PDA

View Full Version : Alles de deur uit. Hoe?



stevie_vp
25 september 2010, 16:28
Hey gasten,

Hoop niet dat jullie dit als spam zien :stop: want zo is het
zeker niet bedoeld. :ok:

Maar ik ga mn grootste spullen de deur uitdoen, waarom?
Het is zwaar groot en staat stof te vangen dus wil er vanaf.

Vraag is alleen hoeveel kan er voor vragen, en is marktplaats de enigste optie? Want verkopen aan de feedback e.d. levert denk ik niet
zoveel op toch?

Het gaat om;
- Koch powertone II head. (+- 2.5 jaar af en toe gebruikt, netjes dus)
- ENGL 2x12 v30 kabinet (4 jaar geleden ook nieuw gekocht)
- Epiphone Firebird V 1963 LTD Edition EB gitaar (1.5 geleden nieuw gekocht)
- en heb nog een Korg DT-10 tunertje en een sm57 liggen.

Thanks!

zjanke
25 september 2010, 17:16
beetje onderzoek kan geen kwaad, kijk wat anderen vragen voor hun spullen want je hebt materiaal wat wel vaker te koop staat. Verder moet je zelf even bedenken wat je er voor wil hebben, want als wij roepen dat je max 1000 euro krijgt (voorbeeldje, geen rechten aan ontlenen en geen voer voor discussie) voor de totale set en jij wil minimaal 1500 vangen dan gaat het dus ook niet lukken, beetje realiteitszin kan geen kwaad.

En ook al roep je dat het geen spam is, ik ben benieuwd hoe lang dit topic blijft staan ;)

stevie_vp
25 september 2010, 17:40
beetje onderzoek kan geen kwaad, kijk wat anderen vragen voor hun spullen want je hebt materiaal wat wel vaker te koop staat. Verder moet je zelf even bedenken wat je er voor wil hebben, want als wij roepen dat je max 1000 euro krijgt (voorbeeldje, geen rechten aan ontlenen en geen voer voor discussie) voor de totale set en jij wil minimaal 1500 vangen dan gaat het dus ook niet lukken, beetje realiteitszin kan geen kwaad.

En ook al roep je dat het geen spam is, ik ben benieuwd hoe lang dit topic blijft staan ;)

Ja ik hoop dat de mods er geen kwaad in zien ook...

Maar normaliter zie je van andere wel wat zei er voor vragen.
Alleen kan ik van deze spullen niets op marktplaats/gitaarmarkt e.d. vinden.
Vandaar dat ik toch een beetje richting vraag.
Ben al een tijdje niet meer zo actief op t forum dus ben er qua prijzen een
beetje "uit" zeg maar :)

Steven Otto
25 september 2010, 17:42
60% van nieuwprijs is gebruikelijk afhankelijk van de staat?

Nielsje
25 september 2010, 17:42
zo'n SM57, doet twee tientjes ofzo :D
* gniffel *

grayfink
25 september 2010, 17:46
Als je er snel van af moet wil ik er wel 15€ voor geven hoor. :ok:

almarvk
25 september 2010, 19:20
Prima om tips voor je verkoop te vragen, maar voor de prijzen is het forum niet bedoeld.

stevie_vp
25 september 2010, 20:18
Ok, dan zullen we het niet over de prijzen hebben...
Als procenten wel mogen, graag :)

Weet iemand dan misschien een andere manier dan marktplaats?
Wat zijn jullie ervaringen bij winkels als feedback e.d.?

Plant
25 september 2010, 21:34
Wat dacht je van gitaarmarkt.nl (http://www.gitaarmarkt.nl/) :soinnocent:
En dan de juiste rubriek voor elk artikel. Daar komen serieuzere reakties op dan bij MP ... is mijn persoonlijke ervaring :)

Slotje please.

RoelSmoel
25 september 2010, 22:25
Wat dacht je van gitaarmarkt.nl (http://www.gitaarmarkt.nl/) :soinnocent:
En dan de juiste rubriek voor elk artikel. Daar komen serieuzere reakties op dan bij MP ... is mijn persoonlijke ervaring :)

Slotje please.

Dat huilen om slotjes ook elke keer.. Bahbah:stop:

Snijdie
26 september 2010, 08:39
Ok, dan zullen we het niet over de prijzen hebben...
Als procenten wel mogen, graag :)

Weet iemand dan misschien een andere manier dan marktplaats?
Wat zijn jullie ervaringen bij winkels als feedback e.d.?

