PDA

View Full Version : Footswitch Session Rockette 30



menno
25 september 2010, 13:44
Hallo,

ik vroeg me af welke switches op een rockete 30 werken. ik ben 2de hands aan het kijken voor deze amp. alleen worden de weinige modellen die ik op de 2de hands markt tegen kom zonder de orginele switch verkocht.

ik begreep dat de sessionette 75 met een andere footswitch (ik dacht een marshall) tussen de kanalen kan switchen. kan dit ook met het rockette 30 model?

of is een custum switch (door bijv hot wire audio) een handigere optie?

Little Jay
25 september 2010, 14:53
ha, zeker een Rockette aanschaffen! Ik heb er een paar weken geleden één op Marktplaats gescoord en ik ben nog steeds helemaal verliefd op dit kleine beestje! Zelfs nog een hoes van een Sessionette kunnen vinden (zelfde formaat), ook op marktplaats.

Die van mij heeft helaas ook geen footswitch, maar hier: http://www.award-session.com/pdfs/manuals/sg30-sch.pdf in het schema staat wel hoe die moet kunnen switchen (stereo-plug) en daar kom je misschien iets verder mee?

Zelf heb ik geen footswitch nodig, hij staat bij mij altijd op A+B met een hééél kleine beetje gain en voor scheur gebruik ik pedaaltjes. Klinkt toch beter, de amp blinkt uit in het clean maar voor (heftigere) scheur valt 'ie toch door de mand als zijnde geen buizenamp....

Little Jay
25 september 2010, 21:37
Dit vond ik op het Vintage Amp Forum:

"The footswitch is a standard channel change footswitch. I use a single button Marshall PEDL-10008 P801 Footswitch, the cable on the original Rockette footswitch was from memory only about 2 or 3 metres long any way and not long enough for live use. The reverb on my Rockette is non-switchable hence the single button. I now don’t use the footswitch at all I just use the mix setting (both channels on).

master99
26 september 2010, 09:01
'k heb nog wel een originele footswitch voor een Rockette liggen. Neem maar even contact op als je interesse hebt. De werking is inderdaad zo eenvoudig als hierboven beschreven is.

Erik

menno
26 september 2010, 22:47
Bedankt voor de reactie's. ik ga morgen de amp ophalen. ben erg beniewd naar de sound. ik hoop er eigenlijk naast het fijne clean ook dikke scheur uit te halen. maar qua drive moet eerder aan fender dan aan marshall denken geloof ik. wat de switch betreft: ik heb je zonet gemaild.

Little Jay
27 september 2010, 00:02
Die van Marktplaats? Daar stond er nog één toch?

menno
27 september 2010, 00:06
Nee deze

Session rockette 30 --1984 - Te koop op Tweedehands.nl
17 sept 2010 ... Session rockette 30 --1984 - een goede Session rockette 30amp 2 kanaals in perfekte staat uit 1984. en heeft een geweldig geluid...
www.tweedehands.nl/.../session-rockette-30-1984-78853581.html - In cache

ad is inmiddels verwijderd

Little Jay
27 september 2010, 09:24
Cool! Gefeliciteerd en welkom bij de Rockette-club!

Heb inmiddels gelezen op het net en ook al gemerkt dat de input-jacks soms wel echt kuren geven (amp doet dan gewoon niks). Even een plug paar keer erin en eruit en het is opgelost. Misschien moet ik ze eens schoonmaken, zijn natuurlijk ook al 25 jaar oud.....

Laat maar weten hoe ze bevalt.

menno
27 september 2010, 16:00
Amp net opgehaald. ziet er erg netjes uit. maar klnikt indd voor geen meter. een soort am frequentie met veel brom, potmeter kraken en en er alles wat je speelt klinkt "blubberig". dit constateerde ik al bij aankoop. maar voor de 120 euro die hij koste is er wel ruimte voor een reparatie of even nakijken bij de gitaarboer. de verkoper tipte contactspray. ik zal je tips iig proberen. naar ik begreep zitten er ook zekeringen in deze versterker. dus misschien dat die gesprongen is/zijn.

Little Jay
27 september 2010, 16:50
Hmm, als de zekering gesprongen is doet 'ie helemaal niets meer denk ik....

Probeer eerst eens een kabeltje in de effect-loop, dus die bypassen zeg maar. En even met een kabel alle inputs een paar keer in en uit. Reinigen met contactspray helpt misschien ook i.d.d.

Het ding heeft trouwens wel echt een geaard stopcontact nodig om ruis- en bromvrij te zijn.

Als 'ie het dan niet doet heb je een groter probleem ben ik bang... nou ja, 't is geen rockett-science van binnen, dus 't moet vast wel te fixen zijn.

Die van mij klinkt perfect, was dan ook een tientje duurder... :D

Little Jay
27 september 2010, 16:52
"...en heeft een geweldig geluid..." stond er toch in de advertentie?

Beetje misleidend dan....

menno
27 september 2010, 20:40
daar was die man ook van overtuigd. het ging om een wat aandoenlijke oudere man die zelf al een hele tijd niet meer speelde. bij binnenkomst wees hij vol trots naar zij eko jaguar gitaar. "moet jij raade hoe oud die is... 55 jaar, ziet er nog mooi uit he" toen hij het geluid van de session bemerkte zei hij neem hem dan maar voor 100 euro mee. maar in een geval als dit ben ik geen hardliner. als het nou een vakidioot was die me bewust zat voor te liegen was het wat anders.

