PDA

View Full Version : gitaar aan pc



umut
25 september 2010, 20:16
hallo iedereen.

Ik heb vandaag een ibanez gsa 60 gekocht met een roland cube 15.
De roland cube heeft een rec uitgang dus ik wou hem aan de pc aansluiten van de uitgang naar de mic.
Had ik hem eenmaal aangesloten hoorde ik wel geluid enzo, maar als ik wat aansloeg duurde het even voor ik het door de laptop hoorde en het klonk alsof er hele grote distortion opzat.
weet er iemand of ik wat moet instellen ofzo?

umut

Soesje
25 september 2010, 20:22
Dat gaat niet werken zo rechtstreeks op de mic ingang, je hebt dan zo'n PCI audio interface nodig van bijv van http://www.m-audio.com/index.php?do=products.family&ID=PCIinterfaces

of bijv 1 van de M-Audio USB Fasttrack dingen
http://www.m-audio.com/index.php?do=products.family&ID=USBinterfaces

Er zijn genoeg andere merken/opties maar dat laat ik aan de andere hier over :)

umut
25 september 2010, 20:24
oh raar
want die man bij de feedback zei dat het ook wel zou werken als ik hem gewoon in de mic of line in ging steken.
maar helaas heb ik geen geld meer voor zo 'n interface

Plant
25 september 2010, 21:29
Ja, line-ingang zal zeker goed moeten werken. Mic-ingang is veel gevoeliger. Kan zo een factor 100 schelen. Totaal ongeschikt voor jouw doel.

Heeft jouw PC geen line- ingang? Misschien met andere plugjes? In ieder geval moet het daarop.

umut
25 september 2010, 21:45
mijn pc heeft een line in maar de laptop niet.
en als die is aangesloten moet ik dan nog wat instellen ofzo?

kunk
25 september 2010, 22:09
In de mixer van windows je line-in ingang aanzetten en spelen maar.
Schakel je de mogelijk van opnemen ook in kun je ook gelijk opnemen hoewel de standaard windows recorder dan wel erg beperkt is.

Taff
25 september 2010, 22:23
je hebt ook iets van line 6,
zo'n opname ding en dan kan je via software zo naar je pc

komt zeker goed geluid uit, heb het bij een vriend getest

umut
26 september 2010, 09:12
ik heb helaas geen geld meer voor een line 6 pod.
maar ik heb op m'n pc ff de lijningang geprobeerd, die heeft wel een lijningang maar als ik hem aansluit hoor ik niks er gebeurt niks ik doe het geluid harder maar ik hoor niks,
weten jullie wat ik moet doen.

Midwolda
26 september 2010, 09:20
Alles controleren en uitproberen bij Configuratiescherm - Geluiden en Audioapparaten.
Hier is wel zo vreselijk veel informatie en How-To's over te vinden met Google... ;)

macwilliams
26 september 2010, 09:24
Heb je alles goed aangesloten dan?

umut
26 september 2010, 09:30
ja alles is goed aangesloten.
gitaar in de input, rec out van versterker naar line in en er zit een verlooptje tussen.

Midwolda
26 september 2010, 09:48
Vinkje uit en volume omhoog bij Volumeregeling-Lijningang?

umut
26 september 2010, 11:52
ik heb nu ervoor gezorgd dat m'n gitaar hoorbaar is op de pc
alleen als ik op amplitube een effect instel hoor ik niks
weet iemand hier iets voor

umut
26 september 2010, 16:40
weet er echt niemand iests

kunk
26 september 2010, 18:48
ik heb nu ervoor gezorgd dat m'n gitaar hoorbaar is op de pc
alleen als ik op amplitube een effect instel hoor ik niks
weet iemand hier iets voor

Heb je in Amplitube je line-ingang wel geselecteerd als ingang?

jannest
26 september 2010, 20:11
weet er echt niemand iests
ja
net zo lang klooien tot het werkt

