PDA

View Full Version : Cordial patchkabels



Izegrim
26 september 2010, 17:47
Wie heeft er ervaring met de CFI ('fair line') patchkabels van Cordial? Ik ben benieuwd of het kwalitatief goede kabels zijn in verhouding tot andere (duurdere) fabrikaten. Ik heb een paar kabeltjes waar ik weinig over kan zeggen omdat ik geen referentiekader heb. Nu wil ik er een paar extra aanschaffen, maar nu vraag ik me af of ik dan beter gelijk hele dure zou moeten gaan kopen of dat ik hiermee prima af ben. Ik zal ongeveer 5/6 pedalen in de chain zetten.

Nielsje
26 september 2010, 18:55
Zelf heb ik overigens een paar klotz patchkabels liggen (op mn board zelf lava), maar die klotz kabels zijn prima! en dat voor 7 euro per twee.

the sure thing
26 september 2010, 21:25
Ik denk dat Cordial en Klotz patchkabels helemaal OK zijn. Nadeel: ze zijn niet op maat te maken, toch? Lava en George L patchkabels zijn wel op maat te maken (zonder soldeerbout).

Izegrim
26 september 2010, 22:18
Klopt. Niet op maat te maken. Er zitten ook bijvoorbeeld geen Neutrik pluggen op maar Rean (subdivisie van Neutrik). Er staat niets over het type kabel op de kabels zelf, bijv. noiseless. En dus weet ik niet wat voor type kabel dit is. Er staat op 'Cordial Instrument Cable'.

the sure thing
27 september 2010, 08:54
Klopt. Niet op maat te maken. Er zitten ook bijvoorbeeld geen Neutrik pluggen op maar Rean (subdivisie van Neutrik). Er staat niets over het type kabel op de kabels zelf, bijv. noiseless. En dus weet ik niet wat voor type kabel dit is. Er staat op 'Cordial Instrument Cable'.Ik weet 99% zeker dat het gewoon OK kabeltjes zijn en, omdat ze zo kort zijn, je tone niet hoorbaar beinvloeden.

wireman
27 september 2010, 12:00
Lava +1
Geweldige patchkabels! Pluggen zijn 5,50 per stuk en kabel rond de 5,00 per meter. Kost iets meer, maar het klinkt oh zo goed.. Als het goed is, koop je dit ook niet regelmatig, dus even iets meer investeren is wel een aanrader! Dan weet je ook meteen dat het gewoon goed is!
Ik verbaas me erover dat mensen nog steeds hierop bezuinigen. Veel gitaristen zijn wel bereidt om veel geld uit te geven voor een waanzinnig pedaal omdat het zo goed moet klinken, maar doen dit dan tekort omdat ze K#tkabels tussen de pedalen hebben zitten. Resultaat: het klinkt alsnog nergens naar! Ik begrijp dat wel, maar ik snap het niet ;)



Zelf heb ik overigens een paar klotz patchkabels liggen (op mn board zelf lava), maar die klotz kabels zijn prima! en dat voor 7 euro per twee.

Izegrim
27 september 2010, 13:33
Lava +1
Geweldige patchkabels! Pluggen zijn 5,50 per stuk en kabel rond de 5,00 per meter. Kost iets meer, maar het klinkt oh zo goed.. Als het goed is, koop je dit ook niet regelmatig, dus even iets meer investeren is wel een aanrader! Dan weet je ook meteen dat het gewoon goed is!
Ik verbaas me erover dat mensen nog steeds hierop bezuinigen. Veel gitaristen zijn wel bereidt om veel geld uit te geven voor een waanzinnig pedaal omdat het zo goed moet klinken, maar doen dit dan tekort omdat ze K#tkabels tussen de pedalen hebben zitten. Resultaat: het klinkt alsnog nergens naar! Ik begrijp dat wel, maar ik snap het niet ;)

Je zult best gelijk hebben, maar ik heb dus geen idee hoe deze kabels zijn voor de prijs. Cordial is toch geen budgetmerk, maar ze hebben wel een budgetlijn. Ik hoef geen zuurstofvrij koper en vergulde pluggen en dan nog heb ik geen informatie over de kwaliteit van deze 'Fair Line'.

Is het gek dat ik het liefst kabels bij bestel die hetzelfde zijn als de kabels die ik al heb? Tenzij iemand nu opstaat en roept dat het rommel is, ga ik denk ik maar wat kabeltjes bij bestellen.

