PDA

View Full Version : Y&T Facemelter



Orpheo
28 september 2010, 18:26
Ik ben al een hele poos fan van Y&T. De meesten zullen niet direct hiervoor warm lopen, of zelfs de hele band niet kennen, maar ik ken ze (gelukkig!) wel. De release van BCC heeft de release van Facemelter ondergesneeuwd, en dat is zeer spijtig, want Facemelter is werkelijk te gek.

Sinds 1997 hebben ze geen album meer uitgebracht, en eindelijk, facemelter is er nu. Het begint met een raar introotje, maar dat is een kwestie van doorheen prikken, want bij het tweede nummer gaan ze compleet los!

Mijn favo nummers: I'm Coming Home, on with the show, if you want me, I want your money, how long. De rest is tof, maar niet zo goed als deze. het schijnt dat er nog 2 liedjes in omloop zijn van deze plaat, als bonus, maar ik kan die niet zo snel vinden, helaas...

Voor liefhebbers van melodische balad-based classic rock, is Y&T echt te gek. Geweldige opvolger van endangered species, met een geweldige knipoog naar earthshaker, forever, en black tiger.

Hoe het ook zij, dit is een aangename verrassing van onze Californie-based classic rockers.

Ukeloeder
28 september 2010, 18:47
Earthshaker is een fabuleus album. Ik ben na Meanstreak een beetje afgehaakt.

Maar ik zal dit weer eens luisteren.

rpl
28 september 2010, 19:49
Ik heb hier nog 2 LP's liggen van die gasten (Earthshaker & Black Tiger) een T-shirt van de Black Tiger Tour gekocht tijdens hun concert in Arnhem '82 'tering time flies' en inderdaad na Meanstreak werd het minder, maar alles daarvoor lekkere muziek :crazyhappy:, ben toch benieuwd naar Facemelter

Ukeloeder
28 september 2010, 20:46
Hehehe, showing your age RPL? Ik heb zelf trouwens Earthshaker, Black Tiger, Meanstreak en In Rock We Trust op vinyl. Allen gekocht op het moment dat ze uitgebracht werden, na Earthshaker ging dat zonder 'voor te luisteren'. Alleen Earthshaker heb ik daarna op CD aangeschaft.
In Rock... stelde me zo teleur dat ik daarna geen Y&T albums meer geprobeerd heb. Op voorspraak van Orph zal ik Facemelter een kans geven.

Basvarken
28 september 2010, 21:57
Haha, hier nog zo'n ouwe l*l die Earthshaker nog op vinyl heeft. :soinnocent:

Toen ik ze een paar jaar geleden zag op Arrow vond ik ze de beste band van de dag. Maar het kan ook de grote hoeveelheid bier zijn geweest die dat oordeel enigszins kleurde...
Ik vond ze daarna in de Boerderij wel ietsje minder.

Menniketi blijft een geweldige muzikant. Zowel op gitaar als zang.
Alhoewel hij soms een beetje naar de Gary Moore-achtige kitsch neigt.


Wat een afgrijselijke titel trouwens; Facemelter. :(

Orpheo
29 september 2010, 00:23
ik zag ze een paar jaar geleden op bospop :P :ok: ik heb 'm al de hele dag opstaan, afwisselend met saxon's into the labyrinth :P

Thiez
29 september 2010, 16:48
Ik heb mean streak op lp van ze. Vind het een te gekke band. Vind Dave Meniketti echt heerlijke stem hebben.

Solidkick
1 oktober 2010, 11:41
Te gekke band, live ook nog steeds geen roest op de vingers.