PDA

View Full Version : Gibson Humbuckers in mijn epiphone es 335



Casper133
25 september 2010, 14:04
hey mensen,

ik ben van plan een epiphone es 335 te kopen en dacht is het niet handig om ook gibson 57' humbuckers te kopen en die erin te laten zetten. maakt dit veel uit voor mijn geluid? en zou ik zelf die hb erin kunnen zetten?

Alvast bedankt,

Casper

Mr. Dynamite
25 september 2010, 14:29
Hey Casper,

Jazeker kan dit. Als je een beetje een goede Epi hebt heb je al en heel redelijk gitaartje. Zet je hier ook nog eens 57's in, dan heb je echt een hele dikke sound :ok:

Wel moet je weten dat Epiphone best exemplarisch is, de een klinkt als een dijk terwijl de ander niks geen sustain of wat heeft. Test dus verschillende, de beste neem je mee naar huis :)

Of je dat zelf kunt, het is een kwestie van solderen. Dit weet jij zelf het beste denk ik ;)

Casper133
25 september 2010, 14:35
ok het probleem is dat er nergens een gitaarwinkel is die de gitaar heeft die ik wil, ik wil hem in in het cherry red maar geen winkel heeft die, ik zou vandaag naar feedback gaan maar die hebben hem ook niet omdat er vanwege overstromingen in china niet geleverd was, weet iemand nog een zaak waar ze het wel hebben?

Sinner1980
25 september 2010, 15:40
Ik denk dat het qua geluid een hoop toevoegt al zou ik me niet geheel blind staren op Gibson humbuckers. Ik denk dat er wel wat beters te krijgen is.

Het enige wat mij zou storen is dat je humbuckers en het eventuele inzetten ervan duurder is als de helft vd waarde van je gitaar. Als je in de planning hebt deze gitaar echt te houden dan is het de investering denk ik wel waard maar mocht je hem in de toekomst weer willen verkopen dan ga je dat niet echt terugzien in de pverkoopprijs;kun je natuurlijk altijd je pups weer vervangen natuurlijk.