PDA

View Full Version : FBV Shortboard



killerman36
25 september 2010, 23:58
Hallo,

Een aantal vragen over het 'Line 6 FBV Shortboard mk1' in combinatie met een Spider 3.

- Kun je met de knoppen delay/modulation/reverb op bv een clean patch deze opties toevoegen of is het eerder een patch instellen met de opties erop en kan je ze dan enkel uitschakelen met die knoppen?

- Hoe stel je die effecten in?

- Waarvoor dient de 'Stomp' knop?

Met de zoekfunctie vind ik niets en de handleiding kan ik niet downloaden door problemen met adobe.

Alvast bedankt,

Thomas

Nitefly7
28 september 2010, 08:22
welke Spider heb je?

als het Shortboard 't zelfde werkt als het oude Floorboard van L6, dan kun je met de del/mod/rev knoppen alleen effecten die al in de patch zitten, aan/uit zetten; ik weet echter niet hoe de Spider 3 zijn effecten opslaat; bij de POD 2.0 die ik jaren (!) geleden had kon je alles wel 'aan' zetten bij 'n patch die in beginsel clean was, maar dat leverde niet altijd een 'goed' effect op (omdat de effecten dan werden aangezet op een standaardwaarde of een waarde die de instellingen van de POD op dat moment zou geven)..

effecten stel je in op de Spider zelf

'stomp' knop is volgens mij bij de Spider niet echt van belang; je moet het zien als ' overig' effect: other/delay/mod/reverb
'other' gebruik je dan voor bijvoorbeeld een compressor, overdrive, filter of ander effect uit bijv. een POD of ander line6 apparaat;
de Spider III heeft maar 2 fx tegelijkertijd maximaal, dus je kan er volgens mij geen 4 apart aan-/uitzetten..

Google is je vriend :ok:


Hallo,

Een aantal vragen over het 'Line 6 FBV Shortboard mk1' in combinatie met een Spider 3.

- Kun je met de knoppen delay/modulation/reverb op bv een clean patch deze opties toevoegen of is het eerder een patch instellen met de opties erop en kan je ze dan enkel uitschakelen met die knoppen?

- Hoe stel je die effecten in?

- Waarvoor dient de 'Stomp' knop?

Met de zoekfunctie vind ik niets en de handleiding kan ik niet downloaden door problemen met adobe.

Alvast bedankt,

Thomas