PDA

View Full Version : Rokkoman basgitaar



John27
26 september 2010, 01:10
Wie kan mij wat meer vertellen over de Rokkoman (deLuxe) basgitaren? Algemene info, kwaliteit tov Fender (USA/Japan) en huidige waarde aub
groet John

BamBuFan1
26 september 2010, 01:27
Daar valt eigenlijk opvallend weinig over te zeggen. Rokkoman was de naam van een handelsfirma in muziekinstrumenten uit Kobe, Japan. Die maakte zelf geen instrumenten, maar besteedde de produktie uit aan gitaarbouwbedrijven. Haar bekendste merken waren Maya en El Maya. Zonder verdere info over de bas in kwestie (foto's, bijzondere kenmerken en onderdelen enz) valt naar mijn idee niet te zeggen waar deze bas gebouwd is.

Kwaliteit kan alles tussen een slecht afgewerkte houtfantasie-bas en een geweldig mooi en kundig gebouwd instrument zijn. Waarde is natuurlijk geheel afhankelijk van de bouwkwaliteit.

Veel succes met de verkoop!

John27
27 september 2010, 13:53
Hallo Bambufan, ik dacht er aan misschien deze bas aan te schaffen; op Marktplaats wordt deze aangeboden voor € 150,-. Wat jij schrijft dat dacht ik zelf ook al, of je hebt een behoorlijk instrument voor weinig geld of het is een ding van niks. De Rokkomann heeft dus niet zoals de JV serie een goede naam.

BamBuFan1
27 september 2010, 15:00
Hallo Bambufan, ik dacht er aan misschien deze bas aan te schaffen; op Marktplaats wordt deze aangeboden voor € 150,-. Wat jij schrijft dat dacht ik zelf ook al, of je hebt een behoorlijk instrument voor weinig geld of het is een ding van niks. De Rokkomann heeft dus niet zoals de JV serie een goede naam.

Nee, dat idd niet, maar een Rokkoman heeft als voordeel tegenover een JV dat ze niet massaal vervalst worden ;). Als je er niet te ver voor hoeft te reizen zou je kunnen gaan kijken, maar bv laten versturen zou ik niet doen of alleen na uitgebreide foto's van het gebruikte hout(fantasie?) en hardware.

wietse
29 september 2010, 20:50
maar bv laten versturen zou ik niet doen of alleen na uitgebreide foto's van het gebruikte hout(fantasie?) en hardware.
effe de ad gecheckt en hoe de sunburst is gespoten, dekkend zwart ook over de hele contour doet mij het ergste vermoeden, ook de structuur van de nerf voor zover zichtbaar schreeuwt multiplex naar mij, kan het mis hebben maar ben bang van niet.

BamBuFan1
29 september 2010, 21:42
effe de ad gecheckt en hoe de sunburst is gespoten, dekkend zwart ook over de hele contour doet mij het ergste vermoeden, ook de structuur van de nerf voor zover zichtbaar schreeuwt multiplex naar mij, kan het mis hebben maar ben bang van niet.

Een brede zwarte rand is inderdaad vrijwel altijd slecht nieuws, alhoewel ik ooit een keer een Morris heb gehad met zo'n rand maar wel een tweedelige essenbody.

John27
4 oktober 2010, 08:17
Beide heren Bambufan en Wietse (ga er maar vanuit dat DE BAMBUFAN een man is) bedankt voor jullie verhelderende reacties. Ik ga af op jullie kundig klinkende advies inzake het "hout" en laat de Rokkomann aan mij voorbij gaan. Niet dat ik hem nodig heb: er hangen tenslotte "al" 3 bassen aan mijn muur. Te weten een Squier jazz silver series '94, Ibanez MC9..(924 geloof ik) uit 1983 en een fretloze Ibanez Blazer uit 1982. groet John

paint
18 maart 2011, 10:30
rokkoman is een van japanse makelij sub merk,vriend van mij heeft er een,heeft zeker kwaliteit,zoals alle oude japanners uit de seventies,naar mijn mening goed opgebouwd met goed materiaal,heeft alnico""S body is alder,heb op deze bas gespeelt,en speelt verrassend,met een diepe groove,doet niet onder voor een fender mexico,heb zelf een oude ibanez silver serie jazz,maar moet zeggen dat de verschillen minimaal zijn!!!

Saf
18 maart 2011, 19:42
geloof me lang niet alle japanners uit de 70's zijn kwaliteit.

Multiplex als body hoefd niet slecht te zijn. Heb een paar uitzonderlijk goed klinkende bassen en gitare ngehad en gehoord die een multiplex body hadden. Ee nvriend van mij heeft een hele tijd op een multiplex hondo les paul gespeeld (tot die gejat werd) dat ding klonk echt absurt lekker en kreeg meer speel uren dan de gibson. Bij dit soort jappen uit de 70's is het eigenlijk altijd gaan kijken en beoordelen. Van brandhout tot erg goede gitaren.