(kan soms uren zo niet dagen duren)

umut
26 september 2010, 20:28
ik heb lijningang geprobeerd ik heb asio4all gedwonload ik heb met de instellingen zitten klooien niks help.
maar als ik adobe audition gebruik doet ie het wel

umut
27 september 2010, 15:47
ik denk da tik het probleem heb gevonden.
mijn computer registreert volgens mij het geluid niet, als ik de snaren aansla dan zie ik geen groene streepjes bij de volume
weetiemand hoe ik dat verander

umut
28 september 2010, 15:11
niemand iets?:(

rudolf
28 september 2010, 15:32
Dat met die vertraging is normaal bij een laptop. Komt omdat daar vaak een slechtere geluidskaart inzit.

umut
28 september 2010, 15:42
ja nu gebruuik ik gewoon een pc maar de computer registreert het geluid van de line in niet
of zoiets

Fisherman
28 september 2010, 16:21
Dit apparatusje in combinatie met GuitarRig geinstalleerd op je PC zou een andere optie zijn...

USB Guitar Interface € 39,-

http://www.synthtopia.com/content/wp-content/uploads/2007/01/behringer-usb-guitar-link.jpg


http://www.peterverspuy.nl/usb-geluidskaarten/behringer/ucg102-13256.html



O....en je hebt natuurlijk de software nodig....maar dat moet je zelf maar uitvogelen....het is VERBOTEN om je daar aan te helpen als je begrijpt wat ik bedoel.... :soinnocent:

snaarplukker
28 september 2010, 16:23
ja nu gebruuik ik gewoon een pc maar de computer registreert het geluid van de line in niet
of zoiets
Heb je in de configuratie ook naar de instellingen gekeken voor opnemen?
Daar moet je ook selecteren welk inputkanaal er wordt gebruikt.

snaarplukker
28 september 2010, 16:28
Dit apparatusje in combinatie met GuitarRig geinstalleerd op je PC zou een andere optie zijn...

USB Guitar Interface € 39,-

http://www.synthtopia.com/content/wp-content/uploads/2007/01/behringer-usb-guitar-link.jpg


http://www.peterverspuy.nl/usb-geluidskaarten/behringer/ucg102-13256.html



O....en je hebt natuurlijk de software nodig....maar dat moet je zelf maar uitvogelen....het is VERBOTEN om je daar aan te helpen als je begrijpt wat ik bedoel.... :soinnocent:
Bij Thomann € 29,--.;)

Basseytje
28 september 2010, 16:30
en dan komen er nog verzendkosten bij ^^

maar zowieso met een goedkope geluidskaart zal je zeker latency(vertraging in het geluid) blijven houden. en de kwaliteit is verre van het geluid wat uit je speaker van de versterker komt.

Off-topic: hoort dit niet in het record forum?

umut
28 september 2010, 16:35
ik hoorde dat die behringer dinges niet echt goed was.

Mr.Fingers
28 september 2010, 16:45
Hoe ik opneem:

kabeltje tussen de "REC/headphones out" van de roland microcube, in de mic-in van de laptop, en dan via het "mengpaneel" (dubbelklik op dat luidsprekertje in windhoos) het input-volume regelen dat ik op 80% van het maximum zit, en dan opnemen met Audacity...


En dat klikt zo (http://www.zshare.net/audio/7676927325059689/)

Fisherman
28 september 2010, 17:06
Bij Thomann € 29,--.;)

Dat dan weer wel, maar het ging om de suggestie zoals je begrijpt.

guus-25
28 september 2010, 17:29
In m'n line 6 spider IV 15 zit ook zo'n record uitgang, dus als ik volgens Mr.Fingers (weet niet hoe ik citeer) een gitaarkabel in de Rec. van m'n line 6 doe, en het andere eind in de PC dan kan ik met audacity opnemen?

Soesje
29 september 2010, 09:37
ik hoorde dat die behringer dinges niet echt goed was.

Behringer dinges..

Ik zou, als het aan mij lag, gewoon het geluid van je versterker met een Mic opnemen. Ik bedoel maar, dat is toch ook het geluid dat je wilt terughoren in je opname(s)?

umut
1 oktober 2010, 17:35
ik heb wat met de instellingen zitten klooien en de effecten doen het alleen is er om die tiens seconden een hele irritante ruis