Little Jay
27 september 2010, 21:04
Oeps... ok dan zou ik geloof ik hetzelfde hebben gedaan!
Maar ja, zoals gezegd.. het is geen rocket-science qua elektronica, dus moet te fixen zijn!
Inputs zou ik mee beginnen.

menno
27 september 2010, 21:22
ik ga morgen is kijken hoever ik met mijn nihile technische kennis kom. de achterkant er even afschroeven. dan ik ook wat foto's posten alhier voor wellicht wat tips.

de binnenkant van de plaat even vergelijken met deze foto

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/375426104-session-versterker-rockette-30.html?return=eJwtjFEKgzAQRO8i6KcahVIjQexN0iTFkGi W7NqWlt69K%2B3XvDezrJZCvr1sR5Ti1MkCnc5mGRcikE0TEri tXnUOBFFrwnqLze%2BkhgWmZ1Sisqgolf0syv5iPQNnJM6XB0a 8WfyvcLQtw8rDvO2ry96whgdrTiY4Isee8HjTVQC7aitISCZZp 4ZuON%2Bvxfj5AsuUOek%3D&df=1&fta=eNotjVsOwiAQRfcyH%2F0G%2BrDMpFtwCw0CVSIVUmhtNO 5davy7Mzf3HIUnfCfsEdbFj5vyCaicHcLuB16ZNOSAnIxD8hlf LlKaTCqfmJHRHPGxznZxmu5PXIK%2B25wtheRQVDGuA6tiSFkH YwcpZL9dDnqDENXVArnCSVgjOPPTNqXh3UU3Womddx3rdd2X0L ZTzZsSWG20Njtv5UnqSRwbXuY5RGXS6O3jmm8HlpVCIsxqHw9T gZufSiCoJ9D5HzcghQzfn88XTtpR%2Fw%3D%3D&fta_ind=2&fs=1


er is trouwens zonet een nieuwe rockette op marktplaat bijgekomen.

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/381439138-session-rockette-30.html?return=eJwtjFsOgjAQRfdCAp9AIfFR0hjcSW2rNC1 00hnUaNy7Q%2FTrnjN3crUU8u1lO6AUu70s0OlspmEiAtk0IYF b6lnnQBC1JqyX2Pxeapjg9IxKVBYVpbIfRdmfrWfgjMT58sCIV 4v%2FFrZryzBzMS7r7LI3rOHBmpMJjsixJ9xmusrfeB5gVW0FC ckk69SxOx7ul2L4fAHudTtS&fta=eNotj12ugyAQhffCg8%2BAP5WZuIVuwVBAL6kW4qA1bbr3 QnPfTs7kfF9GwwXeBD2wfVvGQy%2FEkEAJYOcyiMrSkAIItB5w SfDyEWmylJuYgOMa4bGvbvMG70%2FYgrm7lBwG8iArP2dAjPvA qxgomWDdoKTqj1tRNMCinh1Dn2EENTBvf%2B4mX0R3M43R8hRd x3tT9zm07VSLJgdeW2PsKVp1UWaSZSPyPIWoLY2Le8zpr2B5eQ TYqs%2BxmDLc%2FlQSmH4yvP7Hg6EGDu%2FP5wvY31Nf&fta_ind=1&fs=1#photo&thumb_click=1

Little Jay
29 september 2010, 12:14
Inderdaad, maar liefst 2 Rockettes en nog 3 Sessionettes momenteel op Marktplaats....

Ben benieuwd op het vergelijken van de binnenkant van jouw Rockette met een foto op Marktplaats wat op gaat leveren... ik denk het niet.

Al wat verder gekomen trouwens?

menno
29 september 2010, 18:19
de boel nog niet opengeschroeft, deels luiheid en deels indd de angst dat ik het probleem toch niet zelf ga kunnen verhelpen. misschien dat geheel laten nakijken toch een betere optie is. maar misschien dat ik morgen toch de geest krijg en het zelf ga proberen te "fixen".

opzich ben ik bekend met het geluid van sessionette (dat maakt het vooralsnog minder frustrerend dat het ding op dit moment geen goed geluid geeft), dwz ik had les op een S 75. vooral dat clean blijft indrukwekkend en de directheid van het geluid. zeker als je naar de prijs kijkt van deze versterkers.

fastfolkert
29 september 2010, 21:44
Ben benieuwd op het vergelijken van de binnenkant van jouw Rockette met een foto op Marktplaats wat op gaat leveren... ik denk het niet.


Even uit nieuwsgierigheid: zit bij die Session die elektronika gewoon open en bloot tegen de binnenkant van de kast geschroefd en dus "in" de speakerkast?
Rammelt dat niet ongelofelijk als je een beetje stevig speelt?

FF

Little Jay
30 september 2010, 00:09
Ja, zit tegen het achterpaneel geschroefd en nee, rammelt helemaal niet.
Niet meer i.i.g. dan bij welk combo dan ook.

menno
7 oktober 2010, 13:24
net even contact gehad met een versterkerdokter in leeuwarden. ik ga de versterker toch maar even laten nakijken. ik heb de bovengrens wel op 100 euro gezet, dus maar even kijken.

Little Jay
7 oktober 2010, 15:49
Je weet dat hier (http://www.award-session.com/pdfs/manuals/sg30-sch.pdf) het schema staat? Altijd handig voor de versterkerdoktert......

Het zijn niet de jackpluggen? Patch-kabel in send-return nog geprobeerd?