PDA

View Full Version : Gitaar voor er bij.



Thewisbone
26 september 2010, 11:22
He,

Ik wou binnenkort misschien een gitaartje er bij kopen.
Ik denk een fender squire stratocaster.. om wat rustigere muziek te spelen.

Denk aan: Clapton, Nirvana en wat blues.

ik heb nu een crafter convoy DX en die is wat meer voor het harde werk zoals ACDC enzo.

Is dit goed te doen?

Deze bijv: http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Elektrische-gitaren/Fender-Squier-Bullet-Strat-RW-BK-Black/art-GIT0009344-000

Het budget is 80 tot 150 euro.
(klein budget maar het is maar voor als 2e gitaar)

Er staan ook duurderre squiers op alleen ik weet het verschil niet echt.

gr Thomas

Midwolda
26 september 2010, 11:33
Als ik 150 euro in de zak had branden en ik wilde een Stratocaster?
Dan zou ik Marktplaats afstruinen naar een Koreaanse Squier van midden 90er jaren.

Thewisbone
26 september 2010, 11:34
En waarom dat dan?
zijn die beter?

kwa geluid? of body..

Midwolda
26 september 2010, 11:36
Ja, die zijn beter, qua materiaal, bouw, afwerking, geluid, you name it.
Het verschil tussen speelgoed en een gitaar, zoiets.

Thewisbone
26 september 2010, 11:40
Oh, ok.
maar op marktplaats, dan heb je weer zo'n gitaar vol met deuken enzo.
dat heb ik liever niet.

budje
26 september 2010, 11:43
en toch hebben ze gelijk hoor, je gaat verder komen met een goede gitaar "vol deuken" dan een nieuwe van waaibomenhout.

En... vrouwen vinden versleten gitaren veeeeeeeel sexier :lovelove::seriousf:

Thewisbone
26 september 2010, 11:46
In mijn crafter zitten ook al allemaal deuken. en die is nog maar 2 jaar oud..:P

Midwolda
26 september 2010, 11:49
Dat valt zat mee hoor, die butsen en deuken. En als dat dan 100 euro scheelt...
Kijk anders ook eens naar merken als Vintage, of LC, of Johnson, of ...
150 euro is wel de bodem voor een beetje gitaar, maar er moet wat te vinden zijn.

budje
26 september 2010, 11:50
Dus: of je nu een nieuwe of een gebruikte koopt, over 2 jaar zit ie toch vol met deuken. Kan je beter voor de betere kiezen!

Thewisbone
26 september 2010, 11:52
Dat is waar ja..

Maar bij de music store is alles wel lekker cheap.. dus ik denk dat ik daar 1 weg ga halen..

budje
26 september 2010, 11:56
succes ermee jongen, maar doe toch maar ff twee dagen rondneuzen op marktplaats, anders krijg je er misschien spijt van!

Midwolda
26 september 2010, 11:56
Ik zou echt voor zoiets (http://link.marktplaats.nl/376187852) gaan... maar dan wel even de snaren er goed op leggen he ;)
Een krasje is toch onvermijdelijk, en dat schroefje voor de strap is in no time gerepareerd.

Of zoiets (http://link.marktplaats.nl/377249416), een schakelaar is ook zo gefixt.

budje
26 september 2010, 12:00
Ik zou echt voor zoiets (http://link.marktplaats.nl/376187852) gaan... maar dan wel even de snaren er goed op leggen he ;)
Een krasje is toch onvermijdelijk, en dat schroefje voor de strap is in no time gerepareerd.

wat midwolda zegt! (en nee, ik zal deze keer geen foto's van m'n strat meesturen :crazyhappy:)

Thewisbone
26 september 2010, 12:03
Ja die zag ik net ook al even op marktplaats,, maar lijkt meer op brandhout.

Midwolda
26 september 2010, 12:04
Ja die zag ik net ook al even op marktplaats,, maar lijkt meer op brandhout.

:crazyhappy: Dude? :???: okee... :stop:

budje
26 september 2010, 12:08
http://2.bp.blogspot.com/_9xzhrPA6veI/SkkkH6Iz0YI/AAAAAAAAB-s/7QvZ42l2jq0/s400/double-facepalm.jpg

Thewisbone
26 september 2010, 12:19
Wie gooit er nou een schroef in om die gitaar band vast te maken is toch zonde?
maak het dan mooi af..
verkoop je hem ook sneller

rocker_71
26 september 2010, 12:30
Sinds wanneer is Nirvana rustige muziek? ;)

Maar OT: ik zou gaan voor een nieuwe London City. \
Of het de Spitfire wordt, of de Comet, laat ik graag aan jou over. Beide zijn erg leuke gitaartjes.

