PDA

View Full Version : Bos , bomen en gitaren ...



grinisagi
28 september 2010, 20:48
Hoe meer ik rond kijk/luister en lees, hoe minder dat ik een keuze kan maken :D

Ik speel nu 2 jaartjes klassieke gitaar (les in muziekschool) en speel op een Ramirez R2, een heel fijn gitaartje.

Maar zo stilaan ben ik ook aan het uitkijken naar een steelsnare guitar, voornamelijk voor fingerstyle en wat meer akkoordenwerk..

Van alles wat ik al gehoord en gelezen heb, ben ik vrij overtuigd om voor een Taylor te kiezen, maar zelfs dan zijn er nog zoveel mogelijkheden :o
Voorlopig viel men oog op de Taylor GA3, maar zou graag ook eens horen wat jullie als mogelijk alternatief aanbevelen ;)

Prijsklasse: tussen de 1000-1500 euro,

Alvast bedankt voor de hulp !

grinisagi
30 september 2010, 19:15
niemand die een gitaar zou kopen als hem 1500 euro cadeau kreeg? :)

Fingerpick
30 september 2010, 19:55
niemand die een gitaar zou kopen als hem 1500 euro cadeau kreeg? :)

Voor 1500,00€ kan je bvb ook wel een fijne vakantie boeken ;-)).....grapje...

Voor dat budget kan je alle, alle kanten uit : zowel nieuw als tweedehands.
De keuze is zo groot dat het niet veel zin heeft om advies te geven. Neem er de tijd voor en schuim alle betere muziekwinkels in een straal van 100 km af, speel op alle interessante gitaren die je vindt en als je rond bent begin je opnieuw. Het steekt niet op een maar maanden om de gitaar van je dromen te zoeken. Zij heeft geen bepaald merk of model. Daar kan je een half leven in steken! Ech boeiend joh!

LaurentB
30 september 2010, 20:19
Ja, Fingerpick heeft gelijk. Zeker als je ook tweedehands kijkt heb je veel grote merken onder bereik.

grinisagi
30 september 2010, 21:06
Das duidelijk :), misschien inderdaad ook eens 2dehand zoeken,
dat heb ik tot nu toe over geslaan..

bedankt,

Kingfisher
1 oktober 2010, 12:06
Laat ik het verhaal nog een beetje erger maken: geen enkele Taylor GA3 klinkt als een andere. Het enige wat er op zit is een rondtit rond verschillende gitaarwinkels, véééééél uitproberen en op een dag vind je de gitaar die je zoekt.

In de zen-versie: eigenlijk is het de gitaar die jou vindt.