PDA

View Full Version : Iemand ervaring met Engl versterkers?



Dabbie
4 januari 2002, 15:10
Ik was vannochtend ff de thunder 50 aan proberen en ik vind het geluid echt super, super dynamisch. Beter dan zijn koch tegenhanger.
Nadeel vind ik dat je de eq en vooral de gain met de drie kanalen moet delen.
Ik ken niemand die op een Engl speelt dus mijn vraag is:

Heeft iemand ervaring met Engl versterkers?
Engl heeft geen dealers in NL, hoe moet het als je de buisjes wilt veranderen of je amp wilt laten maken?
Gaat het erg in de weg zitten dat je de knoppen moet delen?

LordRiffenstein
4 januari 2002, 15:31
Ja, ik gebruik al 1.5 jaar een Engl Savage en heb ook al een Screamer gebruikt. Savage is natuurlijk wel het topmodel maar de andere zijn ook ZEER goed. Ik dacht dat Feedback Engl-dealer was maar ban niet zeker. Ik heb mijn versterker in duitsland gekocht en nog geen probleem gehad ermee. Welke Engl je ook koopt, je hebt altijd een goeie.

Yoeri

Pee
4 januari 2002, 16:34
http://www.musik-produktiv.de is engl-dealer

poeyerke
5 januari 2002, 15:07
Ik heb een ENGL screamer combo. Ik vind hem super goed klinken.
Ik twijfelde bij aanschaf tussen een engl, koch of rivera. Ik heb gekozen voor de Engl vanwege het dynamische karakter en omdat ik hem mooier en robuster vind dan een vergelijkbare rivera en koch.

Dat je de eq moet delen vind ik geen probleem, voor mij moet een versterker simpel zijn en niet teveel poespas hebben.
Ook de gain knop is goed te doen als je eenmaal een goede instelling hebt, je kunt de gain instellen en met de twee master volumes de volumes regelen van je crunch en lead kanaal t.o.v. het cleane kanaal.

Wel wil ik nog een 2x12" cabinet hebben met Celestion Vintage 30 speakers.

Geen dealers in Nederland? Mijn lokale winkel is dealer, volgens mij Feedback ook, en zo heb je nog meer winkels in Nederland die Engl verkopen, dus dat moet geen probleem zijn. Overigens heb ik wel andere buizen in de Engl gezet omdat ik dan minder ruis had. Ik denk dat Engl sovteks gebruikt en die ruisen nogal veel.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poeyerke op 2002-01-05 15:09 ]</font>