PDA

View Full Version : Aansluiten Marshall 1960A cabinet.



TIMBER
27 september 2010, 14:57
Even een vraagje.

Had met een gitarist een discussie over hoe een Marshall 1960A cabinet aan te sluiten.
Zijn amp out kan op zowel 8 als 16 ohm worden ingesteld. Het cabinet kan je dus op 4 (mono), 8 (stereo) of 16 (mono) ohm zetten. Volgens hem moet het 16 op 16 zijn terwijl ik zeg dat hij de 16 out op de 4 ohm moet zetten. Er zitten namelijk 4 speakers in die hij dan op 4 x 4 instelt. Maar goed ik ben zelf een leek ok dat terrein, dus zeg het maar..!!

guitarguru
27 september 2010, 15:05
16 op 16 dus...

Baker
27 september 2010, 15:07
absoluut 16 op 16

B-stone
27 september 2010, 15:07
16 op 16 ohm. zeker weten, tenminste zo heb ik het

mijn gitaarleraar zegt bij cabs waar geen omhage op staat, gewoon proberen.
ik ben altijd bang dat mijn amp of speaker kast het dan begeeft, kan dit? als er gewoon geluid uitkomt, dat je trafo's snel slijten bijvoorbeeld. want ik heb bij hem gewoon geluid ;) of is het als het verkeerd is gewoon meteen pats boem uit?

alvast bedankt mede forumers :D

B-stone
27 september 2010, 15:08
16 op 16 dus...

en toen was ik dus nog aan het typen xD

TIMBER
27 september 2010, 15:09
Thanks..!! zoals ik al schreef ik ben een leek als het om electronica gaat.
Wellicht dat iemand het nog 1 maal kan uitleggen..;)

guitarguru
27 september 2010, 15:12
Thanks..!! zoals ik al schreef ik ben een leek als het om electronica gaat.
Wellicht dat iemand het nog 1 maal kan uitleggen..;)

Zie de impedantie FAQ!

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=92965

sjaak1990
27 september 2010, 17:56
16 op 16 ohm. zeker weten, tenminste zo heb ik het

mijn gitaarleraar zegt bij cabs waar geen omhage op staat, gewoon proberen.
ik ben altijd bang dat mijn amp of speaker kast het dan begeeft, kan dit? als er gewoon geluid uitkomt, dat je trafo's snel slijten bijvoorbeeld. want ik heb bij hem gewoon geluid ;) of is het als het verkeerd is gewoon meteen pats boem uit?