O ja, ze zijn niet op maat te maken maar wel in 15, 30, 60 en 90cm te bestellen.

Rutger Molenberghs
27 september 2010, 14:52
Niet op maat te maken is veel gezegd. Ik gebruik de laatste jaren enkel nog Cordial CIK 122 met Neutrik NP2(R)X pluggen. Toevallig bij uitgekomen en nooit meer achterom gekeken.
In het begin kocht ik kant-en-klare patchkabels (bekend onder de naam Cordial Pro Line), maar nu maak ik ze zelf. De kabel kost €0,66/m en de pluggen €2,39/stuk (recht) of €3,44/stuk (haaks). Da's net iets meer dan de helft van wat ze kant-en-klaar kosten én je kan ze op maat maken. Je moet er absoluut geen soldeerexpert voor zijn. Zelfs ik krijg die dingen in elkaar gezet. :crazyhappy:

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn kabels, dus voor mij zijn ze stevig genoeg. En qua geluid heb ik ook niks te klagen. Voor mij werkt deze combinatie gewoon.

wireman
27 september 2010, 16:48
Absoluut niet gek! Ik pretendeer ook echt niet dat ik het allemaal weet, maar als je op zoek ben naar goede patchkabels dacht ik.. tipje! De Lava's werken voor mij heel erg goed en ik verbaasde me over de sound. Daarmee zeg ik echt niet dat Cordials slecht of slechter zijn. Cordials wordt door heel veel gitaristen gebruikt en is absoluut geen budmerk!
Als je je goed voelt bij de Cordials en ze klinken tof, dan ben je gek als je doorzoekt naar wat anders. Als je iedereen op het forum moet geloven dan blijf je zoeken..
Als het voor jou werkt.. moet je ervoor gaan!!



Je zult best gelijk hebben, maar ik heb dus geen idee hoe deze kabels zijn voor de prijs. Cordial is toch geen budgetmerk, maar ze hebben wel een budgetlijn. Ik hoef geen zuurstofvrij koper en vergulde pluggen en dan nog heb ik geen informatie over de kwaliteit van deze 'Fair Line'.

Is het gek dat ik het liefst kabels bij bestel die hetzelfde zijn als de kabels die ik al heb? Tenzij iemand nu opstaat en roept dat het rommel is, ga ik denk ik maar wat kabeltjes bij bestellen.

O ja, ze zijn niet op maat te maken maar wel in 15, 30, 60 en 90cm te bestellen.

fuchs
27 september 2010, 17:17
Ik gebruik ze ook:

http://img203.imageshack.us/img203/12/pedalboard1u.jpg

Geen klachten.

FruscianteFan
27 september 2010, 17:28
Klopt. Niet op maat te maken. Er zitten ook bijvoorbeeld geen Neutrik pluggen op maar Rean (subdivisie van Neutrik). Er staat niets over het type kabel op de kabels zelf, bijv. noiseless. En dus weet ik niet wat voor type kabel dit is. Er staat op 'Cordial Instrument Cable'.
Zonder solderbout kun je ze niet inkorten nee, maar volgens mij kun je elke kabel met neutrik- of reanpluggen inkorten. Ik zou het niet graag moeten doen vlak voor een optreden, maar het is écht niet moeilijk.

Fuhgawz
27 september 2010, 17:44
Die Cordial kabels en REAN pluggen zijn prima joh. Absoluut niks mis mee. Op mijn board gebruik ik wel George L omdat die pluggen zo lekker klein zijn, maar ik heb al eeuwen twee Cordial patchkabels die ik gebruik als ik iets extra's wil aansluiten. Die dingen zijn echt stevig en "klinken" prima. Daarmee bedoel ik dat het geluid er niet ineens van verandert wanneer ik ze aansluit. Niet te lang over denken, gewoon kopen.

Izegrim
28 september 2010, 11:32
Super! Ik heb er een zooi bijbesteld. Overigens heb ik Cordial gemaild over het type kabel wat gebruikt wordt. Dit is (een deel van) het antwoord:


The CFI_RR patch cables are made in our China production.
Therefore the bulk ware isn`t mentioned in our catalogue, because it is a kind of duplicate from our bulk ware made in Germany.
In this case it is a form of CIK 122 (please find enclosed a datasheet. The dates are very similar to CIK 122).

De CIK 122 is een uitstekende kabel die ik al langer als gitaarkabel heb. Ik ben gerust. Bedankt voor jullie input en misschien hebben anderen er ook wat aan.

Cheers! :)