PDA

View Full Version : Case voor 2x12 cab



RedBuell
26 september 2010, 16:33
Ik ben de laatste tijd toch wat meer met m'n spullen op pad geweest, ivm de tijd voor het opbouwen en afbreken tussen 2 bands helpen bandleden met minder spullen en vrienden ff een handje mee met slepen.

De meesten hebben een biertje op en stoten dan sneller ergens tegen aan en zoals afgelopen week moesten we ook nog door de regen. Ik wil dus een case hebben voor mijn 2x12 genzbenz g-flex cab. Zodat ook de cab op het podium op die case kan staan, dus wil ik geen hoes.

Ik zag een case op de Gator site maar daar past mijn cab niet in. Heeft iemand tips voor een betaalbare case? Ik wil er voor mijn 5150 ook een dus tips voor zo'n case zijn ook welkom.

Thiez
26 september 2010, 16:44
www.thomann.de hier bouwen ze flightcases op bestelling. kun je de afmetingen doorgeven. zitten rond de 200 euro geloof ik dus dat valt opzich wel mee.

jerome
26 september 2010, 18:37
Hé Dario, misschien een idee om een paar zware "heavy duty" hoezen te kopen?
Flightcases zijn gelijk zo groot en zwaar...

casper innosence
26 september 2010, 19:19
casecompany.nl heeft een mooie stolpcase voor mn amp gemaakt, niet duur. Wellicht t kijken waard..

Misery Signals
26 september 2010, 19:50
Die van Case Company zijn goedkoper dan 200 en zijn nog eens 1 cm dik qua hout. Thon cases van Thomann maar 7mm dacht ik.

Mooi afgewerkt die CC cases!!
http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC04599.JPG

MS

RedBuell
26 september 2010, 20:06
Hé Dario, misschien een idee om een paar zware "heavy duty" hoezen te kopen?
Flightcases zijn gelijk zo groot en zwaar...

Hey Jeroen..., het ziet er naar uit dat we verder gaan. Afgelopen donderdag in de kroeg tijdens de kermis gespeeld en iedereen was weer laaiend enthausiast en ze hadden het al over het uitbreiden van de setlist......

Ik zat weer met het probleem dat die kast op de grond stond, met m'n kont tegen de top en het geluid onder me door, het was een heel klein podiummetje en tijdens higway en rock 'n roll stonden we met z'n 7'en op het podium. Met zo'n case kan ik het hele spulletje erop zetten dan hoor ik mezelf ook wat beter.



PS we moeten ff die buellband een schopje onder de reet geven.

jerome
26 september 2010, 23:53
Goeie actie Dario, doorknallen met die band!
Zo'n goeie band, zonde om alleen maar een gelegenheidsband te laten zijn!
En dat geldt inderdaad misschien ook wel voor de Buellband...
Daar moeten we het nog maar eens over hebben...;)

En tja als je toch een verhoging nodig hebt voor je cab, dan heb je inderdaad meer aan een flightcase dan aan een hoes

Lexvandoef
27 september 2010, 10:06
pssst, mijn sigje... ;)

En nu zonder spam, flightcases zijn echt superhandig, heeft mijn gear goed beschermd, maar ik vond ze toch te zwaar en onhandig worden.

RedBuell
27 september 2010, 13:57
Goeie actie Dario, doorknallen met die band!
Zo'n goeie band, zonde om alleen maar een gelegenheidsband te laten zijn!
En dat geldt inderdaad misschien ook wel voor de Buellband...
Daar moeten we het nog maar eens over hebben...;)

En tja als je toch een verhoging nodig hebt voor je cab, dan heb je inderdaad meer aan een flightcase dan aan een hoes

Waarschijnlijk moet alleen de zanger die alive zong nog even overtuigd worden... de zangers...... tja dat is de kers op de taart als ze af en toe eens zin en tijd heeft om een nummertje mee te doen :sssh:

the sure thing
27 september 2010, 21:56
Heb je mensen die je spullen voor je sjouwen (en vervoeren): ga dan voor de flightcase.

Sjouw (en vervoer) je zelf je spullen: ga voor goede hoezen.

Oplossing voor: jezelf slecht horen omdat de amp "onder je door" staat te blazen: koop (en monteer) een beamblocker.

RedBuell
29 september 2010, 11:14
Dat is het eigenlijk nou juist, de rest van de band helpt, een vriend of kennis die in de buurt staat helpt, er is altijd wel iemand die een handje wilt helpen en vaak moet alles snel weer weg voor de volgende band, meestal heeft iedereen wel een slokkie op, vooral tegen de tijd dat we klaar zijn.

Ik heb zelf ook al een paar keer tegen de deurpost aan gezeten met mijn top dus heb ik liever iets wat behoorlijk hufter proof is.