PDA

View Full Version : Rock improvisatie! (video)



rico91
27 september 2010, 16:46
heey people!
denk post hier maar eens even wat leuks neer.
ben nog nieuw hier op het forum, heb al even wat muziek beluisterd van andere. en dat klinkt echt te gek!
ben zelf beetje aan het proberen met muziek opnemen en video te gelijk.
heb een mooi video programmatje daarvoor en het werkt perfect.
oordeel zelf maar :D

http://www.youtube.com/watch?v=pp0OcwuOGZY

(weet iemand toevallig, hoe je die youtube filmpjes kan kopieeren zodat je ze hier kan bekijken zonder dat je doorgelinkt wordt naar youtube?)

lollol
27 september 2010, 17:10
Mooi muziekje, maar toch even wat kritiekpunten:
Het duurt erg lang voordat de solo komt
En de tweede gitaar is af en toe te opvallend waardoor je een beetje een rommeltje krijgt (zoals bij 0.55 - 1.02);)

Mr. Dynamite
1 oktober 2010, 15:36
Hey Rico,

Klinkt erg leuk hoor!
Mijn kritiek puntjes:
Evenals wat lollol zegt, soms klinkt het wel iets rommelig.
Ook zou ik, zeker van de rythem gitaar, wat aan je sound werken.
Maar dit vind jij misschien wel lekker klinken.

rico91
3 oktober 2010, 11:01
Af en toe hoor ik het ook een beetje. Maar als ik dan naar het geheel kijk, maakt het mij niet meer uit.
Het is ook maar een improvisatie die in 1 keer opgenomen is. Ben begonnen met de gitaar begeleiding. Daarna de bas. Daar moest ik dus echt een op oefenen, omdat ik de begeleiding gewoon geimprofiseerd heb. En wou de bas toch wel een beetje hetzelfde hebben.
Daarover weer de gitaarsolo.

Thnx voor de reacties!

grayfink
3 oktober 2010, 11:33
Gitaarsolo mag idd wat prominenter in de mix. :-)
Welke programma's gebruik je trouwens?

rico91
3 oktober 2010, 12:51
ik neem de video en geluid appart op.
voor geluid heb ik een recording boxje van line 6. toneport ux1.
daar zit software bij om het geluid af te stemmen enzo en effecten bij toe tevoegen, dat is gearbox zoals dat heet.
en voor het opnemen van het geluid gebruik ik live 8 van ableton.

voor de video gebruik ik een simpel digitaal cameratje, waarme je ook hd kan filmen. (niet met 60 fps, maar gewoon de resolutie).
en als laatste gegbruik ik magix movie maker 16 om de audio en video onder elkaar te zetten.
vanuit dat programma kan ik ook gelijk uploaden naar youtube, echt ideaal! :P

dit is voor mij de eerst keer dat ik het met deze combi allemaal opneem. dus te gelijkertijd ook een soort van test.

alle kritiek puntjes die ik hier krijg neem ik gewoon mee voor de volgende opname! ;)