PDA

View Full Version : Constant Sorrow op mijn nieuwe Resonator



hendrix2
26 september 2010, 13:07
http://www.youtube.com/watch?v=ZaC4uv259ZI

Poging om dit nummer tot een goed einde te brengen. Het is helemaal niet perfect en nog niet altijd even zuiver, maar al bij al ben ik wel tevreden.

Speel eigenlijk maar sinds vorige week met een slide en da's niet zo evident blijkt nu :p

govertguitar
26 september 2010, 15:13
klinkt lekker :p:strat:

pasqual
26 september 2010, 22:44
klinkt goed, zeker als je beschouwt dat je pas een weekje met de slide aan het stoeien bent. ik ben ook pas ( serieus ) bezig met de slide. ik speel alleen niet met open stemming maar met standaard stemming omdat ik alles op één gitaar wil kunnen doen. heeft natuurlijk z'n voordelen maar ook nadelen. het soort muziek wat jij hier speelt moet natuurlijk met een open stemming. het gaat je eigenlijk best wel goed af. en inderdaad een mooi geluidje wat er uit die gitaar komt.

groeten Pasqual.

Duhsjaak
3 oktober 2010, 04:07
Hi
Voor mekaar hoor! Mooi geluid, goe (heb B vrienden - dit is mijn poging tot inburgering) gespeeld vriend.
Had alleen ook graag iets meer resonator in beeld gehad, maar je kunt niet alles hebben hè?
Als je interesse hebt in een aantal gitaar besparende alternatieve stemmingen, zend dan even een PMmetje. Alhoewel je tegenwoordig op het net al een aardig eind komt, heb ik ooit een verzameling van de meest praktische gemaakt.
Petje af.
Vriendelijke groet Gus

wodkabier
5 oktober 2010, 17:37
Jo. eindelijk iemand die de roots van het gitaarspel weet te benaderen. heel mooi.

hendrix2
5 oktober 2010, 21:58
Hi
Voor mekaar hoor! Mooi geluid, goe (heb B vrienden - dit is mijn poging tot inburgering) gespeeld vriend.
Had alleen ook graag iets meer resonator in beeld gehad, maar je kunt niet alles hebben hè?
Als je interesse hebt in een aantal gitaar besparende alternatieve stemmingen, zend dan even een PMmetje. Alhoewel je tegenwoordig op het net al een aardig eind komt, heb ik ooit een verzameling van de meest praktische gemaakt.
Petje af.
Vriendelijke groet Gus
Thanks. Ik hou me voorlopig op open G en open D en occasioneel eens CGEGCC. Binnenkort ga ik wat delta blues opnemen en zal de resonator meer in beeld brengen :)

Jo. eindelijk iemand die de roots van het gitaarspel weet te benaderen. heel mooi.

Thanks voor het mooie compliment.

Riky
14 oktober 2010, 10:20
Mega tof geluid.
Dit zijn echt van die gitaar dingen die je prima kunt gebruiken als er weer eens iemand vraagt: "Ah toe, speel eens een stukje"
Alleen daarom zou ik al willen dat ik het kon;)

Ja gaaf heb er met plezier naar geluisterd!

charles
14 oktober 2010, 16:41
Dat klinkt heel mooi! Strakke ritme, en mooi gespeeld met de slide. Die volle barre slides klinken echt goed - prachtig geluid.

Al heel lang een resonator wilde kopen - en dit is precies waarom, gewledige klank.

hendrix2
14 oktober 2010, 18:58
Mega tof geluid.
Dit zijn echt van die gitaar dingen die je prima kunt gebruiken als er weer eens iemand vraagt: "Ah toe, speel eens een stukje"
Alleen daarom zou ik al willen dat ik het kon;)

Ja gaaf heb er met plezier naar geluisterd!
Thanks :)


Dat klinkt heel mooi! Strakke ritme, en mooi gespeeld met de slide. Die volle barre slides klinken echt goed - prachtig geluid.

Al heel lang een resonator wilde kopen - en dit is precies waarom, gewledige klank.
Waw, een compliment van jou krijgen doet me wel goed :). Ik heb de meeste van je topics steeds gevold en wil stiekem kunnen spelen zoals jij dat kan.
Als ik me goed kan herinneren wat jij allemaal speelt, dan is het zonde dat je dat af en toe niet op een resonator ten hore kan brengen :).

charles
16 oktober 2010, 20:35
Je bent veel te aardig, maar bedankt! Ik probeer al jaren af en toe slide te spelen - klinkt nergens naar, ik heb er niet genoeg geovel voor of zoiets, denk ik. Maar je opname is inspirerend, en ik ga het nogmaals proberen (ik heb een gitaar altijd in open D, voor zulke gevallen).