PDA

View Full Version : Gypsy Pickboy plectrum



Guitarratje
26 september 2010, 13:22
hallo,
Ik ben pas begonnen met Gypsy gitaar te leren spelen, maar heb nog nooit met een plectrum gespeeld. Mijn vraag. Ik heb een Pickboy plectrum gekocht maar weet niet wat de achterkant of voorkant is van zo'n ding.

Aan een kant zit een gewone uitholling, aan de andere loopt zo'n krom "kanaaltje".
Wat is de duimkant?

En als iemand nog tips heeft in verband met de Upstroke; ik blijf haken...

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

aaronstonebeat
26 september 2010, 23:55
Ik vermoed dat het kanaaltje voor de wijsvinger is.

Ik houd een plectrum zo dat het naar beneden en naar boven dezelfde hoek met de snaren maakt. Laatste kootjes van duim en wijsvinger tegen elkaar maar ze staan 180º tov elkaar. Plectrum daar recht tussen zodat het een klein beetje uitsteekt. Van voor gezien maakt het plectrum dan een hoek van zo'n 30-45º tov de snaren; verder staat het plectrum loodrecht op het vlak van de snaren.

Guitarratje
28 september 2010, 16:46
Ik vermoed dat het kanaaltje voor de wijsvinger is.

Ik houd een plectrum zo dat het naar beneden en naar boven dezelfde hoek met de snaren maakt. Laatste kootjes van duim en wijsvinger tegen elkaar maar ze staan 180º tov elkaar. Plectrum daar recht tussen zodat het een klein beetje uitsteekt. Van voor gezien maakt het plectrum dan een hoek van zo'n 30-45º tov de snaren; verder staat het plectrum loodrecht op het vlak van de snaren.


Bedankt voor je antwoord. Ik had hem dus inderdaad eerst verkeerd vast. Gisteren heb ik het aangepast en hou hem nu precies zoals jij het hier beschrijft.
Blij dat ik dit nu ook bevestig zie voordat ik weer ga twijfelen.

Nogmaals bedankt, aaronstonebeat.

Groeten,
Guitarratje