PDA

View Full Version : 2e hands gitaar kopen



leont88
26 september 2010, 20:58
Hallo,

Ik ben dus van plan mijn eerste elektrische gitaar te kopen, ik speel nu akoestisch. Zelf zat ik te denken aan een vintage v100, het liefst 2e hands. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een 2e hands gitaar. Ohja ik heb geen bekende die gitaar speelt, dus vandaar de vraag op dit forum.

Mvg leon

Rooker
26 september 2010, 21:16
Ik denk dat er iets meer info nodig is.
Wat voor muziek houd je van?
Wat voor versterker heb je?
Wat is je Budget?

Denk dat je met antwoord op deze vragen al veel beter geholpen kunt worden:)

leont88
26 september 2010, 21:27
Ik denk dat er iets meer info nodig is.
Wat voor muziek houd je van?
Wat voor versterker heb je?
Wat is je Budget?

Denk dat je met antwoord op deze vragen al veel beter geholpen kunt worden:)

mijn muziek smaak is redelijk breed, ik luister veel naar rock, blues, raggae en metal.

Versterker heb ik ook nog niet. Zat zelf te denken aan een roland cube 20x of iets in die richting/prijsklasse.

budget: Met nieuwe spullen zat ik te denken aan max 500, maar liefst goedkoper, vandaar dat ik ook wil kijken naar 2e hands.

lollol
26 september 2010, 22:27
Ik zou gaan voor een Yamaha Pacifica, en houd marktplaats gewoon in de gaten;)

leont88
26 september 2010, 22:53
Ik zou gaan voor een Yamaha Pacifica, en houd marktplaats gewoon in de gaten;)

En waarom dan als ik vragen mag? Zelf lijkt een vintage v100 mij wel wat, hier lees ik veel goeds over en ja een lp model vind ik persoonlijk ook mooier.

groeten leon

Goeiemorgen
26 september 2010, 23:15
Vox VT 15 met Epiphone LP standaard.

Vox, goede beginners amp, Het is een modeling amp met een klein buisje, goed voor alle speel stijlen.

Epiphone LP standaard. een LP , een jack of all trades.

Deze zijn aardig waarde vast, goed te vinden in de 2ehands sector en ook zo weer te verkopen als je wilt stoppen.

Nieuw rond de 450 Euro in totaal

Morio66
26 september 2010, 23:20
Als ex Epi LP bezitter moet ik bekennen dat een Vintage er wel strak uitziet en een stukkie goedkoper is (dan een epi..)..
Gisteren wat Vintage guitaartjes bekeken bij Riedijk Muziek..
Netjes afgewerkt..
Waardevast is momenteel een ruim begrip overigens..
Probeer beiden eens uit..
Voor een knappe versterker ook zeker Marktplaats in de gaten houden..
En ook hier weer uitproberen welke sound bij je past..
Met E 500,00 moet je best wel een eind kunnen komen denk ik..

leont88
26 september 2010, 23:24
Vox VT 15 met Epiphone LP standaard.

Vox, goede beginners amp, Het is een modeling amp met een klein buisje, goed voor alle speel stijlen.

Epiphone LP standaard. een LP , een jack of all trades.

Deze zijn aardig waarde vast, goed te vinden in de 2ehands sector en ook zo weer te verkopen als je wilt stoppen.

Nieuw rond de 450 Euro in totaal

Naar de Epi lp standard heb ik ook gekeken, maar ik lees er veel over dat de vintage v100's niet onder doen en vaak zelfs beter zijn dan de huidige epi lp standards. Voordeel van een Epiphone is dan waarschijnlijk wel dat ze waardevaster zijn dan een vintage.

FruscianteFan
26 september 2010, 23:46
Als je toch tweedehands koopt, maakt dat weinig uit. Ik hoor ook alleen maar goede dingen over Vintage, al is het wel alweer een tijd geleden dat ik erop heb gespeeld. Ik denk dat de spullen die je al hebt uitgezocht, in principe prima gaan zijn voor wat je ermee gaat doen.

