PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar. Afstellen?



rubenvdw
26 september 2010, 12:33
Ik ben van plan een Epiphone LP te kopen. Als ik hm bij musicstore.com zou bestellen wordt hij niet speelklaar gemaakt toch? Maar als ik nu naar Feedback in apeldoorn zou gaan,zouden ze hem me daar wel speelklaar meegeven?

Rubenvdw:B

Maleco
26 september 2010, 12:35
Dat valt normaal gesproken wel onder de service van een muziekzaak,
bij musicstore e.d. heb je dit soort service niet wat de prijs wel ten goede komt maar het is maar wat je er zelf van wil.

Sowieso zal de gitaar meestal wel bespeelbaar zijn, maar de puntjes op de i zul je bij musicstore zelf moeten doen

jze
26 september 2010, 13:14
Als het goed is, is de gitaar speelklaar vanuit de fabriek. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk wat betreft afstelling. Toch zou ik van een muziekwinkel wel een gratis afstelbeurt verwachten. Als het niet bij aankoop is, dan toch zeker na de eerste maanden spelen..

Zelf kun je trouwens ook heel veel, als je je er even in verdiept.

geert1976
26 september 2010, 13:30
Ik ben van plan een Epiphone LP te kopen. Als ik hm bij musicstore.com zou bestellen wordt hij niet speelklaar gemaakt toch? Maar als ik nu naar Feedback in apeldoorn zou gaan,zouden ze hem me daar wel speelklaar meegeven?

Rubenvdw:B


Ik heb deze week 2 gitaren afgesteld, die onlangs bij Feedback in Apeldoorn waren gekocht en waren "afgesteld", in één woord drama en het heeft mij een tijdje gekost om die gitaren goed af te stellen.

Sinner1980
26 september 2010, 14:37
Met afstelling moet je het maar net treffen: de ene keer valt het mee en de andere keer is het een ramp.
Ik denk dat sommige gitaarboeren gerust prima een gitaar af kunnen stellen maar je moet het maar net treffen.
Factory setups zijn over het algemeen ruk.

Advies luidt dan ook: breng je gitaar na een tijdje spelen weg voor een goede setup,kost een beetje maar is het meestal meer dan waard.

rubenvdw
26 september 2010, 20:30
Bedankt voor de reacties.. Dus ik kan er wel op spelen maar na, zegmaar een halfjaar ong?,een beurt geven?

Sinner1980
26 september 2010, 20:49
Bedankt voor de reacties.. Dus ik kan er wel op spelen maar na, zegmaar een halfjaar ong?,een beurt geven?

Yup,simple as that;)

JTB
27 september 2010, 10:12
Bedankt voor de reacties.. Dus ik kan er wel op spelen maar na, zegmaar een halfjaar ong?,een beurt geven?

Bij gitaren kan dat, zou het bij vrouwen niet zo lang laten duren. :blast:

Heb toevallig gisteren mijn Jackson helemaal uit elkaar gehad, Floyd Rose ok helemaal gedemonteerd en schoongemaakt en daarna de gitaar en de hals afgesteld. Het is goed te doen als je het met beleid doet en er staan legio handleidingen op internet.

JTB
27 september 2010, 10:25
Bedankt voor de reacties.. Dus ik kan er wel op spelen maar na, zegmaar een halfjaar ong?,een beurt geven?

fijn zo'n forum (dubbelpost)

rubenvdw
27 september 2010, 19:05
Ok. bedankt allemaal voor de reacties. Ik denk toch dat ik hem gewoon in de winkel ga kopen ivm kleurverschillen :punk: