PDA

View Full Version : Rebelrelic of Rebel Relic gitaren



Mienmachine
25 september 2010, 19:42
Wat vinden jullie van RebelRelic gitaren, ik zag ze vanmorgen op de Vintage Gitaarbeurs.

Sinner1980
25 september 2010, 20:43
Ik vind de afwerking bijzonder goed maar verders vind ik ze niet speciaal plus het feit dat ze alleen met een vintage radius werken vind ik minder. Dat moet maar net je ding zijn.

Ik zou persoonlijk liever ff doorsparen voor een CS Fender;vind ik specialer en tja,het blijft Fender natuurlijk.

Rooker
25 september 2010, 20:53
He
Ik ben ook geweesd. Weinig koopjes:(. Ik zag een leuke Orville maar dat ding bleef ontstemmen. Lag aan de nieuwe snaren zij de verkoper. Nou, ik heb een strat met vintage tremolo en daar duurt het nog geen 5 minuten eer hij op stemming blijft. Maar gauw weggelopen.

Zag idd ook weer een paar mooie Rebels staan. Heb ook eerder "let op" GELEZEN dat ze niet zo mooi klinken als hun uiterlijk doet beloven. Maar na vorig jaar tegen meneer rr gezecht te hebben dat ik zijn logo lelijk vond heeft hij daar toch iets aan gedaan. Er stonden vandaag modellen met een al veel beter merknaampje op de headstock.
Ik heb wel eens of wel vaker;) uren rondgesnuffeld bij kees dee ( heel veel customshops!!). Maar eerlijk is eerlijk het relic werk van RR is zo niet beter dan dat van Fender. Het lijkt echt of ze de hele wereld al gezien hebben. Goed gedaan!

Luke-wannabe
25 september 2010, 21:26
Right up there with the Fender CS.
Ben altijd al smoorverliefd op die dingen geweest. Al voor dat ik er überhaupt eentje vast had gehad. Vind ze toffer dan bijvoorbeeld Haar guitars.
Ik heb vanmiddag een witte Tele vast gehad, en dat was echt zó'n goede gitaar dat ik er eng van werd. Héérlijke toon. Mensen die beweren dat ze 'niet zo goed klinken' snappen het niet helemaal.

@ Sinner: Je kunt ook voor 9,5 gaan bij hun hoor! Is wel ongangbaar, dus dat moet je wel custom bestellen.


Overigens vond ik het ouwe logo vetter! Jammer dat deze dat nieuwe had, maar hé, het gaat om de feel en toon!

Sinner1980
25 september 2010, 22:03
Right up there with the Fender CS.


@ Sinner: Je kunt ook voor 9,5 gaan bij hun hoor! Is wel ongangbaar, dus dat moet je wel custom bestellen.



Ok,wist ik niet man. Maar toch,ik zou ook voor een CS gaan. Fender wordt regelmatig gebashed omdat het almachtige Fender is natuurlijk. Feit is dat ik van alle gitaern die ik in mijn bezit heb mogen hebben de meeste lol heb gehad van mijn Fendertjes....lang leve Fender:strat:

Fisherman
25 september 2010, 22:35
Ik zag vandaag op Marktplaats weer een paar beauties van Fender Custom Shops voorbij komen....alleen die case candy al.....:cheerup::cheerup::cheerup:

En ik verander steeds meer van gedachten....waarom lopen klooien en zoeken in het segment van 800-1000 euro terwijl je met een CS gelijk je droom-strat kunt hebben....je moet er alleen wat meer geld bijleggen, maarja, ik druk mijn eigen briefjes van 50, dus dat kleine beetje inkt maakt geen fl*kker uit, nee toch, ja toch, niet dan??
Het enige dat ik nog niet gevonden heb is een CS, all black maar dan met een maple toets, omdat ik er inmiddels van overtuigd ben dat die maple toets (ondanks dat ik rosewood mooier vind ogen) scherper en feller klinkt.

Heeft iemand misschien tips wat betreft dat "All Black" van die CS? :ok:

Wabbie
25 september 2010, 22:57
Rebelrelic is iets wat ik nog wil uitproberen. Maar ik heb er alleen maar goede verhalen over gehoord tot dusver.

@Fisherman, tja als je echt niet meer geld er voor over hebt. Een beetje CS strat is ook tweedehands toch nog fors duurder. Owh en zwarte slagplaat kun je toch op iedere strat zetten?

Rooker
25 september 2010, 22:58
Ik zag vandaag op Marktplaats weer een paar beauties van Fender Custom Shops voorbij komen....alleen die case candy al.....:cheerup::cheerup::cheerup:

En ik verander steeds meer van gedachten....waarom lopen klooien en zoeken in het segment van 800-1000 euro terwijl je met een CS gelijk je droom-strat kunt hebben....je moet er alleen wat meer geld bijleggen, maarja, ik druk mijn eigen briefjes van 50, dus dat kleine beetje inkt maakt geen fl*kker uit, nee toch, ja toch, niet dan??
Het enige dat ik nog niet gevonden heb is een CS, all black maar dan met een maple toets, omdat ik er inmiddels van overtuigd ben dat die maple toets (ondanks dat ik rosewood mooier vind ogen) scherper en feller klinkt.

