PDA

View Full Version : Speakerdoek



De Teng
6 mei 2003, 16:04
Ik wil een pedalboard maken van een simpele houten plank, zoals zovelen en daarop mooi zwart speaker doek, zodat het ook wat lijkt.
Waar kun je zoiets krijgen in wat kleine proporties? Ik wil namenlijk geen 10 vierkante meter ineens kopen :wink:

bassopotmus
6 mei 2003, 16:27
beetje off-topic, maar heb je sites van pedal boards maken, of ideen? tips?

Ik wil er een voor een maat van me maken..

Harry
6 mei 2003, 16:41
bedoel je kunstleer of zoiets? Speaker doek is niet erg stevig volgens mij.
Kunstleer kun je misschien wel op de markt kopen?

wietse
6 mei 2003, 17:29
kunstleer oftewel skai is niet zo erg duur.
de grotere stoffenboeren hebben er een hele collectie van in allerlei kleuren.
je hebt twee soorten die voor kleding en die voor bekleding(bankstellen e.d)
die voor bekleding is het sterkst en kost ongeveer 10 euro de meter dan heb je een stuk van 1 bij 2 meter.
heb je wel genoeg aan.
maar je kan er toch ook gewoon een stukje vloerbedekking voor gebruiken?



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: wietse op 2003-05-06 17:30 ]</font>

Neals
7 mei 2003, 12:07
gewoon een plaat hout, op de grond is geen hond die het ziet.

Mitch
7 mei 2003, 18:28
@bassopotmus: zie mijn verslag in woord en beeld in de thread 'Doe-het-zelf pedalenkist'

De Teng
7 mei 2003, 19:55
Gewoon tapijt kan ook wel, maar 't is zo dik dan weer. Wel een tip ja, dat skai leer, maar ik wil het liefst van dat speakerdoek erop hebben.

't Komt eigenlijk hier op neer: plank, rechthoekig, in de breedte komen de pedalen. De onderste helft zet ik klittenband op en de bovenkant dat doek. Zo kan ik mijn pedaaltjes er zo op plakken, zonder dat ze er vanaf gaan. Mocht er toch eens een pedaal bij komen, no problem.

Als voeding gebruik ik een gestabiliseerde 9V adaptor, die 1000mA levert. Zo'n splitkabeltje verdeelt het prima en ik heb nooit te weinig 'aanbod' van stroom. Ik maak er dan een soort kap op (kant naar het publiek zeg maar), waar ik een verlengkabel in laat lopen. Die zet ik daarín al vast aan de adaptor en de plank zelf. Het enige wat ik dan hoef te doen bij een optreden: kap eraf en stekker in het stopcontact en gas met die bak.

Op het geheel zorg ik dan dat er een deksel op kan (ook met dat doek bekleed) en voila, klaar ist weer.

In mijn hoofd ziet het er top uit, maar of het ook zo wordt?

bassopotmus
11 mei 2003, 14:04
seymour, ik ken em, maar wil wat anders

Neals
11 mei 2003, 23:02
Ga gewoon eens bij een Jan Sikkes of andere diverse huishoudwinkel lang....

Wat je ook zou kunnen gebruiken is projecttapijt.... is erg makkelijk om schoon te houden en krijgen

De Teng
12 mei 2003, 11:27
Ik heb eens een speaker standaard voor mijn stereoset inelkaar geschroefd en het blijkt dat dat precies de goede maat is. Het is mooi grenenhout en met de titel 'TengTone' erop met mijn pedaaltjes zal het er best leuk uitzien!

(overigens, alle eer gaat naar Seymour toe qua titelgeving van het bakkie, thanks Seymour!)