PDA

View Full Version : footswitch Blackstar HT 60



nak
27 september 2010, 09:03
Voordat de ht60 er komt wil ik alvast een switcher/router bouwen en heb dan wat info nodig.

Weet iemand welke type schakelaar er op de ht 60 footswitch zit.
latching (één trap=aan, nog een trap=uit) ook te herkennen aan een klikgeluid of
momentary(contact bij intrappen,loslaten is contact verbroken)

JTB
27 september 2010, 10:28
Blackstar is latching. Ik schakel zelf met een Nobels, da's wel heel fijn.

nak
27 september 2010, 10:59
Nobels??
Hoe werkt dat dan,
Kan dat zo aangesloten worden op de ht60?

JTB
27 september 2010, 11:02
nouja je hebt het over een router/swichter. De nobels is een switcher waarmee je latching (en ook momentary) switches via midi kunt schakelen. Maar ik begrijp uit je reactie dat je eigenlijk gewoon op zoek bent naar een doodnormale schakelaar om van kanaal te wisselen.

nak
27 september 2010, 11:20
Ehh, nou nee.
Probleem zit in een schakelaar te vinden die ingetrapt een ander kanaal kiest(OD2) en losgelaten weer terugschakelt naar de vorige kanaal(OD1).
Dit voor zeer korte solo's.

Met momentary schakelaars had ik eenvoudiger wat kunnen maken met wat digitale ic's zonder dat ik een dure midi toestand moet aanschaffen.
Met latching type wordt het wat moeilijker.

Vraag me wel af hoe de versterker geschakeld wordt, hopelijk zit er wat electronica in de footswitch.
Kan me anders niet voorstellen want met latching is het theoretisch mogelijk zowel
clean/od1/od2 tegelijk aan te schakelen, en dat kan natuurlijk nooit.
De andere schakelaars moeten toch op één of andere manier uit gaan als één van de ander kanaal schakelaars wordt ingetrapt.

JTB
27 september 2010, 13:18
Ehh, nou nee.
Probleem zit in een schakelaar te vinden die ingetrapt een ander kanaal kiest(OD2) en losgelaten weer terugschakelt naar de vorige kanaal(OD1).
Dit voor zeer korte solo's.

Met momentary schakelaars had ik eenvoudiger wat kunnen maken met wat digitale ic's zonder dat ik een dure midi toestand moet aanschaffen.
Met latching type wordt het wat moeilijker.

Vraag me wel af hoe de versterker geschakeld wordt, hopelijk zit er wat electronica in de footswitch.
Kan me anders niet voorstellen want met latching is het theoretisch mogelijk zowel
clean/od1/od2 tegelijk aan te schakelen, en dat kan natuurlijk nooit.
De andere schakelaars moeten toch op één of andere manier uit gaan als één van de ander kanaal schakelaars wordt ingetrapt.


dat hoeft zeker niet, mijn preamp schakelt steeds een gain stage aan of uit en die gooit ie gewoon bovenop elkaar. Dus je schakelt met de latching schakelaar niets anders dan een gain stage aan of uit.

nak
27 september 2010, 22:45
Maar als ik van OD2(hi-gain) naar clean wil, moet ik dan eerst de OD2 weer uittrappen en de clean weer intrappen?
Dat lijkt me toch zo onlogisch

JTB
28 september 2010, 10:17
zo werkt het bij mij wel, als ik van high gain naar helemaal clean wil moet ik 2 knopjes tegelijk inschoppen. Andersom ook. Nu heb ik dat via midi eenvoudiger opgelost...