Heeft iemand misschien tips wat betreft dat "All Black" van die CS? :ok:

Uhhhh, de David Guilmore?
Die klinkt trouwens ook best lekker:soinnocent:

Sinner1980
25 september 2010, 23:11
Uhhhh, de David Guilmore?
Die klinkt trouwens ook best lekker:soinnocent:

Hey mede hot rod eigenaar,sple in ieder geval zn naam goed: Gilmour (voor de toekomst).;)

En ja,idd. Dat is wel de bekendste all black strat die er is lijkt me.

Een zwarte slagplaat ZELF op een CS strat schroeven...het zou verboden moeten worden,aan een CS doe je geen mods maar das mijn mening.

Ik ga binnenkort zelf een american standard opleuken (of verkrachten,het is maar hoe puristisch je bent he) maar bij een CS zou ik dat niet durven..zonde man:makeup:

Rooker
25 september 2010, 23:17
Hey mede hot rod eigenaar,sple in ieder geval zn naam goed: Gilmour (voor de toekomst).;)

En ja,idd. Dat is wel de bekendste all black strat die er is lijkt me.

Een zwarte slagplaat ZELF op een CS strat schroeven...het zou verboden moeten worden,aan een CS doe je geen mods maar das mijn mening.

Ik ga binnenkort zelf een american standard opleuken (of verkrachten,het is maar hoe puristisch je bent he) maar bij een CS zou ik dat niet durven..zonde man:makeup:

Bij je Hot Rod toch ook niet neem ik aan? Of was jij degene die de elementen had vervangen. Ik heb er alleen een nieuwe neckplate op geschroefd van een naakte dame met het customshoplogo:soinnocent::sssh:.
En ja buiten dementie heb ik ook last van dislectie dussss....... Ik onthoud alleen gezichten, dus hier op het forum is het altijd lastig contact onderhouden..

Luke-wannabe
25 september 2010, 23:56
Ok,wist ik niet man. Maar toch,ik zou ook voor een CS gaan. Fender wordt regelmatig gebashed omdat het almachtige Fender is natuurlijk. Feit is dat ik van alle gitaern die ik in mijn bezit heb mogen hebben de meeste lol heb gehad van mijn Fendertjes....lang leve Fender:strat:
Ach ik bash niet op Fender. Een van de beste gitaren die ik heb bespeeld was een CS Tele. Maarja, die kostte wel 4500 euro's! Gaat toch een beetje ver, vind je niet? Ik vind RebelRelic gewoon te gek en er bestaat een grote kans dat ik binnekort een mooie Telecaster van het merk heb!

Sinner1980
26 september 2010, 01:21
Ach ik bash niet op Fender. Een van de beste gitaren die ik heb bespeeld was een CS Tele. Maarja, die kostte wel 4500 euro's! Gaat toch een beetje ver, vind je niet? Ik vind RebelRelic gewoon te gek en er bestaat een grote kans dat ik binnekort een mooie Telecaster van het merk heb!

Ik beschuldigde je ook niet van bashen hoor maar wat je zegt,zo'n CS is gewoon erg duur en er zijn zat altenatieven. Ik ben gewoon een beetje gefocused op dat Fender logo'tje...onder het mom van 'the original'.
Neemt natuurlijk niet weg dat er zat,en misschien nog wel betere strat en telecopys zijn maar ja: het blijven copys;)

Sinner1980
26 september 2010, 01:22
Bij je Hot Rod toch ook niet neem ik aan? Of was jij degene die de elementen had vervangen. Ik heb er alleen een nieuwe neckplate op geschroefd van een naakte dame met het customshoplogo:soinnocent::sssh:.
En ja buiten dementie heb ik ook last van dislectie dussss....... Ik onthoud alleen gezichten, dus hier op het forum is het altijd lastig contact onderhouden..

Ik heb andere pups gehad in die hot rod maar inmiddels zitten de originele er weer in die door de juiste versterker erg lekker klinken

rijsberman
26 september 2010, 20:12
Wikipediamomentje: Rein als in zuiver schrijf je met een korte ei. De Rijn is een rivier.

Quasimodo
26 september 2010, 20:39
http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/ZwarteStrat.jpg

Klopt het dat er geen slagplaats op zit of moet ik nodig aan een nieuwe bril?

Nielsje
26 september 2010, 20:46
Nieuwe bril, of misschien moet je gewoon je scherm wat beter instellen...

Pepe
26 oktober 2011, 15:29
How cool is that. Way to go Luke.


http://www.youtube.com/watch?v=qzSFVU35glM&feature=player_embedded#!

barno
26 oktober 2011, 16:07
speelt BG hier op een RR?

