PDA

View Full Version : Kapotte buis ?



johnv
25 september 2010, 17:41
m'n Fender super champ xd maakt een hoog skrrrrrrriek geluid bij het aanslaan van de D es maakt niet uit op welke snaar.
Alleen op zeer laag volume 1 a 2 hoor je het niet.
Zou dit op een kapot buisje kunnen duiden ?

johnv
25 september 2010, 18:56
Nog ter aanvulling het skreeeeee geluid wordt ook harder naarmate het volume omhoog gaat, er trilt niks in de versterker lijkt me dan, het gaat gewoon in volume omhoog via de speaker lijkt me.

cluseau
25 september 2010, 19:10
Nog ter aanvulling het skreeeeee geluid wordt ook harder naarmate het volume omhoog gaat, er trilt niks in de versterker lijkt me dan, het gaat gewoon in volume omhoog via de speaker lijkt me.

Mogelijk is de amp instabiel, maw heeft de nijging te oscilleren maar doet dat net niet. Op het moment dat er signaal komt staat hij op het randje van feedback-en.

Frans.

johnv
25 september 2010, 20:02
Mogelijk is de amp instabiel, maw heeft de nijging te oscilleren maar doet dat net niet. Op het moment dat er signaal komt staat hij op het randje van feedback-en.

Frans.

Ok, maar wat doe je eraan ? Dit is op het cleane kanaal, heb nog niet geprobeerd op het OD/Voice kanaal, zal straks eens horen.
Anders Amp terug brengen ? garantie heb ik nog, maar vindt het geen bezwaar om zelf een buisje te bestellen bv, weet ik zeker dat het zo klaar is en ik geen weken moet wachten bijvoorbeeld

jerome
25 september 2010, 20:20
Heb ik ook net met mijn Marshall 2203 top gehad.
1 van de voorbuisjes was overleden.
Het begon soms met een geluid alsof er een speaker was gescheurd
Ik kreeg steeds vaker en steeds meer andere vreemde bijgeluiden, van gepiep tot kampvuurgeluiden...
Koop gewoon 1 voorbuisje en verwissel hem 1 voor 1 met je voorbuizen, net zo lang tot de sound weer goed is...

johnv
25 september 2010, 21:19
Heb ik ook net met mijn Marshall 2203 top gehad.
1 van de voorbuisjes was overleden.
Het begon soms met een geluid alsof er een speaker was gescheurd
Ik kreeg steeds vaker en steeds meer andere vreemde bijgeluiden, van gepiep tot kampvuurgeluiden...
Koop gewoon 1 voorbuisje en verwissel hem 1 voor 1 met je voorbuizen, net zo lang tot de sound weer goed is...

zit er maar 1 in, dus dat scheelt weer :) maar hij doet het alleen als je Des aanslaat, dat vindt ik dus vreemd.....maar dat occileren :dontgeti: wat doe je daar aan ? Versterker terugbrengen of kan dat ook aan een buisje liggen.

nickofzo
25 september 2010, 21:32
zit er maar 1 in, dus dat scheelt weer :) maar hij doet het alleen als je Des aanslaat, dat vindt ik dus vreemd.....maar dat occileren :dontgeti: wat doe je daar aan ? Versterker terugbrengen of kan dat ook aan een buisje liggen.

doet hij het ook bij een Cis ?
(sorry)
hehe, hoe lang heb je de versterker? bij garantie kan je ook gewoon terugbrengen en uit je neus vreten.

wat zijn de omstandigheden van de versterker?

johnv
25 september 2010, 23:13
doet hij het ook bij een Cis ?
(sorry)
hehe, hoe lang heb je de versterker? bij garantie kan je ook gewoon terugbrengen en uit je neus vreten.

wat zijn de omstandigheden van de versterker?

Ik heb nog garantie maar dan ben ik 'm weer een tijdje kwijt ben ik bang.
Probeer morgen wel ff een ander buisje, heb er nog 1 liggen.

cluseau
26 september 2010, 10:38
Ik heb nog garantie maar dan ben ik 'm weer een tijdje kwijt ben ik bang.
Probeer morgen wel ff een ander buisje, heb er nog 1 liggen.

Buisje kun je idd proberen maar verder kun je er niet veel aan doen zonder te meten. Oscilleerverschijnselen kunnen namelijk heel lastig zijn. Maar als je garantie hebt zou ik niet te veel rommelen en lekker terugbrengen.

Frans.

johnv
26 september 2010, 13:28
Update: het geluid kwam uit de gitaar op alle snaren en posities de Des, andere versterker exact hetzelfde, zal eens wat schroeven vast gaan zetten denk ik. Of het komt uit de tremola veren had gister toevallig de backplate erop gezet speel al heel lang zonder.
De versterker had ik een tijdje niet gebruikt maar gister naar de woonkamer verhuist en toen kwam dat irri geluid dus plots.

eind goed al goed, die gitaar komt wel voor elkaar.