PDA

View Full Version : Fender combo zingt rond zonder gitaar.



Toaster
26 september 2010, 15:47
Hi,

Mijn Fender Pro Reverb maakt een soort van rondzoemend geluid als ik de volumeknop voorbij de 5 zet. Klinkt eigenlijk alsof je gitaar begint rond te zingen. Hij maakt dit geluid ook als je geen gitaar hebt ingeplugd.

Betekent dit nieuwe eindpitten?


Alvast bedankt voor de reacties!

Aca Ilic
26 september 2010, 15:53
het kan zijn dat je reverb knop op maximaal staat...

Toaster
26 september 2010, 16:10
nee die is dicht

Chris Winsemius
26 september 2010, 16:42
Even checken of je toevallig geen microfonische preampbuizen hebt, met potlood er tegen aan tikken maakt dat wel duidelijk (regelaars niet dichtdraaien dan).

succes!

cluseau
26 september 2010, 22:51
Betekent dit nieuwe eindpitten?
Kans is zo goed als uitgesloten, eerder denk ik aan een capacitief arme voedingselko of in geringe mate aan een prebuisje. Als je een send/return hebt kan ook daar heel goed het probleem zitten.

Frans.

Frits van Mourik
27 september 2010, 00:08
Mij overkwam laatst iets vergelijkbaars in een Fender-combo; bleek uiteindelijk een keramisch c'tje te zijn. Middels de satépen-methode getraceerd.
Dat gaf me 'n geheel nieuwe invulling van het begrip "condensator-microfoon"... :dontgeti:

Mr.Jay
27 september 2010, 09:28
chopstick mic ...?

Mr.Jay
27 september 2010, 09:32
Ik verwacht ook eerder een microfonisch preampbuisje op V1/2 of V4 dan een eindbuis.
Dat laatste uit zich in trillingen/rammel op bepaalde noten (of uit zichzelf al in extreme gevallen) en niet zozeer in een "fluit/piep/zoem".
Wat wel nog kan zijn, dat heb ik in ouwe Fenders al eerder meegemaakt, een slecht bypasselcootje.
Verder in jouw Bf niks vervangen wat niet echt noodzakelijk is mijn advies als je gaat voor toon. Komt betrouwbaarheid mee om de hoek kijken dan is het verstandig om met name alle buizen/elco's e.d. toch even goed te laten nakijken.