ivm met geleen/70's: http://www.pinkpop.org/1986.htm

Maar idd de 70's waren veruit het leukst! ;)

peter_heijnen
16 juni 2011, 10:50
Ach, in de jaren '80 was het ook kut! De hele (eind) jaren '80 (en '90) waren klote! Althans, de commerciële muziek dan.
Wie wil er nu de Communards, of Echo & the Bunnymen op hetzelfde podium zien spelen als Dio, Malmsteen, Gary Moore of Y&T?! :stop:
Ikke wel!

Sorry voor het vloeken Henri, maar ik ben toen weggelopen bij malmsteen en heb even later genoten van zo'n maf engels bandje waarvan de naam me nu niet te binnenschiet.

Henri H
16 juni 2011, 10:59
Na ja zeg! Weglopen bij Yngwie, wie doet dat nou?! :stop:

;)

Hier de line-up van '85: http://www.pinkpop.org/1985.htm

Ik kan me alleen nog The Pretenders (vaag) herinneren, de rest heb ik verdrongen....

Tim Knol daarentegen..... :)

peter_heijnen
16 juni 2011, 11:04
Sorry for that! :)

Steel Pulse was erg vet!!! :)

Henri H
16 juni 2011, 11:12
Reggea? :( :confused:

;)

Maar uh, excuses geaccepteerd hoor. :)

peter_heijnen
16 juni 2011, 11:15
Thx.

Je bent new world man of niet... ;)

Henri H
16 juni 2011, 11:22
Niet dus, blijkbaar .... :dontgeti:

peter_heijnen
16 juni 2011, 11:27
Ach, new world is toch al lang weer uit? ;)

Henri H
16 juni 2011, 11:35
I'm a Digital Man.... ;)

peter_heijnen
16 juni 2011, 11:39
Analog kid hier... :)

Harry
16 juni 2011, 11:46
Na ja zeg! Weglopen bij Yngwie, wie doet dat nou?! :stop:

;)

Hier de line-up van '85: http://www.pinkpop.org/1985.htm

Ik kan me alleen nog The Pretenders (vaag) herinneren, de rest heb ik verdrongen....

Tim Knol daarentegen..... :)

The Pretenders zie ik niet in dat rijtje staan, maar wel Jason & the Scorchers, die volgens het commentaar eronder een verpletterende indruk achterlieten. Net als eergisteren in Paradiso dus.
Tim Kmol daarentegen.....


(nou ja, het lijkt me een aardige knul, maar ik heb niks met zijn muziek)

Henri H
16 juni 2011, 11:52
The Pretenders waren er het jaar ervoor, excusé. :makeup:

Tim Knol .... bla.... :)

Han S
16 juni 2011, 12:24
Maar eigenlijk vind ik bij nader inzien Tim Knol beter dan al die Volendamse pulp bij elkaar.

peter_heijnen
16 juni 2011, 12:39
In volendam zingen ze wel zuiver.

Henri H
16 juni 2011, 12:44
Hahaha, die zit! :seriousf:

Han S
16 juni 2011, 13:07
Klopt, maar dat is dan ook het enige positieve er aan.

Harald
16 juni 2011, 13:38
Ik moet mijn kop leren houden... :) Wat vreselijk als je daar achter moet staan als muzikant....

Trouwens Harald, klik hier eens op ivm met geleen/70's: http://www.pinkpop.org/1986.htm

Maar idd de 70's waren veruit het leukst! ;)

OK, ben ik dus pas later geweest, 89 Rory Block relaxed wakker worden op een leeg veld, Jeff Healey gaaf om te zien (liet wel de nodige steken vallen, maar goed, zie ze maar op te rapen als je blind bent!) Nits en Costello erg goed, en man man, wat deed Marc Almond daar, behalve de rotte eieren en tomaten industrie sponsoren :???: Op het affice in 86 staat trouwens SRV, maar niet in de lijst van optredende acts.

Gary Moore was dus nog in Geleen... over slechte zang gesproken. In die tijd kon hij dat echt nog niet! Mijn geheugen plaatste Moore net wat eerder en al in Landgraaf. 'kworoud! Maar goed, Landgraaf had dan weer wel de Stones :seriousf:

Harald
16 juni 2011, 13:39
In volendam zingen ze wel zuiver.

Kunnen we heel die discussie uit sounds weer hierin gaan plakken zeker :makeup:

ALs iets zonder fouten wordt gespeeld of gezongen is het nog niet goed. En als het wel goed is, dan neem je een paar schoonheidsfoutjes al snel voor lief.

Zag een tijdje terug een dvd van de Stones met een concertregistratie van Scorsece. De Stones spelen echt zo'n beetje niets zonder missers meer in die film. Maar het zijn wel de Stones.

kassie
16 juni 2011, 14:40
ALs iets zonder fouten wordt gespeeld of gezongen is het nog niet goed. En als het wel goed is, dan neem je een paar schoonheidsfoutjes al snel voor lief.



Ja ook moeilijk, hoe definieer je iets als goed? Is daar uberhaupt een vaste maatstaf voor, of wellicht meerdere maatstaven? Of vinden mensen vooral iets goed? En blijft het maar de vraag of het daadwerkelijk goed is. Zo vind ik Keith Richards een belabberde gitarist die veel te ver gekomen is ondanks zijn spel. Maargoed een hoop mensen vonden hem goed, zou dat hem dan ook goed maken? Waarschijnlijk wel vanwege de algehele consensus. Of misschien de hoeveelheid platen die hij heeft verkocht. Maar het technische aspect van zijn spel vind ik niet goed. Maar dat komt ook omdat ik de lat hoog leg voordat ik iets goed vind. En niet iedereen heeft techniek nodig om goed te zijn, maarja hoe beoordeel je dan of iets goed is?

