PDA

View Full Version : Versterker max 200 euro met beste sustain



JvR90
28 september 2010, 14:35
beste muzikanten. Ik ben opzoek naar een goede versterker voor thuisgebruik met dikke sustain. Ik zat te denken aan de Roland Cube 30 X, heeft iemand een beter voorstel?

muziekschuur
28 september 2010, 14:37
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Fame-GTA-15-R-15-Watt-all-Tube-Combo/art-GIT0007942-000

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Guitars/Tube-combo-amps/Bugera-V22-Combo-/art-GIT0016277-000

Doe er 50 euro bij en je hebt de v22 van Bugera. Of doe er 77 euro bij en je hebt de Fame GTA15. Wat een rechtstreekse kopie is van een Fender 15 watt tube ampje. Dus helemaal goed...

josan
28 september 2010, 14:48
beste muzikanten. Ik ben opzoek naar een goede versterker voor thuisgebruik met dikke sustain. Ik zat te denken aan de Roland Cube 30 X, heeft iemand een beter voorstel?

Bedoel je compressie? Sustain komt uit je gitaar.

levi
28 september 2010, 15:15
Bedoel je compressie? Sustain komt uit je gitaar.

ik wou al zeggen:???:

@ts moet die nieuw zijn? anders mischien een uhh fender champ?

kidrock
29 september 2010, 01:08
Bedoel je compressie? Sustain komt uit je gitaar.

Precies! Als ik denk aan een dikke sustain, dan denk ik als eerste aan een goede gitaar met humbuckers voor een dikke sound eventueel aangevuld met een compressor pedaal zoals een Keeley (met ingebouwde sustain knop) en niet zozeer aan een Roland Cube :dontgeti:

Tip: Mocht je een beginner zijn (kan het helemaal mis hebben), ga een hele middag in een grote muziekwinkel (Feedback of zo) rond hangen. Laat je niks aan lullen en stap daar niet binnen met de gedachte, ik moet NU iets kopen, maar ga van alles uitproberen. Probeer wat verschillende gitaren en amps uit en kijk wat het beste bij je past. Ook al heb je niet genoeg centjes in je spaarpot, er bestaat ook nog zoiets als marktplaats. Bedenk ook welke stijl(en) je graag wil spelen. Je gaat hoogst waarschijnlijk geen jazz spelen met een Flying V (om maar iets geks te noemen), maar niets is onmogelijk natuurlijk :zz: en vergeet niet... internet en google is je beste vriend. Rock on! :rockon:

crapton
29 september 2010, 07:23
Fame amp, speurders.nl

JvR90
30 september 2010, 23:22
Bedankt heren. Ik heb momenteel mijn gitaar direct aan mijn iMac hangen en ik speel in Apple Mainstage, maar daar mag je natuurlijk niet veel van verwachten. Ik heb een goedkope Ibanez GRG 170 DX en ik irriteer me gewoon aan het gebrek aan sustain op de hogere noten. Ik twijfel nu om door te sparen voor een mooie Les Paul of om direct een amp te kopen. Even een middagje feedback lijkt me inderdaad een goed plan.