The Unforgiven
26 september 2010, 12:34
Als jij graag een nieuwe, maar kwalitatief veel minder goede gitaar wil kopen moet je dat zeker doen!
Maar over een maand heb je spijt dat je niet een tweedehands gitaar hebt gekocht die dan mischien wel een beetje beschadigd is, maar een stuk beter is.

Basileia
26 september 2010, 12:35
Wie gooit er nou een schroef in om die gitaar band vast te maken is toch zonde?
maak het dan mooi af..
verkoop je hem ook sneller

Ik geloof dat jij je prioriteiten niet helemaal op een rijtje hebt. De nieuwe squiers worden in China gemaakt van het goedkoopste hout en de goedkoopste onderdelen. De squiers van de jaren 90 waren veel betere gitaren. In die tijd kwamen ze uit Japan en later Korea, en waren het Fenders van net iets mindere kwaliteit voor een vriendelijk prijsje. Die squiers hebben natuurlijk al een leventje achter zich, waardoor er hier en daar een butsje op zit, en een strapbutton af is gevalen. Zo'n strapbutton vervang je voor nog geen euro, en dan heb je gewoon een dijk van een gitaar, terwijl zo'n nieuwe squier (de goedkoopste series dan) praktisch brandhout is in vergelijking met die tweedehandsjes.

The Unforgiven
26 september 2010, 12:44
Als jij hem niet gaat kopen bel ik straks die verkoper wel even, kijken of ik iets leuks met hem kan afspreken.

Thewisbone
26 september 2010, 14:37
Hmm nu jullie zo gehoord te hebben.

het is in flevoland he..
is wat te ver weg voor me..

FruscianteFan
26 september 2010, 14:53
Dat kan een probleem zijn, ja.

Verder wil ik je adviseren om niet dezelfde fout te maken als veel (andere) beginners/nieuwkomers: de luitjes die je hier nu advies geven over de aanschaf van een gitaar, die bedoelen het goed en hebben vaak al de nodige ervaring en kennis. Je hoeft niet alles voor waar aan te nemen wat hier gezegd wordt, maar als iedereen hier zegt dat je met €100-€150 beter een tweedehands gitaar kunt kopen omdat je dan veel betere kwaliteit krijgt, dan zou daar best wel eens een kern van waarheid in kunnen zitten. Toch?

En trouwens, die London City is inderdaad best een goed idee, zijn fijne gitaren voor erbij (en dat zoek je toch?). Wel hebben ze veel plattere halzen dan de gemiddelde Fender of Squier, en dat moet je liggen - maar elke hals moet je maar liggen.

djnenm
26 september 2010, 15:42
Ik zou zeker eens gaan kijken voor een 2ehands london city!
Echt fijne gitaartjes ik heb er zelf ook een! :strat:
( nieuw gekocht met een buts erin :P puur omdat dat bij mij zelf ook zou kunnen gebeuren ;))

Thewisbone
26 september 2010, 16:28
OkOk snap het tnx..;)

Mijn crafter heeft een hele dunne hals dat vind ik wel chill spelen.

Pepe
26 september 2010, 16:30
Laat die jongen nou gewoon een blinkend vers gitaartje kopen waar die de eerste paar maanden blij mee is. Een 2e hands koreaan kan wel wat beter zijn maar de vraag is of dat aan hem besteed is en wordt ie daar vrolijk van?
Van gitaren moet je vrolijk worden, dat ten eerste.

Als je eens wist waar ik op begonnen was.. maar zo blij al een aap met zeven lullen.

rpl
26 september 2010, 16:46
Dat is waar ja..

Maar bij de music store is alles wel lekker cheap.. dus ik denk dat ik daar 1 weg ga halen..

Tuurlijk dan zou ik daar voor 600 euries investeren als het toch goedkoop is :D

Thewisbone
26 september 2010, 16:57
Ga je gang:P:soul:

rpl
26 september 2010, 17:01
Ga je gang:P:soul:
Dan moet je het maar zelf weten :D

guitarkid
27 september 2010, 12:53
Dat is waar ja..

Maar bij de music store is alles wel lekker cheap.. dus ik denk dat ik daar 1 weg ga halen..

Waarom stel je überhaupt een vraag op dit forum? Je krijgt van alle kanten m.i. erg goede adviezen en je doet er eigenlijk niets mee.
Dat is je goed recht, maar het motiveert mij alleen maar tot deze reactie.
En ik had nog wel zulke goede adviezen, best kept secrets en adresjes waar je de gitaren zo van de boom plukt...! ;)

Gr. C.