PDA

View Full Version : Gezocht: Goede gitaarreperateur omgeving Rotterdam



TDZH
26 september 2010, 13:38
Hallo,

Ik heb de nek pickup van mijn Gibson SG Std uit zijn vakje geschoeft, alleen nu is het probleem dat ik hem er niet meer in terug krijg. Wanneer ik aan de schroeven draaide ging het ding wel naar onderen, maar bleef de pickup (Met cover) achter de slagplaats hangen, steeds aan een andere kant. Zelfs toen ik op mijn allervoorzichtigst probeerde om hem er precies, aan beide kanten geleik, in te stoppen bleef het ding nog haken.
Daarna haalde ik de schroeven die de pickup vasthouden er in hun geheel uit, om te kijken of de pickup sowieso nog in z'n vakje paste, maar zelfs toen kreeg ik hem er nog niet netjes in. Ik denk dus dat er op een of andere manier iets verbogen is aan mijn slagplaats of misschien de pickup-cover, maar ik kan er zelfs niks aan zien.

Nou zou ik misschien met hulp van forumleden hier er iets aan kunnen doen, maar ik moest mijn SG, die nog vrij nieuw is, sowieso nog een professioneel laten afstellen en ik wil ook de gitaar uitgerust hebben met 0.11 snaren.

Naar de gitaarboer dan maar, alleen ken ik er bijna geen. De enigste winkels waar ik regelmatig kom zijn Feedback (Waar ze het vervangen een nieuwe topkam voor mn Strat al te veel moeite vonden) en Peter Verspuy, waar ik verder geen ervaring mee heb wat betreft reperaties en The House Of Music, wat ik een hele fijne winkel vind maar die alleen wel vrij ver weg van huis ligt.

Om een heel lang verhaal kort te maken: Wat is een goeie, niet al te dure, gitaarman in Rotterdam, of daar in de buurt? (Bij voorkeur onder de stad, bijvoorbeeld Spijkenisse.)

Groeten, Tomas.

geert1976
26 september 2010, 13:46
Neem contact op met Willem Aupperlee in Ridderkerk, die kan behoorlijk goed overweg met Gibsons en heeft redelijk prijzen.

http://www.aupperlee-guitarcustomizing.com

universe777
26 september 2010, 13:51
Dick Noordijk in Hellevoetsluis.
Heeft voor gibson gewerkt en doet een heleboel voor vrij bekende spelers.
Echt klasse.

PM eventueel voor z'n nummer.

TimS
26 september 2010, 14:03
De Gier zit in Schiedam, ook redelijk in de buurt

stratestic
26 september 2010, 14:04
De Gier gitaarbouw in Schiedam kan je zeker helpen.

www.degiergitaarbouw.nl

Bovendien niet heel ver van metro station Vijfsluizen.

umut
27 september 2010, 14:57
kan je hem niet laten maken bij de feedback

universe777
27 september 2010, 15:11
kan je hem niet laten maken bij de feedback
Zou ik ECHT niet doen...

marhoog
27 september 2010, 15:27
Tegenwoordig werkt Len Ruygrok bij Feedback... heeft ook de reparatie afdeling van Max Guitar gerund en een tijdje voor zich zelf gewerkt.. Als hij de reparatie voor je doet bij Feedback dan zou ik me geen zorgen maken.


Zou ik ECHT niet doen...

universe777
27 september 2010, 15:30
Okay, das inderdaad beter dan in het verleden.

Ik heb al wat drama's meegemaakt daar.

Mitch
27 september 2010, 16:07
De Gier, Noordijk, evt. Vox Humana in volgorde van vertrouwen.

G.G.
27 september 2010, 21:38
De Gier, Noordijk, evt. Vox Humana in volgorde van vertrouwen.

Sluit ik me volledig bij aan. Van de Gier (tussen Schiedam en Rotterdam) en Vox humana (vlaardingen) heb ik zat vakkundige dingen gezien.

tillens
27 september 2010, 21:59
Ad Vermeer... zit op de oostzeedijk ( das tegenover het excelsiorstadion, als ik het goed heb) vakkundige vent, aardig geprijsd..

TDZH
29 september 2010, 13:55
Zo, gitaar net afgeleverd bij de Gier in Schiedam, nog geen tien minuten van mijn huis. Ze gaan het halselement terugplaatsen en alles even goed afstellen.
Over anderhalve week kan ik hem weer op komen halen.

Rom
21 november 2010, 16:07
Tegenwoordig werkt Len Ruygrok bij Feedback... heeft ook de reparatie afdeling van Max Guitar gerund en een tijdje voor zich zelf gewerkt.. Als hij de reparatie voor je doet bij Feedback dan zou ik me geen zorgen maken.

Mijn ervaring is niet zo best met Len...de Gier of Voxhumana zou mijn keuze zijn.