Laatst had ik gevraagd wat de inruilkorting was, als ik een gitaar in wilde ruilen. Zelf gaven ze aan dat Marktplaats een betere optie is. In orde van grootte ging het om 25-30% van de nieuwprijs. Nu ben ik echt niet het type persoon wat strijd voor elke cent, maar voor een gitaar in goede staat..
Niks tegen de feedback, maar omdat hun een bedrijf zijn, moeten hun anders rekenen dan een particulier.

stevie_vp
26 september 2010, 14:42
Laatst had ik gevraagd wat de inruilkorting was, als ik een gitaar in wilde ruilen. Zelf gaven ze aan dat Marktplaats een betere optie is. In orde van grootte ging het om 25-30% van de nieuwprijs. Nu ben ik echt niet het type persoon wat strijd voor elke cent, maar voor een gitaar in goede staat..
Niks tegen de feedback, maar omdat hun een bedrijf zijn, moeten hun anders rekenen dan een particulier.

Ja zo iets had ik wel een beetje verwacht. Hun moeten ook hun marge erop
zetten natuurlijk. Maar 30% is wel écht heel weinig..

Heeft iemand toevallig ervaring met de Marktplaats Handelspost winkels.
Een fysieke winkel waar je je spullen tegen een vergoeding op marktplaats
kan laten verkopen?
Scheelt een hoop gedoe :)

Heynis
26 september 2010, 15:02
Je woont in Leiden toch? Wellicht is dan Used Products (http://www.usedproducts.nl/drop-off/verpanden-belenen/) op de Hooigracht een goede optie.

robert-gitarist
26 september 2010, 16:14
Je woont in Leiden toch? Wellicht is dan Used Products (http://www.usedproducts.nl/drop-off/verpanden-belenen/) op de Hooigracht een goede optie.

Als je écht weinig voor je spullen wilt terug hebben dan moet je inderdaad na dat soort winkels gaan...:seriousf:

Ik zou alles op marktplaats zetten en de reacties afwachten. Stel wel een minimum prijs is anders krijg je irritante biedingen van 50 euro op een head ;)
En hou rekening met de prijs die je zelf voor je spullen hebt betaald en wat de nieuwprijs is. Z'n Korg DT10 kun je nog wel 45-50 euro voor krijgen :)

stevie_vp
26 september 2010, 16:37
Als je écht weinig voor je spullen wilt terug hebben dan moet je inderdaad na dat soort winkels gaan...:seriousf:

Ik zou alles op marktplaats zetten en de reacties afwachten. Stel wel een minimum prijs is anders krijg je irritante biedingen van 50 euro op een head ;)
En hou rekening met de prijs die je zelf voor je spullen hebt betaald en wat de nieuwprijs is. Z'n Korg DT10 kun je nog wel 45-50 euro voor krijgen :)

Ja is ook zo. Vind het alleen zo'n hoop gedoe om t zelf te doen haha

grayfink
26 september 2010, 16:40
Ik geef 700 voor de hele zooi. :ok:

Trecion
27 september 2010, 08:55
dat moeten dan % zijn wat een mod heeft je er gister op gewezen dat je hier geen biedingen mag zetten.

Nielsje
27 september 2010, 10:21
Grayfink is daarvan uitgezonderd.

stevie_vp
27 september 2010, 19:27
Hehe dat is toch te weinig ben ik bang ;)
30% :)

Steven Otto
27 september 2010, 20:01
"Alles de deur uit. Hoe?"

simpel;
Maak de deur open. Zet je spul buiten.

JohnLord
27 september 2010, 21:29
Dat het uberhaupt ín de deur hebt gekregen is een wonder...

Maar idd, MP of gitaarmarkt levert denk ik het meest op. Geduld is overigens een schone zaak daarbij.

G.G.
27 september 2010, 21:43
"Alles de deur uit. Hoe?"

simpel;
Maak de deur open. Zet je spul buiten.

Precies! wel ff mij bellen en tijdstip afspreken. Gooi ik gelijk die teringzooi in mijn kofferbak. Anders verloedert het straatbeeld zo bij jou in de buurt. Ik ruim het wel ff voor je op, en dan reken ik niet eens voorrijkosten. Zie het maar als een gitaarnet-vriendendienstje.

stevie_vp
27 september 2010, 21:48
Precies! wel ff mij bellen en tijdstip afspreken. Gooi ik gelijk die teringzooi in mijn kofferbak. Anders verloedert het straatbeeld zo bij jou in de buurt. Ik ruim het wel ff voor je op, en dan reken ik niet eens voorrijkosten. Zie het maar als een gitaarnet-vriendendienstje.

Wat zijn jullie toch een fijne gasten :p

G.G.
27 september 2010, 21:56
Wat zijn jullie toch een fijne gasten :p


we moeten elkaar toch een beetje helpen, toch? Doe het graag hoor. Geen dank!

