PDA

View Full Version : welke stratocaster



spike67
28 september 2010, 21:44
Hallo

Ik ben van plan om een fender stratocaster te kopen.

mag tweedehands of nieuw.

muziek style SVR, hendrix, clapton, normaal,mooiwark, status quo.,U2

Ik heb nu een Lp en wil graag iets anders erbij.

mijn vraag welke type strat, road worn? classic player? special, standaard?

uiterlijk vindt ik niet zo belangrijk. geluid wel

mijn amp is een engl thunder en een peavey classic 30, line 6 M13

budget 1000,- euro

grayfink
28 september 2010, 21:45
Ik dacht zelf aan een stratocastertype.

KoenStradlin
28 september 2010, 21:47
misschien de american special stratocaster of een tweedehands american standard:cheerup:

grayfink
28 september 2010, 21:48
Even serieus: voor dat budget zou ik kijken naar een tweedehands avri.
Een nieuwe standard usa kan uiteraard ook. Roadworn is ook een optie.
Lees wat forummeningen, test een paar gitaren en wijsheid zal uw deel zijn.

geert1976
28 september 2010, 21:48
Hallo

Ik ben van plan om een fender stratocaster te kopen.

mag tweedehands of nieuw.

muziek style SVR, hendrix, clapton, normaal,mooiwark, status quo.,U2

Ik heb nu een Lp en wil graag iets anders erbij.

mijn vraag welke type strat, uiterlijk vindt ik niet zo belangrijk.

budget 1000,- euro

2e hands US Standard moet zeker lukken voor dat geld.

Met jouw budget kun je 2e hands hele leuke Fenders kopen:ok:

thomas_lc
28 september 2010, 22:10
neem hier: www.otenticguitars.com even een kijkje ;) veel meer gitaar voor je geld dan een usa fender die vaak nog hetzelfde speelt als een mim van 500 euro

Stratman70
28 september 2010, 22:37
Je stelt een vraag die alleen jij maar kunt beantwoorden. Ga naar de plaatselijke gitaarboer en probeer alles uit waar 'Fender Stratocaster' op staat. Daarna ga je naar een grote winkel zoals de Stratgigant, een paar dorpen verderop en doet precies hetzelfde en uiteindelijk ga je naar het Fenderwarenhuis in de grote stad en probeert daar alles uit.

Dan heb je drie zaken gehad en dan moet je vast ergens een leuk gitaartje hebben vastgehouden, lijkt mij zo.
Alleen jouw eigen handen, oren en ogen zullen jou naar de juiste gitaar leiden.

signsofzodiac
28 september 2010, 23:02
Als het je niet te veel tegenstaat zou ik ook kijken voor een 2e hands USA. AVRI of een american deluxe, die laatste was ik onwijs over te spreken. AVRI kon wel lastig worden voor het budget.

vulvasonic
29 september 2010, 00:39
Ik lees ook bands als Status Quo, Mooi Wark, Normaal, waarschijnlijk kan ik daar ook Jovink en de Voederbietels aan toe voegen..., allemaal bands waarbij de telecaster centraal staat. Misschien wil je ook daar even naar kijken? :)

Ijselrobo 07
29 september 2010, 07:01
Hey,,

Deze Fenders (http://www.fender.com/products/search.php?partno=0119102700) zijn ook niet verkeerd,
als je zo een 2e hands kunt scoren, dat zou ik dat zeker doen als ik jou was! :ok:

Grtz,
Ijselrobo 07

guitarkid
29 september 2010, 09:13
Ik lees ook bands als Status Quo, Mooi Wark, Normaal, waarschijnlijk kan ik daar ook Jovink en de Voederbietels aan toe voegen..., allemaal bands waarbij de telecaster centraal staat. Misschien wil je ook daar even naar kijken? :)

En Hail Gewoon "oet Loppersum" natuurlijk ook: allemaal Tele's !!! :)
(Ok, en af en toe een Strat of Les Paul....)
Verder sluit ik me volledig aan bij Stratman70 ! Proberen!

Gr. C.

sjaak1990
29 september 2010, 14:39
En alternatieve merken proberen, blade, g&l, carvin enz...
Niks met fender maar andere merken maken ook mooi spul

LesPaul1612
29 september 2010, 20:28
En Hail Gewoon "oet Loppersum" natuurlijk ook: allemaal Tele's !!! :)
(Ok, en af en toe een Strat of Les Paul....)
Verder sluit ik me volledig aan bij Stratman70 ! Proberen!

Gr. C.

Ger speelt BTW het liefste op Tele thinlines btw. Gaaf dat je deze band ook nog even noemt. Mijn huis woont namelijk ook in Loppersum:cheerup::cheerup:

Ontopic

Hij wil graag een strat, dus moeten wij even een leuk stratje voor de TS zien te vinden. de Am.Standard schoot mij als eerste te binnen als leuke tweedehands optie. als je liever voor nieuw gaat kan ik je de Am.Special of de Roadworn serie je aanbevelen.

Ik kan je ook aanraden om een Am.Deluxe of een MIM classic player te testen. Deze modellen zijn uit een andere prijsklasse, maar voor sommigen zijn deze gitaren weer veel fijner dan de eerstgenoemde modellen.

Als je het liefste een iets betere prijs/kwaliteitverhouding wil, moet je even speuren naar Blade, MusicMan of G en L. Deze merken leveren voor het geld een, naar mij idee, iets beter gitaar dan Fender, maar bij deze merken ontbreekt het natuurlijk wel wat aan Mojo.;)

signsofzodiac
29 september 2010, 20:36
Als je het liefste een iets betere prijs/kwaliteitverhouding wil, moet je even speuren naar Blade, MusicMan of G en L. Deze merken leveren voor het geld een, naar mij idee, iets beter gitaar dan Fender, maar bij deze merken ontbreekt het natuurlijk wel wat aan Mojo.;)

Ik dacht ik houd het voor de TS bij Fender, maar als ik 1000 euro te besteden had zat ik zonder overdrijven morgen in de auto voor deze: http://www.mxg-guitars.com/store/index.php?productID=6267

Music Man FTW!

sjaak1990
29 september 2010, 22:35
Ik dacht ik houd het voor de TS bij Fender, maar als ik 1000 euro te besteden had zat ik zonder overdrijven morgen in de auto voor deze: http://www.mxg-guitars.com/store/index.php?productID=6267

Music Man FTW!

Heel fijne gitaren, heerlijke hals en wat specialer maar daar moet je wel naar op zoek zijn dan.

humbucker
29 september 2010, 22:45
Ik zou tweedehands een Fender Avri strat proberen te scoren. Mits wat geduld moet dat lukken voor 1000€.

Jeroen1975
29 september 2010, 22:55
Bij Feedback Eindhoven hangt een 2dehandse sunburst Jon Mayer voor 1149,-