PDA

View Full Version : Daybroke - SABOTAGE



Amp
26 september 2010, 16:36
Hallo allemaal! Ik post niet zo veel op dit forum, lees het wel zeer regelmatig.. Ik wilde jullie onze nieuwe videoclip toch niet onthouden.. Het is natuurlijk je reinste spam, maar goed, daar is dit forum ook voor bedoeld als ik het goed begrijp :)

Check hier op YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=lgIiZeZb2nk) de nieuwe spectaculaire videoclip "SABOTAGE" van mijn band Daybroke. De clip is gemaakt door Tim Smit, bekend van "What's in the box?".

Wij zijn zelf enorm trots op de clip, benieuwd wat jullie vinden!

Megadeth22
26 september 2010, 16:51
Supertoffe muziek & clip! :ok:

Bjorb
26 september 2010, 17:09
Vet!
Wie ben jij?

Amp
26 september 2010, 22:15
De gitarist met het witte hemd en de zwarte Tele Deluxe..
Dank voor de complimenten!

marc_o
26 september 2010, 22:33
Hey, dat klinkt te gek.
Ik zat vandaag nog een artikel over jullie te lezen in de Gitarist.
Erg leuke clip trouwens...sound doet me ergens denken aan The Foo Fighters, lekker de gang erin en houden..succes!

rocker_71
26 september 2010, 22:34
Super clip!!
(alleen de helicopter op 2:08 had ik dan weer niet zo gedaan)

Jullie stonden ook in de Gitarist van deze maand, dus mijn interesse voor Daybroke was meteen gewekt. ;)
Ook de rockumentary vind ik grote klasse! Echt super gedaan.

Keep on rockinī! :rockon:



EDIT en nu graag even vertellen hoe dat riffje gaat, want ik kom er niet uit....
of sta je in Eb gestemd en is het een C# B riff...

Arvoitus
26 september 2010, 23:13
(alleen de helicopter op 2:08 had ik dan weer niet zo gedaan)
Of die Groene auto op 1:22. Maarja, het is maar een videoclip.
Ontopic: Zeer coole muziek! En ik vind de clip ook supertof gemaakt, daar moeten zeker wat uurtjes in gestoken zijn,

Ik ga onze bands programmeur maar eens tippen op jullie gave band.

Amp
27 september 2010, 00:08
Nogmaals dank allemaal!

@rocker_71: we staan inderdaad gestemd in Eb (eigenlijk bij dit nummer in drop C#), en de riff is dan C# B met een losse C#-snaar erbij.

@Arvoitus: programmeurs tippen mag altijd! :)

marc_o
27 september 2010, 11:47
Je collega speelt op de Diezel VH 4, en dat is goed te horen, kanaal 3 is zeer herkenbaar, prachtig.
Waar speel je zelf op?

TimoSomers
27 september 2010, 17:31
Belachelijk vette clip, en de muziek mag er ook wezen!

ErikE
27 september 2010, 21:53
Hey, jullie stonden afgelopen weekend voor ons op Mugfest toch?

Klonk erg lekker hoor, coole over-the-top clip ook dit! :ok:

Amp
28 september 2010, 00:34
Je collega speelt op de Diezel VH 4, en dat is goed te horen, kanaal 3 is zeer herkenbaar, prachtig.
Waar speel je zelf op?

Tom speelt inderdaad op die Diezel, ik speel zelf over een relatief superonbekende top, een Carlsbro 100TOP. 4 x EL34 buizenbak uit 1977 met Partridge transformators. Een beetje Hiwatt-like dus. Heb ik ooit wel een uitgebreide post over op Gitaarnet geplaatst.

Amp
28 september 2010, 00:35
Hey, jullie stonden afgelopen weekend voor ons op Mugfest toch?

Klonk erg lekker hoor, coole over-the-top clip ook dit! :ok:

Klopt! Dank voor het compliment!

marc_o
28 september 2010, 11:42
Tom speelt inderdaad op die Diezel, ik speel zelf over een relatief superonbekende top, een Carlsbro 100TOP. 4 x EL34 buizenbak uit 1977 met Partridge transformators. Een beetje Hiwatt-like dus. Heb ik ooit wel een uitgebreide post over op Gitaarnet geplaatst.


Blijf je daar ook op spelen, in het geval dat je het druk krijgt met de band? Lijkt me pittig om op korte termijn te vervangen, of heb je een goede back-up?

pupanus1
28 september 2010, 11:55
Erg lekker nummer inderdaad, clip vind ik het concept erg tof alleen de afwerking mist nog wat. Je ziet te overduidelijk dat het animatie is, het licht klopt vaak niet waardoor je echt ziet dat het erin geanimeerd is. Dat is wat jammer, maar het concept is erg vet. Geld niet voor alle animaties trouwens sommige zijn wel echt heel goed.

Riky
28 september 2010, 12:01
Gaaf hoor! Erg toffe clip ook.

Is er bewust gekozen voor het net niet realistische effect?
Er is zo te zien veel tijd in gestoken en op sommige punten is wel duidelijk te zien dat het niet echt.
Dit maakt het zeker niet minder vet, want het heeft wel iets, maar ben benieuwd of dit bewust is of dat de makers gewoon niet beter kunnen laat maar zeggen;)

Vind hierdoor namelijk de clip wel een eigen stijl hebben. Doet me denken aan Tony Hawk Underground 2.