Duhsjaak
27 september 2010, 03:09
Hi Leont88
Ik volg je draad al even. Al een aantal leden hebben opgemerkt dat je niet echt duidelijk maakt hoe je tot je keuze voor Vintage bent gekomen. Echt belangrijk is dat misschien ook niet. Als je ze lekker vindt spelen en het klinkt mooi/is betaalbaar, dan is dat genoeg qua argumentatie.
Als je toch een LP kloon van Vintage overweegt, kijk dan ook eens of je op een Vintage AV1H kunt spelen. Lukt dat niet, PM me dan effe (effe is omgeving Amsterdam).
Ik ben nog steeds blij met die AV1H. Je kunt twisten of je die verandering bij de neck mooi vindt, maar handig is het wel dat je je duim kwijt kunt. Maar het belangrijkste onderdeel is dat ie traploos van humbuker naar single coil is te draaien. Ei van Columbus. Coil split met een potmeter dus, waardoor single coil/humbucker en alle standen er tussen in mogelijk zijn. Heerlijk geluid, Wilkinson hard ware en PAF elementen, vrijwel vlekkeloze afwerking en een prima prijs/kwali verhouding. Voor € 320,00 zou ik er morgen weer een willen hebben met 3 jaar garantie. Dit in tegenstelling tot 2e hands vanzelf.

Plaatje (helaas, als ik m draai is ie weg):

http://i839.photobucket.com/albums/zz313/Duhsjaak/Gitaren%202010/DSC03864.jpg

Prachtige creme binding langs hals en de binding langs de body heeft 3 ragfijne zwarte lijntjes. Ik ben niet altijd onder de indruk van looks. Ik speel ook Taraniki gitaren, maar deze AV1 vind ik heel mooi.

Laat je weten hoe je keus uitpakt? Have fun!!!
Vriendelijke groet Gus

ronald15
27 september 2010, 08:14
wat dacht je van deze http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/378662324-vintage-les-paul-gitaar.html?return=eJw1jVsOgjAQRfdiAp%2FQDppoCTG6k waqNBQ6YQafce9OfXzNPfeeZKzR5umNqskAgFmRs3Pb1z0zmrI cIrqpGO08MAZrmYoplF%2BlwB73t9DovKOGY1YddFYdcZGgJHR eQirwVwSW8PCCRzp19Pf5N4%2FJm5bRzb5N9k0QFOxUlegutFG wXSd1uApd%2FMT27DLYgAqOPhftEmSPlH5Djrg0KsdI3MbONVu l9ap%2BvQEi8Eh4&df=1&fta=eNotj2FugzAMhe8Safx2AoTgiCv0Cshtsi5agKgJlK3q3W fQ%2Flif%2FGy%2FZ8IOXxkNivURx41iFjajVBrFHgdZuTyUBa VNK4J1AW1KDLHgb0g2f7p8aIVbU8J5nfwj3GzcUYHqobbxB1tQ pgH7%2FcQtzIXu%2FkNB9JlrojXaJQdUVUrrAFVacrktzg8GpD xiNCgSbwgb2CVjjSK4M1%2FLKHVHVzJ6l7qX3l0bBlNLrYEBNL TU7bL1pqWGZ1rXGen78zleLksil8fo53v5Ou4DCz2KifbxsGQX d3oqFPQU9vKPm7CEgK%2F3%2Bw9Gb17o&fta_ind=2&fs=1

deze heb ik ook, fijne gitaar.

en als je dan nog een vox of roland cube hebt ben je klaar:cooler:

The Unforgiven
27 september 2010, 08:43
Zoiets: http://link.marktplaats.nl/381458938

Of, zoiets: http://link.marktplaats.nl/377141894

Als ik tijd had gehad om naar Lelystad te reizen had ik die onderste zelf opgehaald...