PDA

View Full Version : Dan Armstrong "Green ringer" octave pedal



SoloGoof
26 september 2010, 17:44
Beste forumgenoten,

Heeft iemand ervaring met dit pedaaltje?

Ik zou hem graag eens willen testen, maar vindt nergens een winkel die hem verkoopt.

Weten jullie ergens een winkel die Dan Armstrong verkoopt?
Liefst ergens in Vlaams-Brabant.

Ik zoek geen clones...

Groeten :rockon:

Fuhgawz
28 september 2010, 12:23
Dat ding wordt toch al eeuwen niet meer gebouwd joh. En de originelen waren niet eens pedaaltjes, maar doosjes die je rechtstreeks in je gitaar plugt. Check: http://www.effectsdatabase.com/model/danarmstrong/greenringer

Ik wens je in ieder geval veel succes met het vinden van een origineel om te lenen en vervolgens nog een om te kopen als het bevalt. Het zal niet eenvoudig zijn.

peter_heijnen
28 september 2010, 14:24
Als je het origineel echt niet kunt vinden en helemaal vertijfeld bent, is er ook nog deze optie om zelf in elkaar te knutselen: http://www.buildyourownclone.com/armstrongtwin.html

In nederland te krijgen bij de gier, wie weet heeft ie er eentje afgebouwd liggen om te testen.

Dirk_Hendrik
28 september 2010, 14:58
Hij zoekt geen clones Peter ;)
en daarmee helemaal +1 voor Fuhgawz reactie. Wat de TS zoekt bestaat niet als pedaal, laat staan nieuw in een winkel.

Swoon
1 oktober 2010, 09:14
In nederland te krijgen bij de gier, wie weet heeft ie er eentje afgebouwd liggen om te testen.

Ik bouw zelf fx, en heb er al een paar gemaakt.
Ik vind dit een super geinig effect. Het vergt een beetje oefening. Zoals vele analoge octavers werkt dit pedaaltje het best met de neck pickup, rond de 12e fret.

Ik ben absoluut fan :) Ik gebruik hem voor solo's met of zonder Drive/Fuzz er voor...


en de rest zit op het randje van spam.

Swoon
1 oktober 2010, 13:41
Ik bouw zelf fx, en heb er al een paar gemaakt.
Ik vind dit een super geinig effect. Het vergt een beetje oefening. Zoals vele analoge octavers werkt dit pedaaltje het best met de neck pickup, rond de 12e fret.

Ik ben absoluut fan :) Ik gebruik hem voor solo's met of zonder Drive/Fuzz er voor...


en de rest zit op het randje van spam.


Sorry mods,

Het was echt niet mijn bedoeling te verkopen. Ik bouw nl. voornamelijk voor vrienden en mezelf ALS hobby.

Ik wou de op gewoon er op attent maken dat ik hem meer info inzake zelfbouw kan verschaffen (schema's, tips...) indien hij toch zou overwegen eentje te bouwen. De originele Green ringers zijn heel moeilijk te vinden.

Ik wil absoluut niemand tegen de borst stoten... maar ik vond de moderatie toch nogal een ietsie pietsie kort door de bocht. Van mij mag de link naar mijn pagina zonder problemen verwijderd worden. Maar de op mag me altijd pm'en met technische vragen ivm Green Ringers.

Mvg,

Stefan