Ja gaaf! Past goed bij de muziek.

EDIT: ik zie nu dat papanus het ook aankaartte:)

Amp
30 september 2010, 09:48
Blijf je daar ook op spelen, in het geval dat je het druk krijgt met de band? Lijkt me pittig om op korte termijn te vervangen, of heb je een goede back-up?

Dat is in principe wel mijn bedoeling, ik vind het een heerlijke versterker! Ik zou wel een keer een Hiwatt Custom 100 als backup willen, of NOG een 100TOP, maar die ga ik vast niet vinden.

Inderdaad zou het lastig zijn als ie de geest zou geven.. Ik heb een Vox AC30-6TB als backup. Wel een behoorlijk ander geluid natuurlijk, maar ik kan er ook goed mee uit de voeten, zeker als ik niet de combo-speakers gebruik, maar een losse kast.

marc_o
30 september 2010, 10:45
Dat is in principe wel mijn bedoeling, ik vind het een heerlijke versterker! Ik zou wel een keer een Hiwatt Custom 100 als backup willen, of NOG een 100TOP, maar die ga ik vast niet vinden.

Inderdaad zou het lastig zijn als ie de geest zou geven.. Ik heb een Vox AC30-6TB als backup. Wel een behoorlijk ander geluid natuurlijk, maar ik kan er ook goed mee uit de voeten, zeker als ik niet de combo-speakers gebruik, maar een losse kast.

HiWatt is inderdaad ook erg lekker, heb er een aantal jaar op gespeeld, lekker rechttoe-rechtaan, en zoals je zegt heeeel anders dan een VOX. In jullie bandgeluid heb je iets meer " grit" nodig die je in een HiWatt of goede Orange bijvoorbeeld eerder gaat vinden. Is Diezel niets voor jou? Er is een nieuwe uit...de Schmidt, echt een wereldversterker. Meer vintage dan wat ze normaal maken.

Mufftin
30 september 2010, 16:39
aah eindelijk een Nederlandse band die 3d in de clip gebruikt!

Mufftin
30 september 2010, 16:42
ik denk wel dat er echt gekozen is voor het semi-realistische effect aangezien de man van de clip Tim Smit is, die kan heerlijke effecten maken op de computer

nielsnielsniels
1 oktober 2010, 19:38
Mag ik dan vragen waarom er zoveel tijd word gestoken in een videoclip tegenwoordig? Is dat nog iets omdat iedereen is opgegroeid met MTV want ik zie het nut er niet van in, persoonlijk krijg ik het idee dat mensen zoveel tijd in een clip steken met gelimiteerd publiek ( Youtube/bandsite etc. ) om de muziek wat 'draagbaarder' te maken. Want, correct me if I'm wrong, is er niet veel meer tijd gestoken in de clip dan het in het liedje? Mijn idee is dat als de muziek goed genoeg is er niet nodigheid is voor een videoclip.

En wat het liedje betreft, het klinkt professioneel maar qua compositie vind ik redelijk saai. Niet echt iets gedurfd, niets nieuws. Zang vind ik zelf een hoog Nickelback gehalte hebben, vooral omdat er veel achtergrond zang in zit waardoor het een beetje 'cheesy' word. Ik vind het na 5 keer luisteren ook niet echt catchy.

Rinze
1 oktober 2010, 20:31
Dat is in principe wel mijn bedoeling, ik vind het een heerlijke versterker! Ik zou wel een keer een Hiwatt Custom 100 als backup willen, of NOG een 100TOP, maar die ga ik vast niet vinden.

Inderdaad zou het lastig zijn als ie de geest zou geven.. Ik heb een Vox AC30-6TB als backup. Wel een behoorlijk ander geluid natuurlijk, maar ik kan er ook goed mee uit de voeten, zeker als ik niet de combo-speakers gebruik, maar een losse kast.

Volgens mij heeft een forumlid net een broertje van je versterker gekocht: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=139578

Riky
2 oktober 2010, 17:42
Mag ik dan vragen waarom er zoveel tijd word gestoken in een videoclip tegenwoordig? Is dat nog iets omdat iedereen is opgegroeid met MTV want ik zie het nut er niet van in, persoonlijk krijg ik het idee dat mensen zoveel tijd in een clip steken met gelimiteerd publiek ( Youtube/bandsite etc. ) om de muziek wat 'draagbaarder' te maken. Want, correct me if I'm wrong, is er niet veel meer tijd gestoken in de clip dan het in het liedje? Mijn idee is dat als de muziek goed genoeg is er niet nodigheid is voor een videoclip.

En wat het liedje betreft, het klinkt professioneel maar qua compositie vind ik redelijk saai. Niet echt iets gedurfd, niets nieuws. Zang vind ik zelf een hoog Nickelback gehalte hebben, vooral omdat er veel achtergrond zang in zit waardoor het een beetje 'cheesy' word. Ik vind het na 5 keer luisteren ook niet echt catchy.

Mtv en Tmf zijn nog steeds erg populaire zenders hoor! Ook youtube is een erg gemakkelijke, snelle en goedkope manier om erg veel mensen te bereiken. Over een toffe clip wordt gesproken (zat voorbeelden van) en dat wil je natuurlijk als band. Een goed nummer wordt met een goede clip nog veel beter (vooral in commercieel opzicht). Ik durf dus echt wel met zekerheid te zeggen dat een toffe clip ook in deze tijd nog erg veel nut heeft.