Pepe
26 oktober 2011, 16:54
Ja, jammer dat ie er een andere neck opgezet heeft maar dat mag de pret niet drukken. Luke is apetrots natuurlijk.

barno
26 oktober 2011, 17:26
Ja, jammer dat ie er een andere neck opgezet heeft maar dat mag de pret niet drukken. Luke is apetrots natuurlijk.

kan ik me voorstellenn (*stelt zich even in zijn plaats*...)

neck jammer ja maar ik zie toch een RR logo op de body geloof ik

speedmusic
26 oktober 2011, 17:42
Ik heb andere pups gehad in die hot rod maar inmiddels zitten de originele er weer in die door de juiste versterker erg lekker klinken

Wat zijn de originele, nog steeds Pearly Gates of hebben we het over een andere Hot Rod?

Zelf ben ik niet zo van de Relic, neemt niet weg dat de gitaren van RR er goed uit zien heb er alleen nooit op gespeeld.

RS-Rik
26 oktober 2011, 17:58
Ik moet zeggen dat die RebelRelics er zéér smaakvol uitzien. Zelf zou ik niet zo snel een gerelicte gitaar kopen want het blijft altijd nep.

En ze dúrven tenminste echt nieuwe toffe dingen te maken, zoals die Holy Telecaster en die Henk Schiffmacher tattoo tele. Ze weten tenminste wat Rock n Roll is.


Als dit je ding is, kijk dan eens naar FANO, dat zijn andere modellen en kruisingen tussen modellen en vibes. Bij Max Guitar hebben ze er een paar. Zit ongeveer in dezelfde prijsklasse.

http://wildwestguitars.com/pbg/fano/sp6res-o-red.jpg

http://theguitarwall.com/blog/wp-content/uploads/2011/03/FanoRB6720.jpg

Saf
26 oktober 2011, 18:18
die rode is wel heel erg smaakvol!

speedmusic
26 oktober 2011, 18:21
doet me denken aan een rood gespoten donker eiken kast zoals mijn oma vroeger had staan met van die ouderwetse schulprandjes, ik vind het er cheap uitzien niet mijn ding.

G.G.
26 oktober 2011, 20:51
Ff een beetje vreemde vraag. Heeft er iemand ooit een RR in aanbouw gezien? Foto's waarbij van een plank een body of een neck gemaakt werd? Enige bouwstukjes die ik tegen kwam was van het reliccen van de lak (bodies en necks zouden zomaar "onder de kerstboom gevonden" kunnen zijn)

Pepe
26 oktober 2011, 21:00
Qui, moi........

G.G.
26 oktober 2011, 21:03
oke, ze bouwen dus wel met planken en freesmachines. Had altijd het donkerbruine vermoeden dat ze gewoon all parts etc inelkaar schroefden met een duur prijskaartje eraan.

Hendriks
26 oktober 2011, 21:16
Hij gebruikt ook wel eens Warmoth , althans ik heb een RR gehad waarvan de bodie en hals van Warmoth waren , hoeft helemaal niet verkeerd te zijn natuurlijk.

Pepe
26 oktober 2011, 21:16
Ik sluit het een en ander niet uit maar van de blokken ben ik zeker maar van de halffabrikaten niet

guitarkid
27 oktober 2011, 08:32
Qui, moi........

Oui, toi! ;)

Sorry Pepe, moest even...

Heb wel een aantal RR's in handen gehad en was wisselend enthousiast over de relic job.
Noorderling38 heeft net één gekocht en die lijkt wel fijn, met ook een mooie relic!

Nielsje
27 oktober 2011, 10:09
Ik vind de relic van mijn RR hier en daar net iets te overdreven, maar ik klaag er niet over.
De gitaar klinkt prima, de bouwkwaliteit heb ik een handje moeten helpen ;-)
Nu is 'ie erg stabiel en is't mijn nummer 1 op't podium :)

Noordeling38
27 oktober 2011, 20:33
Hierbij nog wat foto's van mijn Rebel Relic. Persoonlijk vindt ik dat hij erg mooi gereliced is. Het is een 1962 model strat. Geluid is ook prima echter het geluid had wel iets meer "1962" mogen zijn. Prima gitaar, ook qua gewicht super.

http://www.mijnalbum.nl/Album=CAMSQFHP



Noorder Gitaar Dag, 3 maart 2012!!!!!

Mr.Fingers
27 oktober 2011, 22:36
Hmm, vreemde locatie voor een SLIJTplek, zo onderaan, aan de jackcup.

barno
27 oktober 2011, 23:14
Hmm, vreemde locatie voor een SLIJTplek, zo onderaan, aan de jackcup.

ja goed gezien, ik heb me nu ook even zitten afvragen hoe zoiets zou kunnen, mss uren hendrix/srv gewijs gitaar in de neck spelen :)