PDA

View Full Version : Klein S-5 pickups



j3lt3
27 september 2010, 17:44
Na wat research en na wat demo's te hebben beluisterd ben ik van plan om de pickups uit m'n usa strat uit 93 te vervangen door Klein s-5 pickups. Ze hebben dezelfde scooped-midrange eigenschap als de Big Dippers van Fender, en dat spreekt me erg aan.

Het hele setje kost $180:http://www.kleinpickups.com/p-77-s-5-scooped-mid-range-stratocaster-pickups.aspx

Maar kant en klaar gewired is ook mogelijk: http://www.kleinpickups.com/p-155-s-5-scooped-mid-range-loaded-pickguard.aspx

Maar dat is dan wel $100 dollar duurder.

Twee vraagjes:
-Heeft iemand ervaring met deze pickups en het bestellen ervan?
-Is het niet al te moeilijk voor iemand die net z'n eerste effectsloop-pedaaltje heeft gesoldeerd om op eigen houtje de pickups te vervangen? Of is het verstandiger om de hele pickguard te kopen, waarop alles al gewired is incl. nieuwe pots. (+100$)

robostrat
27 september 2010, 21:16
Bestellen moet geen probleem zijn... eventueel zou je het ook nog via ebay kunnen proberen.

Als je kan solderen is het prima zelf te doen zou ik zeggen ....

MarkV
27 september 2010, 22:03
CTS pots en een goede capacitor doen erg veel voor je geluid. Als je toch gaat sleutelen, kan je het beste wat goede componenten bestellen en die er meteen inzetten (zelf, als je wat kan solderen) of die pre-wired kit nemen.

Persoonlijk ervaar ik het vervangen van de pots met goede bedrading en dergelijke praktisch hetzelfde als nieuwe pickups. Geluid leeft er echt van op!

snaarplukker
27 september 2010, 22:51
De demo's op internet klinken altijd veel mooier dan in het echt.
Luister voor de gein ook maar eens naar de demo's van GFS pickups (50 euro per setje).;)

VDB
28 september 2010, 11:52
Ik heb de S-5 pickups en '61 set gekocht rechtstreeks bij Klein.

De communicatie was perfect: snelle reacties, vriendelijk, ...

Levertijd was ongeveer 2-3 weken.

S-5 klinken eerder funky naar mijn gevoel en hebben geen hoge output.
'61 ers zijn voller en dikker van sound, gedragen zich goed voor crunchy rock sounds.

Momenteel heb ik de mix gemaakt van S-5 in neck en mid positie, de '61 in de brug.



Wat solderen betreft, zou ik je geen zorgen maken.

guitarkid
28 september 2010, 12:48
Is het niet al te moeilijk voor iemand die net z'n eerste effectsloop-pedaaltje heeft gesoldeerd om op eigen houtje de pickups te vervangen?

Ik kan het, nou, dan kan jij het ook !!! ;)
Zeker als je ook al effect-pedaaltjes o.i.d. hebt gesoldeerd!

Gr. C.

PS: wel even goed opschrijven waar wat aan vast zat voor je dingen los maakt!

j3lt3
28 september 2010, 21:47
Ik kan het, nou, dan kan jij het ook !!! ;)
Zeker als je ook al effect-pedaaltjes o.i.d. hebt gesoldeerd!

Gr. C.

PS: wel even goed opschrijven waar wat aan vast zat voor je dingen los maakt!
op zich kan ik wel prima solderen geloof ik, (mn looper doet het na 5 dagen nog!!) .
Maar wat markv zegt zit ook wat in:
CTS pots en een goede capacitor doen erg veel voor je geluid. Als je toch gaat sleutelen, kan je het beste wat goede componenten bestellen en die er meteen inzetten (zelf, als je wat kan solderen) of die pre-wired kit nemen.

Persoonlijk ervaar ik het vervangen van de pots met goede bedrading en dergelijke praktisch hetzelfde als nieuwe pickups. Geluid leeft er echt van op!

Als ik zo aan m'n pickup selector voel, is hij wel aan vervanging toe. (een mier zou 'm met gemak van stand 1 naar 5 kunnen bewegen.)
Maar aangezien ik niet precies weet welke componenten ik erin moet zetten en wat dat gaat kosten, neig ik meer naar de $100,- extra voor de pre-wired kit. Of zijn "goede" pots, selector switch, capacitor en cloth wire dusdanig goedkoop dat ik het beter zelf kan doen (om $100 te besparen)?

mesaman
28 september 2010, 23:52
S5 klinkt niet heel goed he,?
ik ben heel blij dat ik geen S5 heb! waarom zou je dat nu S5 willen hebben?

j3lt3
29 september 2010, 17:39
S5 klinkt niet heel goed he,?
ik ben heel blij dat ik geen S5 heb! waarom zou je dat nu S5 willen hebben?
Omdat wat ik heb gehoord van en over die pickups erg veel goeds is. Alle demo's op youtube, hoe gecomprimeerd het ook mag wezen, laten hele mooie eigenschappen horen van de pu's. Erg subtiele dingen, vind ik.

Maar jij hebt er slechte ervaringen mee?

mesaman
30 september 2010, 02:18
ik maakte ene grapje. als je S5 hebt (google/wikipedia) heb je iets niet op orde.
ik ken de s5 elementen totaal niet,maar vond het gewoon leuk om een beetje flauw te doen,ik had wel verwacht dat men wist waar ik over grapte.dit blijkt dus een misvatting van mijn kant te zijn.helaas van mij geen zinnige bijdrage aan je vraag/topic:ok:

j3lt3
30 september 2010, 19:01
jaaaaaa, op die fiets :P
Maar dat is van voor mijn tijd.

hoe dan ook, ik ga nu voor de gehele pickguard, geladen met de s5 pu's.