Einzeln
27 september 2010, 21:56
Is toch wel te vinden via google:
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/gitaar-en-basversterkers/z-g-a-n-koch-powertone-ii-cabinet-2x12-67340185.html

interessander
27 september 2010, 22:19
Wat ook wel eens wil helpen is om via Ebay de beeindigde veilingen door te zoeken (moet je wel ingelogd zijn).
Vooral als het iets vaak verkocht wordt kun je goed zien dat die prijzen vaak vrij dicht bij elkaar liggen, dan weet je in ieder geval wat mensen bereid zijn er voor te betalen...

Het helpt wel om binnen de EU te zoeken, ten eerste omdat er in NL niet zoveel wordt verkocht op dat gebied, maar bijvoorbeeld op ebay.de wel heel veel, en ten tweede omdat de prijzen in de US dan weer niet overeenkomen met de marktwaarde hier.

stevie_vp
28 september 2010, 00:03
Wat ook wel eens wil helpen is om via Ebay de beeindigde veilingen door te zoeken (moet je wel ingelogd zijn).
Vooral als het iets vaak verkocht wordt kun je goed zien dat die prijzen vaak vrij dicht bij elkaar liggen, dan weet je in ieder geval wat mensen bereid zijn er voor te betalen...

Het helpt wel om binnen de EU te zoeken, ten eerste omdat er in NL niet zoveel wordt verkocht op dat gebied, maar bijvoorbeeld op ebay.de wel heel veel, en ten tweede omdat de prijzen in de US dan weer niet overeenkomen met de marktwaarde hier.

Kijk dat is een goed idee! Thanks

Speurders had ik helemaal nog niet gecheckt.. stom :)

Pé.
28 september 2010, 15:44
Ik weet niet hoe dat organisatorisch zit, maar er is komend weekend een grote vlooienmarkt in Duitsland, bij Musik Produktiv... Is maar een idee :)

MegaDrive
28 september 2010, 23:43
Adverteer je spullen in elk geval los. In mijn ervaring denken geïnteresseerden altijd meteen aan kwantumkorting als je een set aanbiedt.

"Ja, maar die speakerkast heb ik eigenlijk helemaal niet nodig!" of "Ja die V30's moeten natuurlijk meteen vervangen worden" en soortgelijke afdingtechnieken :D.

stevie_vp
20 oktober 2010, 22:19
Hehe ja mooie praktijken zijn dat :)

Kom er trouwens ook voor het eerst achter dat marktplaats
geld vraagt voor de amps categorieën enzo..
Lekker bijdehand!

- marktplaats + gitaarmarkt :)

Liquid_Metal
20 oktober 2010, 23:17
Het belangrijkste is dat je een beetje geduld moet hebben of alles enorm goedkoop aan moet bieden.
ENGL cabinets worden niet door veel gitaristen gebruikt en sowieso zijn gitaristen tamelijk schaars. Gewoon op mp, gitaarmarkt, 2ehands, etc. zetten en geduld hebben. Uiteindelijk verkoopt alles, en sommige dingen gaan wat sneller weg.

stevie_vp
22 oktober 2010, 10:33
Het belangrijkste is dat je een beetje geduld moet hebben of alles enorm goedkoop aan moet bieden.
ENGL cabinets worden niet door veel gitaristen gebruikt en sowieso zijn gitaristen tamelijk schaars. Gewoon op mp, gitaarmarkt, 2ehands, etc. zetten en geduld hebben. Uiteindelijk verkoopt alles, en sommige dingen gaan wat sneller weg.

Ja precies. moet op marktplaats alleen ff stiekem een andere categorie nemen :)
Heb het sowieso niet té duur aangeboden omdat ik het wel snel wil verkopen...

Ook nog een goed idee: Laat een vriend/kennis alles verkopen en dan mag hij
een deel van de winst houden :) lekker makkelijk :crazyhappy:

RoelSmoel
22 oktober 2010, 12:06
Ja precies. moet op marktplaats alleen ff stiekem een andere categorie nemen :)
Heb het sowieso niet té duur aangeboden omdat ik het wel snel wil verkopen...


Neem de tijd joh, en als ze erachter komen dat het in een andere categorie staat dan waar het hoort, halen ze je advertentie weg en kun je hem evt. tegen betaling weer terugplaatsen:crazyhappy:

Tankman
22 oktober 2010, 12:10
Speurders.nl is nog wel gratis. Het wordt alleen veel minder bezocht, krijg ik het idee, maar toch het proberen waard.

AART
22 oktober 2010, 12:31
Bij mij in de schuur zetten is ook gratis!

Nocki
22 oktober 2010, 19:26
Lekker op marktplaats en maar afwachten.... :)

Succes!

stevie_vp
22 oktober 2010, 22:20
Bij mij in de schuur zetten is ook gratis!

Als je het dan ook nog voor me zou verkopen... ;) graag!
:soinnocent: