PDA

View Full Version : audio sporen lopen niet gelijk waar ligt dit aan?



levi
28 september 2010, 14:45
Hallo beste mensen,

Ik heb een vraag over het audio programma tracktion 3.
Gebruikt iemand dit programma om op te nemen? Ik zelf gebruik het programma om wat gitaardingetjes op te nemen, hier voor gebruik ik meestal meerdere sporen. Nu is me opgevallen dat het heel vaak niet gelijk loopt. Ligt dit aan het programma denken jullie? Ik gebruik niet een dure microfoon,sterker nog de microfoon zit op mijn laptop. Hier voor gebruikte ik audicity die loopte ook niet helemaal gelijk. Weet iemand een beter software programma waarmee je meerdere sporen op kan nemen?
Ik gebruik windows 7

Alvast bedankt.

guhlenn
28 september 2010, 15:19
wat bedoel je precies met niet gelijklopen? heb je een geluidssample van het 'niet gelijklopen'?

Je apparatuur is nogal basic, dus daar zouden latency issues vandaan kunnen komen, het ligt niet aan je software waarschijnlijk...

levi
28 september 2010, 16:04
Ik heb denk ik nog wel ergens op me computer een geluids sample staan.
Zit nu op me werk dus ongeveer over ander half uur kan ik dat even posten.

Ik zal het proberen beter uit te leggen. Ik gebruik meestal backingtracks of speel zelf wat akoordjes en dat neem ik op dat zet ik op een geluids spoor in dat software programma. Daarna speel ik een solotje er over heen Die neem ik ook op. Als ik gewoon mee speel met de muziek hoor je gewoon dat ik in de maat speel. Maar als ik klaar ben met opnemen en het terug luister dan hoor je heel duidelijk dat (meestal) de backingtrack die ik heb gebruikt of gemaakt. Sneller gaat dan het opgenomen solo stuk.

guhlenn
28 september 2010, 16:16
Gaat ook de toonhoogte omhoog of omlaag? Maw klinkt het ook een beetje vals?

levi
28 september 2010, 16:26
Gaat ook de toonhoogte omhoog of omlaag? Maw klinkt het ook een beetje vals?

Volgens mij niet. Ik zla nog even wat beter luisteren als ik uit me werk kom en zal even een sample posten zodat je misschien wat duidelijkheid krijgt.

HaroldA
28 september 2010, 16:34
Sneller gaat dan het opgenomen solo stuk.

Sneller als in "ik loop steeds verder achter" of sneller als in "ik loop continue evenveel achter"?

Indien A: 44.1 vs 48 KHz probleem?
Indien B: goedkope geluidskaart, verkeerde drivers: enorme latency!

levi
28 september 2010, 17:29
Zou kunnen komen door de latency. Maar ik heb er vroegah niet veel last van gehad. De filmpjes op me joetube zijn bijna allemaal met tracktion 3 gedaan. Daar zit weinig tot geen latency in. De geluidskaart is onboard maar de laptop is van 2009/2010 dus zal niet zoo slecht zijn toch? Ik ben ook niet professioneel bezig ik vind het af en toe wat leuk om dingetjes te klooien.

hier is een linkje

http://dl.dropbox.com/u/12346936/audio%20sample.mp3

Let niet op me speel kwaliteit want die zijn niet goed.

Roman
28 september 2010, 19:09
Ik heb je mp3 nog niet beluisterd maar,
waarschijnlijk ligt het aan punt A zoals Harold beschreef; verschillen in samplefrequenties. Gebruik zodoende de help functie van je opname prog om te kijken
of je dat aan kunt passen, gebruik google om het verschil te "kennen".

levi
29 september 2010, 08:44
Ik Zal het met die ferquenties nog even onderzoeken.

MaximVMH
29 september 2010, 17:37
Traktion heeft waarschijnlijk geen automatische latency compensation ... Meeste andere opnameprogramma's hebben wel automatische latency compensation: Reaper, Cubase, Ableton, ... (Audacity heeft 't niet)

guhlenn
1 oktober 2010, 09:47
Leuke blues riff! Verder: Wat maxim zegt... Alle audio komt wat vertraagt binnen, de meeste software compenseert daar automatisch voor. Hier klinkt het alsof dat niet gebeurd is (de muziek gaat niet sneller, hij start later maar gaat even snel)

levi
11 oktober 2010, 13:03
Bedankt jongens!
ik kom niet zo vaak online op het forum. Maar ik heb weer even een youtube clipje gemaakt en de tracks liepen weer goed. Ik moet afentoe gewoon de audio tracks een paar keer opnieuw invoeggen.