HaroldA
16 juni 2011, 14:41
maarja hoe beoordeel je dan of iets goed is?

Eigenlijk zou je daar een diploma voor moeten halen. Net als voor stemmen en het samenstellen van Top-40 lijsten.

kassie
16 juni 2011, 14:51
Eigenlijk zou je daar een diploma voor moeten halen. Net als voor stemmen en het samenstellen van Top-40 lijsten.

Die zijn er wel aan de universiteit, euh... lessen in beoordelen in hoeverre iets goed is door middel van criteria. Maar dan nog blijft het een erg ongrijpbaar en smaakgebonden iets. Door middel van mate van complexiteit en betekenis van kunst zijn is er wel een algehele consensus over wat lage en hoge kunst is. Tja.... het gaat er ook maar net om wat kunst met je zelf doet denk ik.

Plus, iets wat populair is hoeft niet per definitie goed te zijn, een vriend van me blijft zeggen; je moet zorgen dat je zo goed wordt dat mensen niet meer om je heen kunnen en dan raak je bekend. Dan zeg ik; het conservatorium zit bomvol mensen die iedereen eruit spelen van de top-40 en de meeste bands. En toch zijn ze niet bekend. Hoe hoger de mate van kunst vaak, hoe onbeminder en onbekender.

peter_heijnen
17 juni 2011, 09:14
een vriend van me blijft zeggen; je moet zorgen dat je zo goed wordt dat mensen niet meer om je heen kunnen en dan raak je bekend. Dan zeg ik; het conservatorium zit bomvol mensen die iedereen eruit spelen van de top-40 en de meeste bands.
Dat is de veelgemaakte denkfout.

peter_heijnen
17 juni 2011, 09:16
Klopt, maar dat is dan ook het enige positieve er aan.
Ik moest hem natuurlijk inkoppen Han, maar je begrijpt natuurlijk ook wel waar ik heen wil. ;)

peter_heijnen
17 juni 2011, 09:20
Gary Moore was dus nog in Geleen... over slechte zang gesproken. In die tijd kon hij dat echt nog niet! Mijn geheugen plaatste Moore net wat eerder en al in Landgraaf. 'kworoud! Maar goed, Landgraaf had dan weer wel de Stones :seriousf:
In die tijd zong hij in feite ook nog maar net 'avondvullend' maar het was idd bar, veel geschreeuw maar wel erg enthousiast.... :)

Ik kan het me niet herinneren, zijn de stones op pinkpop geweest in landgraaf?

Einzeln
17 juni 2011, 11:22
Geen criteria aub. Behalve dan dat er beweging tot stand moet komen. Dus het resultaat van cultuuruitingen moet zijn dat je lijf of je bloed of je gelaat of je bewustzijn in beweging of in een andere staat van beweging of bewust zijn moet komen. En ook dit zijn criteria. Mensen we weten toch wanneer we iets goed vinden. Dat voel je toch door je hele lijf. Geef er wat woorden aan en dan is het klaar.
Met dat meten is weten gedoe moet ik altijd aan het lantaarnpaal syndroomdenken.
http://www.northedge.nl/wp-content/uploads/lantaarnpaalsyndroom.pdf

Harald
17 juni 2011, 12:36
In die tijd zong hij in feite ook nog maar net 'avondvullend' maar het was idd bar, veel geschreeuw maar wel erg enthousiast.... :)

Ik kan het me niet herinneren, zijn de stones op pinkpop geweest in landgraaf?

De Stones hebben ook op de draf en renbaan gespeeld, maar niet op Pinkpop. Gewoon met hun eigen 'bescheiden' podium.

http://www.setlist.fm/setlist/the-rolling-stones/1995/pinkpop-festival-landgraaf-netherlands-1bd6f9a4.html

Maar dat is als de datum klopt vlak na het Pinkpop festival geweest.

kassie
17 juni 2011, 12:50
Geen criteria aub. Behalve dan dat er beweging tot stand moet komen. Dus het resultaat van cultuuruitingen moet zijn dat je lijf of je bloed of je gelaat of je bewustzijn in beweging of in een andere staat van beweging of bewust zijn moet komen. En ook dit zijn criteria. Mensen we weten toch wanneer we iets goed vinden. Dat voel je toch door je hele lijf. Geef er wat woorden aan en dan is het klaar.
Met dat meten is weten gedoe moet ik altijd aan het lantaarnpaal syndroomdenken.
http://www.northedge.nl/wp-content/uploads/lantaarnpaalsyndroom.pdf


Dat lantaarnpaalsyndroom vind ik overigens wel een mooie, precies wat Mark Rutte nu gaat doen met de cultuursector.

Mitch
17 juni 2011, 16:04
Er loopt trouwens in Concerten een topic over Pinkpop 2011. Voor wie daar verder wil kletsen over het festival...

boney
22 juni 2011, 22:12
Tim is een fantastische zanger, met een dijk van een stem,
wie beweert dat ie vals zingt, die heeft nog nooit van country gehoord,
een muziekwinkel die nooit van hem heeft gehoord,
die had mooie gitaren kunnen verkopen, nou ja het maakt allemaal
niet zoveel uit verder, maar ja goed het komt gewoon neer op smaak,
maar ik mag hem graag horen hier in de grachtengordel terwijl ik
mijn parooltje lees. Het is ook misschien maar een hype, maar
hij kan echt muziek maken en een zaal stil krijgen en dat zijn er weinigen
gegeven, en een ijzersterke band trouwens!!

beruk
22 juni 2011, 23:15
wie beweert dat ie vals zingt, die heeft nog nooit van country gehoord,

:seriousf: Ik kan blij mijn bed in, de grap van de dag is gemaakt.